Galaxiáda 2019. Co nás naučil druhý ročník soutěže?
Katarína Kučáková
29.05.2019
2 minuty čtení
24. května se v coworkingovém prostoru Banka Žilina setkalo přibližně 80 lidí. Byli mezi nimi soutěžící, učitelé, rodiče. Děcka přišli soutěžit v programování ve vzdělávací hře GalaxyCodr a tvorbě her. Učitelé a rodiče přišli zjistit, jestli vůbec celé to klikání do počítačů má pro děti smysl a mělo by být součástí vzdělávání.
Pro nás jste všichni vítězové! Z každé strany posloucháme, jaké nástrahy pro děti internet představuje. Praxe však přináší mnoho zajímavých pozitivních příkladů, o kterých přišel popovídat i Michal Čadecký z projektu First Lego League a Zuzka Tanková z dobrovolnického programu Business Leader Forum. Jano Horváth z Teach for Slovakia zase například učí informatiku děti, které nikdy neviděly klávesnici a ví, jaké digitální dovednosti využijí děti, které nedokončí základní školu. Jeho případová studie výuky informatiky dokazuje, že sociální média umí zvýšit gramotnost dětí, pro které čeština není rodným jazykem.
Naši soutěžící však byli pro zúčastněné nejlepší případovou studií. Jak se ukázalo, už v mladém věku dokážou vytvářet komplexní a funkční hry s příběhem. Tak nějak se všichni shodli na tom, že pokud naučíme děti digitální média správně využívat, dokážou velké věci. Přece jen se celý svět digitalizuje a "těm počítačům a internetům" se už nevyhnou. Navíc má Evropské Unii do roku 2020 chybět půl milionu specialistů a tento trend jen poroste. Proč tedy dětem zakazovat něco, co je baví a může je v budoucnu docela dobře uživit?
Na závěr chceme poděkovat všem účastníkům Galaxiády a samozřejmě, našim partnerům, Nadaci Orange a Fondu na podporu umění. Bez jejich podpory by tento event zůstal jen v našich hlavách. Děkujeme!