Zpět na blog
Rozhovory

Peter Augustín - lektor kurzu iOS Developer

Skillmea
16.03.2016
3 minuty čtení
Peter Augustín - lektor kurzu iOS Developer
Peter e začal věnovat programování na střední škole, kdy vytvořil a prodal své první weby naprogramované v PHP. Nejdříve to byly jednoduché prezentační webové stránky, později i komplexnější webová řešení. Zlákala ho však cesta programování iOS aplikací, které nedělal každý. Když se na scéně objevil jazyk Swift, Peter se do vývoje iOS aplikací zamiloval ještě víc. Momentálně je CEO firmy  Pixwell , ve které dělají aplikace pro slovenský, ale i zahraniční trh.


Jaké byly tvé začátky s programováním a jak jsi začínal?

Začalo to vše v 9. ročníku ještě na základní škole, kdy nám paní učitelka udělala kurz Pascalu. Tehdy se mi to zalíbilo a řekl jsem si, proč to nezkusit. Začal jsem ne s Pascalem, ale s HTML stránkami, čili v podstatě takovým neprogramováním :), spojoval jsem věci dohromady a snažil se vytvořit něco použitelného. Na střední jsem se rozhodl doplnit mé webové stránky o dynamické prvky a tam byly začátky PHP, kdy se mi podařilo prodat i první projekt. Když jsem tehdy viděl, že lidé dokážou mé dílo vzít, používat ho a usnadňuje jim život, tak jsem zjistil, že toto je to, co chci v budoucnu dělat.


Jak ses dostal k tvorbě mobilních aplikací pro iOS?

K iOS jsem se dostal až na vysoké škole. Již několik let jsem obdivoval společnost Apple, jejich technologie, jejich produkty a řekl jsem si, proč to nezkusit na jejich platformě. Koupil jsem si svůj první MacBook a už to šlo :) Kurzy na Youtube či Udemy mě naučili základy, poté vytvoření vlastní funkční aplikace až po reálný projekt dodaný klientovi.


Budeš lektorem kurzu iOS Developer, co máš nejraději na iOS platformě a proč ses pro ni rozhodl?

Nejraději? Hodnotí se odpověď všechno? :D Od samotného vývojového prostředí Xcode, přes jejich v podstatě novinku programovací jazyk Swift a kopec dalších nástrojů je vývoj pro iOS atraktivní. Pokud jste již někdy programovali, umíte se jednoduše dostat z Javy nebo PHP do Swiftu.


Jaká je tvá rada pro každého, kdo se snaží naučit programovat?

Momentálně je to oblast nejvíce prosperující. IT je a také v budoucnu bude číslo jedna v pracovním odvětví. Možná se budou i naše děti nebo děti našich dětí učit programovat spolu s učením se číst. Samotní iOS developeři jsou nedostatkoví na trhu. Myslím si, že kdo se naučí programovat na mobilních technologiích nebude mít v životě problém se uchytit.


Máš na Petra nějaké dotazy? Napiš je do komentářů. Chceš jít na kurz  iOS Developer  a naučit se programovat mobilní iOS aplikace pro iPhone nebo iPad? Klikni sem  a dozvíš se všechny potřebné informace.
Skillmea
🥇 Sme jednotka v online vzdelávaní na Slovensku.
Na našom webe nájdeš viac ako 300 rôznych videokurzov z oblastí ako programovanie, tvorba hier, testovanie softwaru, grafika, UX dizajn, online marketing, MS Office a pod. 
Vyber si kurz, ktorý ťa posunie vpred ⏩

Mohlo by tě zajímat

Představujeme Jofana - lektora kurzu Visual Design
Rozhovory
02.03.2016
Marián Kristeľ

