AKCE! CELOŽIVOTNÍ předplatné se slevou 50%, nezmeškej to!
Zjisti více
Zpět na blog
Rozhovory

Veronika Čiefová: Jaká pravidla a rituály si vytvořit při práci z domova?

Tím Skillmea
16.06.2022
4 minuty čtení
Veronika Čiefová: Jaká pravidla a rituály si vytvořit při práci z domova?
Veronika Čiefová se ve své firmě věnuje kariérním a psychologickým konzultacím. Člověk má často nějaký problém v kariéře, neumí se rozhodnout, kterým směrem se vydat, vidí buď více nebo žádné možnosti, zda se necítí motivovaný. 
S Veronikou prostřednictvím rozhovoru hledají, co je pro člověka to pravé. Spolu si kladou otázky jako: Co vás v minulosti bavilo? Co vám dávalo energii? V jakém bodě se to změnilo? Podle odpovědí se snaží přijít na to, které části života pro něj znamenají hodně, co ho umí nadchnout a co mu odebírá energii. 

V podcastu s Veronikou jsme rozebrali, co všechno má vliv na spokojenost v práci, duševní zdraví a zda je finanční ohodnocení ten nejdůležitější faktor. V tomto článku se podíváme na Veronikiny doporučení pro práci z domova. 

Práce z domova se stává stále častějším trendem v dnešní době a pro mnohé zaměstnance je to skvělá možnost ušetřit čas a peníze za cestu do zaměstnání. Nicméně, práce z domova může být náročnější, není-li správně zorganizována. Aby bylo možné efektivně pracovat z domova, je důležité vytvořit si pravidla a rituály, které vám pomohou udržet produktivitu a vyhnout se stresu a vyhoření.
Pravidlá a rituály pri práci z domu
Pravidlá a rituály pri práci z domu

➡️  Jaká pravidla a rituály si vytvořit při práci z domova? 

🕒 Časové oddělení

Základem je vytvořit strukturu času, kdy pracujete a kdy odpočíváte. Vytvořte si rituály přechodu z jedné fáze do druhé, jako například oblékání do pracovního oblečení před prací. Je důležité nepracovat v pyžamu. Sprcha nebo procházka po skončení práce také vytváří ideální přechod mezi prací a odpočinkem. Někteří lidé využívají také tzv. "fake commuting", kdy před začátkem a po skončení práce z domu nasednou do auta a převezou se dvě ulice. 

🏠 Prostorové oddělení

Ideální je mít dedikovanou místnost pro práci. Domácí pracovna by se určitě neměla nacházet v ložnici, lidé mají pak častěji problém s usnutím. Pokud není možné vyhradit na pracovnu celou místnost, postačí kout místnosti nebo třeba židle, na které sedíte pouze během pracovní doby.

🛌 Připravení mysli na spánek

Je důležité nepracovat alespoň 2 hodiny před spánkem a hodinu před spaním se vyhnout dívání do počítače, mobilu nebo televize. Je lepší pomalu utišovat mysl čtením knihy nebo pobytem v méně osvětlené místnosti, aby se naladila na spánek.

🧒 Rozdělení služeb u dětí

V případě, že máte děti v domácnosti během pracovní doby, doporučuje se domluvit si strukturu s partnerem nebo partnerkou, kdo bude v daném čase "na službě". Když děti budou něco potřebovat, tak se ohlásí dopoledne pouze na jednoho a odpoledne pouze na druhého partnera. Vyhradí se tak klidnější prostředí, alespoň na nějakou část pracovní doby. 

Podcast s Veronikou Čiefovou a Radovanom Debnárom
Podcast s Veronikou Čiefovou a Radovanom Debnárom
Celý rozhovor s Veronikou si můžete poslechnout ve třetí části Skillmea podcastu: Co má vliv na spokojenost v práci a jsou peníze nejdůležitější?, který najdete na našem YT kanály. Pokud vás zajímá kariérní poradenství, doporučujeme Veronikin kurz Kreativní rozhodování o kariéře. 
Tím Skillmea
🥇 Sme jednotka v online vzdelávaní na Slovensku.
Na našom webe nájdeš viac ako 300 rôznych videokurzov z oblastí ako programovanie, tvorba hier, testovanie softwaru, grafika, UX dizajn, online marketing, MS Office a pod. 
Vyber si kurz, ktorý ťa posunie vpred ⏩

