Ať chceme, nebo ne, AI umělá inteligence je každodenní součástí našich životů. Využívá se v medicíně, průmyslu, dopravě a logistice, ale i ve světě financí, vzdělávání a bezpečnosti.
Využití umělé inteligence je opravdu pestré. Je součástí různých aspektů lidského života. Setkáte se s ní v medicíně, protože pomáhá při diagnostikování a predikci různých onemocnění. Neobejde se bez ní automatizace a optimalizace výrobních procesů v průmyslu. Kromě toho se podílí na plánování a řízení dopravy, pomáhá při analyzování trhů a předvídání trendů.
Samozřejmě, užitečná je i při vzdělávání, protože díky ní jsou učební materiály personalizovanější. V oblasti bezpečnosti slouží k vytváření chatbotů a virtuálních asistentů. Opomenout nelze ani skutečnost, že do značné míry ovlivňuje fungování marketingu, neboť pomáhá, například s optimalizací obsahu, brandingem či tvorbou webových stránek.
To znamená, že AI umělá inteligence má obrovský potenciál zlepšit a zefektivnit mnohé aspekty lidského života a přináší nové možnosti a inovace do různých odvětví.
Co je umělá inteligence?
Umělá inteligence AI je součástí informatiky, pro kterou je příznačné vytváření systémů a programů se schopností simulovat lidskou inteligenci. Jedná se o systémy schopné naučit se, rozeznávat vzory, dělat rozhodnutí a řešit problémy.
Pokud to zjednodušíme, AI umělá inteligence poskytuje softwaru schopnost samostatně myslet a učit se. Představuje simulaci lidské inteligence prostřednictvím strojů, které jsou schopny dělat činnosti jako lidé.
Aktuálně rozlišujeme tři hlavní typy AI, které se odvíjejí od její schopnosti:
-
Slabá AI se soustřeďuje na jeden úkol a nemůže vykonávat takové, které jsou mimo její pole působnosti. Je součástí běžného života.
-
Silná AI disponuje schopností pochopit a naučit se jakoukoli intelektuální roli tak jako člověk. Cílem výzkumníků je dosáhnout úrovně silné AI.
- Stále konceptem budoucnosti je super AI, která je vyšší než lidská inteligence a dokáže řešit jakékoliv úkoly lépe než člověk.
Využití umělé inteligence je stále větší a větší. Lákadlem jsou zejména výhody, které s sebou přináší. Za zmínku stojí alespoň některé. AI umělá inteligence dokáže ve srovnání s člověkem snížit množství chyb a zvýšit přesnost. Kromě toho je dostupná 24/7. Je hybnou silou nových inovací a činí rozhodnutí neovlivněná emocemi, což člověk dokáže jen málokdy. Samozřejmě lze použít v různých rizikových situacích, čímž chrání lidské životy a mnohé další.
Pro objektivnost je třeba zmínit také nevýhody AI, které se spojují s vyššími náklady a absencí kreativity. Do budoucna se může zvýšit nezaměstnanost a přispívá k tomu, že jako lidstvo lenivíme. Rovněž je nemožné do ní začlenit etiku a morálku a je bez emocí.
Z uvedeného vyplývá, že AI je dobrým sluhem, ale špatným pánem a je třeba používat ji s rozumem.
Využití AI (umělé inteligence) v marketingu
AI v marketingu se využívá různými způsoby. Na základě analýzy různých dat a vzorců chování pomáhá personalizovat obsah i nabídku zákazníkům. Opomenout nelze automatizaci marketingových procesů, například prostřednictvím automatizace a optimalizace kampaní, se kterými souvisí automatické nastavení cen či optimalizace rozpočtů na reklamu.
Umělá inteligence AI je také pomocnicí při analýze dat a predikcí trendů, což jde ruka v ruce s lepším pochopením cílové skupiny a přizpůsobením strategií a kampaní. AI se samozřejmě využívá i při chatbotech a virtuálních asistentech.
Tvorba a optimalizace obsahu
AI má obrovský potenciál i při tvorbě obsahu. Pomáhá spisovatelům, novinářům i copywriterům vygenerovat obsah rychle a efektivně. To znamená, že nástroje AI mohou být použity na generování článků, blogových příspěvků či statusů na sociální sítě tak, že jsou relevantní a zajímavé pro danou cílovou skupinu. Výhodou je časová úspora, kvalitní obsah a optimalizace pro vyhledávače.