Představujeme Jofana - lektora kurzu Visual Design

ozef Kyselica nebo Jofan studoval design v ateliéru Vizuální komunikace na Technické univerzitě v Košicích. Designu se věnuje již téměř 8 let, nejdříve jako freelancer a od roku 2014 působí v reklamce Wiktor Leo Burnett. Pracoval na kampaních pro klienty jako například. McDonald's, J&T Banka, Zlatý Bažant, Budiš a desítky dalších. Od března 2016 bude tvým lektorem na kurzu Visual Design v Bratislavě, máš se na co těšit ;)[Image] Jaké jsou tvé zkušenosti s grafickým designem? Kreslím od mala a ke grafice jsem se dostal asi ve 13-ti letech, kdy jsem si nainstaloval můj první „grafický program“ Zoner Callisto. Potom se mi podařilo dostat se na střední uměleckou školu v Trenčíně, kde jsem si vyzkoušel i klasické grafické techniky. Tak vážněji/profesionálněji jsem se tomuto celému začal věnovat až na vysoké (TUKE). Vedle školy jsem pracoval v „agentuře“ a dělal tam taková menší grafická zadání, ale časem jsem se překlopil na freelancera. Nyní působím již druhým rokem v agentuře Wiktor Leo Burnett. Jak ses stal grafickým designérem? Víš co, popravdě ani nevím, tak nějak se to samé prostě vyvrbilo… nikdy jsem to neplánoval. Věděl jsem, že se chci věnovat něčemu kolem umění, ale tento směr jsi mě našel sám. [Image] Odkud čerpáš inspiraci? No tohle s tou inspirací je těžká otázka :) na to nikdy neumím dobře odpovědět. Snažím se sledovat trendy, jelikož se nyní pohybuji v reklamním světě, ale celé je to o tom, jakému druhu grafiky se věnuješ. Dobré je prohlédnout si alespoň jednou za čas internety (behance, dribble, from up north) a prostě se udržovat stále v obraze. Dnes už je to dost často o tom, že jsi někde něco hezkého viděl a zkusíš to udělat jinak... po svém. Neboť opravdu už skoro všechno bylo uděláno a jen pár jednincům se dnes daří přicházet s originálními nápady a styly. Ne vždy je na nová a netradiční řešení i prostor. [Image] Můžeš nám ve zkratce říci, jak vypadá tvůj normální pracovní den? Můj pracovní den poslední dva roky vypadá téměř na chlup stejně jako u jakéhokoli jiného pracujícího člověka… Ráno vstanu, přijdu do práce, dám si kávu a pracuji :) někdy déle, někdy kratší. Příjemná zpestření jsou chvíle, kdy něco vymýšlíme. Když jsem freelanceoval, tak jsem vstával kolem oběda, rovnou se najedl, pofejsbúčikoval a reálně jsem začal fungovat (pracovny) večer kolem 6-7-8 h. Pracoval jsem vždy do rána, čili mi chvilku trvalo se potom překlopit na normální režim. Popravdě v noci se mi pracuje mnohem lépe. Máš nějaké oblíbené nástroje a tooly, které ti usnadňují práci? Dobře se mi pracuje ve Photoshopu a Illustrátoru. :)[Image] Co bys poradil začínajícím grafikům (designérům), jak mohou nastartovat svoji kariéru? Pokud chtějí opravdu začít, tak je třeba se naladit na to, že už včera bylo pozdě… třeba makat a hodně. Ze začátku i zadarmo nebo za málo peněz, aby si vystavěli pěkné portfolio. Dobré je realizovat i zkušební projekty jen tak, když nemají co dělat nebo se zlepšovat v programech a pořizovat si průběžně obraz v aktuálních trendech. A na začátek lze bohapustě kopírovat a zkoušet si, jestli to tak umím udělat i já. Jen to pak neprodávat takové zkopírované klientem ;) Pokud by sis měl vybrat, na které své dílo jsi nejvíc hrdý a proč? To je obtížné. Každý projekt na kterém pracuji se snažím udělat co nejlépe. No s odstupem času, kdybych to dělal znovu, by byl výsledek možná jiný, možná lepší. Jsou ale práce se kterými jsem relativně spokojen, určitě k tomu přispívá i to pokud je spokojený klient, no a pár takových projektů mám na svém webu jozefkyselica.com. Podle mě je ale základ nebýt s ničím naprosto spokojen, neboť tě to přestane posouvat dál. Máš nějaké dotazy na Jofana? Napiš je do komentářů. Chceš, aby tě Jofan naučil, jak se dělá dobrý design? Klikni sem a pojď na náš  kurz grafiky
Představujeme Borise Mička - lektora kurzu Visual Design v Trnavě
Rozhovory
20.01.2016
Skillmea

