Zpět na blog
Tipy a triky

8 nejlepších pluginů pro After Effects

Skillmea
07.03.2022
9 minut čtení
8 nejlepších pluginů pro After Effects
V tomto článku přinášíme přehled 8 nejlepších After Effects pluginů a jejich funkcí, o kterých by měl vědět a pracovat s nimi každý seriózní motion designer.

Adobe After Effects je skvělý software, ale přichází bod, kdy by vás mohlo zajímat, jak můžete zlepšit svůj workflow, zvýšit svou kreativitu a produktivitu a naučit se nové dovednosti. V tomto momentě vstupují do hry úžasné pluginy do After Effects. Pluginy existují od výmyslu světa: od úpravy postav, korekce barev, glitch efekty, a mnohé další.

Výhody a nevýhody používání After Effects pluginů

Ještě předtím, než se podíváme na jednotlivé pluginy podrobněji, přejděme si klady a zápory After Effects pluginů.

Výhody After Effects pluginů:
  • umožňují novou úroveň kreativity,
  • měli by zlepšit váš pracovní workflow v After Effects,
  • vytvářejte efekty mnohem rychleji než používáním pouze výchozích efektů After Effects,
  • možňuje vám pracovat s 3D objekty a prvky přímo v After Effects,
  • vytvořte nádherné pozadí pouze několika klepnutími,
  • nevyžadují znalost programování, skriptování.

Nevýhody After Effects pluginů:
  • některé pluginy zabírají spoustu paměti a značně zpomalují After Effects během jejich používání,
  • vykreslení některých pluginů zabere spoustu času,
  • některé pluginy mohou během používání aplikace After Effects spadnout,
  • cena pluginů může být relativně vysoká.

1. Orb

Plugin Orb je navržen tak, aby pomáhal při vytváření 3-rozměrných koulí. Používá se především při vytváření planet. Orb používá podobný 3D engine jako vynikající doplněk Element 3D od Video Copilot a zaměřuje se na vytváření realistických planet a nabízí celou řadu jedinečných nástrojů pro snadné vytváření planet.

Může se zdát, že vytvoření planety v After Effects je tak jednoduché jako vytvoření koule s nějakými texturami. Chcete-li však vytvořit působivou, profesionálně detailní planetu, Orb je nejlepší nástroj, který máte. Nemluvě o tom, že doplněk je bezplatný a má bezplatný návod, který můžete využít.
Orb bude fungovat pro 90 procent z nich a je neocenitelným nástrojem pro převis. To platí zejména v kombinaci s jinými zásuvnými moduly After Effects nebo v kombinaci s 3D kamerou z 3D aplikace, kterou lze importovat do After Effects spolu s deskami v popředí pro objekty, jako jsou vesmírné lodě.

2. Animation Composer

Řekněme, že spěcháte a chcete animovat svou vrstvu After Effects ve zlomku sekundy? Nejlepším řešením mohou být předvolby pohybu animací – motion presets. Několika klepnutími můžete doslova získat super plynulé odrazy a jednoduchou animaci. Balíček obsahuje více než 1000 presetů, takže si jistě najdete pohyb, který se vám líbí.
Bonus: za tímto pluginem stojí Slováci z Mister Horse.

3. Duik

After Effects má dobrý základní systém rozhýbání postav (rigging), ale Duik posouvá rigging na zcela novou úroveň. Klienti stále častěji požadují Duik pro jakoukoli pokročilou práci s animací a plugin se stává klíčovým prvkem animace pro širokou škálu projektů. Tento doplněk je zcela zdarma spolu se zbytkem doplňků Rainbox After Effects. Určitě se vyplatí naučit pracovat s Duik pluginem. Pokud se vám plugin líbí, podpořte jeho tvůrce.

Pokud vás zajímá tento plugin a chcete se věnovat charakterovým animacím a rozpohybování postav, podívejte se na náš online kurz Character Animations, ve kterém se věnujeme právě DUIK pluginu.

