Zpět na blog
Rozhovory

Rozhovor s Andrejem, lektorem kurzu SketchUp

Skillmea
18.05.2020
10 minut čtení
Rozhovor s Andrejem, lektorem kurzu SketchUp
Andrej Bryndza je macher na 3D a modelování. Dělá s CAD softwary a 3D modelováním všemožného druhu. Už na střední škole jej fascinovaly počítače a to nejen na hraní her. Chodil na stavební průmyslovku a tak měl k výkresům a technice velmi blízko. Když se k němu dostala první verze AutoCADu, od té doby se nezastavil. Přečti si rozhovor s Andrejem ⤵

Na začátek nejprve začněme tvou prací. Co přesně děláš?

Jelikož to nelze pojmenovat jedním slovem, vedu ti raději konkrétní příklad. Snáze si to představíš. Pokud chceš například rekonstruovat dům* (*nahraď čímkoli například altán, prodejna, bar, kancelář,...), a neumíš si představit, jak by to mohlo následně vypadat, tak já ti umím pomoci. Všechno zakreslím, zpracuji projekt, 3D model a vizualizaci, takže uvidíš všechny plánované změny ještě před tím, než bys vůbec začal něco bourat. Což je nesporná výhoda, protože změny návrhu se vždy dělají snadněji v předstihu na počítači, než když už máš rozbombarovaný dům a uprostřed zjistíš, že to není úplně tak, jak jsi chtěl. Takto ti ušetřím čas, nervy a peníze.
Ale pokud to řekneme více obecně, tak zpracovávám projekty, výkresovou dokumentaci, tvořím 3D modely a bavím se se vším, co má něco společného s CAD, 3D a grafikou.

Na jakých projektech jsi pracoval? Jaké jsou tvé pracovní aktivity?

Mám zkušenosti s prací na projektech všech velikostí. Od modelování malého nábytku, přes altány, rodinné domy, restaurace, administrativní budovy až po velké technologické celky a budovy v průmyslu.

Drtivou většinu mého pracovního času však trávím nad kreslením výkresů převážně stavebního a architektonického zaměření. Většina z toho se zpracuje také jako 3D model a následně i vizualizace. Moje služby využívají nejrůznější firmy, architekti, designéři, ale také v podstatě kdokoliv, kdo chce něco zpracovat, nakreslit nebo vymodelovat na počítači.
Když zrovna nekreslím, tak se věnuji výuce AutoCADu, SketchUPu a konzultacím zaměřeným na problematiku CAD a kreslení.

Jak ses dostal k 3D modelování?

To je také těžko říct. Zřejmě neexistuje konkrétní moment, že kdy. Mě to vžy neskutečně fascinovalo. Někde už na střední škole jsem zjistil, že počítače lze využít i jinak než jen na hry. Chodil jsem na stavební průmyslovku, takže k výkresům a technice mám velmi blízko. Tehdy jsme kreslili všechno ručně. Ke mně se však dostala stará verze AutoCADu a tehdy to nějak začalo. Začaly první pokusy. Jako samouk jsem zkoušel, co AutoCAD dokáže. Protože internet jsem neměl, byl to systém pokus/omyl, mnoho pokusů a omylů. Začal jsem dělat školní projekty, první 3D modely a už se to nedalo zastavit. Tehdy mě to tak chytlo, že sice jsem nevěděl co a už vůbec ne jak to udělám, ale věděl jsem, že tohle je přesně to čím se chci jednou živit. A tak to nějak také vyšlo 😊
  

Proč ses rozhodl spolupracovat s Learn2Code?

Learn2Code mi dává příležitost odprezentovat to, co vím. Dává mi možnost ukázat, že není tak složité kreslit a modelovat ve 3D, jak se možná na první pohled zdá a že se to dokáže naučit každý, kdo má zájem. Na druhé straně mi tato spolupráce dala hodně iz opačné strany. Přestože se věnuji kurzům a vzdělávání již delší dobu, musel jsem se naučit mnoho věcí i já sám. A stále se je učit musím protože prezentovat něco formou videa na živě jsou dvě diametrálně rozdílné věci. Možnost spolupráce s Learn2Code nelituji a šel bych do toho znovu.

