Zpět na blog
Rozhovory

Jakub Ovesny - autor online kurzu Visual Design Digital

Skillmea
16.12.2016
8 minut čtení
Jakub Ovesny - autor online kurzu Visual Design Digital
Jakub  se již několik let živí jako designér-animátor. Poprvé se Kubo dostal do styku s designem ještě během střední školy a později i při práci v reklamní agentuře, kde zastával pozici Media production specialist. Odtud to už bylo jen na skok k tomu, aby si založil vlastní animátorsko-produkční studio  Roadcrossers.com, které se může i přes mladý věk pochlubit spoluprací se značkami jako Siemens, Adidas či Reebok. Práce je pro Kuba místem, kde se může do sytosti „vyhrát“ a zdokonalovat se v tom, co ho baví a proto by se o své poznatky rád podělil. Stejně zaníceným, ale i úplným začátečníkům by chtěl předat své know-how, jak se rychle zorientovat v požadavcích klienta, ukázat profesionální postupy, které fungují v praxi a šetří čas a podat pomocnou ruku při tvorbě vizuálního designu, animace nebo videa.


Kubo, jak ses stal designérem/animátorem?

Dalo by se říci, že dost nepřímo, nikdy jsem nějak neuvažoval o tom být grafik nebo designér, ale přepracoval jsem se k tomu prostřednictvím videa.

Ze začátku jsem se věnoval převážně natáčení kámošů v parku na lyžích, následně jsem to stříhal, pak jsem zase potřeboval do těchto mini videí udělat nějaká úvodní intrá, animace log a asi někde tady jsem zjistil, že tvorba a animování grafiky má své kouzlo a při tom jsem také zakotvil. Ze začátku mi grafiku posouvali kámoši nebo kolegové, občas jsem si ale všiml, že věci co mi pošlou ne vždy vyhovují mým požadavkům a proto jsem si začal vytvářet grafické podklady sám. No a potom jsem si založil vlastní animátorské studio Roadcrossers.com, kde je grafický design a jeho animování naší hlavní pracovní náplní.


Jak bys popsal svůj přístup k designu? Kdo nebo co tě nejvíce ovlivnilo nebo ovlivňuje?

Design mi automaticky evokuje něco hezkého, nevím proč, ale mám to tak. Nejsem úplně ten typ, co zkoumá lžičku a přemýšlí, proč je oblá, ale spíše si všímám tak výjimečných, zajímavých věcí. Vždy mě upoutá nějaká zajímavá TV reklama, hudební videoklipy a filmové blockbustery. Fascinuje mě totiž to obrovské úsilí, co tomu ta studia věnují, průzkum, který dělají předtím než začnou něco designovat a všechno to, co je před očima běžného diváka skryto. No a v neposlední řadě ta svoboda, která vám dovoluje vytvořit si co jen chcete.


Tou televizní reklamou nemyslím zlaté prasátko od Kofoly, ale spíše ty peckové shoty od Nike, Adidas nebo Audi. Co se týče grafiky, tam to vždy byly animované klipy pro známé kapely nebo animáky na cartoon network, a pak jsou zde vizuální efekty, které nesmírně obdivuji, protože jsou promakané do nejmenšího detailu.


Čili spíš jsem fanoušek té audio-vizuální stránky designu, než té funkční a produktové.


Jakub Ovesny


Co je podle tebe tvou nejsilnější designérskou stránkou a jak jsi tuto dovednost zlepšoval v posledních letech?

Snažím se víc a detailně vnímat svět kolem sebe. A to neustále. Podle mě je to velmi důležité.


Při statické grafice, například při retušování fotografií je třeba mít dobré oko a poznat, jak se chová světlo nebo různé materiály, při animaci se zase provedením chceme většinou přiblížit realitě nebo ji alespoň trošku přizpůsobit, aby tomu diváci uvěřili. To znamená, že si například všímám, jak se tvářím, když si ráno myjem zuby nebo jak se slunce odráží v kalužích po dešti a tak podobně. Tento pozorovací talent přišel tak nějak intuitivně, ale v poslední době se snažím přistupovat k tomu i profesionálněji, což znamená, že jsem si začal studovat různou literaturu o fyzice světla, dynamice pohybů, časování a podobně.


Na jakých projektech nejraději pracuješ?

Když dělám to, co mě baví, tak je mi to jedno, nějak to nerozlišuji, ale pokud musím říct, tak víc si užívám práci na těch vlastních osobních projektech, kde si zkouším nové věci a experimentuji. Bohužel je jich v důsledku nedostatku času stále méně, ale plánuji to v nejbližší době napravit. Aktuálně se snažím dostat víc do 3D animací.