4. Motion Boutique - Newton3

Newton3 je jedním z pluginů, který by motion designéři měli mít nainstalován. Je to v podstatě 2D fyzika nebo matematický engine integrovaný do After Effects, který vám umožňuje přesouvat vrstvy realistickým způsobem, protože vše je vypočteno za vás. Ať už chcete ukázat hustotu, tření, odskok, rychlost nebo gravitaci, Newton3 tohle všechno a ještě mnohem více dokáže.
 
Další věc, kterou můžete udělat, je vytvořit realistické spoje mezi objekty, takže můžete lehce vytvářet složité pohyby. Po dokončení simulace se animace znovu vytvoří v After Effects se standardními klíčovými snímky, takže si můžete přizpůsobit načasování podle svých představ. Cena tohoto pluginu je ovšem poměrně vysoká.

 5. Red Giant Trapcode Particular

Asi neexistuje seznam nejlepších pluginů pro After Effects, ve kterém by se nenacházel nějaký od Red Giant. A největším frajerem mezi jejich After Effects pluginy je určitě Trapcode Particular.

Plugin Red Giant Trapcode Particular funguje podobně a podle nás i mnohem lépe než plugin Particular World od After Effects. Tento plugin je pravděpodobně jedním z nejstarších doplňků After Effects, který zůstal velmi aktivní a efektivní, když motion designéři potřebují animovat částice, které mohou být založeny na různých vzorech, tvarech nebo velikostech. To je velmi užitečné při vytváření prvků počasí, jako je déšť, sníh, oblaka nebo dokonce kouř. Plugin se ve velkém se používá ve filmovém průmyslu. 

6. Motion Boutique - Pastiche

Tento plugin využijete tehdy, když máte na časové ose spoustu malých vrstev. Pastiche vám umožňuje přesouvat, přeskupovat a umisťovat tyto vrstvy do jednoho tvaru. Pastiche také poskytuje intuitivní ovladače pro jemné doladění polohy, měrky, rotace a neprůhlednosti vrstev koláže. Stáhněte si zkušební verzi tohoto pluginu a vyzkoušejte pracovat s ním alespoň nějaký čas. Vyzkoušejte také zkombinovat Pastiche s pluginem Newton3.

7. Video Copilot Element 3D

Další úžasný plugin od společnosti VideoCopilot se nazývá Element 3D. Umožňuje vám importovat 3D objekty do aktuálního pluginu a animovat je a texturovat. Mnoho motion designérů používá Element 3D k vytváření krásných filmových videí a výstupy vypadají velmi profesionálně. Cena tohoto pluginu je 189,95 USD přes Toolfarm.

8. DOF PRO

Vývojář Richard Rosenman zpřístupnil DOF PRO (Depth Of Field Generator PRO), svůj populární doplněk ke generování hloubky pole ve Photoshopu, pro After Effects. Od svého prvního vydání v roce 2005 se DOF PRO stal profesionální volbou v motion design odvětví. Nejmodernější funkce DOF PRO poskytují inovativní a špičkové technologie, které jinde nejsou dostupné, výsledkem čehož je jeden z nejvýkonnějších a nejpokročilejších procesorů hloubky pole.

Mezi pokročilé funkce patří podpora chromatické a achromatické aberace, diferenciace bokehu ohniskové roviny, astigmatismus a efekty vinětace, podpora vlastních map clony a obnovení hluku. K dispozici je také plná podpora alfa kanálu/průhlednosti nebo podpora 32bitových barev. Cena pluginu je 199,99 USD.

Další zajímavé pluginy

Mezi další velmi zajímavé pluginy, které jistě stojí za zmínku, patří Plexus 3, Boris Fx nebo Saber.

Plexus 3 umožňuje uživatelům spojovat tečky/trojúhelníky s čarami a animovat je ve 3D prostoru. Kromě toho vám Plexus 3 umožňuje vytvářet, manipulovat a vizualizovat data procedurálním způsobem. Zjednodušeně to znamená, že částice mohou být animované a mohou mít mezi sebou vztah.

Boris Fx má 3 hlavní pluginy: Sapphire, Mocha a Continuum. Všechny jsou velmi dobře známé v komerčním a celovečerním filmovém průmyslu. Máte-li chvíli času, doporučujeme podívat a vyzkoušet zkušební verzi.