Představujeme Borise Mička - lektora kurzu Visual Design v Trnavě

Boris začínal jako grafik před asi 8 lety při jednoduché online grafice a postupně se přeorientoval i na offline a DTP. Tyto formáty jsou mu sympatičtější a líbí se mu, že výstupem práce je něco hmatatelného. Brzy to budou dva roky, co zařezává v trnavském grafickém studiu Provocation Bureau, , kde se primárně věnuje tvorbě tiskových materiálů a corporate identity. Věnuje se také webové grafice a bude vaším lektorem kurzuVisual Design v Trnavě.[Image] Jaké jsou tvé zkušenosti s grafickým designem? Přestože se grafice věnuji asi 8 let, nejvíce zkušeností jsem měl možnost získat za poslední 2 roky v Provocation Bureau. Do té doby jsem byl víceméně samouk a učil se věci za běhu. Až v PB jsem získal i mentory, díky kterým se moje práce hlavně co se DTP týče posunula o několik levelů výše. Ještě stále si bouchám hlavu, když si vzpomenu, jak jsem některé věci zvykl dělat a jak jednoduchá řešení existují a stále objevuji nové a nové. Vždy jsou to tak příjemné obavy a člověk má pocit progresu. Za těch 6 nebo 7 let, co mě grafika i živí, jsem měl možnost pracovat pro různé značky ať už do velikosti nebo odvětví. Takové, co mi nejvíce utkvěly v hlavě a jsou známější např. Billa, Avon, HP, Pribináček, VW Slovakia, Nafta, Chemolak a mnoho dalších. V podstatě každý projekt mě něco naučil a pokud mám více času, [Image] Jak ses stal grafickým designérem? Ono to byla v podstatě náhoda. Když jsem skončil jako programátor as kamarády jsme zabředali do gastro průmyslu, přišla možnost řešit věci, které mě ke grafice dostaly. Měl jsem už naštěstí základy, protože můj tehdejší spolubydlící byl grafik, tak jsem se při něm něco naučil po večerech. Začalo to vizitkami, navigačními tabulemi a postupně se to už začalo nabalovat. Přišly první letáky, postery, brožury atp. Tady jsem už pochopil, že to je něco, čemu bych se chtěl věnovat a zůstal jsem při tom dosud. Stále to ale neberu jako práci, ale spíše štěstí, protože žiji z toho, co mě těší a to je super pocit. Odkud čerpáš inspiraci pro své designy? To je různé. Ale asi ze světa :) Určitě je primárním zdrojem internet, behance, dribbble. Častokrát je to ale zavádějící, po inspirační seanci mám vizi v hlavě, začnu to dělat a většinou jsem s tím ne spokojen. První nástřel beru jako povinnou jízdu, která je odpadní, ale už během toho přemýšlím, jak by to mohlo být, případně co z toho co jsem udělal, bych uměl recyklovat. Odložím si to vzadu někde v hlavě a vytáhnu při jiném projektu. Kromě toho rád dívám kolem sebe v offline světě, tam jsou hlavní inspirací knihy, časopisy a mám také velmi rád architekturu, která je pro mě také velkou inspirací. [Image] Můžeš nám ve zkratce říci, jak vypadá tvůj normální pracovní den? Jak kdy, záleží na tom, ve které části roku se nacházím. Většinou se snažím tak kolem půl osmé vylézt z postele. Očlověčit se, pokud doma něco najdu, tak to sním, ale většinou ne. Potom se přesunu do práce, to je tak do 8:30. Nejpozději do 9:00 jsme tam všichni a jdeme si projít úkoly na daný den. Potom většinou řeším prioritní věci. Pokud