Jaký je tvůj názor na specializaci vs. zobecňování?

Toto je těžká otázka, podle mě vždy závisí, v jaké kariérní fázi se daný designér nachází.

Z vlastní zkušenosti mohu říci, že co se týče práce, jednodušeji se uplatní začínající generalista, minimálně dokud ještě nemá nabušené portfolio.

Menší studia totiž častěji shánějí lidi, kteří zvládají více aspektů grafického designu. Čili kromě vytvoření reklamního letáčku umí připravit například i dokumenty do tisku. Specialisty většinou hledají velká studia a agentury, které si je mohou dovolit a dokáží zajistit i ostatní specializace. Obecně si ale myslím, že vždy je dobře mít přehled o dalších technologiích, postupech a nástrojích, protože to často pomáhá rozvíjet se iv hlavní specializaci, nebo si vůbec nějakou najít. Pak si umíš spoustu věcí udělat sám, přesně podle sebe, vyjádřit se přesněji a tím pádem dostat požadovaný výstup například od dalších členů týmu a tak dále. No a později když se člověk najde, sám zjistí, co ho baví, tak se může začít profilovat a rozvíjet svou kariéru tímto směrem. Ale samozřejmě tomu tak vůbec nemusí být, znám lidi,


Co bys doporučil začínajícím grafikům (designérům), jak mohou nastartovat svoji kariéru?

Určitě je třeba makat. Co nejvíc a co nejčastěji. Zkoušet a dělat designy, animace ai když budou první pokusy k ničemu, ty další budou lepší ;) Na začátek je také dobré polajkovat a follownout oblíbené umělce a designéry a sledovat jejich práci. U nás ve studiu to děláme dosud, inspirujeme se různými TV spoty nebo animacemi, abychom se něco nového naučili a obkukali zajímavé triky. Také je dobré ukázat své práce světu, dnes, kdy mají designéři sítě jako behance, artstation nebo dribbble je škoda toho nevyužít, možná to přinese nabídku ke spolupráci. Jo a určitě dívejte tutoriály, dnes jich je už tolik, že není problém si vybrat ;)

Máš nějaké dotazy na Jakuba? Napiš je do komentářů.

Chceš se začít věnovat grafice a nevíš, kde začít? Máme pro tebe připravný  online kurz na Adobe Photoshop , který vytvořil právě Jakub. 


Skillmea
🥇 Sme jednotka v online vzdelávaní na Slovensku.
Na našom webe nájdeš viac ako 300 rôznych videokurzov z oblastí ako programovanie, tvorba hier, testovanie softwaru, grafika, UX dizajn, online marketing, MS Office a pod. 
Vyber si kurz, ktorý ťa posunie vpred ⏩