Saber je mimořádně výkonný nástroj pro osvětlení a efekty pro širokou škálu účelů. Nejenže lze použít k vytváření paprsků světla (například světelné meče), ale přichází i se širokou škálou přednastavení a možností pracovat s maskami vrstev.

Závěr
Doufáme, že jste se dozvěděli několik zajímavostí a nových věcí o výše uvedených pluginech pro After Effects. Znáte a používáte zajímavé pluginy pro After Effects? Podělte se o ně v komentářích níže.
Skillmea
🥇 Sme jednotka v online vzdelávaní na Slovensku.
Na našom webe nájdeš viac ako 300 rôznych videokurzov z oblastí ako programovanie, tvorba hier, testovanie softwaru, grafika, UX dizajn, online marketing, MS Office a pod. 
Vyber si kurz, ktorý ťa posunie vpred ⏩

Mohlo by tě zajímat

5 zdrojů pasivního příjmu pro designéry
Tipy a triky
02.11.2021
Skillmea

5 zdrojů pasivního příjmu pro designéry

V tomto článku ti ukážeme možnosti, jak vydělávat víc a generovat pasivní příjem. Diverzifikace zdrojů příjmu je dobrá strategie. Dnes ti přiblížíme 5 způsobů, díky kterým můžeš jako kreativec vedle svého hlavního zaměstnání vydělávat víc. Každý pasivní příjem zahrnuje úvodní investici. Tou může být čas, námaha a úsilí, peníze nebo kombinace všech prvků. Začněme pěkně popořádku. 1. Vytvářej a prodávej designové templaty / šablonyJednou z nejpopulárnějších strategií pasivního příjmu, kterou designéři rádi využívají, je prodej různých hotových designových vzorů online. Pokud o tom přemýšlíš, mnoho nedesignérů nebo začínajících designérů pravidelně hledá hotové šablony pro různé využití od social media, přes newslettery až po design webstránek. Zkus vytvářet šablony, které jsou univerzální a využitelné širokospektrální, například: • vizitky, • různé mockupy, • design webstránek s různým zaměřením, • prezentace, • fotografie a ilustrace, • životopisy, • další. Templaty mžeš prodávat na různých portálech (marketplace) jako jsou například Shutterstock, Adobe Stock, iStock, ale i Canva nedávno spustila svůj marketplace.[Image] 2. Sdílej své znalostiJako designér máš určitě mnoho vědomostí a zkušeností, o které se můžeš podělit. Určitě budeš mít dobrý pocit, když pomůžeš začínajícím designérům sdílením svých cenných poznatků a zároveň tím umíš vydělat peníze navíc. Jak sdílet své znalosti? Můžeš zorganizovat workshop či školení, napsat knihu (ebook), vytvořit online kurz nebo mentorovat designéry začátečníky.  Samozřejmě, budeš muset investovat čas do přípravy a vytvoření těchto vzdělávacích zdrojů, ale když je zpřístupníš, z dlouhodobého hlediska se mohou stát zajímavým zdrojem příjmu.