Figma: Kompletní průvodce

13h 19min
Čas
155
Kapitol
Design a Video
Kategorie
-
Hodnocení
Začátečník
Level
český
Jazyk kurzu

🎨 Popis online kurzu Figma: Kompletní průvodce 

Figma je mocný nástroj. Ale jen když víte, jak ji správně používat.
Jinak vám práce zabere zbytečně víc času a spolupráce s vývojáři se změní v nekonečnou smyčku dotazů a oprav.
 
V tomto kurzu vás provedu Figmou od úplných základů až po pokročilé techniky, které používají designéři v praxi. Naučíte se vytvářet funkční, promyšlené a dobře strukturované návrhy, které obstojí i v produkčním prostředí.

Kurz je postavený na reálných příkladech z praxe a ukáže vám, jak:
  • navrhovat uživatelská rozhraní efektivně a systematicky,
  • používat komponenty, varianty a auto-layouty,
  • vytvářet design systémy, které zvládnou růst spolu s projektem,
  • spolupracovat s vývojáři bez zbytečných nedorozumění,
  • a využívat Figmu naplno 

 📚 Co se v kurzu Figma: Kompletní průvodce naučíte

  • Základy práce ve Figmě – rozhraní, nástroje, prototypování
  • Jak tvořit konzistentní designy pomocí komponent a variant
  • Principy tvorby a správy design systémů
  • Jak správně připravit návrh pro vývojáře (Design → Dev handoff)
  • Tipy a postupy z reálných projektů, které vám ušetří hodiny práce
  • Jak si organizovat pracovní prostředí, knihovny a týmové workflow

🧑‍🎓Pro koho je kurz určený

  • Pro začínající i pokročilé designéry, kteří chtějí ovládnout Figmu do hloubky
  • Pro UX a UI designéry, kteří chtějí zefektivnit svou práci a lépe spolupracovat s vývojáři
  • Pro product manažery, kteří chtějí rozumět designovým procesům svých týmů
  • Pro každého, kdo chce tvořit moderní, profesionální a škálovatelné designy
 
Po absolvování kurzu budete umět využít Figmu naplno od prvního wireframu až po předání hotového designu vývojáři. Získáte jistotu, rychlost i přehled, který od profesionálního designéra očekávají týmy i klienti.

📦 Co všechno dostaneš v kurzu Figma: Kompletní průvodce

  • videotutoriály na téma Figma,
  • certifikát o absolvování kurzu Figma: Kompletní průvodce,
  • moderované diskusní fórum, ve kterém na tvé otázky odpovídá lektor Šimon Jůn,
  • garance vrácení peněz do 14 dnů v případě nespokojenosti s kurzem.