Mohlo by tě zajímat

Matej Mihalik - lektor kurzu Web Designer
Rozhovory
10.10.2016
Skillmea

Matej Mihalik - lektor kurzu Web Designer

Matej studoval na FIITce a dnes zařezává jako front-end developer. V oboru pracoval na profesionálních klientských web stránkách (např. pro realitní kanceláře), na interních CRM systémech pro management zákaznických vztahů i na webových aplikacích pro správu kalendářů/událostí/připomínek či kontaktů. V soukromí je velkým fanouškem video her, ale nepohrdne ani stolními hrami, dobrým seriálem či zajímavou fatasy/sci-fi knihou. Jaké byly tvé začátky s programováním, front-endem, co bylo nejtěžší?Inu, studoval jsem na FIIT (Fakulta informatiky a informačních technologií), takže základy programování jsem získal tam, případně můžeme brát v úvahu ještě předmět "Informatika" z gymnázia, kde jsme programovali různé zajímavé programy jako "Lenivý Jim" v dnes již téměř zapomenutém jazyce (Turbo) Pascal. K front-endu jsem se dostal na vysoké škole, během předmětu „Databázové systémy“, kde se jako hlavní vyučovací nástroj pro databáze používal program MS Access. Když přišel čas vypracovat finální zadání z předmětu, mnozí studenti, včetně mě, si řekli, že nemá smysl investovat čas a námahu do učení se téměř neznámého a v podstatě nepoužívaného nástroje, jakým je MS Access a řekli jsme si, že to raději vypracujeme v něčem , co se používá v reálném světě a čeho znalosti se nám mohou sejít i do budoucnosti. Tak jsem se dopracoval k databázi MySQL. Výsledky z ní však bylo třeba iv něčem odprezentovat a tak jsem se rozhodl, že si pro tyto účely vytvořím svoji první web stránku. O web developmentu jsem však toho moc nevěděl, tak jsem si otevřel www.w3schools.coma začal se učit. Prošel jsem si HTML, CSS a také nějaké to PHP. Zabralo to sice většinu mého volného času v té době, ale výsledek a získané znalosti rozhodně stály za to. První větší test mých web development znalostí pak přišel během práce na bakalářce, kde jsme spolu s kolegou pracovali na systému pro vyplňování a vyhodnocování online dotazníků. Tam jsem už do svého repertoáru musel zařadit i JavaScript. Po ukončení bakalářky jsem si uvědomil, že web development mě opravdu baví a tak jsem už u něj zůstal. Nejtěžší na programování, alespoň pro mě, byla jednoznačně teorie. Ne až tak její obsah, ten je snadné se nabiflit-li třeba, ale její význam. Praktický úvod do programování byl na škole relativně krátký a stručný, potom se to už všechno točilo kolem teorie. Problémem podle mě je, že dokud člověk nenasbírá dostatek zkušeností s programováním, těžko se mu chápou nejrůznější teoretické nuance a neumí si představit jejich praktický přínos a tedy ani jejich význam. V mém případě jsem velkou část teorie ocenil až s významným zpožděním, když jsem na daný problém sám narazil v praxi a zpětně si vzpomněl na to, co do nás tlačili ve škole. Přidaná výzva u front-endu je pak to, že se jedná o opravdu širokou oblast. Obejdeme-li to velké množství technologií, které se front-endistům v poslední době nabízejí, pouze samotné HTML obsahuje obrovské množství elementů a CSS umožňuje modifikovat široké portfolio vlastností těchto elementů. Kombinací je hodně strašně mnoho a zejména ze začátku není jednoduché říci, která možnost je v daném případě nejlepší, nemluvě o čase potřebném k seznámení se všemi možnostmi. Situace je podobná iu JavaScriptu. velmi oblíbená knihovna jQuery nabízí obrovské množství nových a zajímavých funkcí, takže to chce opět zejména čas a trpělivost. Jaké technologie jsou tvoje nejoblíbenější a proč?Hm, to je složitá otázka. Profesionálně se věnuji front-endu a to jednoduše proto, že mě baví. Líbí se mi na tom, že všechny tři základní technologie (HTML/CSS/JavaScript) jsou relativně nové a stále se vyvíjejí a mění. Totéž platí i pro internetové prohlížeče. Navíc v posledních letech, kdy se globálně zvyšuje výkon počítačů, telefonů a jiných našich oblíbených zařízení a zlepšuje se také kvalita internetového připojení. Lidé si začínají uvědomovat, že internet už není jen o obyčejných webstránkách, ale také o plně funkčních robustních online aplikacích. To má za následek přísun mnoha knihoven, pluginů, frameworků atp. Čili je to velmi dynamická oblast vývoje a člověk se rozhodně nenudí :) Obecně bych ale řekl, že více než nějakou konkrétní technologii mám rád učení se nových technologií. Zjistit co umožňují a jak fungují, srovnávat s jinými existujícími technologiemi, které již znám. To mě baví na IT jako takovém nejvíc. Na kterém projektu, který tě opravdu bavil, jsi pracoval v poslední době?Před nějakým časem jsem pracoval na open source projektu „InfCloud“, což je CalDav/CardDav client, sloužící k managementu kalendářů, událostí, připomínek a kontaktů. Jednalo se o dost rozsáhlý projekt, který mi pomohl pochopit JavaScript tak