Zpět na blog
Novinky

Learn2Code končí!

Marián Kristeľ
06.04.2022
2 minuty čtení
Learn2Code končí!
Doteraz si pamätám, ako rozoberáme business nápady s kamarátmi a každý jeden bol o nejakej aplikácii alebo technológií, ktorá by „to“ vyriešila lepšie, rýchlejšie, lacnejšie, celoplošne. Avšak na ich exekúciu nám chýbali potrebné zručnosti ako napr. programovanie, design, online marketing a pod. V tej dobe sa ešte o startupoch príliš nehovorilo, ale táto vlna pomaly prichádzala aj na Slovensko. Nájsť programátora, ktorý by išiel do „toho“ za podiel bolo náročné. A tak vzniklo Learn2Code, 3-mesačný bootcamp, vďaka ktorému sa mohli účastníci naučiť programovať webové aplikácie a vytvoriť si svoj prvý webový projekt – prototyp svojho nápadu.
 
Malo to veľký úspech a kurz sa vypredal do posledného miesta. Počas kurzu sa hlásili už ďalší záujemcovia a z prvotnej potreby naučiť sa programovať vznikal vzdelávací projekt.
 
Bootscampy sme postupne rozšírili do 5 miest na Slovensku, pridali sme ďalšie témy ako design, marketing a postupne začali s online vzdelávaním. To posunulo Learn2Code zo vzdelávania desiatok účastníkov na tisícky pomocou videotutoriálov a tešíme sa dodnes, že už môže naše kurzy využiť ktokoľvek a odkiaľkoľvek s prístupom na internet.
 
Pandémia urýchlila aj našu digitálnu transformáciu a zamerali sme sa primárne na online vzdelávanie, ktorému sa plánujeme venovať aj naďalej. Čo je dobrá správa, že to bude s novou vzdelávacou aplikáciou a v novom šate. 
 
Dlhšie sme bojovali s názvom Learn2Code, ktorý nás začal trochu obmedzovať, keďže v preklade "learn 2 code" znamená učiť sa programovať. Väčšina našich kurzov je už mimo segment programovania a do budúcna sa plánujeme venovať aj iným oblastiam a témam ako vzdelávanie. 
 
Avšak všetko to bude mať jedného spoločného menovateľa – zručnosti. Preto vzniká nový názov Skillmea ⏩ Posuň sa vpred. 
 
Skill je zručnosť a mea pochádza z latinského slova „môj, moje“, vo voľnom preklade sú to teda moje zručnosti, ktoré môže získavať alebo ponúkať každý. Skillmea bude kariérny portál, ktorý ti pomôže na tvojej ceste za vysnívanou prácou alebo tvojím vlastným businessom. Jednoducho ťa posunie vpred.
Marián Kristeľ
Mám na starosti marketing a operations v Skillmea | (spolu)organizujem programátorský workshop Rails Girls Bratislava | ambasádor EU Code Week na Slovensku