Mohlo by tě zajímat

Filip Škultéty: 5 SEO tipů pro začínající podnikatele
Rozhovory
26.05.2022
Tím Skillmea

Filip Škultéty: 5 SEO tipů pro začínající podnikatele

Filip Škultéty je ředitel online marketingové agentury Glidy. Přednáší na FMK UCM v Trnavě a vede různá školení z oblasti výkonnostního online marketingu. Jeho specializace je zejména v SEO optimalizaci pro vyhledávače, digitální strategii a expanzi eCommerce projektů. [Glidy] ➡️ 5 SEO tipů pro začínající podnikatele1. Řeš SEO během výstavby stránky, ne až po jejím dokončení „Spousta podnikatelů si dá udělat nejprve stránku a teprve potom řeší SEO. Některé věci v SEO (např. filtry ve vyhledávání e-shopu) jdou tak do hloubky, že je někdy buď nemožné nebo velmi komplikované, zdlouhavé a drahé to měnit. Přičemž když se to developuje, tak to lze udělat rovnou správně.“ Filip doporučuje kromě rozpočtu na vývoj stránky, vyhradit si budget na přibližně 7-8 hodin konzultací se specialistou, který investuje čas do analýzy problému, řekne vám jak specifikovat požadavky, které mají být v systému, zkonzultuje s developery jejich implementaci a následně zkontroluje web při jeho předávání, zda to, co bylo smluvně podloženo, je na webové stránce implementováno. 2. Investuj do svého obsahu Pokud máš e-shop, nepřebírej texty od dodavatelů jako stovky dalších tvých konkurentů. Minimálně tím nejlepším produktem se vyplatí vymyslet originální popis, alespoň na jednu normostranu. Investování do vlastního obsahu zahrnuje nejen psaní originálních popisů produktů, ale také přidávání vlastních fotografií, videí, recenzí a dalších formátů, které mohou zvýšit zájem zákazníků a zlepšit zobrazování výsledků vyhledávání. Unikátní a kvalitní obsah také pomáhá budovat důvěryhodnost a autoritu vašeho webu, což může přispět k lepšímu umístění ve výsledcích vyhledávání. Je důležité však nezapomenout na SEO optimalizaci tohoto obsahu, jako jsou správné názvy a popisy obrázků, meta popisy a klíčová slova. 3. Nepodceňuj průzkum Jelikož v SEO vidět výsledky až po nějaké době, je dobré na začátku si zanalyzovat, kam jdeš střílet, než po 6 měsících přijít na to, že jsi vkládal námahu a peníze špatným směrem. Analýza hraje v SEO klíčovou roli. 4. Najdi to, kde jsou konkurenti slepí a kde ty umíš prorazit Hraj tam, kde dokážeš hrát. Pokud má konkurence dobré odkazové portfolio, ale obsah stránky na tom není úplně nejlepší, bude pro tebe zdlouhavé a drahé je přebít v odkazovém profilu. Investuj více do obsahu a snaž se je předjet v této oblasti. Když prorazíš v částech, kde je konkurence slabá, můžeš se zaměřit na jejich doběhnutí v silnějších stránkách. 5. Čekej SEO je o trpělivosti. O tom, že investuješ nějakou část obratu, abys to zhodnotil za 9-12 měsíců. Do té doby je třeba počítat s PPC reklamami, sociálními sítěmi a porovnávači produktů.[Podcast s Filipom Škultétym a Radovanom Debnárom]Více SEO tipů od Filipa, najdeš ve druhé části Skillmea podcastu: Jaký má SEO potenciál pro (online) podnikatele, který najdeš na našem Youtube kanály nebo ve Filipových online kurzech.
Advokátka o online podnikání a ochraně osobních údajů
Rozhovory
28.04.2022
Tím Skillmea