jako žádný jiný projekt předtím. Mým oblíbencem je ale můj vlastní mini-projektik „GW2 Monster Hunter“. Jedná se o aplikaci do game overlay systému „Overwolf“, která pomáhá hráčům hry „Guild Wars 2“ sledovat kdy a kde se objeví různí bossové a zaznamenávat si, které již v daný den porazili a kteří je teprve čekají. [GW2 Monster Hnuter - screenshot] Jakou radu bys dal začátečníkům, kteří začínají s tvorbou webstránek nebo programováním?Jak už jsem zmiňoval, chce to zejména čas a trpělivost. HTML a CSS nejsou náročné (koneckonců, nejsou to programovací jazyky), ale přesto jsou dost rozsáhlé. Nejdůležitější rada podle mě ale je: „Google, google, google“. Ať už si s nějakým problémem nevíte rady nebo jste jen příliš líní vymyslet na něj řešení, je velká šance, že eventuálně vygooglite něco, co vás nakopne správným směrem. Obzvlášť pro programátory začátečníky, kteří se v dané oblasti ještě možná naprosto dokonale neorientují, jde o neocenitelnou pomůcku. Jaký je tvůj oblíbený nástroj pro webdevelopment?Řekl bych, že mám dva nástroje, bez kterých si web development neumím představit. Pro programování jako takové nedám dopustit na Sublime Text (3). Dlouho jsem si neuměl najít editor/IDE, se kterým bych byl spokojen, ale odkdy jsem vyzkoušel Sublime Text, už jsem dál nehledal. Jednoduchý, ale silný a rozšiřitelný editor se zaměřením na klávesové zkratky, jakému ne páru. A ano, vím že tady je i vi/vim, ale asi nejsem dostatečně hardcore na to, abych v něm našel zalíbení :) Pro web development jednoznačně dev tools/web inspector. To množství užitečných informací, ke kterým vám dávají přístup, plus neocenitelná pomoc při debugování či prototypování jsou jednoduše k nezaplacení. Co si myslíš, že bude další velká změna ve webdevelopmentu v budoucnosti?Těžko říct, já osobně to na velké změny, alespoň v blízké budoucnosti, nevidím. HTML/CSS/JavaScript zde jsou již dlouhá léta a stále se vyvíjejí, reagují na aktuální situaci ve světě web developmentu, takže jejich náhrada není nutná. Před nějakým časem se však o to pokusil Google se svým projektem Dart, který měl nabídnout alternativu k JavaScriptu. Jelikož však o něm málokdo vůbec ví, natož ještě vypráví, zda ho reálně používá, je asi jasné, jak tato snaha dopadla. Inovace v oblasti front-endu se momentálně točí zejména kolem nových knihoven, frameworků a podobně, takže pokud nějaká velká změna přijde, očekával bych ji v první řadě tam. Teoreticky je možné, že někdo přijde s nástrojem pro tvorbu webstránek pro laiky, který bude tak pokročilý a dobrý, že tradičních web developerů už nebude potřeba. Četl jsem například o jednom nástroji, který generuje web stránky sám a jen na základě poskytnutých informací se rozhodne, jak by bylo nejlépe daná data odprezentovat a vytvoří k tomu i kompletní web stránku. Nemyslím si ale, že je třeba se bát, už z podstaty takových nástrojů vyplývá, že mohou poskytnout pouze omezenou množinu toho, co umí vytvořit reálný programátor. Navíc, automaticky generovaný kód je většinou strašně ošklivý a neefektivní, alespoň ve srovnání s tím, co by dokázal vytvořit zkušený programátor. [Ukázka práce Matěje] Budeš učit kurz Web Designer, co máš nejraději na tvorbě webstránek?Tvorbu webstránek vnímám jako jistý druh puzzle nebo skládačku. Je to tak trochu jako skládat LEGO, akorát že nemáte k dispozici návod :) Dostanete zadání, tedy nějaký design document od klienta, případně screenshot toho, jak má stránka vypadat. K dispozici máte různé druhy kostek (HTML elementy), které můžete (téměř) libovolně spojovat dohromady. Navíc můžete používat CSS, které vám umožní kostky různě otáčet, přebarvovat, zmenšovat/zvětšovat atp. Takže je na vás, jak k výsledku dospějete, podstatné je zreprodukovat zadání. Vnímám to zejména jako hru. Můžeš nám říci něco blíže o obsahu kurzu? Jaké klíčové znalosti si studenti odnesou?Kurz je rozdělen na tři části, každá bude věnována jedné ze tří klíčových technologií front-endu: HTML, CSS a JavaScript. HTML a CSS se budeme věnovat dost podrobně, naučíme se, jak spolu tyto dvě technologie spolupracují, implementujeme často používané návrhové vzory, řekneme si různé tipy a triky. Studenti by si díky tomu měli umět vytvořit vlastní web stránku, zcela podle svých představ. Podíváme se také na JavaScript a primárně na jednu z jeho nejoblíbenějsích knihoven jQuery, zaměříme se na její schopnosti manipulace s DOM stromem. Studenti by díky tomu měli vědět, takříkajíc, vdechnout život svým web stránkám, pomocí animací a interaktivních elemetů. Pokud máš na Matěje otázku, napiš ji do komentáře. Matějův kurz 12-týdenní kurz Web Designer v Bratislavě začíná 28.03.2017, takže pokud se chceš naučit dělat moderní responzivní weby, přihlašuj se ještě dnes 😉
Lukáš Frantál - nový lektor kurzu Web Designer v Košiciach
Rozhovory
26.09.2016
Skillmea

