Do hloubky o UX / UI designu. Rychle a srozumitelně.
Chceš se naučit efektivně tvořit aplikace a webové stránky? Nebo už nějaký čas programuješ a zajímá Tě, proč designéři nedají pokoj s úplnými maličkostmi? Začni tímhle kurzem Designu pro obrazovky. V kompaktní formě bez zbytečných řečí si představíme teoretické základy UI, UX a interakčního designu. Vše od pixelů, přes wireframy až po práci s pozorností uživatele. A celé to zabere jen jeden pracovní den.
Design pro obrazovky
Jsou lepší modré, nebo zelené buttony? Jak vytvořit poutavou animaci na Dribble? Jaký je rozdíl mezi UX designem a interakčním designem? To je úplně jedno. Tenhle kurz není o tom, jak v Sketch nebo Photoshopu založit nové plátno a nakreslit namakanou aplikaci. Naučíme se něco mnohem užitečnější: vysvětlíme si, co je design. Budeme mluvit o efektivním řešení problémů, historických kontextech a trochu i o budoucnosti celého odvětví. Projdeme mnoho témat od teorie počítačové grafiky, přes design uživatelských rozhraní, UX design až po interakci a trochu kódování. Tato videa by Tě měla nasměrovat správným směrem, pokud na vizitce máš už nějaký čas napsáno něco jako "designer" nebo "developer" a chceš se vývoji digitálních produktů věnovat více do hloubky. Zároveň je vše vysvětleno lidsky tak, aby to pochopili i úplní začátečníci.
Co se naučíš
První část je určena hlavně pro úplné začátečníky. Je to takový úvod do odvětví, do problematiky designu pro obrazovky a digitální produkty. V první části si tedy vysvětlíme:
- Kdo je to UI nebo UX designér a co je jejich úkolem?
- Jak se uplatnit na pracovním trhu v příštích 20 letech?
- Co jsou bitmapy, vektory, JPEG, PNG, SVG a tyto věci?
- Že Photoshop je na nic a vlastně design začíná kreslením diagramů.
- Proč je dobré naučit se programovat (a kódovat)?
- Jak vlastně fungují displeje: co jsou pixely a co body a co je retina a co je DPI?
V další části zůstaneme u fundamentálních témat, ale půjdeme již trochu více do hloubky:
- Hexadecimální a decimální kódy barev; jak souvisí s RGB modelem?
- Jak vybrat správné barvy: jaká je úloha barev v designu?
- Jak navodit feeling a dojem z designu; a proč je to důležité?
- Fonty! Jak vybrat písmo, co je serif a co je to H1 nadpis
- UI je metafora reálného světa a při animacích třeba přemýšlet
- Co najdeme v designové dokumentaci od Apple a Google
Třetí část je o informační architektuře a produktovém myšlení:
- Každá appka nebo web má svůj účel.
- Jak navrhnout strukturu aplikace?
- Uživatelské testování: jak udělat dobrou navigaci?
- Jak psát dobré texty?
- Něco o personach a metodologii „Jobs to be done“.
Co by to byl za designový kurz bez wireframov:
- Co je wireframe, na co ho používáme?
- Jak se dělá webová stránka: co je potřeba vědět o kódování?
- Jak přizpůsobit obsah různým displejům?
A nakonec si povíme i něco o tom, jak vytvářet pěkný design:
- Velké a malé gridy.
- Fittovo pravidlo a velikost elementů na displeji.
- Jak pracovat s prazno prostorem.
- Jak upoutat pozornost uživatele.
- Psychologické principy; tipy a triky v designu.
- Jak správně nakreslit tlačítko.
- Navigace na desktopech a telefonech.
- Jaký je rozdíl mezi modálním a nemodálním oknem a jak je použít.
- Jak navrhnout formulář tak, aby fungoval.
Co všechno dostaneš
- videotutoriály o UX a UI designu,
- moderované diskusní fórum,
- garance vrácení peněz do 14 dnů v případě nespokojenosti s kurzem,
- certifikát o absolvování kurzu UX/UI Design pro obrazovky.