Advokátka o online podnikání a ochraně osobních údajů

Barbora Lániková je advokátkou z advokátní kanceláře Laniková Group, která se specializuje hlavně na právní služby pro online podnikatele. Zabývá se službami jako ochrana osobních údajů, IT právo, nastavování smluvních vztahů s web developery a zaměstnanci, registrací ochranných známek a vším, co běžný online podnikatel potřebuje v souvislosti se svou činností.[GDPR] Začněme s GDPR: Na co by měl dbát běžný podnikatel s internetovým e-shopem?Pro objasnění, GDPR je nařízení o ochraně osobních údajů, které je přijato na úrovni Evropské unie. Kromě toho máme ještě Zákon o ochraně osobních údajů. GDPR mají dvě roviny: 1. pro běžné uživatele (fyzické osoby) - GDPR stanovuje jejich práva, fyzické osoby tak získaly kontrolu nad svými osobními údaji 2. pro podnikatele (provozovatele) - GDPR jim ukládá řadu technických a administrativních povinností, které musí splnit. „Mnoho klientů se nás ptá, zda weby a e-shopy zpracovávají údaje a zda se jich GDPR týká.“Myslí si, že pokud mají pouze prezentační web, s kontaktním formulářem nebo newslettrem, kde získávají pouze e-mail, nezpracovávají osobní údaje. Pravdou je, že 99,9% webů se ve skutečnosti osobní údaje zpracovávají. Už jen samotný e-mail může být osobním údajem, pokud z něj můžeme identifikovat konkrétní fyzickou osobu. Zpracovávat osobní údaje můžete pouze na nějakém pracovním základě, tedy musíte mít pro jejich zpracování právní důvod, na jehož základě si pak umíte určit povinnosti, které s tím souvisí. Má zákazník právo na vymazání všech svých osobních údajů?Na základě nařízení má dotyčná osoba právo požádat o jejich vymazání. Vy však nemůžete vymazat úplně všechny údaje, protože některé potřebujete uchovávat 10 let pro účetní účely. Pokud to nařizuje zákon, nějak je i nadále zpracovávat budete. Když zpracováváte údaje na právním základě souhlasu dotyčné osoby, tak v případě požádání o výmaz, je vymazat musíte. Kdo je zodpovědný za únik dat o uživatelích?V první řadě provozovatel webstránky je povinen přijmout přiměřená bezpečnostní opatření k tomu, aby zajistil ochranu osobních údajů. Pokud nepřijal a mohl to zajistit lépe, tak odpovědnost nese právě provozovatel. Většina provozovatelů si myslí, že pokud nastaví webstránku v souladu s GDPR a zveřejní zmíněné dokumenty na web, tak mají splněny všechny povinnosti.  Podnikatelé se musí zabývat také souhlasem s používáním cookies. Jak je rozdělujeme?Cookies rozdělujeme na nezbytné a na uživatelské a reklamní. Z hlediska ochrany osobních údajů se jinak přistupuje k nezbytným a jinak k uživatelským a reklamním cookies. U nezbytných cookies, které se potřebujeme k běžnému fungování stránky, souhlas nepotřebujete. Stačí vám tedy informační lišta o zpracovávání cookies. U ostatních potřebujete aktivní souhlas dotyčné osoby. Na liště byste měli mít uvedenou informaci o používání různých cookies, tlačítko "Souhlasím" a ideální i proklik, kde se návštěvníci dostanou ke všem informacím. Co hrozí webové stránce, která neinformuje o používání cookies?Může dostat pokutu. Úřad ke každému případu přistupuje individuálně. Zkoumá v jakém rozsahu byla porušena práva dotčených osob, jakým způsobem, jaká škoda jim mohla být způsobena, jaký zisk z toho mohl mít provozovatel. Běžné pokuty se pohybují od 1 000 - 3 000 €, ale jsou i případy, kde se pokuta pohybuje v desetitisících eur. Tento článek ukázal jen částečný obraz toho, o čem se můžete dozvědět v našem Skillmea podcastu. Pokud jste zvědaví na více hlubších informací a zajímavých diskusí, neváhejte si vyslechnout náš podcast. V něm se dozvíte více nejen o GDPR a cookies, ale také o registraci obchodní známky, duševním vlastnictví či e-mailovém marketingu.
Baskytarista Filip je srdcem nejen muzikant, ale i zvukař
Rozhovory
08.03.2021
Martina Baumann