Mohlo by tě zajímat

Celostránkové editování v DIVI
Novinky
03.12.2021
Jaroslav Beňo

Celostránkové editování v DIVI

V říjnu a listopadu 2021 vyšly dvě novinky do perfektního Wordpress tématu DIVI. V tomto článku se na novinky podíváme podrobněji, konkrétně na první z nich. Celostránkové editování v DIVI. První novinkou je možnost editovat celou stránku odkudkoli. V minulosti, pokud jste chtěli upravit hlavičku stránky, tak jste museli přejít speciálně na místo pro úpravu hlavičky. Nyní umíte upravit všechno odkudkoli. Pokud to vidíš, umíš to upravit. Tato aktualizace ti umožňuje snadno přejít na tvé vlastní hlavičky, zápatí a šablony příspěvků během prohlížení webových stránek a tak je rychleji upravovat ve Visual Builderu. K úpravě částí tvého webu již není třeba přecházet přes informační panel WordPressu nebo Divi builderu. Když povolíš Visual Builder, můžeš upravovat vše, co vidíš, od horní části webu až po její spodní část. V jednoduchosti řečeno: bez ohledu na to, kde se na svém webu nacházíš, můžeš upravovat to, co vidíš. Samozřejmě, pomocí Divi umíš upravovat vše, co na stránce vidíš, ale v minulosti jsi musel jít přes Divi theme builder, který jsi musel lokalizovat a poté najít specifickou část stránky a tak ji upravit. To mohlo zabrat nějaký čas, zvláště pokud jsi měl vytvořeno několik templatů a nejprve jsi musel zjistit, který chceš upravit – který je aktivní. Nainstaluj updaty Jako první krok musíš udělat update Divi témata na nejnovější verzi. Pokud nemáš povoleny automatické updaty, tak postup je následující: půjdeš do Appearance – Themes a uděláš update.[Image]Pokud vlastníš jednorázovou licenci, tak updaty si umíš stahovat během prvního roku. Pokud ne, tak ti doporučuji zakoupit si plnou licenci - updaty máš stále zadarmo. Jak začít Jsme na našem webu, který chceme upravovat. Jsme přihlášeni a prohlížíme si web. [Image] V horní liště povolíme Visual Builder stisknutím na Enable Visual Builder. Nyní umíš jednoduše upravovat custom header, custom footer, stránky a prostě všechno, co na stránce vidíš.[Image]Teď už ti nic nebrání vyzkoušet tuto novinku a potěšit se s jednodušším editováním 🙂
Naučte se používat Google Kalendář a zvládejte time management s přehledem
Novinky
31.08.2021
Skillmea

