AKCE! CELOŽIVOTNÍ předplatné se slevou 50%, nezmeškej to!
Zjisti více
Zpět na blog
Vzdělávání

5 způsobů jak rozvíjet své dítě a nezakazovat mu počítač

Skillmea
18.02.2019
7 minut čtení
5 způsobů jak rozvíjet své dítě a nezakazovat mu počítač
Často dnes vidíme tristní obraz dětí, jako v tmavém koutku v záři displeje svého mobilu, tabletu nebo počítače prosedí celé hodiny a baví se na příbězích svých reálných či virtuálních kamarádů ve fiktivních světech. Až se zdá, že počítačové hry a multimédia jsou pro děti přitažlivější než cokoli jiného.

Proč se to děje? Podle vědeckých výzkumů jsme to my sami, kdo vědomě či nevědomě už v útlém věku, učíme děti zpracovávat informace odlišným způsobem než celé generace před námi. Silné podněty a rychlé tempo vjemů z elektronických médií povzbuzují v mozku vylučování hormonu odměny dopaminu, a tím ovlivňují jeho kognitivní funkce. Člověk má sklony tyto zážitky opakovat, vyhledávat nové a silnější podněty, čímž se roztáčí „dopaminová spirála“.

V současnosti se s tímto problémem boří množství rodičů a vychovatelů. Pokud chceme, aby naše děti udělaly i něco ve svůj prospěch a svou budoucnost, potřebujeme tyto silné podněty nejprve „přebít“, a tak si získat jejich pozornost. Pak bychom však měli postupně zjemňovat „nátlak“ a tříbit výdrž a vnímavost.

Nabízím vám několik inspirací, které mají potenciál děti zaujmout a pobavit – aniž by prohlubovaly svou závislost na médiích. Naopak získají radost, zvýší kontakt s vrstevníky, vytříbí si vnímavost i pohybové dovednosti. Efektivně také sníží závislost na levných náhradách ze světa zábavního průmyslu.

1. Dejte křídla kreativitě

Dnes je trendem konzumace obsahu. Podobně jako při pojídání i tady to můžeme uchopit z opačné strany a „uvařit si“ něco vlastního. Díky všudypřítomným technologiím máme mnoho možností.
Natočit mobilem vlastní krátký hraný, animovaný, přírodopisný film či televizní reportáž? Ke zpracování materiálu a tvorbě hudby můžeme využít volně dostupné aplikace v online obchodech. Podobně umíme vyrobit hudbu (napr. Chrome Music Lab) a jako bonus i plakát na premiéru (Office), případně is vlastnoručně kreslenou grafikou (napr. Photopea). Můžeme také natočit i veselé video (s porouchanými záběry) o tom, jak to celé vznikalo. A máme ideální příspěvek do rodinné videotéky!

2. Stavebnice

Stavebnice jsou ideální prostředek pro konstruktivní hru a experimenty. Jsou navrženy tak, že respektují intelektuální a fyzické schopnosti dětí v jednotlivých věkových kategoriích. Například elektronická stavebnice Boffin, ve které si i menší děti bez potřeby mobilu či počítače bezpečně postaví zábavné elektrické obvody.
Velmi vhodné jsou stavebnice Lego Technic s názornými ozubenými převody a dalšími součástkami, které demonstrují mechanické principy.
Pokud se vám zdají tyto stavebnice příliš drahé, zkuste některou z online Lego půjčoven, které se začínají vynořovat iu nás. Vrcholem této skupiny je robotická stavebnice Mindstorms, která kromě lego dílků obsahuje také senzory a řídící jednotku. S použitím vhodného kurzu vevede vás i vaše děti do světa robotiky.