Baskytarista Filip je srdcem nejen muzikant, ale i zvukař

Filip Andel je vášnivý zvukař, milovník hudby a všeho toho, co se kolem zvuku či hudby děje. Jeho život je plný aktivit, pracuje v RTVS, přitom stíhá hrát na baskytaru ve skupině Eufory a ještě si téměř každý den mixuje zvuk a hudbu v nahrávacím programu. Dnes jsme si proto promluvili s muzikantem a zároveň naším lektorem, který vede kurz Základy zvuku, abychom vám přinesli více ze zákulisí zvuku. V následujících řádcích se tak dozvíte něco o samotném kurzu a Filip také prozradí, co znamená práce zvukaře a jak se v ní uplatnit. V Skillmea máš nový kurz Základy zvuku. Co přesně je to za kurz a pro koho je určen?Kurz je zaměřen na zcela základy zvuku a zvukařské práce, hovorově zvukariny. Čili, jaká je role zvukariny, co je to zvuk, jak se šíří, přenáší a zpracovává. Kurz je určen primárně začátečníkům, ale také mírně pokročilým, či dokonce pokročilým zvukařům. Účastníci se v něm dozví základní principy, které je třeba chápat a dodržovat při práci se zvukem pro dosažení co nejlepších výsledků. Čili mohla bych se například přihlásit i já, i když nemám vůbec žádné zkušenosti, ale chtěla bych s takovým něčím nějak začít?Určitě ano, ovšem je dobré, pokud potenciálního účastníka obor zvukariny alespoň zajímá. Ale není to podmínkou, kurz je veden tak, aby to pochopil i naprostý laik (úsměv). A jak dlouho trvá? Kolik času je třeba si na něj vyhradit?Kurz trvá bezmála tři hodiny. Inu, zvuk je opravdu obsáhlé téma. A to jsme teprve na začátku...[Image] Dobře, uděláme si tvůj kurz a co dál? Co vím například po jeho absolvování konkrétně udělat?Snažil jsem se tento kurz nastavit tak, aby účastník po jeho absolvování dokázal pracovat se zvukem. Minimálně po té technické stránce, což je zhruba polovina nutných schopností. Zbytek je kreativní část a ta je u každého individuální. Jako příklad můžu uvést třeba ozvučení kapel v klubech, nahrávání ve studiu, tvorba videí. Pokud s tím člověk začíná a neumí si dát rady se zvukem, věřím tomu, že po absolvování kurzu se dokáže pohnout dál. Můžeš nám více prozradit o sobě, o tvé práci, čemu se věnuješ a lze zmínit i nějaké tvé projekty...Už jako dítě jsem byl fascinován technikou, stroji, elektronikou. V 15-ti jsem přepadl lásce k hudbě, okouzlila mě baskytara na metalovém koncertu kapely Helloween (smích). No a když si zkombinujeme hudbu a technologie, zvuk byl přirozenou cestou, o kterou jsem se začal zajímat. Nejprve jsem vypomáhal ve firmě při ozvučení koncertů, plesů, festivalů. Později jsem pracoval v dabingovém studiu pro Discovery Channel a odtud moje kroky vedly do RTVS, studio Slovenského rozhlasu v Košicích. Tam působím dosud. Vedle toho jsem si toužil splnit sen, mít vlastní nahrávací studio. To se podařilo a v roce 2019 jsem své Clangor Studio otevřel. Přitom se stále aktivně věnuji i hudbě, hrával jsem v různých kapelách, nejvýrazněji se v mém životě zapsali Within Silence, Fictive Marry a aktuálně působím v Eufori.[Image] A co tedy považuješ za svůj největší úspěch?Těžko říct :) Určitě bylo pro mě velkým úspěchem dostat se do RTVS, kde jsem kromě práce dostal asi tu nejlepší školu v oblasti zvuku, díky starším kolegům, kteří jsou nesmírně vstřícní a rádi se dělí o své dlouholeté zkušenosti. Za to jsem jim neskonale vděčný. Rovněž považuji za úspěch to, že jsem si dokázal splnit sen a otevřít vlastní studio. Pomalu se to rozbíhá správným směrem. A pokud mluvíme o tvé práci, co máš na ní nejraději?No, ono mě to tak obecně baví a naplňuje. Ale tak v rámci práce v RTVS je to určitě rozmanitost, každý den je něco jiného na práci, nikdy se to nezunuje. Ve studiu je to zase práce s hudbou, setkávání