Zpět na blog
Události

ReactiveConf 2019: pátý ročník konference míří opět do Prahy

Katarína Kučáková
24.09.2019
2 minuty čtení
ReactiveConf 2019: pátý ročník konference míří opět do Prahy
Pátý ročník konference ReactiveConf 2019 míří do Prahy, aby opět přinesla přehled nejnovějších technologií z prostředí programování a software developmentu. Chceš odkrýt tajemství společností jako jsou Zeit, Google, Brave, Cypress a další? Co pro tebe letos organizátoři připravují?

Čekají tě 3 nabité dny přednášek, workshopů, panelových diskusí, které zaklíní závěrečná párty. Tentokrát se organizátoři snažili přesáhnout rámec React, Angular or Vue a rozšířit diskusi na další prvky ekosystému jako jsou ReasonML, Elm, Clojure or Nuxt.js.

Dva dny konference + festivalový den

ReactiveConf se koná od 30.října do 1.listopadu 2019 v prostorách Forum Karlin v centru Prahy.
První dva dny jsou konferenční, na 4 stazích budou probíhat přednášky, panelové diskuse a tvz. lightnings talks (krátké několikaminutové přednášky a prezentace). Ze 60 speakerů zmiňme namakaného softwarového inženýra Davida Nolena, Briana Holta z Microsoftu se svou přednáškou o základech futuristického kódu a podobně.

Třetí, festivalový den, je věnován především workshopům - čeká jich na tebe více než 15, program bude doplněn o přednášky a na závěr odstartuje afterparty, která se přehoupne až do dalšího dne.

Pro koho je konference určena?

Je určena pro tebe, pokud programuješ nebo se zajímáš o nové technologie. Poslechneš si novinky ze světa front- a back-endu, mobilních aplikací, mezitím můžeš u kávy a občerstvení networkovat. Letos se očekává více než 1300 účastníků.

Kde sehnat lístky?

Lístky seženeš přímo na stránce ReactiveConf až do 29.10. 2019.
Pokud navíc při platbě zadáš kód "Learn2code", získat 20% slevu na individuální lístek.

Katarína Kučáková

Ako čerstvá posila tímu Learn2Code ti budem na blogu prinášať nové články, prevažne zo sveta IT.

Mohlo by tě zajímat

Přežiji prázdniny jako programátor
Události
05.06.2019
Skillmea

Přežiji prázdniny jako programátor

Začátek letních prázdnin s sebou přináší pro rodiče otázku jak zkombinovat společné trávení času, letní aktivity na táborech a čas u prarodičů. Možností je neuvěřitelně mnoho a vybrat si není jednoduché. Jak se rozhodnout? Při výběru se většinou zamýšlíme nad preferencemi dítěte i poznáním nás rodičů, což potomkovi přinese radost i impulsy k jeho seberozvoji. Žijeme v době, kdy být zběhlý v digitálních technologiích je nezbytnost. Představte si své děti, jak často tráví čas před obrazovkou počítače, mobilu nebo televizoru.[Letné aktivity pre deti počas prázdnin] Děti před obrazovkou - ano či ne?Myslíme si, že prospěšnější než jednoduše zakazovat takové trávení času je pracovat s přirozenou dětskou touhou poznávat a zkoušet nepoznané. Ukázat jim a nenápadně je navést k tomu, že namísto pasivních příjemců, budou umět sami obsah vytvářet a přitom si hravou formou procvičí logické uvažování a rozvinou kreativitu. Při řešení problémů, před které je i nejjednodušší programování klade, si sami vytvářejí a testují hypotézy, pracují s kategoriemi, vybírají důležité informace před těmi nepodstatnými, vidí před sebou big picture, ale současně nezanedbávají detaily. Když děti programují, učí se přesně a analyticky přemýšlet o nepředvídatelném světě kódu, hledat řešení tady a teď. Scratch, JavaScript and companyBěhem pěti dnů na letních táborech Learn2Code se děti seznámí s programovacími prostředími Scratch alebo JavaScript. Naučí se jak vytvořit a rozpohybovat jednotlivé postavičky, jednoduchý příběh nebo simulaci s nejrůznějšími animacemi a zvuky. Programovací prostředí Scratch je vhodné jako vstupní brána do programování pro děti. Usnadňuje dětem zvyknout si na architekturu příkazů. Scratch tábor se hodí pro děti, které umí plynuleji psát, číst a počítat – ideální věková hranice je 9 let. Novinkou je denní tábor v programátorském jazyce JavaScript, od kterého je to už jen krok k vývoji mobilních aplikací a her. Zájemce nebo zájemkyně o JavaScript bude kódy přímo psát, věkovou hranici jsme mírně oproti Scratchu zvýšili na 11 let.[Deti sa v tábore naučia programátorský jazyk JavaScript] Chcete vidět a vědět, co je náplní programovacích jazyků? Není nic snazšího, získejte představu v online kurzech Scratch Starter a JavaScript Games. V Learn2Code chceme, aby děti přežily 5 plnohodnotných dní, a tak po vydatném kódování, pro ně máme připravené aktivity, které posílí jejich týmového ducha mimo počítač – budou soutěžit v kvízech, procvičí si prostorovou představivost, vyřádí se v Laser tag aréně, procvičí si argumentaci. Kromě smysluplného programu klademe rovněž velký důraz na kvalitní lektori, na kterých máme od našich pravidelných návštěvníků, pozitivní odezvy. Pokud chcete, aby vaše dítě zažilo fajnový letní týden, přihlaste ho do Learn2Code letního tábora. Po jeho absolvování si osvojí univerzální syntaxi programovacího jazyka, naprogramuje vlastní hru a otevře se mu cesta ik náročnějším programátorským výzvám. Více než polovinu míst už máme zaplněnou, tak pokud ještě váháte, neváhejte.
Galaxiáda 2019. Co nás naučil druhý ročník soutěže?
Události
29.05.2019
Katarína Kučáková

Galaxiáda 2019. Co nás naučil druhý ročník soutěže?