V marketingu je při tvoření textů důležité SEO (optimalizace pro vyhledávače), protože právě to posouvá na vyšší pozice ve vyhledávačích. Co všechno umělá inteligence AI dokáže v tomto směru?
Tak například je schopna zjistit klíčová slova a fráze, které je z hlediska analýzy dat vhodné použít v připravovaném obsahu. Tím pádem se zvyšuje šance na viditelnost a dobrou pozici ve vyhledávačích. Nástroje AI pomáhají nejen se zjišťováním klíčových slov, ale také meta popisů, titulků, SEO meta description i URL adres.
Analýza dát
Marketingová analytika slouží k vyhodnocování efektivnosti a úspěšnosti marketingových aktivit. Je to způsob, jak získat informace o spotřebitelích, optimalizovat marketingové cíle a dosáhnout lepší návratnosti investic.To znamená, že nejenže sleduje výsledky kampaní, ale je také měří, analyzuje a aplikuje do nich údaje. Snad nejpoužívanějším nástrojem marketingové analýzy je Google Analytics.
Běžná marketingová analytika se pasuje se spoustou problémů, jako například velké množství nespolehlivých nebo nekvalitních údajů, nesprávné pochopení údajů či nedostatek znalostí, jak s informacemi naložit. Právě zde přichází na řadu AI marketing, který má potenciál analýzu dat zkvalitnit.
Zákaznická podpora
Umělá inteligence AI má potenciál zlepšit zákaznickou podporu a to například tím, že podporuje a doplňuje člověka. Snížením množství času na řešení konkrétního problému a většího množství úspěšně zvládnutých obtíží zvyšuje produktivitu zákaznické podpory. To znamená, že AI může být asistentem operátorů.
AI jim usnadňuje práci tím, že dokáže odpovědět na jednoduché otázky a je schopna nalézt relevantní informace rychle a snadno. Zákazníkům poskytuje nepřetržitou podporu i nadstandardní péči.
V rámci zákaznické podpory může být AI užitečná také v tom, že dokáže na základě interních dat firmy zaškolit nové pracovníky poměrně rychle.
Automatizace
Umělá inteligence přináší s sebou možnost automatizovat některé marketingové úkoly, jako například psaní reklamních textů, newsletterů, ale také vizuálních či grafických materiálů. Realitou jsou také automatické kampaně.
Prostřednictvím AI také můžete také automatizovat proces vytváření popisů produktů, což šetří čas i peníze. Kromě toho vám pomůže se správou skladu, zpracováváním plateb i komunikací se zákazníky. Pomocí chatbotů a virtuálních asistentů mohou eshopy poskytovat zákazníkům odpovědi na otázky 24/7.
Jak umí AI pomoci vašemu byznysu
Vhodné začlenění AI do svého byznysu s sebou přináší automatizaci procesů a předvídání budoucích trendů a chování na trhu pomocí analytických nástrojů. Pomocnou ruku podá i v oblasti personalizovaného marketingu, co jde ruku v ruce s vyšším prodejem a zisky.
Benefitem je také větší bezpečnost díky schopnosti predikovat bezpečnostní hrozby a předcházet útokům. Chatboty a virtuální asistenti zlepšují interakce se zákazníky, což zkvalitňuje fungování zákaznického servisu.
Novinky, které přináší AI
Umělá inteligence neustále pokračuje a lze předpokládat, že význam této technologie bude v marketingu, podnikání i běžném životě narůstat. Můžeme se společně těšit na četné novinky v umělé inteligenci.
Pokud AI využíváte například v marketingu, očekávejte, že díky stále lepším algoritmům a větší dostupnosti dat, bude schopna přesněji predikovat chování zákazníků a pomáhat marketérům vytvářet efektivnější kampaně.
Zajímá vás, jaké novinky přináší AI? Dáváme vám do pozornosti online kurz
Profesia days 2023 s těmi nejpovolanější odborníky. Dozvíte se o novinkách ze světa technologií i podnikání.