skvělých muzikantů a práce s nimi, se zvukem, s technikou, když to má spoustu knoflíků a bliká to, je to super (smích). Máš i nějaký nesplněný sen, co bys chtěl jít dělat? Takové dva velké nesplněné sny, doufám, že teprve zatím, mám. Prvním je mé studio, rád bych pracoval se světovými umělci, kapelami a v úžasných prostorách. Druhým snem je hudba. Rád bych se svou kapelou zažil alespoň jedno světové turné. Čím se inspiruješ při své práci? Pravděpodobně je ta inspirace u kreativu nezbytná. Mýlím se?Ano, jednoznačně je inspirace nutná. Muzikanty může inspirovat cokoliv kolem nás, dění ve světě, příroda, vlastní zkušenosti, myšlenky, sny… Mě zase inspirují samotní muzikanti. Když přijdou s něčím, že „takovou mám představu o zvuku, udělej to nějak“, tak je to vždy výzva ruku v ruce s inspirací. Kromě toho se rád nechám inspirovat ostřílenými zvukaři, kteří mají za sebou stovky úspěšných hitů. Jejich videa se dají nalézt na netu, tak ty si tak ve volném čase dívám a učím se. Pracuješ i ty na sobě v tom smyslu, že se učíš dál nové věci? Nebo už všechno víš?Oh...kdo už si jen může říct, že všechno ví? (úsměv) Samozřejmě, že se snažím na sobě pracovat, při zvuku je to nikdy nekončící proces učení. Jedna věc jsou technologie. Každým rokem přijde na trh něco nového, nějaké nové zařízení, nové postupy a podobně. Čili to je jedna z věcí, kde je třeba se neustále učit a zdokonalovat. Přitom, jak jsem již zmínil, rád se dívám videa a články od světových zvukařů, učím se od nich různé postupy, triky a podobně. Ještě bych řekl, že teorie je sice super, ale praxe je praxe. Jak se říká, zkušenost je nepřenosná, a proto je lepší jednou zkusit, než stokrát vidět, slyšet, číst... Takže to je další možnost, jak se na sobě dá pracovat. Já osobně se snažím každý den otevřít Cubase (nahrávací program) a něco si mixovat. Přestože jen tak, cvičně, ale stále je třeba se držet v kondici.[Image] Které stránky doporučuješ sledovat lidem, kteří se zajímají o zvuk? Umíš jim dát nějaké dobré tipy, resp. lze zmínit i zajímavé aplikace, které jim mohou pomoci? Je něco takového?Nejjednodušší odpověď je YouTube. Ale aby to nevyznělo, že jsem líný ... Faktem je, že na YouTube lze najít nespočet kvalitních videí o zvuku. Od základů přes pokročilé postupy nahrávání či mixáže až po top level mastering. Kromě toho, sice placený, ale skvělý obsah mají stránky jako PureMix nebo Mix With The Masters. Ty obsahují takové kurzy, resp. walkthrough (promiňte, nevím jak to nazvat česky ☺) videa od top světových zvukařů. Ukazují v nich, jak mixovali nebo i nahrávali některé světové hity, které mnozí známe i běžně z rádií. A dá se tedy dnes uživit podle tebe v tomto odvětví. Kde všude se totiž takový zvukař může uplatnit? Pokud bys měl udělat totální promo tohoto povolání, jak by to tedy vypadalo?Fuuu, těžká otázka :) Je to o šikovnosti, asi jako všude. Nemůžu říct, že je to úplně jednoduché, má to svá úskalí. Hlavně na začátku, je-li člověk sám a bez kontaktů, má těžkou cestu. Ale já si myslím, že to stojí za to. Zvukař se může uplatnit ať už v rozhlase, v televizi, při práci na filmech, dabing. Pak samozřejmě čistě zvuková odvětví jako koncerty, festivaly, koncertní kluby a bary, případně může chodit jako kapelný zvukař spolu s kapelou na každý její koncert. Udělat promo? Lidé, jděte do toho! Potkáte spoustu zajímavých lidí, umělců, máte možnost podílet se na velkých filmových projektech, či na velkých festivalech, koncertech, s kapelami si zažijete spoustu legrace. Já osobně nelituji ani vteřiny, odkdy jsem se rozhodl pro tuto profesní dráhu. Foto: Soukromý archiv F. A.

Nezmeškej info o nových kurzech a speciálních nabídkách