Co všechno se člověk naučí ve tvých online kurzech SketchUp a AutoCAD?

Tyto dva kurzy jsou sice odděleny a na první pohled se může zdát, že namají nic společného, opak je však pravdou. V AutoCADu se člověk naučí kreslit přesně a připravit si výkresy pro stavbu, výrobu nebo jako podklad pro jiné programy. Jedná se o celosvětově nejrozšířenější program na kreslení výkresů a považuje se za jakýsi standard, základ, který by měl ovládat každý, kdo má zájem v budoucnosti projektovat a kreslit. Bez ohledu na to v jaké oblasti. Po zvládnutí pochopení principů a ovládání dokonce není problém přejít ani na jiný podobně zaměřený program, protože všechny vycházejí a porovnávají se přímo s AutoCADem. AutoCAD má řadu variant a různých nástaveb v závislosti na specializaci a jde skutečně o silný nástroj pro 2D a 3D projektování.
SketchUP je na druhé straně mnohem jednodušší a nemá ani zdaleka tak široké možnosti práce jako AutoCAD. Jedná se však o velmi dobrý a skutečně povedený program pro modelování a tvorbu ve 3D. Je široce využíván napříč různými oblastmi a po kombinaci s dalším softwarem jako například V-Ray nebo Lumion, dokážete produkovat velmi pěkné vizualizace.
Takže pokud to řekneme v jedné větě, tak člověk se naučí nakreslit výkresy například domu v AutoCADu, přenést je do SketchUPu a tam z nich zpracovat pěkný 3D model a následně i vizualizaci. Kromě toho získá základ pro práci v jiných programech.
 

Je v této oblasti třeba sledovat aktuální trendy a inovace? Jak jsi na tom ty?

Tak asi jako ve všem, i tady se neustále něco mění, vylepšuje, pořád jsou novinky a je dobré pokud se v tom člověk trochu orientuje. Já se v oblasti kreslení a modelování pohybuji už trochu déle a vidím obrovský pokrok jak v softwaru, tak v postupech projektování a modelování. Určitě je třeba sledovat trendy a neustále zkoušet nové věci, nebát se mnohdy i improvizovat. Jelikož já se o tuto problematiku zajímám a baví mě, tak to ani neberu jako práci nebo jako povinnost. Rád sleduji trendy, zkouším nové postupy, nechám se inspirovat a samozřejmě i já se musím stále učit, abych držel krok.
  

Co tě nejvíc baví na tvé práci?

Určitě se nedá mluvit o stereotypní práci. Nejvíce mě baví právě ta různorodost. Baví mě komunikace s klientem, ačkoli, co si budeme říkat není to vždy snadné 😊. Do každého projektu se snažím dát co nejvíce tak, aby zanechala dobrý dojem a aby se ke mně klienti vrátili, případně aby mě doporučili i dále.

Jaké máš plány do budoucna?

Plánuji pokračovat v tom co dělám a co nejlépe jak jen vím 😊. Někdy je obtížné naplánovat si věci dopředu a často je třeba improvizovat, není to jednoduché, ale stojí to za to, takže já se budu snažit posouvat vpřed.

Krátký odkaz všem čtenářům na závěr 😊

Zaměřte se na věci, které vás baví. Najděte si něco, v čem jste lepší než ostatní a rozvíjejte to. Každý má něco. A zkoušejte, neustále hledejte nové možnosti. Určitě se vyskytnou problémy, ale bez nich by to bylo velmi lehké, takže hlavně není třeba přestávat. Pokud vás zajímá 3D a kreslení, pořiďte si všechny dostupné programy, internet je plný návodů a lidí ochotných pomoci. Jeden program nestačí, dokonce ani dva, ani tři. Netřeba vědět všechno jako profík, dost pomohou i základy. Třeba vědět co nejvíce a následně to budete umět vše kombinovat A překvapivě zjistíte, že ty programy mají hodně společného. A mnohdy jsou to šílené kombinace a vymýšlení. Takže tomu dost pomůže když vás to bude také bavit.
Takže jaký je odkaz? Jestli něco chceš, tak se do toho pusti. A nepřestávej se učit 😊