3. Výzva: Naučte je programovat

Vyšší úroveň používání digitálních technologií je naučit se je ovládnout je přes programování. Není až tak náročné začít, pokud víte, za který konec to chytit. Děti na kurzech a v letních denních táborech, které pořádáme v Learn2Code, nás přesvědčují o tom, že když jsou správně motivovány a pod dohledem zkušeného instruktora, základy programování zvládne každé z nich. Mnoho věcí se však dnešní teenagery učí z video návodů. A není to náhoda. Video návod může do velké míry osobní doprovod instruktora nahradit. První experimenty mohou začít v Scratchi, pokračovat vlastními mobilními appkami v AppInventore nebo grafickými skice v javascriptovom prostředí P5.js.

4. Měření sil s vrstevníky

I na Slovensku existuje spousta soutěží pro děti, ve kterých si mohou měřit síly s vrstevníky. Výjimka není ani informatika. Pokud vašeho potomka zajímají hry a programování, může vyzkoušet súťaž v tvorbe hier Galaxiáda. Její druhý ročník právě probíhá.

5. Dopřejte pohyb celému tělu

Každé dítě, ať už programátorské nebo ne, uvítá chvíli veselého pohybu! Nevěříte? V doprovodu zábavné počítačové hry Stepmania překoná(te) dětskou lenost. Princip hry spočívá v tom, že dotykem nohou po podložce za doprovodu populární hudby „sestřelujete“ rychle ubíhající šipky. Stepmania je k dispozici zdarma. Jediné, co k ní potřebujeme, jsou ovladače Dance Pad, které však lze v domácích či zahraničních internetových obchodech koupit již od 10 eur za kus.

Hra obsahuje několik herních režimů, lze hrát samostatně, ale zábavnější je ve dvou (potřebujete dvě podložky), či dokonce na turnaji. (Na ten si účastníci nosí své vlastní podložky.)
Díky těmto aktivitám vy a vaše děti zažijete radost a pocit smysluplného využití času a moderních technologií ve prospěch sounáležitosti a vnímavosti. Zároveň povzbudíte jejich zdravou sebedůvěru a získávání takových dovedností, které jistě využijí v budoucnosti.

Autorem článku je Marián Staňo
Marián je absolvent učitelství matematiky a informatiky na FMFI UK (2001). Od začátku studia se věnoval experimentálnímu vyučování informatiky na ZŠ a později ve škole pro děti s všeobecným intelektovým nadáním (ZŠ Košická Bratislava, Škola pro mimořádně nadané děti a gymnázium v Bratislavě, Instruktor Letního denního tábora FMFI UK). Má dvacetiletou praxi ve vzdělávání dětí jako lektor a autor vzdělávacích materiálů. Má stejně zkušenost jako facilitátor arteterapeutických skupin dospělých a hledá průniky mezi animovanou tvorbou a technologiemi.
Skillmea
🥇 Sme jednotka v online vzdelávaní na Slovensku.
Na našom webe nájdeš viac ako 300 rôznych videokurzov z oblastí ako programovanie, tvorba hier, testovanie softwaru, grafika, UX dizajn, online marketing, MS Office a pod. 
Vyber si kurz, ktorý ťa posunie vpred ⏩

Mohlo by tě zajímat

Java nejnovější verze – Java 9 moduly (1. část)
Vzdělávání
09.12.2018
Skillmea

Java nejnovější verze – Java 9 moduly (1. část)