se něco nestihlo, nebo je třeba poslat obratem. Jako každý i já miluji klientskou klasiku "Včera bylo pozdě". Jelikož jsem pravděpodobně nesnídal, už kolem 11 klepu a burcuji na oběd. Kolem druhé se dostávám k tomu, co jsem chtěl dělat ráno. Většinou se mi podaří mezi pátou a sedmou jít domů. Večer doma mám-li chuť podívám ještě nějaké tutoriály, případně telka a xbox. Samozřejmě jsou některé měsíce, kdy do práce odcházím dřív a domů jdu v noci. Ale to zná asi každý, Máš nějaké oblíbené nástroje a tooly, které ti usnadňují práci? Asi nic speciálního. Většinou si vystačím s balíkem Adobe – InDesign, Photoshop a Illustrator. Snažím se nyní zabředat do After Effects a Premiere, případně Blender. Když potřebuji poradit s barvami, jdu na colourlovers.com. A když se mi nechce vymýšlet kolo, tak na Shutterstock, případně nějak freestock. Nepřežil bych určitě bez Dropboxu, když pracuji z domova a potřebuji sdílet soubory. Co se týče hardwaru, tak v práci i doma mám iMac. [Image] Co bys poradil začínajícím grafikům (designérům), jak mohou nastartovat svoji kariéru? Super věc je vymýšlet si vlastní projekty, na kterých se mohou učit. Hlavně nepřeceňovat své schopnosti a možnosti při prvních realizacích pro klienty, ale střízlivý pohled na svou práci. Za mě by byla ideální juniorská pozice v agentuře, kde se mohou hodně naučit pracovním návykům a mají se od koho učit, co je víc než různé články nebo videotutoriály. Feedback k práci je tam okamžitý a posune vás rychleji vpřed. Pokud by chtěl jít někdo cestou freelancování, tak určitě portfolio, aby uměl oslovit klienty. Ze začátku je možné dělat pro rodinu, kamarády a známé nebo pro bono. Určitě byste narazili na neziskovku, která by vaši pomoc ocenila. Samozřejmě univerzální řada neexistuje, protože není grafik jako grafik. Je jiné se věnovat retuši, jiné ilustrátory a jiné online grafik. Je dobré si vybrat, co vlastně chcete dělat a tomu se věnovat naplno, samozřejmě ovládat i jiné směry je jen výhoda. Celé to ovšem stojí na kvalitě práce, nemusí být hned dokonalá, mělo by však v ní cítit pokrok. [Image] Pokud by sis měl vybrat, na které své dílo jsi nejvíc hrdý a proč? Hrdý je spíše nepřesný výraz, což cítím u některých projektů. Nazval bych to, že mě některé projekty těší víc než jiné. Mám takový svůj bucket dopis grafických prací, které bych chtěl absolvovat. Jedním z takových klientů je také Chemolak, pro kterého jsem měl možnost navrhovat design obalů produktů. Je to značka, kterou jsem začal vnímat už dlouho předtím, než jsem věděl, co budu dělat a jejich produkty využíval při pracích na chatu s tátou, takže můj pohled na značku má i jiný podtón. Velice mě bavila práce pro Nafta as, které jsme navrhovali stolní hru, popřípadě ještě logo hokejového mužstva, které má VW Slovakia. Ale kdyby byla jedna věc, na kterou jsem opravdu hrdý, je náš tým v Provocation Bureau a naši klienti. Chceš se Borise na něco zeptat? Napiš svůj dotaz do komentáře. Pokud se chceš přihlásit na  kurz Visual Design , klikni sem.
Martin Pechovský - instruktor Web Designer kurzu v Banské Bystrici
Rozhovory
07.10.2015
Skillmea