Andreji děkujeme za rozhovor a pokud ta něco zajímá, zeptej se otázky v komentářích. 👇👇
Skillmea
🥇 Sme jednotka v online vzdelávaní na Slovensku.
Na našom webe nájdeš viac ako 300 rôznych videokurzov z oblastí ako programovanie, tvorba hier, testovanie softwaru, grafika, UX dizajn, online marketing, MS Office a pod. 
Vyber si kurz, ktorý ťa posunie vpred ⏩

Mohlo by tě zajímat

Rozhovor s lektorem kurzu o 3D modelování
Rozhovory
10.02.2020
Skillmea

Rozhovor s lektorem kurzu o 3D modelování

Nedávno jsme na naší stránce spustili první online kurz zaměřený na 3D modelování s použitím Autodesk Fusion 360. Jako freelancer, tvůrce a spolu-tvůrce se lektor kurzu Agi Gonda od roku 2015 věnuje ruční výrobě dřevěných dekorativních předmětů. Jelikož ho vždy zajímaly nové technologie a jejich možnosti využití ve výrobě, začal se v roce 2018 intenzivně věnovat oblasti konstrukčního modelování s propojením na 3D tisk a jiné možnosti výstupů. Od června 2018 jsem členem komunity e-NABLE, a zakladatelem její slovenské pobočky, jejíž dobrovolníci z celého světa využívají své 3D tiskárny k vytváření „open source“ tištěných dlaní a rukou pro děti a dospělé, kteří náhradu těchto částí rukou potřebují. Přečti si celý rozhovor s lektorem Agim 👇 Na začátek nejprve začněme tvou prací. Co přesně děláš?Na tuto otázku nedokážu odpovědět přesně :-) Když shrnu svůj okruh zájmů a pojmenuji to, co stále jmenujeme „práce“, posledních několik let se jako tvůrce a spolutvůrce věnuji ruční výrobě dřevěných dekorativních předmětů, což je ještě i dnes velkou částí mého fungování . Sám v sobě však cítím potřebu posunout se i za pomoci současných technologií od čistě ruční výroby k výrobě, která je do jisté míry usnadněna i nástroji řízenými počítačem – ať už je to CNC fréza nebo 3D tiskárnu, kterou při práci se dřevem využívám hlavně k výrobě různých šablon a přípravků. Jelikož se snažím všechny mé činnosti co nejefektivněji propojovat, věnuji se i zakázkovému 3D modelování, či poskytování konzultací, které souvisejí s učením se základů konstrukčního 3D modelování. Tak vzniklo i propojení s Learn2Code a video kurzem o získání dovednosti a přehledu při používání programu Autodesk Fusion 360.[Image] Na jakých projektech jsi pracoval? Jaké jsou tvé pracovní aktivity?V posledním období je pro mě velmi významné zapojení do projektu celosvětové komunity e-NABLE, jejíž dobrovolní členové využívají své 3D tiskárny a pro děti a dospělé připravují náhrady prstů, dlaní či celých rukou pro ty, kteří je potřebují a mají o ně zájem. Tato komunita funguje již devátý rok a je do ní po celém světě zapojeno více než 20000 členů s více než 10000 vytvořenými a předanými náhradami. V září 2018 se mi podařilo vytvořit pobočku této komunity i na Slovensku, pod názvem e-NABLE Slovakia ji můžeš najít na internetu i sociálních sítích. Navíc energie momentálně věnuji do přípravy a rozjetí mého nového projektu - GeoDome.sk, který je opět propojen se dřevem. Jde o přípravu a výrobu dřevěných konstrukcí kopule - geodomy, které lze velikostně libovolně přizpůsobit a použít na množství připravovaných realizací - provedení v provedení fóliovníku, výletu - výběhu pro zvířata, překrytí bazénu as dalšími úpravami je lze využít i jako rekreační domek určený pro odpočinek a relax. A znovu jako dosud je opět vše propojeno a na přípravu těchto konstrukcí ve velké míře využívám 3D modelování a tisku šablon na 3D tiskárně.[Image] A jak ses k 3D modelování vůbec dostal?První pokusy naučit se modelovat jsem měl ještě někdy na střední škole. Když jsem se však do učení pustil, velmi rychle jsem s ním skončil s výsledkem a prohlášením, že něco takového nezvládám :-) Potom však přišel můj zájem o 3D tisk as dostupností velmi jednoduchých modelovacích programů, které jsou ve vynikající funkčnosti přístupné ve free verzích i přes webový prohlížeč, jsem dokázal a chtěl vstoupit i do tohoto nového prostoru. Byly to hodiny a hodiny sledování zahraničních instruktážních videí, ze kterých jsem si vybral ty způsoby a postupy, které jsou pro mě nejjednodušší, nejrychlejší a nejefektivnější. Tyto informace se