Seznam kapitol

Úvod do kurzu
👋 Vítám vás v kurzu Figma MasterClass
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
1. Základní informace
E1 – Shrnutí: Co všechno se v kurzu naučíte
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E2 – Co je Figma a jakou licenci potřebuji
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E3 – Figma redesign
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E4 – Co je FigJam
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E5 – Figma Slides
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E6 – Figma Buzz, Sites a Make
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E7 – Figma to Webflow
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E8 – Browser vs. Desktop aplikace
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E9 – Registrace do Figmy
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E10 – Figma Dashboard
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E11 – Templates and Tools (Figma Community)
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
2. Tým a projekty
E1 – Shrnutí: Co se v kapitole naučíte
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E2 – Light Mode a Dark Mode
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E3 – Co je to tým, projekt, design soubor
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E4 – Oblíbené a připnuté soubory
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E5 – Co jsou to drafty a jak se chovají
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E6 – Jak přidat do týmu / souboru / projektu člena + nastavení
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E7 – Password protected links + Advanced nastavení
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E8 – Nastavení Free týmu
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E9 – Správa uživatelů ve Free verzi
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E10 – Admin v placené verzi Figmy
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E11 – Role ve Figmě
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
3. Základy
E1 – Shrnutí: Co se v kapitole naučíte
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E2 – Figma UI
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E3 – Dev Mode *pouze v placeném tarifu Figmy
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E4 – Jak se pohybovat ve Figmě
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E5 – Přejmenování a přesun souborů
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E6 – Bottom panel
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E7 – Figma AI funkce *pouze v placeném tarifu Figmy
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E8 – Historie a verzování
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E9 – Vyhledávání
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E10 – Pages
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E11 – Layers
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E12 – Groups
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E13 – Assets
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E14 – Thumbnail design souboru
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E15 – Úprava Canvasu pro efektivnější práci
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
4. Nástroje
E1 – Shrnutí: Co se v kapitole naučíte
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E2 – Pravý sidebar základní informace
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E3 – Úprava panelu pro efektivnější práci
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E4 – Zarovnání, pozice
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E5 – Constrains
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E6 – Velikost elementu a Clip content
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E7 – Transforms
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E8 – Opacity
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E09 – Border radius
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E10 – Fill (výplň elementu)
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E11 – Stroke
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E12 – Effects
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E13 – Move, Hand Tool a Scale
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E14 – Frame
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E15 – Grid systém
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E16 – Section
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E17 – Slice
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E18 – Rectangle
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E19 – Line a Arrow
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E20 – Elipsa
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E21 – Polygon
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E22 – Star
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E23 – Image (obrázek) a jeho úpravy
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E24 – Video *pouze v placeném tarifu Figmy
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E25 – Pen – Tvorba vektorů
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E26 – Naučte se vektory pomocí minihry
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E27 – Pencil
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E28 – Masky
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E29 – Boolean groups
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
5. Typografie
E1 – Shrnutí: Co se v kapitole naučíte
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E2 – Chybějící fonty
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E3 – Textové pole
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E4 – Základní nastavení typografie (Texty)
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E5 – Basics • Aligment a Decorations
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E6 – Basics • Zbytek nastavení
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E7 – Pokročilé nastavení typografie (Texty)
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E8 – Variable Fonts
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
6. Auto-layouts
E1 – Shrnutí: Co se v kapitole naučíte
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E2 – Co je to Auto-layout
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E3 – Jak vytvořit Auto-layout
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E4 – Resizing možnosti + padding a gap
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E5 – Aligment
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E6 – Advanced options
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E7 – Wrap
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E8 – Auto-spacing
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E9 – Absolute position
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E10 – Grid úvod
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E11 – Grid nastavení a možnosti
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
7. Komponenty (Components)
E1 – Shrnutí: Co se v kapitole naučíte
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E2 – Co je to component a jeho výhody
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
FMCV3E3 – Jak vytvořit component
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E4 – Master vs. Instance
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E5 – Co je možné upravovat v Instanci
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E6 – Detach Instance? No Thanks
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E7 – Vnořené componenty
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E8 – Component properties
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E9 – Jak správně pojmenovat properties
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E10 – Jak správně přistupovat k tvorbě component s properties
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E11 – Component properties • Swap
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
FE12 – Component properties • Toggle
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E13 – Component properties • Content
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E14 – Component properties • Variant
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E15 – Jak pracovat s Nested Properties
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
FE16 – Finalizace component properties
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E17 – Lokální componenty vs. Team Libraries *pouze v placeném tarifu Figmy
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E18 – Veřejné design systémy
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E19 – MinMax Width a Height
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
8. Figma styly
E1 – Shrnutí: Co se v kapitole naučíte
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E2 – Co je to styl a kdy ho použít
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E3 – Styly barev a výhody oproti Variables
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E4 – Styly textů
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E5 – Styly efektů
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E6 – Styly gridů
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
9. Figma Variables
E1 – Shrnutí: Co se v kapitole naučíte
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E2 – Design systém inspirace
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E3 – Flappy Bird
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E4 – Představení Figma Variables
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E5 – Typy Variables
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E6 – Variable Boolean
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E7 – Variable Color
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
fE8 – Variable Number
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E9 – Variable String
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E10 – Co momentálně není ve Variables
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E11 – Kolekce a Groupy
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E12 – Alias Variables
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E13 – Omezení použití Variables
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
10. Prototyping a Figma Mirror App (Mobilní aplikace)
E1 – Shrnutí: Co všechno se v kapitole naučíte
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E2 – Co je to prototyp
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E3 – Jak prototyp spustit na desktopu + Přepínání flows
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E4 – Co je to Figma mobile app
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E5 – Mirror funkce
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E6 – Jak vytvořit prototyp
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E7 – Triggers
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E8 – Action
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E9 – Action – Overlay
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E10 – Animations
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E11 – Smart Animations
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E12 – Tipy a triky na tvorbu flows
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E13 – Jak se připravit na testování s klientem nebo managementem
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
11. Exportování z Figmy
E1 – Shrnutí: Co se v kapitole naučíte
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E2 – Co a jak umí Figma exportovat
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E3 – Export do PNG a JPG
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E4 – Export do SVG
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E5 – Export do PDF
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E6 – Export textu
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E7 – Exporty pro retina displaye
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E8 – Jak připravit rychlý export ikon / bannerů pro vývojáře
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
12. Feedback a komentování designu
E1 – Shrnutí: Co se v kapitole naučíte
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E2 – Jak přidat komentář
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E3 – Komentáře v oblasti
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E4 – Jak správně odpovídat na komentář
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E5 – Jak brát komentář jako vyřešený
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E6 – Odkazování ve Figmě
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E8 – Best practices: Nastavení filtrace a notifikací pro designery, vývojáře a projektové manažery
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E7 – Funkce Embed
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
E9 – Funkce Spotlight
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
Závěr
🥳 Gratuluji k dokončení Figma MasterClass!
Dostupné pouze po zakoupení přístupu

Podívej se i na tyto kurzy

Šimon Jůn Šimon Jůn
UX / Product designer
2 Online kurzů
0 Příspěvků