Martin Pechovský - instruktor Web Designer kurzu v Banské Bystrici

Martin už programuje více než 11 let, je naším lektorem kurzu Web Designer v Banskej Bystrici.  poslední době se zabýval manažováním vlastní firmy na vývoj webů a portálů a momentálně jej zajímají startupy. Na pár startupech sám dokonce participuje. Naučí tě, jak si udělat webstránku s prvky, bez kterých to dnes není ono.[Image] Jaké byly tvé začátky s programováním? Co bylo pro tebe v začátcích nejtěžší? Začínal jsem jako 15 letý kluk s HTML a CSS. Tehdy se ještě používal Microsoft FrontPage pro tvorbu webstránek. Začátky byly tak začátkovské, tehdy vše bylo v začátcích. Internet fičel na dial-up, měli jsme CRT monitory a můj první stroj byl skládačka s AMD Duron 800MHz a 512MB RAM, na tu dobu to bylo TOP! Pamatuje se jak jsem kódoval v posteli, když jsem byl nemocný, crtčko na polštáři :D Logiku programování jsem se však začal učit pomocí základního programu, který se k vyučování logiky a syntaxe tehdy používal. Uhádnete, který to byl? (TurboPascal) Ano, přesně ten. Na výšce jsem v něm naprogramoval jednoduché účetnictví s konverzí na euro měnu. Nejtěžší v začátcích bylo určitě vyhledávání informací o jazyce a problematice, nepřístupná školení, malá komunita, což je dnes menším problémem, Jaké technologie jsi zvolil a co nejraději děláš? Frontend nebo backend? Vždy jsem se hýbal v rámci technologií a tedy konkrétně jazyků HTML, CSS, PHP, MySQL, JavaScript a vlastně celé té skupiny jazyků určené pro tvorbu webů. Nejraději dělám backend a vylaďuji poptávky, ošetřuji a fixuji. Frontend je také důležitý a vím jak se dělá ai to UI sem tam dobře udělám: D, ale jsem spíše analytický typ člověka a proto mám raději backend.  Jak vypadá pracovní den programátora? Fúúú. Teď jsem se zamyslel. Z mé pozice CEO programátorské společnosti bych měl spíše říci, než by měl vypadat den programátora, ale protože jsem dost často součástí týmu tak to přibližně popíšu. Programátor ráno vstává a vyčistí si cache. Potom upgradne nějaký ten tool na kodení, nastartuje debuggery, compilery a nějaký ten kyt na lokálu. Analyzuje úkoly z nějakého trackeru či taskera, odkonzultuje, zvolí strategii jakou bude dané řešení implementovat a jedná. Když začne jednat, tedy programovat nemělo by ho nic kolem vyrušovat. Tehdy se jeho mozkové závity a vnitřní paměti využívají jako vyrovnávací paměť a malé vyrušení může vést k pádu paměti, což může způsobit chybu v kódu a v konečném důsledku fatal error. Zajímavé mohou být ženy programátorky, protože ženy prý dokážou dělat více činností najednou. Čili si alt+tab přepnou sem tam i Facebook. Před koncem své práce si udělá logické testy, překontroluje a commitne na server či cloud. Potom by se měl věnovat sportu nebo nějaké pohybové činnosti, jelikož cca 8 hodin seděl. Budeš učit kurz Web Designer, co máš nejraději na tvorbě webstránek? To, co asi každý, kdo je dělá. Challenge! Prostě vždy tu výzvu udělat něco nového, něco co bude nejen funkční, ale také prospěšné a in. Mám rád ty zákulisní věci, aby vše klapalo a pak mám rád ještě detaily. Málokdo myslí na to, jak se ta daná stránka zobrazí na Facebooku a že tam jsou zapotřebí nějaké ogčka či twitter meta tagy a pod. Můžeš nám říci něco blíže o obsahu kurzu? Jaké klíčové znalosti si studenti odnesou? Když jsem začal učit, přiznám se, nešel jsem hned podle předpřipraveného obsahu, ale když jsem si to uvědomil a podíval jsem se zpětně na obsah byl jsem přesně v něm. Jednoduše začínáme vždy základy od HTML tagů přes CSS atributy až po třídy, boxíky, layouty, animace a parralax a galerii. Tak asi nejklíčovější vědomost je, že si po kurzu dokáže udělat celý, vlastní, prezentační web. Někteří si na kurzu validují své rozhodnutí stát se prgoramátorem, což je také velmi dobré a správné, nebo ne-li na kurzu kde máte vše vysvětleno tak kde jinde. Jaká je tvá rada pro každého, kdo se snaží naučit programovat? Moje jediná rada:  úzce se specializovat . Vyzkoušejte si X jazyků a forem a frameworků apod., ale nakonec se specializujte na jednu oblast, ve které se budete hýbat jako ryba ve vodě a budete chtít být nejlepší. Informatika nebo programování samotné pokud chcete má těch oblastí a podoblastí asi tak, no a pak ještě, no prostě hodně. Samozřejmě můžete si pomoci tržní poptávkou, ale pokud se jednou naučím PHP na 99% a budu v něm expert mám o práci postaráno, ale pokud se naučím 20% z PHP, 20% z .NET apod., nebudu nic pořádně vědět a budu bloudit a fakeovat věci, budu pendlovat od zaměstnání k zaměstnání.  Martine, děkuji Martin za rozhovor. Pokud byste měli nějaké další dotazy na Martina, napište je do komentářů. Pokud se chcete zúčastnit kurzu Web Designer v Banské Bystrici, přihlaste se na tomto linku.

Nezmeškej info o nových kurzech a speciálních nabídkách