Nebo objednat jen tento kurz za 2 099,00 Kč

Úvod do UX/UI: Design pro obrazovky

5h 37m 9s
Čas
47
Kapitol
2 732
Studentů
4.8
Hodnocení
Začátečník
Level
slovenský
Jazyk kurzu

Do hloubky o UX / UI designu. Rychle a srozumitelně.

Chceš se naučit efektivně tvořit aplikace a webové stránky? Nebo už nějaký čas programuješ a zajímá Tě, proč designéři nedají pokoj s úplnými maličkostmi? Začni tímhle kurzem Designu pro obrazovky. V kompaktní formě bez zbytečných řečí si představíme teoretické základy UI, UX a interakčního designu. Vše od pixelů, přes wireframy až po práci s pozorností uživatele. A celé to zabere jen jeden pracovní den. 

Design pro obrazovky 

Jsou lepší modré, nebo zelené buttony? Jak vytvořit poutavou animaci na Dribble? Jaký je rozdíl mezi UX designem a interakčním designem? To je úplně jedno. Tenhle kurz není o tom, jak v Sketch nebo Photoshopu založit nové plátno a nakreslit namakanou aplikaci. Naučíme se něco mnohem užitečnější: vysvětlíme si, co je design. Budeme mluvit o efektivním řešení problémů, historických kontextech a trochu i o budoucnosti celého odvětví. Projdeme mnoho témat od teorie počítačové grafiky, přes design uživatelských rozhraní, UX design až po interakci a trochu kódování. Tato videa by Tě měla nasměrovat správným směrem, pokud na vizitce máš už nějaký čas napsáno něco jako "designer" nebo "developer" a chceš se vývoji digitálních produktů věnovat více do hloubky. Zároveň je vše vysvětleno lidsky tak, aby to pochopili i úplní začátečníci.

Co se naučíš 

První část je určena hlavně pro úplné začátečníky. Je to takový úvod do odvětví, do problematiky designu pro obrazovky a digitální produkty. V první části si tedy vysvětlíme: 
  • Kdo je to UI nebo UX designér a co je jejich úkolem? 
  • Jak se uplatnit na pracovním trhu v příštích 20 letech? 
  • Co jsou bitmapy, vektory, JPEG, PNG, SVG a tyto věci? 
  • Že Photoshop je na nic a vlastně design začíná kreslením diagramů. 
  • Proč je dobré naučit se programovat (a kódovat)? 
  • Jak vlastně fungují displeje: co jsou pixely a co body a co je retina a co je DPI? 

V další části zůstaneme u fundamentálních témat, ale půjdeme již trochu více do hloubky: 
  • Hexadecimální a decimální kódy barev; jak souvisí s RGB modelem? 
  • Jak vybrat správné barvy: jaká je úloha barev v designu? 
  • Jak navodit feeling a dojem z designu; a proč je to důležité? 
  • Fonty! Jak vybrat písmo, co je serif a co je to H1 nadpis 
  • UI je metafora reálného světa a při animacích třeba přemýšlet 
  • Co najdeme v designové dokumentaci od Apple a Google

Třetí část je o informační architektuře a produktovém myšlení: 
  • Každá appka nebo web má svůj účel. 
  • Jak navrhnout strukturu aplikace? 
  • Uživatelské testování: jak udělat dobrou navigaci? 
  • Jak psát dobré texty? 
  • Něco o personach a metodologii „Jobs to be done“. 

Co by to byl za designový kurz bez wireframov: 
  • Co je wireframe, na co ho používáme? 
  • Jak se dělá webová stránka: co je potřeba vědět o kódování? 
  • Jak přizpůsobit obsah různým displejům? 

A nakonec si povíme i něco o tom, jak vytvářet pěkný design: 
  • Velké a malé gridy. 
  • Fittovo pravidlo a velikost elementů na displeji. 
  • Jak pracovat s prazno prostorem. 
  • Jak upoutat pozornost uživatele. 
  • Psychologické principy; tipy a triky v designu. 
  • Jak správně nakreslit tlačítko. 
  • Navigace na desktopech a telefonech. 
  • Jaký je rozdíl mezi modálním a nemodálním oknem a jak je použít. 
  • Jak navrhnout formulář tak, aby fungoval.