Lukáš Frantál - nový lektor kurzu Web Designer v Košiciach

Lukáše  vždy bavilo programování, proto vystudoval informatiku na FEI a momentálně pracuje pro californský start-up Groupsolver jako front-end developer. Zajímá se o design a tvorbu web stránek, přičemž má v oblibě jednoduchá a čistá řešení. Ve volném čase se nejraději věnuje sportu. Běhá, bruslí a rád si zahraje squash nebo fotbal. Na kurzu Web Designer tě naučí jak dělat moderní a responzivní webové stránky. Jaké byly tvé začátky s programováním, front-endem, co bylo nejtěžší?  Nejtěžší bylo, když jsem se učil nové věci a musel jsem se odtrhnout od počítače, i když jsem měl něco rozpracovaného. Jaké technologie jsou tvoje nejoblíbenější a proč?  Nepreferuji žádný JS framework. V naší robotě je třeba být flexibilní a stále se učit nové věci. Aktuálně se věnuji vývoji produktu v React.js s reduxem, kde je vše sbaleno a minifikováno ve webpacku. Na kterém projektu, který tě opravdu bavil, jsi pracoval v poslední době?  V minulosti jsem pracoval pro  Astound Commerce  firmu, která dělá webové stránky pro různé komerční značky světového formátu. Nejvíce mě však baví moje současná práce v Californském start-upu. V něm vyvíjíme náš produkt, něco zcela nového, co zde dosud nebylo! Celý produkt se skládá ze dvou částí. Jedna část dokáže provést za krátký čas průzkum trhu, přesně podle požadavků klienta. Ve druhé části aplikace si klient umí vytvořit report, na jehož základě najde přesně ty odpovědi, které potřebuje. A který projekt mě baví víc? Jednoznačně náš start-up! [Tým startupu GroupSolver] Jakou radu bys dal začátečníkům, kteří začínají s tvorbou webstránek nebo programováním? Určete sesbírat co nejvíce informací a následně je využívat v praxi. No a samozřejmě, nebát se dělat chyby, neboť i těmi se člověk učí. Jaký je tvůj oblíbený nástroj pro webdevelopment?  Prošel jsem si přes PSPad,  WebStorm ,  Sublime Text , aktualně používám Atom a nedá se říct, který je ten nej. Jak jsem již řekl, je třeba být flexibilní a umět se přizpůsobit. Co si myslíš, že bude další velká změna ve webdevelopmentu v budoucnosti?  Myslím si, že webové stránky a aplikace budou v budoucnu dělat stroje. Již nyní existuje systém s umělou inteligencí, do kterého naházíte obrázky, text a on vám na konci vytvoří hotovou stránku. Budeš učit kurz Web Designer, co máš nejraději na tvorbě webstránek?  Na tvorbě webstránek se mi nejvíc líbí to, že z prakticky z ničeho můžu vytvořit něco, co lidé budou používat a co jim možná pomůže. [Homepage GroupSolover] Můžeš nám říci něco blíže o obsahu kurzu? Jaké klíčové znalosti si studenti odnesou? Na kurzu se naučíme, kde jaký HTML tag použít, také si naši webstránku vybarvíme pomocí CSS. Pokud bude zájem, tak i nějaký Sass vs. LESS vs. Stylus: Preprocessor ke zrychlení a usnadnění práce, k němu gulp, grunt, aby studenti kurzu věděli, že existuje takové něco. Ukážeme si prefix, že ne každé CSS funguje na každém prohlížeči, jak zresponzovat web, aby se každá stránka dala dívat na každé velikosti monitoru a nakonec jak rozpohybovat stránku pomocí jQuery. To je plán na 12 týdnů kurzu. Pokud se chceš Lukáše něco zeptat, klidně napiš svůj dotaz do komentáře. Lukášův kurz tvorby webstránek pro začátečníky  Web Designer začíná v Košicích  4.10. v 18:00 v Eastcubatoru. Pokud se chceš naučit dělat weby, na tomto kurzu určitě nesmíš chybět.
Ado Juráček - lektor kurzu vizálního designu v Bratislavě
Rozhovory
20.09.2016
Skillmea