Od verze 9 bude java vydávána v pravidelných intervalech. Nová java každých 6 měsíců. Takže můžeme očekávat novou funkčnost častěji, ale v menších dávkách. Nejpoužívanější Java dnes je java 8 – vydaná v roce 2014. Java 9 byla poprvé vydána v září 2017, později byly opraveny kritické chyby a lze říci, že taková lepší verze byla vydána v lednu 2018. Java 10 byla vydána v březnu 2018, Java 11 v září 2018. Takže rychlý posun ve verzích, ale ne drastický posun ve funkčnosti. Co je lepší? Najednou a mnohem nebo méně a postupně? Záleží na tom, co děláte. Pokud používáte mnoho rámců a knihoven třetích stran, může být vaše práce ovlivněna po zvýšení tohoto jevu. Prvním milníkem je java 11, která je označena jako LTS, tj. dlouhodobá podpora. Tato verze tohoto jevu bude opravena na dlouhou dobu a bude o ni postaráno v následujících letech. Co to znamená? Že společnosti s větší pravděpodobností přeskočí z jevu 8 dříve na jev 11, protože si budou jisty, že tato java bude v budoucnu opravena –, pokud bude nalezena kritická chyba. V tomto článku se zaměříme hlavně na seznam nových změn. Nebudeme se zabývat jednotlivými změnami podrobně. Budeme to udržovat i v budoucnu. InstalaceNejprve musíte stáhnout a nainstalovat nejnovější fenomén jdk. V době psaní to tak je Java 11. Nastavte proměnnou prostředí JAVA_HOME na nový jev – na kořen, nikoli do složky bin. Poté nastavte cestu k proměnné PATH pouze do složky koše nově nainstalovaného jevu. Spusťte příkazový řádek a zadejte příkaz: java – verze Pokud máte verzi, vše je v pořádku.[Image] Pokud dojde k chybě nebo se zobrazí starší verze, ujistěte se, že v PATH je cesta nového fenoménu nastavena na začátku. Je možné, že v PATH máte také nastaveno C: \ ProgramData \ Oracle \ Java \ javapath. Pokud ano, musí to být za cestou k nejnovějšímu jevu. ModulyV Javě 9 je nejpříznivější změnou projekt Jigsaw –, ale stačí, když si vzpomeneme, že se jedná o divizi modularity – velkého monolitu –, takže celá aplikace v jednom balení do menších buněk – moduly. Moduly pak řeknou, co publikují světu a co požadují pro svou správnou funkčnost. Každý modul obsahuje soubor modul-info.java a alespoň jeden balíček. Module-info.java obsahuje popis závislostí, které modul potřebuje. Každý modul je nezávislý v tom, že pokud obsahuje obrázky nebo konfigurační soubory, modul je spravuje sám. Vše v modulu je pro modul soukromé, pokud neřekneme jinak. Existují 4 typy modulů.Systémové moduly – Java SE a JDK moduly –, pokud si všimnete, jdk nainstalovaný pro novější jev postrádá složku jre. Nyní jsou jmody. Zde máme všechna výchozí nastavení poskytovaná moduly.[Image] Aplikační moduly jsou moduly, které chceme vytvořit, když se rozhodneme, že chceme moduly používat. Automatické moduly je vytvořen, když do modulu cesty přidáme soubory JAR. Název modulu je převzat z názvu souboru. Tyto automatické moduly mají plný přístup ke všem ostatním modulům načteným na cestě. Nepojmenovaný modul = pokud jsou některé třídy nebo soubory jar načteny na cestě –, tyto třídy a soubory jar jsou automaticky přidány do tohoto nejmenovaného modulu. Používá se pro zpětnou kompatibilitu s předchozím starším Javanese kódem. DistribuceModul by měl být zabalen jako jarní soubor – jeden jarní soubor by měl obsahovat maximálně jeden modul. Když provádíme projekt sestavení, musíme být opatrní, abychom každý