[Image] 3. Prodávej vlastní nástroje a assetyMezi tyto nástroje a assety můžeme zařadit například ilustrace, PSD zdrojáky, fonty, textury, gridy, UI kity a mnoho dalšího. Jiní designéři se mohou zajímat o tyto zdroje a budou je chtít použít ve svých vlastních designových výtvorech. Pro tebe půjde o ideální pasivní příjem, protože sice vynaložíš čas na vytvoření digitálních produktů, ale potom je budeš prodávat znovu a znovu. Začít je jednoduché, existuje několik stránek, kde můžeš svá díla prodávat, například Envato Market, Vecteezy, Creative Market a další.[Image] 4. Navrhuj a prodávej merchProdej vlastního zboží je zajímavý zdroj příjmu zvláště pokud už máš dostatečně velké publikum, které tě sleduje. Nejprve se tedy pověnuj budování svého brandu a followerů. Prodej merchu je v současnosti poměrně jednoduchý, využij mezinárodní služby jako Printify nebo lokální GoMerch. Pokud už máš spoustu sledovatelů, za zvážení stojí i rozjet Patreon či jiné formy monetizování obsahu, například přes affiliate marketing nebo různé referral programy.[Image] 5. Vytvoř členskou webstránkuPokud to s budováním dlouhodobého online podnikání myslíš vážně, skvělou možností je vytvoření členské webové stránky. Může to být výhodné zejména tehdy, když už máš například blog a hledáš způsob, jak ho zpeněžit. Členská webstránka bude účtovat poplatek (obvykle je na měsíční nebo roční bázi) za přístup k prémiovému obsahu. Obsahem mohou být cokoli od designových návodů, zdroje ke stažení nebo jiný zajímavý obsah pro designéry. Případně se zaměř na úplně jiný typ uživatelů a nabídni jim přidanou hodnotu, za kterou jsou ochotni platit. Není snadné začít a chvíli trvá, než se stránka rozjede a vybuduješ ji, ale pokud se tomu budeš věnovat dlouhodobě, může to být skvělá volba.[Image] Tipy na závěrJe dobré vědět, co je tvou motivací při tvorbě těchto vedlejších projektů. Pokud jsou to jen peníze, přistupuj k tvorbě organizovaněji as obchodním myšlením, vyber si vedlejší projekt s potenciálem tvorby příjmu. Mysli i na časovou stránku věci a snaž se udělat si realistický odhad času, který můžeš vedlejším projektům věnovat. Máš na to pár hodin každý týden, nebo je to spíše sporadický volný čas? Před zahájením projektu je tedy dobré zvážit množství času, které máš k dispozici. Určete ber v úvahu i průběžné požadavky, které také mohou spolknout nějakou porci času a námahy. Obecně by se dalo říci, že grafika, tiskoviny či e-knihy jsou dobré pro designéry, kteří neočekávají, že budou muset investovat mnoho času na průběžnou podporu a servis. A věci jako šablony, pluginy, blogy, komunitní webové stránky nebo online kurzy mají sice potenciál vysokého příjmu, ale na druhé straně vyžadují i ​​potřebu intenzivnější podpory.
Změna oblohy na fotkách ve Photoshopu jediným klikem
Tipy a triky
11.03.2021
Ľudovít Nastišin