mi hned podařilo vyzkoušet v praxi při spolupráci na modelování a tlačení zmenšených modelů sportovních trenažérů. Proč ses rozhodl spolupracovat s Learn2Code?Myšlenka spolupráce se mi objevila jako nabídka spolupracovat s Learn2Code jako lektor. Byla to pro mě jednoznačně výzva jít do nové zkušenosti a zužitkovat získané informace a znalosti. Co všechno se člověk naučí ve tvém online kurzu Autodesk Fusion 360?Kurz a jeho obsah jsem skládal s myšlenkou, aby se za těch několik desítek minut setkat s 3D modelováním prakticky kdokoli – i když s ním dosud neměl žádnou zkušenost. Zájemce se dokáže seznámit se základními možnostmi a funkcemi tohoto programu as malou dávkou představivosti si po jeho ukončení vymodelovat požadovaný objekt a od úplných základů zjistit, jak funguje vytvoření prostorového objektu přidáním třetí dimenze. Program Fusion 360 jsem zvolil pro jeho dostupnost a vysokou variabilitu v pozdějším - nazvu ho pokročilejším modelování. V kurzu společně přejdeme od stažení a instalace programu, přes jeho základní funkce a nastavení. Možná nebude na začátku dávat smysl, že začneme s kreslením a přiřazováním vztahů objektů ve 2D prostoru a až později přejdeme na přidání jejich třetího rozměru. Je to však v tomto případě nejjednodušší způsob a postup a po narýsování kruhu a čtverce se prakticky jednou dodatečnou funkcí dostaneme z kreslení pločných objektů k tvoření těch prostorových. Je v této oblasti třeba sledovat aktuální trendy a inovace? Jak jsi na tom ty?3D modelování je oblast nekonečných možností. Jen za období tvoření kurzu vývojáři programu Fusion 360 několikrát změnili a zjednodušili pracovní prostředí a přidali mu další užitečné funkce. Jednou z nich bylo vylepšení zjišťování pevnosti a statiky objektů či modelování PCB desek s celým portfoliem doplnění elektroniky ve formě pluginu. Někdy je pro mě nepříliš snadné držet se všemi novinkami krok a naučit se je používat. Dělám to však tak, že nové možnosti programu zaregistruji a naučím se je a začnu používat až ve chvíli, kdy je opravdu potřebuji. Myslím, že při dnešním množství informací a změn to takovýmto způsobem dělá většina z nás :-) Velmi rád však sleduji inovace v oblasti 3D tisku a novinky, které pomohou tento proces výroby zdokonalit a zrychlit. Rychlost procesu výroby je momentálně jednou z velkých výzev pro všechny výrobce těchto zařízení. Co tě nejvíc baví na tvé práci?Na všem do čeho se pustím mě nejvíc baví obrovská dávka kreativity a do velké míry i volnosti při tvoření. Baví mě nové nápady, setkání se stejně naladěnými lidmi, ale mám rád i dobře a efektivně nastavený výrobní stereotyp, kterým si energii neubírám – naopak mě taková činnost dokáže velmi povzbudit. Absolutně vše vidím v nastavení jednoduchosti procesů a nezatěžováním se záležitostmi, které nejsou zrovna v tuto chvíli podstatné. Jaké máš plány do budoucna?I když mám představy o dalším směřování, příliš tuto otázku neřeším. Mnohem více se zaměřuji na to, co můžu udělat lépe a jinak než dosud v tuto konkrétní chvíli. Jak mohu změnit zažitý postoj, kterým jsem se již několikrát nevedl k žádnému citelnému posunu a začít dělat věci novým – otevřenějším způsobem a více důvěřovat přicházejícím okolnostem. Hej, to je můj plán do budoucna :-) Krátký odkaz všem čtenářům na závěrMůj odkaz shrnu do pár slov... Za jakýchkoli okolností - i těch lehkých a ne ne tak lehkých, nepřestávej tvořit. Cokoli! Rukama, nohama, celým tělem, nástrojem, přístrojem, obrazem v mysli či nejhlubším pocitem. Tak, aby to úmyslně neublížilo nikomu druhému, ale aby tě to posunulo v každou novou chvíli o krok vpřed. A hlavně vlož do každého tvoření co nejvíce své energie a srdce, aby sis s každým pohlédnutím do zrcadla či každým večerním usínáním mohl a mohla říct - dnes jsem udělal a udělala nejvíc, co bylo v mých silách. I pro všechny kolem, ale v první řadě pro sebe. Pokud máš na Agiho nějaké dotazy, neváhej je napsat do komentářů 👇 Kurz o 3D modelování v Autodesk Fusion 360 najdeš na naší stránce. 
Lektor Michal Žák: "Nedělej ošklivé věci, pak se jen tak poflakují po světě."
Rozhovory
15.11.2019
Skillmea