24. května se v coworkingovém prostoru Banka Žilina setkalo přibližně 80 lidí. Byli mezi nimi soutěžící, učitelé, rodiče. Děcka přišli soutěžit v programování ve vzdělávací hře GalaxyCodr a tvorbě her. Učitelé a rodiče přišli zjistit, jestli vůbec celé to klikání do počítačů má pro děti smysl a mělo by být součástí vzdělávání. [Image] Pro nás jste všichni vítězové! Z každé strany posloucháme, jaké nástrahy pro děti internet představuje. Praxe však přináší mnoho zajímavých pozitivních příkladů, o kterých přišel popovídat i Michal Čadecký z projektu First Lego League a Zuzka Tanková z dobrovolnického programu Business Leader Forum. Jano Horváth z Teach for Slovakia zase například učí informatiku děti, které nikdy neviděly klávesnici a ví, jaké digitální dovednosti využijí děti, které nedokončí základní školu. Jeho případová studie výuky informatiky dokazuje, že sociální média umí zvýšit gramotnost dětí, pro které čeština není rodným jazykem. [Image] [Image] [Image] [Image] Naši soutěžící však byli pro zúčastněné nejlepší případovou studií. Jak se ukázalo, už v mladém věku dokážou vytvářet komplexní a funkční hry s příběhem. Tak nějak se všichni shodli na tom, že pokud naučíme děti digitální média správně využívat, dokážou velké věci. Přece jen se celý svět digitalizuje a "těm počítačům a internetům" se už nevyhnou. Navíc má Evropské Unii do roku 2020 chybět půl milionu specialistů a tento trend jen poroste. Proč tedy dětem zakazovat něco, co je baví a může je v budoucnu docela dobře uživit? Na závěr chceme poděkovat všem účastníkům Galaxiády a samozřejmě, našim partnerům, Nadaci Orange a Fondu na podporu umění. Bez jejich podpory by tento event zůstal jen v našich hlavách. Děkujeme![Image]
Je programátorská soutěž Galaxiáda útok na mozek?
Události
31.01.2019
Skillmea

Je programátorská soutěž Galaxiáda útok na mozek?

Žáci základních škol a prvního stupně osmiletých gymnázií si mohou změřit síly na jedné z nejatraktivnějších slovenských soutěží. Schopnost vymýšlet algoritmy a naprogramovat počítačovou hru dá vašemu dítěti víc než jen nové dovednosti a znalosti. ,,Programování zlepšuje kritické myšlení dítěte. I když se z něj v budoucnu nestane IT odborník, dovednosti nabyté programováním využije v práci i v praktickém životě,“ říká Marián Kristel z Learn2Code, spoluautor soutěže Galaxiáda. Galaxiáda se skládá ze dvou kategoriíTvorba her je soutěž v tvorbě počítačových her, které vytvoří žák jednotlivě nebo v týmu. Tato kategorie je určena pro žáky 2. stupně základních škol a prvních 4 ročníků 8-letých gymnázií. Hry mohou být vytvořeny v libovolném vývojářském prostředí jako Scratch, JavaScript, Unity3D, Game Maker, Python. Žáci mohou svoji hru přihlásit na webe do 14. dubna 2019, následně bude probíhat veřejné i odborné hlasování.[Image]Kategorie Programování v GalaxyCodr se skládá ze dvou kol. V prvním kole (které se uskuteční 20. března 2019) budou žáci soutěžit v deseti programovacích úrovních hry GalaxyCodr přímo na půdě vlastní školy. Do druhého kola se probojuje dvacet nejlepších z celého Slovenska, kteří nejrychleji vyřeší jednotlivá zadání.[Image]Metodik a učitel Ľuboš Jaroš vidí přínos Galaxiády v tom, že soutěž vybízí děti, aby splnily nejen didaktické cíle, ale také si vyzkoušely řešit nepovinné bonusové úrovně. Program Galaxycodr tak v první řadě vzbuzuje v dětech pocit, že si „jen“ hrají hru. ,,Tato hra je útok na mozek,“ i tak projevily nadšení děti, se kterými se GalaxyCodr věnuje dlouhodoběji. ,,Oceňují vizuální atraktivnost prostředí a to, že samotné programování úkolů je prezentováno jako zábava,” pokračuje Jaroš. Autoři nejlepších projektů a nejrychlejší řešitelé úkolů v GalaxyCodr získají digitální vybavení pro sebe a pro školy a čeká na ně zajímavý doprovodný program na slavnostním vyhlášení výsledků v květnu v Žilině. Všechny další informace naleznete na našem webu: www.galaxiada.sk

Nezmeškej info o nových kurzech a speciálních nabídkách