Změna oblohy na fotkách ve Photoshopu jediným klikem

Standardní postup při změně oblohy na fotkách vyžaduje jistou zručnost ve výběrech a maskování. Ovšem s novým Photoshopem je na scéně také velmi zajímavá funkce, která tyto časově náročné postupy sloučila v podstatě do jediného kliknutí. Mluvíme o „Sky Replacement Tool“, který najdeme ve Photoshopu 2021. V tomto článku se na tuto funkci podíváme a ukážeme si to i na příkladu. Sky Replacement najdeme v edit>Sky Replacement. Ihned po otevření této funkce začne software automaticky analyzovat obrázek.[Image] Okamžitě poté si sám vytvoří na daném obrázku masku oblohy a vymění ji za jinou. Jediným klikem. Tento nástroj využívá Adobe Sensei (umělou inteligenci společnosti Adobe). Je to něco podobného jako funkce „Select and Mask“, která je v posledních verzích Photoshopu také velmi kvalitní.   Asi to nebudeš využívat každý den, ale čas od času se takový úkol objeví. A tehdy je dobré o tomto nástroji vědět, neboť si ušetříš čas. Nastavení nástroje "Sky Replacement"Je to sice výměna oblohy na jeden klik, ale většinou to třeba trošku doladit. Nejprve si zvolíš obrázek oblohy z nabídky nástroje, které jsou ve třech složkách: Blue Skies, Spectacular a Sunsets. Máš samozřejmě možnost importovat si tam svoji vlastní oblohu. Stačí kliknout na ozubené kolečko v pravém horním rohu a najít možnost „Import Skies“ nebo přes ikonku + a nahrát si oblohu jako .jpeg soubor.[Image] Máme zde i další nastavení, o kterých je třeba si něco říct. Shift Edge – přes tento slider si umíš doladit okraje výběru a zbavit se tak případných nedotažených míst, která Photoshop až tak dobře nezvládl. Refine Edge Brush – pro případ, že tvou pozornost vyžaduje jen nějaká malá část výběru, máš k dispozici i známý nástroj z balíku „Select and mask“, kterým také umíš dotáhnout případné nedokonalosti. Fade Edge – tento nástroj umožňuje vytvořit jemnější přechod při horizontu obrázku. Photoshop ale většinou udělá robotu velmi dobře a další úpravy okrajů nejsou zvláště potřebné. Temperature, Brightness a Scale – tyto nástroje upravují již samotnou oblohu. Většinou je třeba doldit je barevnost, případně je příliš tmavá či světlá. Nebo je nutné oblohu zvětšit aby seděla s horizontem fotky. Všechno to lze upravit v těchto Sky Adjustments úpravách. Foreground Adjustments – máme možnost doladit barevně i samotný obrázek mimo oblohu tak, abychom celou kompozici co nejvíce sjednotili.[Image] Když jsi s výsledkem spokojen, je třeba si ještě stanovit, jakým způsobem se má tato úprava aplikovat do obrázku. Je zde možnost duplikovat vrstvu nebo output do nových vrstev. Skvělé je, že tento nástroj je nedestruktivní. Pokud si vybereš si vybereš output do nových vrstev, celá úprava se zobrazí ve klasické vrstvě s maskou a spolu s adjustment vrstvami. Takto máš plnou kontrolu nad výsledkem a přípravu pro další modifikace této kompozice. Jsou však situace, kdy ti Sky Replacement pomůže jen částečně. Jednou z takových může být situace, kdy se snažíš vyměnit oblohu na obrázku s vodní hladinou. A ta bude stále odrážet původní oblohu. V takovém případě bude třeba tento odraz vyřešit manuálně. Výhodou však je, že většinu potřebných masek vrstev už z tohoto nástroje máš. Sky replacement tool je podle nás skvělý nástroj ai když jej nebudeš používat každý den, v té pravé chvíli ti pomůže. Jeho ukázku se podívej i na tomto videu, ve kterém jsme si pohráli se známou bratislavskou scenérií. Vyměnili jsme oblohu a odstranili všechny postavy. A všechno nám to zabralo jen pár minut.
Lambda výrazy v Javě - část IV.
Tipy a triky
30.10.2019
Skillmea

Lambda výrazy v Javě - část IV.