Lektor Michal Žák: "Nedělej ošklivé věci, pak se jen tak poflakují po světě."

Vyzpovídali jsme lektora Michala Žáka, který pro tebe na Learn2Code připravil kurz Adobe Illustrator Advanced  a finišuje další online kurz zaměřený na komunikaci s klientem – Client management. Michal se věnuje především grafice, rozjetých má však několik projektů. Jeho kariéra začala v 15-ti, kdy objevil Photoshop, k srdci mu však přirostl Illustrator. Jeho motto? "Nedělej ošklivé věci, ony se pak jen tak poflakují po světě." Proč by měl být právě Illustrator tím vyvoleným softwarem pro grafika a co připravuje v dalším kurzu se dozvíš v rozhovoru.[Image] Na jakých projektech momentálně pracuješ?Momentálně mi většinu času zabírá práce pro AR Visual. Je to malá snaživá firma. Nastoupil jsem na marketingovou pozici, momentálně dělám na product developmentu - programování, práce s klientem, demo videa. A neměnil bych. Grafike se sice věnuji pomálu, ale vždy se umím vyřádit na externích projektech - jako například tvorba kurzu pre Learn2Code. Není to tak snadné, jako když si kreslím podvědomě. Primárně se věnuji hlavně online grafice, UI designu a printu, nepřimárně fotím a kodím weby. Nepohrdnu však ničím, dokud to nejsou zvrhlé požadavky typu „dej mi do loga zkřížené pistole“ nebo „dejme tam slogan 2x, aby pochopili o co jde“. True story. A významný projekt? Například jsem nedávno nakódil .js appku, díky které nám klient odklepl megadrahý projekt na několik let. A ještě jsem jednou dělal takovou tabuli pro kebab, což visela jedno léto na Nitranském koupališti.[Na pozícii v Bistro.sk Michal pochopil, že ilustrácie mu moc nejdú] Při takovém množství aktivit, co ti v životě pomáhá udržovat balanc?Mám tu nejperfektnější a nejtolerantnější ženu, která zná rozdíl mezi helveticí a arialem a zná mě do puntíku. Když je člověk freelancer, tak je důležité, aby mu partner byl oporou. Častokrát sedím nad projektem do čtvrté rána nebo mi vyjde business trip na dceřině narodky. Prostě shit happens. Mít však u sebe někoho, kdo to umí pochopit, je k nezaplacení. Takže balanc mezi 24/7 prací a rodinou. To je významný projekt. Kromě toho máme doma brzy už 10letou slečnu, které se vedle práce nestíhám věnovat tak, jak bych chtěl. Na Vánoce mimochodem obdrží grafický tablet. Tak uvidíme. Já jsem koneckonců začínal s ilustracemi na starém Geniusu na intráku v Nitře. Proč ses rozhodl stát se lektorem v Learn2Code?Toto by ani neměla být otázka 😀 Byli jste se podívat ven? Vždyť to je strašné – nezkernované nápisy, písma typu papyrus a calibri, barevně ani nemluvím. A weby? 