modul v našem projektu zabalili jako samostatnou pružinu. Základní modulySlíbili jsme, že jdk má novou strukturu, která obsahuje jmoduly. Zde jsou základní moduly. Pokud zadáme příkaz, můžeme tyto moduly uvést pomocí příkazového řádku <b>java --list-modules</b>. [Image] Každý modul, který vytvoříme, použije implicitní modul java.base. Použití dalších modulů bude k dispozici po konfiguraci. Vytvoření moduluModul v podstatě vzniká, pokud definujeme soubor modul-info.java v kořenovém adresáři zdrojového kódu modulu. Tento okamžik pracuje se zdrojovým kódem jako s modulem. Moduly se navzájem nevidí – nemají přístup k sobě navzájem a ke třetímu atd. Podle toho, kolik modulů používáme. Pokud chcete použít něco zvenčí nebo chcete, aby byla viditelná vnitřek vašeho modulu nebo vnitřní čas vašeho modulu, musíte jej definovat. Pojďme mít projekt, ve kterém definujeme nový modul. V modulu máme složku src, do které vložíme veškerý zdrojový kód. Uvnitř definujeme balíček sk.jaro.demo a stále v něm vnější a vnitřní. Vytvoříme jednoduché třídy, které jen něco napíšou na konzoli.[Image] package sk.jaro.demo.external; public class HelloMainModuleExternal { public void doAction() { System.out.println ("Hello main module HelloMainModuleExternal"); } }  package sk.jaro.demo.internal; public class HelloMainModuleInternal { public void doAction() { System.out.println("Hello main module HelloMainModuleInternal"); } } Tyto třídy se liší pouze v názvu a příkazu na konzole. Později nastavíme vnitřní, aby byl viditelný pouze v hlavním modulu. Později nastavíme externí, aby byl viditelný mimo hlavní modul. Vytvořte soubor modul-info.java v src tohoto modulu. Uvnitř souboru je syntaxe, kde klíčovým slovem je nejprve modul, pak název modulu – můžete také použít tečky, a pak jsou zde složené závorky: modul nasmodule { }. Chceme, aby byl externí balíček k dispozici pro další moduly –, které budou nastaveny pro export. module main { exports sk.jaro.demo.external; }Nyní vytvoříme nový modul ve stejném projektu s názvem utils. Uvnitř budeme mít jednu třídu, ve které se pokusíme použít třídu HelloMainModuleExternal z hlavního modulu.[Image] Module-info.java musí nyní obsahovat, že v tomto modulu požadujeme hlavní modul –, protože z tohoto modulu používáme funkčnost. module utils { requires main; } Nyní můžeme použít třídy, které byly exportovány z hlavního modulu: package sk.jaro.demo; import sk.jaro.demo.external.HelloMainModuleExternal; public class UseSomethingFromMainModule { public static void main(String[] args) { HelloMainModuleExternal helloMainModuleExternal = new HelloMainModuleExternal(); helloMainModuleExternal.doAction(); } }ZávěrNakonec si s tím můžete hrát hned teď. Zkuste použít třídu, která není exportována z hlavního modulu. O modulech by bylo možné napsat a mluvit o nich, ale doufám, že pochopíte princip modularizace. Během studií na toto téma mám několik otázek, na které jsem dosud neodpověděl. Například: Maven s java modularizací? Rámce a modularizace? Pokud se vám tento článek líbil, napište něco do komentářů, budu šťastný. Zajímá vás Java? Vyzkoušejte jeden z kurzů na toto téma https://skillmea.sk. Pokud se o mně chcete dozvědět více, sledujte můj web www.jaroslavbeno.sk. jaro Zdrojové kódy ke stažení.
Využij toto léto: Online kurzy, za které neplatíš!
Vzdělávání
12.08.2017
Martina Baumann