Funkcionální rozhraníPokud chci používat lambda výraz, tak potřebuji k tomu rozhraní s jednou abstraktní metodou. Daná metoda musí odpovídat popisu našeho lambda výrazu. Pokud se nad tím zamyslíš, tak ve skutečnosti se dané rozhraní může jmenovat ledajak. Na názvu nezáleží. A i metoda v tom rozhraní může mít ledajaký název, pro logiku lambda výrazu to nemá žádný smysl. Jediné, co je důležité je, aby metoda seděla s lamba výrazem v tom, co vrací a to, co je na vstupu metody jako parametr. Bylo by naprosto super, kdybychom nemuseli vždy při psaní lambda výrazu řešit vytvoření nového rozhraní, které nám bude sloužit jako typ daného lambda výrazu. Co řekneš? Řekli jsme si, že java nevytvořila nový typ pro lambdy. Při psaní, jsme si mohli všimnout, že metody jsou často podobné. Vracím nějaký typ nebo vracím void a mám tam název metody tam jsou nebo nejsou parametry. Jsou zde nějaké paterny, nějaké vzorce, které se opakují častěji. Java nám nabízí několik takových rozhraní, která můžeme klidně použít. Tato rozhraní jsou v balíčku java.util.function. V tomto balíčku je mnoho před připravených rozhraní, které můžeš používat. Tato rozhraní používají generika, tak si tam umíš dosadit objekty jaké potřebuješ. Například Predicate je přesně stvořený k tomu, pokud potřebujeme vzít na vstupu objekt a vrátit boolean jako návratovou hodnotu. Takto můžeme použít toto rozhraní namísto toho rozhraní, co jsme si sami napsali, když jsme řešili předchádzající úlohu.  Jak ošetřit výjimkyUdělejme si příklad, který bude obsahovat seznam osob, které budu zpracovávat – vypíšeme jejich jména a dáme je na velká písmena. public class ExceptionHandling { public static void main(String[] args) { ArrayList<Osoba> osoby = new ArrayList<>(); osoby.add(new Osoba("jano", "beno", 3)); osoby.add(new Osoba("peter", "beno", 0)); osoby.add(new Osoba("jaro", "beno", 30)); osoby.add(new Osoba("brano", "beno", 28)); processOsoby(osoby); } private static void processOsoby(ArrayList<Osoba> osoby) { for (Osoba osoba : osoby){ System.out.println(osoba.getMeno().toUpperCase()); } } } Přepíšeme si to na lambda výraz. Náš kód, který chceme metodě prodat jako argument je System.out.println(osoba.getMeno().toUpperCase()). Pracuji tedy jen s objektem osoba. Výsledek napíšu na konzoli. Tím pádem mám jeden argument a tento kus kódu nevrací žádnou hodnotu. Budeme k tomu potřebovat funkcionální rozhraní, které má metodu s jedním parametrem a nevrací nic. Takovým je Consumer s jeho metodou accept. public class ExceptionHandling { public static void main(String[] args) { ArrayList<Osoba> osoby = new ArrayList<>(); osoby.add(new Osoba("jano", "beno", 3)); osoby.add(new Osoba("peter", "beno", 0)); osoby.add(new Osoba("jaro", "beno", 30)); osoby.add(new Osoba("brano", "beno", 28)); processOsoby(osoby, osoba -> System.out.println(osoba.getMeno().toUpperCase())); } private static void processOsoby(ArrayList<Osoba> osoby, Consumer<Osoba> consumer) { for (Osoba osoba : osoby){ consumer.accept(osoba); } } } Nyní si náš seznam osob změním tak, že místo jmen dám do seznamu null. Při zpracovávání lamba výrazu nám program spadne na NullPointerException. osoby.add(new Osoba("jano", "beno", 3)); osoby.add(new Osoba(null, "beno", 0)); osoby.add(new Osoba("jaro", "beno", 30)); osoby.add(new Osoba("brano", "beno", 28));Musíme si ošetřit tuto výjimku. Jak na to? Jedním ze způsobů je obalit volání consumer.accept do try catch bloku. private static void processOsoby(ArrayList<Osoba> osoby, Consumer<Osoba> consumer) { for (Osoba osoba : osoby){ try { consumer.accept(osoba); }catch (NullPointerException e){ //... } } }Ale to je ošklivé řešení. To co přijde do consumer může být leccos možné a nemusí to dát NullPointerException, možná to bude jiná výjimka. Náš kód chceme mít jednodušší. Druhou možností je, aby byla výjimka zpracována přímo v lamba výrazu. public class ExceptionHandling { public static void main(String[] args) { ArrayList<Osoba> osoby = new ArrayList<>(); osoby.add(new Osoba("jano", "beno", 3)); osoby.add(new Osoba(null, "beno", 0)); osoby.add(new Osoba("jaro", "beno", 30)); osoby.add(new Osoba("brano", "beno", 28)); processOsoby(osoby, osoba -> { try { System.out.println(osoba.getMeno().toUpperCase()); }catch (NullPointerException e){ e.printStackTrace(); } }); } private