Naučte se používat Google Kalendář a zvládejte time management s přehledem

  Co jsme se naučili přes home office?Home office, neboli práce z domova, se začala rozvíjet s nástupem novějších trendů elektronických zařízení, umožňujících komunikaci mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem v podstatě odkudkoli. Tento druh práce se častěji objevoval po roce 2008, kdy se svět postupně vracel do normálu po světové finanční krizi. Avšak až do roku 2020 se jednalo převážně o firemní benefit. Během nástupu pandemie Korona viru bylo mnoho firem nuceno umožnit práci z domova, aby nedocházelo k setkávání zaměstnanců na pracovištích a tím se zamezilo šíření nákazy. I když se mnoho společností vrátila do běžného pracovního režimu, forma zaměstnání přes home office stále u některých oblastí převládá. Nejčastěji práci na dálku nabízejí firmy, kde nemusí docházet k dennímu osobnímu kontaktu mezi zaměstnanci. Home office se stává populárním v softwarových firmách, marketingových a přidružených oborech, u některých projektantů a celkově u lidí, kteří vykovávají své povolání spíše v kancelářích. Pandemie přinesla výzvy pro mnohé společnosti a změnila zažité pracovní normy. I mnohé banky či finanční instituce začaly hledat možnost, jak změnit pracovní prostředí tak, aby splňovalo požadavky současné doby, kdy část zaměstnanců pracuje z domova a část je v práci. Hlavní priorita při práci z domova by měla být důsledná organizace času, stanovení rutiny či režimu a nastavení pauzy na odpočinek. Ovšem nesmí se zapomínat na deadliny, pracovní schůzky mimo domov, důležité telefonáty, či neodkladné odpovědi na emaily. Kromě stanovení harmonogramu práce je také nutné mít dobré technické a programové vybavení v podobě notebooku, kvalitního internetu apod., které pro práci potřebujeme. Podstatným, ale pro někoho i možná velmi zanedbatelným bodem je přehled ve věcech a na pracovní ploše. Při práci by se měl člověk cítit pohodlně, příjemně a ideálně pro větší soustředěnost by neměl být rušen okolním prostředím.[Image] Nástroje, které pomohou při plánování časuNejprve si vysvětlíme, co je to time management. Je to soubor rad, postupů a nástrojů vedoucí k rozplánování přístupu k práci, rodině, koníčkům ak samým sobě. Time management je tedy zaměřen na dosahování určených cílů, priorit, jejich monitoring a následné vyhodnocení. Měl by pomáhat ke snížení napětí, stresu a možnosti využití více času pro sebe či své blízké. Pro time management existuje několik offline a online nástrojů. S rychlou dobou a novějšími technologickými trendy přechází více lidí od využití papírových kalendářů a diářů k formě digitálních nástrojů. Asi nejznámější a nejdostupnější nástroj pro plánování času je Google Kalendář. Co je Kalendář Google ak čemu se používá?Jak již bylo zmíněno v předchozím odstavci, Google Kalendář slouží k efektivnějšímu uspořádání času. Tato aplikace či služba je dostupná online na digitálním zařízení. Lze jej volně stáhnout pro Android i iOS, Kalendář je součástí uživatelského účtu na Google. Podporují jej prohlížeče Google Chrome, Microsoft Edge, Firefox či Safari. Kromě správy času nabízí služba úpravy více než jednoho kalendáře, sdílení kalendáře s ostatními uživateli a propojení s dalšími službami poskytovanými od Google: Gmailem a Google Workspace aplikacemi. Kalendář lze propojit i s MS Outlook. V rámci kalendáře je možnost nastavit až 5 upomínek v různých časech. Ty přicházejí buď formou emailu, notifikací a vyskakujících oken, nebo bezplatných SMS, které jste si při zakládání účtu v Google nastavili. Pro pracovní prostředí je vhodné přejít na Google Workspace (G Suite), kde kromě běžného uspořádání času nabízí také možnost vytvoření rezervací na konferenční místnosti, sledovat kalendáře mezi jednotlivými zaměstnanci, vytvoření a sdílení odkazů na videokonferenci v Google Meet – běžný uživatel nemůže vytvořit, jen se ke konferenci přidat na základě pozvání. Administrátor může přidávat také nové nástroje, které nejsou dostupné pro běžné uživatelské využití.[Image] Pro koho je Google Kalendář vhodný?Google Kalendář je vhodný v podstatě pro kohokoli, kdo si chce stanovit časový harmonogram a mít přehled v naplánovaných činnostech, získávat upozornění. V případě, že jste se rozhodli tuto službu využít naplno a nevíte si rady, zkuste se podívat na náš online kurz Google Kalendár, kde se kromě základních informací naučíte propojit osobní kalendář s firemním, vytvořit událost, pozvat hosty a například i to, jakým způsobem si přidat kalendáře dalších osob. 
8 důvodů, proč byste si měli vybrat WordPress
Novinky
19.06.2021
Skillmea