Ado Juráček - lektor kurzu vizálního designu v Bratislavě

Ado Juráček  je slovenský designér, který studoval na Katedře vizuální komunikace na VŠVU. Věnuje se tvorbě logotypů a vizuální identity, webových stránek, ale také printovému designu magazínů. Kromě designování se věnuje také hudební tvorbě a píše si písničky, které jsou inspirovány cestováním a lidmi, které na cestách potkal. Ado je lektorem kurzu  vizuálního designu  v Bratislavě, ve kterém tě naučí základní principy grafického designu a efektivně pracovat s Adobe Photoshop a Illustrator. Přečti si krátký rozhovor, ve kterém se dozvíš, jak začínal s grafikou, co doporučuje začátečníkům a také, co rád dělá ve volném čase. Ado, jak ses stal grafickým designérem? Je to tragikomický příběh. Od malička jsem chodil na výtvarnou, kreslil, maloval, modeloval z hlíny. Už tehdy jsem měl nejraději tradiční grafiku, ale vůbec jsem netušil, že existuje něco jako grafický design. Když jsem si vybíral střední školu, jasná byla umělecká. „slupka“. Ta nepřicházela v úvahu, protože můj otec nebyl moc pro. Tak mi nezbývalo nic jiného, ​​než hledat dál až jsem narazil na SOŠ Polygrafickou v Krasňanech, kam jsem se dostal a poprvé setkal s grafickým designem. Jak bys popsal svůj přístup k designu? Kdo nebo co tě nejvíce ovlivnilo nebo ovlivňuje? Můj přístup závisí hlavně na mé aktuální nálady. Někdy mám chuť být minimalistický, jindy mám pocit, že se stále vejde. Během školy jsem se hlavně inspiroval od designérů, o kterých jsme se učili na dějinách. Co to jsem se naučil během konzultací od Pala Bálika a v Milce od Martina Jenče aka Žlutý. Dnes už jsou k dispozici různé inspirační stránky plné neuvěřitelných designů. Člověk se může zbláznit, když si je listuje a stále není u konce. [Ado Juráček - portfolio] Co je podle tebe tvou nejsilnější designérskou stránkou a jak jsi tuto dovednost zlepšoval v posledních letech? Mou nejsilnější stránkou je rychlost. Většina klientů chce všechno na poslední chvíli. Tuto dovednost jsem si začal trénovat až po škole, protože na škole jsme dělali většinou jeden maximálně dva projekty za semestr. Začal jsem ve studiu Milk, kde jsem setrval půl roku. Nyní si ji tříbím s městem Trnava, pro které dělám každý týden nový vizuál pro jinou kulturní akci. Na jakých projektech nejraději pracuješ? Většina designérů vždy odpoví, že nejraději pracuje na netradičních projektech. Mě však nejvíce naplňují naprosto všední projekty, které můžu uchopit netradičně. Samozřejmě, přesvědčím-li klienta. Ale pokud bych měl zmínit jedno médium, tak by to byla vizuální identita. Mám rád komplexní projekty, kde se můžu naplno projevit a rozvinout ideu. [Ado Juráček - portfolio] Jaký je tvůj názor na specializaci vs. zobecňování? Být dobrý ve všem se nedá. Pokud se však cítíte být dostatečně kreativní, doporučuji specifikovat se na grafický design. Tato oblast je nesmírně široká :) Co bys doporučil začínajícím grafikům (designérům), jak mohou nastartovat svoji kariéru? Každým dnem je grafických designérů stále více. Je to populární profese a prosadit se není snadné. Na začátek bych jim doporučil vytvořit si portfolio a najít si prvního klienta, byť zdarma. Ten by mu jako satisfakci napsal pěkné doporučení a zmínil ho mezi svými kolegy a kamarády. A možná se chytí někdo další :) [Ado Juráček - portfolio] Co tě ještě nesmírně baví kromě své designérské práce? Baví mě, když můžu být kreativní a je úplně jedno v jaké oblasti. Pár let se snažím psát a hrát vlastní písničky, vařím a peču s manželkou, zařizujeme si vlastní byt, inspirujeme se jinými a snažíme se inspirovat lidi v naší blízkosti. Adův kurz grafiky začíná v Bratislavě v říjnu 2016, takže pokud se chceš věnovat grafice, designovat loga, plakáty a weby, určitě klikni na  náš web , kde najdeš všechny potřebné informace.

Nezmeškej info o nových kurzech a speciálních nabídkách