😀 Mordor. Lidé se musí učit dělat věci dobře. Musí se naučit, že typografie je důležitá a rozdíly mezi RGB a CMYK nejsou jen v kalibraci monitoru. Ne každý, kdo si stáhne Photoshop a naučí se v něm běhat myškou, je také grafik. Co se lidé naučí ve tvém kurzu Adobe Illustrator Advanced?V první řadě se seznámí s Adobe Illustrator. Zjistí, že to není program jen pro ilustrátory nebo že se tam dělají ikony. Podle mě v 95% případů Illustrator spokojeně nahradí InDesign a Photoshop. Kromě toho mluvím o tom, jak si udělat pořádek ve větších projektech, co je to Grid a proč používat pravítka, něco o typografii, klávesové zkratky, tabulky, štětce, scripty a nějaké speciální efekty :D Nakonec se budeme věnovat UI-čku a tomu, jak nezlobit člověka, který to bude po nás kódovat :) Na co se zaměřuješ v připravovaném kurzu?Kurz bude zaměřen na komunikaci s klientem as lidmi obecně. Jak přesedlat z full time práce na freelancera, jak si nacenit své služby (zejména ty kreativní), kde a jak získat nové klienty, sestavit si portfolio a podobně. Prostě jak to nepokašlat s klientem, je to jedno, jestli jste od grafiky, od webu nebo whataver-ingu. Pokud chce být kreativec v dnešní době úspěšný, minimálně 70% jeho energie a času musí být věnováno práci s klientem. Projedeme si tedy i konfrontační situace, které mohou při komunikaci nastat. Sám jsem si tím vším prošel a přál bych si, aby takový návod někdo vypustil do světa už dříve. A co další plány do budoucnosti?Chtěl bych se pustit do tutoriálu zaměřeného na kódování pro grafiky. Jak si tedy sestrojit vlastní web, aniž bychom táhli Wordpress, WiX a podobné bolehlavy. Navíc ten, kdo pracuje v oblasti UI/UX, by měl vědět, jak web development vlastně funguje. Dokončit bych chtěl i e-book o Typografii a jejím používání na webu, v printu a podobně. Ale nic složitého. Jednoduchá pravidla, vysvětlení hierarchie, kontrastu, párování a podobně. Prostě co nedělat, proč to nedělat a pokud dělat, jak to dělat správně. Co odkazuješ lidem, kteří se chtějí uplatnit v grafickém designu?V oboru grafiky? Jděte do toho! Specializace nevede nikam. Na Slovensku určitě ne a obzvlášť ne v korporátních strukturách. Tedy s výjimkou těch, kterým stačí práce za 700-800 v čistém pro nějakou pseudo-digitálku z horní dolní a naplňuje je logotvorba pro lokální vegan bistrá s životností 4 měsíce. Pokud chcete jít do toho, učte se a sbírejte tolik informací, kolik se jen dá. Například, jak funguje velkoformátový print, specifika mobilních typefaceů, jak zanimovat logo-reveal v After Effects, což je to inverse-square-law při fotografii, jakou uzávěrku zvolit při 30fps, jaké jsou formáty pro google bannery, jak napsat blog, na který lidé reagují, jak nakódovat online 3D product viewer atd. atd. A to vše minimálně proto, abyste měli přehled. Neříkám, že máte být profík v každé disciplíně. A určitě všechny ty znalosti a zkušenosti budete umět jednou dobře využít. :) Líbil se ti rozhovor? Věnuj mu 👍 Pokud máš na Michala nějakou otázku, napiš ji dolů do komentáře 👇
7 otázek na nového lektora Marka Šurku
Rozhovory
25.07.2019
Skillmea