static void processOsoby(ArrayList<Osoba> osoby, Consumer<Osoba> consumer) { for (Osoba osoba : osoby){ consumer.accept(osoba); } } }Dosáhl jsem toho, že metoda processOsoby je krásnější, ale náš lambda výraz je nyní víceřádkový a ne pěkný - jednořádkový. Na jedné straně chceme mít pěkné jednoduché lambda výrazy, na druhé straně chceme, aby bylo postaráno o výjimky. V našem kódu se vraťme k řešení, které nepoužívá try catch blok. K odchycení výjimky použijeme wrapper metodu. Try catch blok si vyvedeme do zvláštní metody a poté obalíme náš lambda výraz, dalším lambda výrazem, který má try catch blok. Udělejme to, co jsem teď napsal. Vytvoříme novou metodu, která bude akceptovat lambda výraz. V našem případě jsme k tomu použili Consumer rozhraní. A protože je to wrapper, tak to co mi přijde na vstup tak dám i na výstup. private static Consumer<Osoba> wrapperLambda(Consumer<Osoba> consumer){ return consumer; }V metodě processOsoby(osoby, osoba -> System.out.println(osoba.getMeno().toUpperCase())); zavolám místo lambda výrazu, wrapper metodu, jejíž argument bude lambda výraz. Udělá to totéž, ale použil jsem wrapper metodu. public class ExceptionHandling { public static void main(String[] args) { ArrayList<Osoba> osoby = new ArrayList<>(); osoby.add(new Osoba("jano", "beno", 3)); osoby.add(new Osoba("peter", "beno", 0)); osoby.add(new Osoba("jaro", "beno", 30)); osoby.add(new Osoba("brano", "beno", 28)); processOsoby(osoby, wrapperLambda(osoba -> System.out.println(osoba.getMeno().toUpperCase()))); } private static void processOsoby(ArrayList<Osoba> osoby, Consumer<Osoba> consumer) { for (Osoba osoba : osoby){ consumer.accept(osoba); } } private static Consumer<Osoba> wrapperLambda(Consumer<Osoba> consumer){ return consumer; } }Tady můžu udělat následující věc. Namísto toho abych lambdu přehnal přes wrapper metodu, tak ji ani nepoužiji, ale použijeme jen její vstupní parametr, což je osoba. Mohu udělat něco takového: private static Consumer<Osoba> wrapperLambda(Consumer<Osoba> consumer){ return osoba -> System.out.println(osoba.getPriezvisko()); }Namísto toho, abych využil vstupní lambdu, která mi přišla přes parametr consumer, jsem na ni zapomněl a jen jsem využil vstupní parametr dané lambdy a vytvořil jsem novou lambdu. Při volání consumer.accept(osoba); v metodě processOsoby se provede lambda výraz z wrapper metody. Toto není skutečný wrapper. Skutečný wrapper, vezme vstupní lambdu a provede co požaduje. Nyní máme jistotu, že se zavolá přesně náš požadovaný lambda výraz a zároveň můžeme přidávat kód kolem. private static Consumer<Osoba> wrapperLambda(Consumer<Osoba> consumer){ return osoba -> consumer.accept(osoba); }Zde přichází nářad try catch blok v wrapper metodě. Upravíme si kód, aby nám házel výjimku. public class ExceptionHandling { public static void main(String[] args) { ArrayList<Osoba> osoby = new ArrayList<>(); osoby.add(new Osoba("jano", "beno", 3)); osoby.add(new Osoba(null, "beno", 0)); osoby.add(new Osoba("jaro", "beno", 30)); osoby.add(new Osoba("brano", "beno", 28)); processOsoby(osoby, wrapperLambda(osoba -> System.out.println(osoba.getMeno().toUpperCase()))); } private static void processOsoby(ArrayList<Osoba> osoby, Consumer<Osoba> consumer) { for (Osoba osoba : osoby){ consumer.accept(osoba); } } private static Consumer<Osoba> wrapperLambda(Consumer<Osoba> consumer){ return osoba -> { try{ consumer.accept(osoba); }catch (NullPointerException e){ System.out.println("Null pointer exception in wrapper lambda"); } }; } }Pokud se zastavuješ při myšlence, že jsme nic nezjednodušili, jen jsme přesunuli kód na jiné místo, tak máš pravdu, ale! Pokud si danou metodu uděláš generickou, tak si do této metody můžeš zabalit ledajakou lambdu, jejíž typ je Consumer rozhraní. Škoda, že tvůrci jevy neudělali takové wrapper metody pro všechna funkcionální rozhraní z balíku java.util.function. private static<T> Consumer<T> wrapperLambda(Consumer<T> consumer){ return osoba -> { try{ consumer.accept(osoba); }catch (NullPointerException e){ System.out.println("Null pointer exception in wrapper lambda"); } }; } Pokračovat s Lambda výrazy budeme opět v dalším článku. Mé jméno je Jaro Beňo a naučím tě programovat v Javě. Ahoj.

Nezmeškej info o nových kurzech a speciálních nabídkách