Co všechno dostaneš

  • videotutoriály o UX a UI designu,
  • moderované diskusní fórum,
  • garance vrácení peněz do 14 dnů v případě nespokojenosti s kurzem,
  • certifikát o absolvování kurzu UX/UI Design pro obrazovky.
Online kurz Úvod do UX/UI: Design pro obrazovky je možné

Seznam kapitol

"Urobíme si nejaké to UX." LOL
Prvé video: O čom nie je tento kurz
Dostupné v ukázce kurzu
#05: Pixely, alfa kanály a euklidovská geometria
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
#06: Euklides by použil vektor
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
#07: Nákupný zoznam pre tvoj torrent klient
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
#08: Framer je najlepšia vec na svete. A niečo o analytike
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
Proseminár teoretickej displejológie
#09: Ono sa to nevolá "screen design" pre nič za nič
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
#10: Bod je tvoj nový imaginárny kamarát
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
Started from the bottom
#11: O červenej, zelenej modrej a aj fialovej alebo oranžovej
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
#12: Prečo má Instagram čiernobiele UI?
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
#13: O obdĺžnikoch, zaoblených rohoch a tieňoch
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
#14: Tieň má svoju tienistú stránku
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
#15: Mama má Emu. Ema má Helveticu
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
#16: \<h1>Čo je toto?</h1>
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
#17: O animácii, ízingoch a rôznych verziách minulosti
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
#18: Čo sa môžeme naučiť od Mickeyho?
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
Poď, prečítame si dokumentáciu
#19: O tom, ako si pozerám Human Intarface Guidelines
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
#20: V tomto videu skrolujem cez Material Design
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
Toto môžeš preskočiť
#21: NEPOVINNÉ: O dizajnových deadly skilloch a o tom, čo to tu vlastne robíme
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
#22: NEPOVINNÉ: Deadly skillz vol. 2
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
Stručný úvod do informačnej architektúry
#23: O tom, že dizajn nezačína kreslením a že všetko má účel
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
#24: O plynutí užívateľa tvojim produktom
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
#25: Ako zistiť, čo majú ľudia v hlave a ako tam dostať nové veci
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
Síce nevyzerajú, ale tieto videá sú o dizajne
#26: BONUS: Hádaj, čo je najdôležitejším obsahom na webe
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
#27: O napĺňaní veľkých potrieb a o tom, prečo sme všetci HR-isti
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
Drôtené modely voláme wireframes
#28: O drôtoch, kaskádach a o tom, že všetko je vlastne obdĺžnik
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
#29: Web je len textový dokument v ktorom sú tabuľky
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
#30: O responzivite a dizajnovom masochizme
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
Toto sa volá defenzívny dizajn
#31: Keď sa nedarí a všetko je zle a je zima a ja som hladný
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
Úvod do praktickej layoutológie
#32: Neuveriteľné! Slovák urobil TOTO a zrazu kreslí pekné dizajny!
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
#33: Programátori sú leniví a tak nejak celkovo čudní (Clickbait)
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
#34: Záhada čísla 8
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
#35: O tom, že rohy sú nekonečne široké a ako si nevykĺbiť palec
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
#36: O prázdnom priestore a berlínskej psychologickej škole
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
#37: Zase o textoch, ale tentokrát zase ešte trochu inak
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
Hurá! Konečne videá o tom bájnom UX
#38: Úvod do úvodu do User Experience dizajnu a také veci
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
#39: Ako prinútiť človeka, aby sa pozrel tam, kde chceš ty
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
#40: Pár divných termínov, ktoré ti pomôžu robiť dobrý dizajn
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
#41: Affordance a všetko čo s tým súvisí
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
#42: O lištách, omrvinkách a o tom, ako sa proste nestratiť
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
#43: O rozhovoroch, módoch, nemódoch a kolotočoch
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
#44: Hviezdičky, polia, čekboxy. A ako to nepototo
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
#45: UX Dark Patterns. Čo to je a prečo to nebudeš robiť
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
#46: Užívateľské testovanie je základ dobrého dizajnu
Dostupné pouze po zakoupení přístupu
Posledné video
#47: Ešte niekoľko viet na koniec dňa
Dostupné pouze po zakoupení přístupu

Hodnocení kurzu

Pozri aj tieto kurzy