7 otázek na nového lektora Marka Šurku

Dnes ti představíme člověka, díky kterému můžeš na Learn2Code nově studovat i programovací jazyk C++. Náš nový lektor Marek Šurka alias Kamas se jazyku C++ věnuje již od svých 20 let a v kurzu tě provede od jeho úplných základů až ke složitějším technikám. Proč se rozhodl vytvořit kurz programování a jak se k jazyku C++ vůbec dostal? Dozvíš se v rozhovoru!👇[Image] Proč ses rozhodl pro vytvoření kurzu ve spolupráci s Learn2Code?V podstatě jsem už dlouho hledal způsob, jak předávat své zkušenosti s programováním dál. V Learn2Code jsem našel ideální řešení. Mluvím právě o online kurzech, které můžete absolvovat pohodlně kdekoli, v jakémkoli čase a v dávkách, které si sami určíte. Já se tak také jako lektor nemusím omezovat na konkrétní čas a místo. Co se lidé naučí ve tvém online kurzu?V kurzu lidé získají první zkušenosti s jazykem C++. Není to však rychlokurz, během kterého se člověk naučí všechno o C++. Výstupní znalosti jsou na úrovni začátečníka, protože jsem se snažil jít víc do hloubky.   Najdete tam informace z programování a matematiky. Plánuji postupně doplnit toto téma, protože programování v jazyce C++ není totiž téma na jeden, dva kurzy. [Image] Kde a na jaké pozici v současnosti pracuješ?Pracuji jako programátor-analytik ve společnosti, která se věnuje automatizaci a diagnostice. Dlouhodobě pracuji na projektu, kde se věnuji robotice a programování průmyslových svařovacích robotů. Vyvíjím Frontend i Backend. A baví mě to :) Jak ses k programování a jazyku C++ dostal?Už na střední škole jsem se setkal s jazykem Turbo Pascal, v rámci jednoho předmětu jsme dokonce programovali mikroprocesory v jazyce Assembler. Musím se přiznat, na začátku mi to moc nešlo. Nakopl mě až programovací kroužek a nejvíc mi dala vysoká škola, kde jsem totálně drtil jazyk C++ a SQL. [Image] Co tě baví na tvé práci?I když možná nebudou všichni souhlasit, programování je i tvůrčí činnost, sám se neustále vzdělávám a učím a jen taková práce má pro mě smysl. Dnes je obrovská poptávka po programátorech. Co bys poradil všem, kdo nemají žádné zkušenosti, ale chtěli by nějak začít?Aby se nevzdávali a byli draví. Nikdo není na začátku expert. Ani Jazyk C++ se nedá teoreticky naučit na úroveň expert, to chce praxi. Hlavně doporučuji, aby byli lidé sami hladoví po znalostech. Nejlépe se něco naučíte, když vás to baví. Jsou lidé, kteří jsou výjimečně talentovaní, ale nebaví je programovat. Daleko více dosáhne méně nadaného člověka, jehož programování zajímá. Potom se učí s lehkostí. Jednoduše programujte, čtěte, dívejte kurzy, diskutujte na fórech, srovnávejte. Učíte se pro sebe. [Image] A čemu se věnuješ ve volném čase?Věnuji se manželce a dceři, chodíme na výlety. Je to nezbytné, když člověk každý den pracuje s počítačem. Kromě toho rád čtu, nejvíce odbornou literaturu. Rád se učím. A snažím se sportovat. Nejraději mám plavání a hokej, kterému se amatérsky věnuji. Marek, děkujeme za rozhovor. Líbil se ti rozhovor? Věnuj mu 👍 Pokud máš na Marka nějakou otázku, napiš ji dolů do komentáře 👇   Pokud chceš zjistit více o Marekovém kurzu C++ elementary, zkoukni intro do online kurzu!

Nezmeškej info o nových kurzech a speciálních nabídkách