Popis online kurzu
Vytvoř si vlastní apku pro Android, která napodobuje starou známou hru Pac-Man a zkus ji propojit s umělou inteligencí v cloudu, která bude ovládat pohyb hlavní postavy. Programovat budeš ve vývojovém prostředí MIT App Inventor, které obsahuje grafický programovací jazyk pro mobilní telefony podobný Scratchi. Používá se při výuce programování, ale lze v něm vyvíjet i plnohodnotné aplikace, které je možné zveřejnit na Google Play. Umělou inteligenci připojíš přes portál Machine learning for kids. Zatím je plně podporován pouze operační systém Android. (Pokud máš zařízení s operačním systémem iOS, můžeš vyvíjet a testovat aplikaci na mobilním telefonu propojeném s počítačem, ale v současné době ještě není možné zkompilovat samostatnou aplikaci).
Prostředí App Invetoru je zdarma, programování probíhá v internetovém prohlížeči a zdrojový kód se ukládá v cloudu nebo na tvém počítači. Vývojové prostředí má dvě základní obrazovky:
- Designer - návrh designu aplikace
- Blocks - algoritmová část aplikace, vkládání bloků zdrojového kódu
Prostředí
machinelearningforkids.co.uk umožňuje zdarma vytvořit, naplnit daty a “natrénovat” až dva modely strojového učení. Model propojíme s App Inventorem a ukládáme do něj data o pohybu postavy a umožníme tak umělé inteligenci naučit se hru podle toho, jak hru hraje člověk. Následně už umělá intelligence ovládá postavu sama.
Součástí kurzu dodáváme i hotové řešení jako soubor .aia, který je možné naimportovat do App Inventoru použít pro kontrolu vlastního vyvinutého kódu.
Co budeš potřebovat
Co se naučíš
- Vyvinout vlastní samostatnou hru jako aplikaci na mobilním telefonu
- Ovládat postavu hry nejprve pomocí pohybového senzoru mobilního telefonu
- Pochopit, co je model umělé intelligence a princip strojového učení
- Vytvořit strukturu modelu pro strojové učení
- Propojit vytvářenou aplikaci s modelem strojového učení a pořizovat do modelu data
- Umožnit umělé inteligenci ovládat pohyb postavy a dále odladit model pro co nejlepší výkon