Využij toto léto: Online kurzy, za které neplatíš!

Ještě stále nám zbývá pár týdnů prázdnin. Co takhle využít horkých letních dnů a kromě zábavy a dovolených se cosi naučit? Nemusíš nikam chodit, učit se můžeš – kdy chceš a kde chceš – v pohodlí domova nebo někde venku na lehátku s přístupem na internet. Kurzy nám neustále přibývají, to víme všichni. Teprve nedávno jsme si však řekli, že pojďme udělat kurzy pro všechny zadarmo - tedy i pro tebe, tvého kámoše, souseda, tátu, mámu, sestřenici. V čem je přidána hodnota těchto kurzů? V tom, že jsou dostupné zdarma, a tak můžeš ušetřené eurače utratit někde jinde. Třeba na nějaké fajnové drinky 👇   Letní akce se Zlavadna.skSamozřejmě, placené kurzy nám v nabídce nadále zůstávají. Ale i ty máš nyní šanci vyzkoušet ve speciální letní akci. Jak je to možné? Ne, nevyhráli jsme jackpot (tedy alespoň prozatím ne), jen jsme udělali další zajímavý deal pro tebe. O čem to tedy mluvím? 👇  Neomezený přístup ke všem online kurzům na Learn2Code po dobu tří měsíců . Čteš dobře, opravdu to nejsou halucinace z tepla, ale rozhodli jsme se udělat opět nějakou tu tučnou akci pro tebe a tvé kámoše. Do akce se zapoj ZDE . Java pro začátečníkyTento online kurz je již podle názvu vhodný pro začátečníky tak, aby se naučili snadno programovat v nejrozšířenějším a nejpoužívanějším programovacím jazyce Java. Tento kurz vysvětluje historii, základní pojmy, nastavení prostředí až po různé výjimky a samotné programování. Visual Design: Design vlastního tričkaV tomto kurzu se naučíte, jak si vytvořit vlastní motiv na triko. Kromě celkového vytvoření designu se dozvíte, jaké barvy a nástroje je třeba si při vytváření zvolit, také se naučíte něco o jednotlivých nástrojích, barevných režimech, o formátech jako jsou JPG, TIFF a PNG. Kurz je opět vhodný pro začátečníky. Základy online strategieOnline kurz provede studenta základy online marketingové strategie, přičemž získá všeobecný přehled a dobrý základ pro další vzdělávání v oblasti online marketingu. Například i to, jak se zákazníci chovají a rozhodují při nákupu, jak funguje nákupní model See-Think-Do-Care, podle něhož si může student navrhnout a vytvořit vlastní komunikační strategii. Základy online marketinguKromě základních pojmů z online marketingu se studenti seznámí s content marketingem a jak jej dělat, základy performance marketingu, social media marketingu a marketingu ve vyhledávačích. Lektoři online kurzu zde také vysvětlují, co je to landing page a proč je vůbec důležitá. Kde je třeba hledat tyto kurzy?Netřeba nějak zvlášť hledat, usnadním ti to. Pohodlně se usaď, zapni si ventilátor a klikej SEM (najdeš zde přehled všech kurzů, které jsou zdarma. Stačí si jen vybrat). Líbí se ti naše nabídka kurzů? Pokud ano, sdílej toto poselství i mezi ostatní kámoše. 
Front-End development technologie
Vzdělávání
30.07.2017
Lubo Herkoo