8 důvodů, proč byste si měli vybrat WordPress

WordPress je platforma, která nabízí řadu výhod pro správu jakéhokoli obsahu. Zpočátku se tato platforma využívala pouze k blogování, avšak dnes díky množství vylepšení v podobě pluginů je možné na prostřednictvím tohoto systému vytvořit jakýkoli web. Přitom samotná tvorba obsahu, stejně jako obsluhování webové stránky je nesmírně rychlé, jednoduché a pohodlné.[Image] Jak tvořit prostřednictvím Wordpress?V první řadě je třeba, abyste si zvolili název stránky a vybrali si dobrou hostingovou společnost, díky čemuž si vytvoříte stabilní základ. Informace o WordPresshostingu naleznete zde na stránce IONOS. Následně si nainstalujete Wordpress a můžete začít tvořit. Vyberete si vhodné téma, přičemž můžete sahat po bezplatných i placených verzích. Nahrajete téma a začátek vaší zběsilé jízdy může začít. Tento redakční systém je zdarma a současně nevyžaduje ani žádné nadměrné programovací dovednosti. Prakticky ho umí používat i obyčejný uživatel internetu, jelikož na webu umíme najít spoustu návodů. Problémem není ani vytvořit i multijazyčnou webstránku. V neposlední řadě jej využívá nespočet uživatelů, protože jeho využívání poskytuje mnoho výhod. Jaké výhody WordPress poskytuje? Výhody WordPressu1. WordPress je díky svým funkcím dnes již rovnocenný CMS (Content management system) v porovnání s jakýmkoli jiným. Mezi základní výhodu, která mu zaručuje i stále více uživatelů, je jeho jednoduchost. Stránky umíte jednoduše vytvořit, upravit a ovládá se jednoduše i intuitivně. 2. Další výhodou je i to, že si na vaši webovou stránku umíte doplnit množství pluginů. Ty slouží především k obohacení, zlepšení funkcí ale také jako získávání feedbacku od návštěvníků. Širokou škálu pluginů umíte získat zdarma, přičemž některé si umíte i zakoupit. Ať už tedy chcete dopřát vaší stránce větší bezpečnost, přehlednost nebo získat přehlednější statistiky o zákaznících, pluginy jsou správnou volbou. 3. Kromě toho, že tvorba stránek je jednoduchá a umíte vytvořit opravdu kreativní a pěkné stránky, WordPress stránky se umí rychle dostat i do pozornosti. Jak to? No je to způsobeno zejména tím, že mají skvělou korelaci se SEO. SEO umožňuje vaší stránce, aby byla viditelná při vyhledávání prostřednictvím vyhledávačů. Takováto optimalizace vás dokáže dostat na přední příčky při vyhledávání, kde získáte i náležitou pozornost. Můžete toho docílit více způsoby 4. Rovněž patří WordPress mezi nesmírně bezpečné systémy, které zaručí, že vaše stránka bude chráněna. Zvyšování ochrany lze realizovat volbou a změnou hesel, případně nainstalováním nových pluginů. Opatrní byste měli být iv případě, že máte více administrátorů stránky, abyste základní informace měli stále pod kontrolou.[Image] 5. Grafická úprava patří asi mezi největší výhody samotného WordPressu. Poskytuje totiž opravdu nesmírně variabilní možnosti, jak si vytvořit nový, zajímavý web. 6.Každý web, is použitím stejného bezplatného tématu může vypadat úplně jinak. Umíte si totiž najít spoustu zajímavých doplňků a tvořit tak něco zcela nového a graficky jedinečného. Samozřejmě samotný systém podporuje tvorbu videí, audio nahrávek i fotografií. 7.  WordPress umožňuje vytvářet více stránek prostřednictvím jedné domény. 8. Rovněž umožňuje podporu různých hostingů, díky čemuž nevyčleňuje striktně jak postupovat při tvorbě. Variabilita tohoto systému umožňuje vytvořit jakýkoli blog, zda internetový obchod nebo prakticky cokoli co si umanete. Tipy na zajímavé pluginyNa závěr bychom vám chtěli přinést tipy na zajímavé pluginy, které můžete na stránkách využít a díky tomu ji vylepšit. Mezi nejznámější patří určitě Yoast SEO plugin, který se zaměřuje na zmiňovanou SEO optimalizaci a tedy vám může pomoci získat více čtenářů/zákazníků. GDPR Cookie Consent představuje ideální řešení pro ochranu osobních údajů, Wordfence Security zajistí bezpečnost vaší stránky. Chcete-li si vytvořit e-shop, vaším nejlepším pomocníkem bude WooCommerce. Rovněž je skvělým doplňkem i WooCommerce Stripe jako platební brána na e-shopy. Autoptimize může pomoci zlepšit rychlost webu, ale je třeba jej nastavit mechanicky. Akismet je plugin, který vás zbaví spamu. Pro tvorbu kontaktního formuláře na web můžete využít Contact Form 7 s přídavkem Contact Form DB pro ukládání kontaktních údajů. Tvorba webstránky může být pro začátečníka náročná, proto vám nabízíme detailní návod. Pro instalaci pluginů naleznete na internetu také řadu tipů, přičemž můžete využít některé z našich tipů.

Nezmeškej info o nových kurzech a speciálních nabídkách