Front-End development technologie

Porovnání světů Front-End a Back-End vývoje jsme se věnovali před pár měsíci . Dnes se budeme hrabat v nástrojích Front-End programátorů – co všechno musíš zmáknout, pokud se jím chceš stát (kromě našich kurzů). V tomto textu nebudeme polemizovat, zda je lepší React , Angular nebo Vue.js. Zda je třeba používat SASS nebo LESS , nebo.. .. zda je lepší Mac, nebo PC. Přečteš si o nejpoužívanějších front-end technologiích, zkusíme Tě nasměrovat jak s front-endem začít a také (pokud to myslíš opravdu vážně) jak se dále rozvíjet, aby ti nic z Front-Endu neušlo. Pome! Přední konec webu - technologie Stačí otevřít některou webovou (nebo dnes už i desktopovou, ajPadovou, iFonovou, i androidovou) appku a díváme se na práci Front-End vývojářů. To oni nakódili ty buttony a textová pole, s citem promysleli efektní animace, menu a rozhýbali statický design svého kamaráda – grafika. V našem webovém světě pracují Front-End vývojáři primárně s HTML , CSS a JavaScriptem . Pro tyto technologie však existuje milion nástrojů a frameworků, které nám práci usnadňují, jsme díky nim produktivnější a dokážeme snáze tvořit složitější aplikace. K takovým - pokročilejším - nástrojům se však dostaneš později. Začít s React-em nebo AngularJS jako svou první zkušeností s front-endem by byl asi masochismus. Level 1: Kde začít? Někteří z nás statické HTML stránky s využitím CSS stylů zvládli už na střední (nebo i základní) škole. Neskutečná nuda a ani jsme netušili, že to může být pro nás později užitečné. Něco podobného, ​​jako když vás rodiče nutí chodit do hudební školy a znalosti zužitkujete až o 10 let později, když s kámoši vymyslíte kapelu. [Image] Všechny weby, webové aplikace však využívají HTML a CSS naplno a proto je třeba je zvládnout úplně na začátku – poznat své možnosti. Abychom si mohli říci, že jsme zvládli základy HTML, CSS a JavaScriptu, měli bychom znát funkce elementů a atributů z prvního grafu. Také bychom měli bez problémů umět používat základní CSS pravidla a jednotky . No a měli bychom vědět, k čemu slouží jQuery a jak nám může pomoci. Všechny informace a mnohem více najdeš v Jablkovém kurzu: Webrebel 1: HTML, CSS & Javascript . Level 2: Jak pokračovat? Určitě postupem času přejdeš z jednoduchých webstránek na složitější weby. Tvůj CSS soubor bude mít 1000 řádků a každá další změna Ti zabere 3 minuty strachu, 1 minutu roboty a 25 minut testování a fixování, pokud se něco pokazilo. Je čas na lepší organizaci svých CSS stylů. [Image] CSS Použij SASS - parádní preprocessor CSS stylů, který Ti umožní organizovat styly přehledně do složek/souborů. Také můžeš definovat proměnné, které obsahují definice barev, které často používáš, nebo okraje – aby vypadaly všude stejně. Pokud je potřebuješ změnit na více místech, přepíšeš hodnotu jedné proměnné a máš to vyřešeno. SASS umí pracovat is jednoduchými funkcemi. Např. lighten() a darken() , které dokáží danou barvu zesvětlit nebo ztmavit. SASS má těch funkcí a možností samozřejmě daleko víc. Dalšími alternativami k SASS může být LESS, Stylus, PostCSS a další. My v Learn2Code jsme si oblíbili SASS. Responzivní design Responzivní design řeší problém se zobrazováním Tvého webu na různých zařízeních. Pro front-end programátora je neodmyslitelnou součástí jeho skills. Mobilních zařízení je více než obyvatel na světě - musíme optimalizovat také pro malé obrazovky. Samotné HTML a CSS3 má v sobě nástroje, které nám při takové optimalizaci mohou pomoci. Například velmi důležitý HTML meta tag je viewport , který přizpůsobí velikost písma pro malé obrazovky tak, aby nebylo příliš malé: <meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0"> Pomocí CSS také dokážeme ošetřit responzivitu tak, že na šířku elementů budeme používat procentuální hodnoty a pravidlo box-sizing: border-box; . Takto můžeme zadefinovat vlastní grid , kde tato pravidla použijeme. CSS3 nám velmi pomáhá při responzivním designu s @media query. Pomocí @media dokážeme oddělit CSS, které bude platit například při rozlišeních menších než 1000px od pravidel, která budou platit pro rozlišení vyšší než 1000px. Výborná věc. Responzivnímu designu věnoval Yablko také spoustu videí v kurzu Webrebel 1 . Front-end Framework Šikovníky z Twitteru napadlo, že by bylo fajn mít po ruce sadu komponent , které velmi často používají ve svých projektech. Takovými komponenty jsou například tlačítka, různé typy menu, textová pole s validacemi nebo různé nadpisy. Důležitá byla také responzivita. Aby nemuseli začínat vždy od nuly, vytvořili Bootstrap – framework, který si okamžitě získal vývojáře po celém světě. Bootstrap je obrovský urychlovač času a čas jsou přece peníze. Pokud si Bootstrap oblíbíš a poznáš ho pořádně, začneš experimentovat s upravováním jeho vzhledu a přidáváním nových funkcí například přes JavaScript. Na internetu najdeš spoustu pluginů, které rozšiřují jeho možnosti. Alternativy k Bootstrapu mohou být: Foundation, Materialize CSS, Semantic UI a různé jiné. Level 3: JavaScript Dostáváme se do posledního levelu front-end programátora, tak vysoukejme rukávy a pojďme na to:) JavaScript je jedním z nejpopulárnějších jazyků. [Image] Příchodem Single Page Applications (SPA) se jeho popularita zmnohonásobila . SPA rapidně zlepšily rychlost webových aplikací. Podstatou SPA je, že celá stránka se načte jen jednou - na začátku. Každá další změna se děje na pozadí a změní se jen část stránky s novým obsahem. Nejlepšími příklady single-page aplikací jsou Facebook, YouTube, Twitter a mnohé jiné populární weby. Ani si neumíme představit to množství JavaScriptu, které tyto aplikace obsahují, protože podstatná část celé aplikace je naprogramována právě v JavaScriptu. Spousta .js souborů na jednom webu může způsobovat nemalé problémy. Zejména pokud jsou jednotlivé soubory na sobě závislé. Velmi jednoduchý příklad: napíšeme-li vlastní JS plugin k zobrazení foto galerie, který je závislý na jQuery. Když prohlížeč stáhne a spustí náš plugin, už musí mít k dispozici knihovnu jQuery. Je úkolem front-end programátora, aby takové problémy vyřešil. JavaScript naštěstí obsahuje obrovské množství nástrojů, které nám pomáhají řešit podobné problémy. Zde jsou některé situace a jejich řešení: • Správa závislostí – pokud je knihovna závislá na dalších knihovnách, pomohou nám npm nebo yarn • Automatizace činností – velkou pomocí je například automatický refresh prohlížeče při každé změně kódu. Takové a podobné tasky můžeme řešit přes gulp , grunt nebo npm • Správa modulů - nainstalované závislosti je třeba poskytnout prohlížeči ve formě výsledného .js souboru. Zde nám mohou pomoci webpack , rollup , RequireJS , browserify • Automatizované testování - abychom při každé změně nemuseli celou aplikaci testovat ručně, pomohou nám jíst , mocha nebo jasmine • Syntaxe - abychom neprodukovali JS špagety kód, vznikají nové standardy, které zpřehledňují syntaxi JavaScriptu - ES5 , ES6 nebo ES7 . Babel pomůže prohlížeči tuto novou syntaxi pochopit. JavaScript frameworky a knihovny Podobně jak nám Bootstrap pomohl s responzivitou a některými často používanými komponentami, existují i ​​JavaScript frameworky, které doplňují svět front-end programátora a celý vývoj komplikované SPA urychlují. Popsat každý framework není úkolem tohoto článku, pokud však některý z nich preferuješ, napiš nám do komentářů který a proč. Zde jsou nejpoužívanější: • React – Facebook vytvořil React jako řešení pro své komplikované uživatelské prostředí. Hlavní ideou je vytvoření komponent, které lze použít na více místech v aplikaci. Pokud uživatel provede nějakou akci a změní se obsah stránky - prohlížeč překreslí jen konkrétní komponentu. • Vue.JS - Alternativní knihovnou k Reactu je Vue.js, která se těší stále větší popularitě. Výhodou je přehlednější a lehčí syntax, kde se nemíchá HTML kód s JavaScriptem – což některým vývojářům nevyhovovalo • AngularJS - Vytvořený firmou Google je na rozdíl od React a VueJS plnohodnotným frameworkem - obsahuje také nástroje pro komunikaci s databází. Další alternativy k nejpoužívanějším frameworkům/knihovnám: EmberJS, Preact, Inferno a mnohé jiné. Level 4: Ano, existuje i level 4. Jsou to přídavné znalosti naskillovaného front-end programátora. Například bezpečnost - prevence před CSRF, XSS, DNS pinning nebo clickjacking útoky. Také poznání psychologie uživatele je obrovskou výhodou – priorizovat použitelnost a přístupnost aplikace před odvážným designem. Marketing , SEO , ... a mohli bychom jít dál. Důležité je nikdy se nepřestat vzdělávat , získat co největší rozhled v technologiích a v neposlední řadě nepodlehnout popularitě některého z nástrojů, ale zvolit nástroj tak, aby splnil svůj účel.

Nezmeškej info o nových kurzech a speciálních nabídkách