Vyber si jednu z našich nejnovějších akademií
Nabídka akademií
Zpět na blog
Rozhovory

Jaký je The Spot a proč vznikl?

Daniela Vargová
18.08.2022
5 minut čtení
Jaký je The Spot a proč vznikl?
V tomto podcastu jsme si povídali o coworkingovém centru The Spot v Bratislavě s Michalem Haruštiakem . Na začátek si řekněme, co vlastně coworkingové centrum je: 
 
Coworkingové centrum je sdílený prostor, kde sídlí různé firmy, pronajímající kancelářský prostor nebo jednotlivé stoly za účelem své práce.
Podcast s Michalem Haruštiakem a Laurou Modrianskou
Podcast s Michalem Haruštiakem a Laurou Modrianskou

➡️ Jak vznikl tento nápad založit takové centrum v Bratislavě? 

Přestože nové prostory jsou otevřeny jen rok, nápad na toto coworkingové centrum vznikl již před 11 lety. V roce 2011 jsme otevřeli první THE SPOT v Bratislavě v původních prostorách ve Starém městě, který byl působištěm pro asi 50 mladých, začínajících podnikatelů, kteří chtěli vytvářet digitální produkty. Cílem bylo poskytnout jim prostor pro práci, vzdělávání, mentoring, možnost chodit na eventy a setkávat se posouvat se vpřed. 
 

➡️ Proč jste se rozhodli právě pro tuto budovu a tyto prostory ve Sky Parku? 

Při hledání moderního prostoru pro nový koncept coworkingu s extra službami jsme měli tři základní požadavky. Chtěli jsme si propojit naše prostory interním schodištěm, mít velkou terasu a vlastní kantýnu, která by mohla vařit 300 obědů denně. Sky Park toto dokázal splnit.
 

➡️ Když se zařizovaly tyto prostory, měli jste nějakou coworkingovou inspiraci? 

Jeli jsme spíše vlastní cestou. Naše coworkingové centrum je unikátní a nabízí služby nad rámec běžných coworkingových center. Vybavení zasedacích místností a témata, která zde máme, jsou přizpůsobena programátorům a technicky zaměřeným lidem, kterých zde hodně pracuje. Témata zasedaček, jako Star Wars, Matrix, DC Comics a podobně, nejsou běžnou věcí.

The Spot

➡️ Co všechno zde mají členové k dispozici všechno mohou využívat? 

Vytvoření kvalitního pracovního prostoru byl hlavním cílem, proto jsou všechny kanceláře odhlučněny s použitím zdvojených materiálů. K dispozici je nadstandardní počet zasedacích místností a další benefity, jako vlastní fitko, školka, kantína s vlastními šéfkuchaři a chladničky se snacky. Jsou k dispozici také tři teplá jídla denně a kavárna s baristy. V pondělí, středy a pátky se dělají nákupy z potravin, drogerií a lékáren pro zaměstnance nebo plníme různé požadavky, jako měnění pneumatik na autě, či kontaktování lékařů.
 

➡️ Jaká je filozofie celého The Spotu? 

Naše motto zní, že jsme kancelářemi nové generace a chceme přinášet přesně takové služby startupům a etablovaným firmám, které by měly být v tomto segmentu k dispozici. Díky těmto výhodám mohou firmy v The Spotu soustředit svou pozornost na práci a zbytek nechávají na nás.
 

➡️ Pro koho je The Spot určen? 

Momentálně máme více než 400 členů, od jednotlivců, kteří si pronajímají jednotlivé stoly, po firmy se 4, 6, 12 nebo 15 zaměstnanci. Největší společnost, která má své místo v The Spotu, má více než 100 zaměstnanců.
 

➡️ Jaké etablované úspěšné firmy vznikly v takových prostorách The Spote?  

Ve zcela prvním coworku, kdy ještě neexistovala taková konkurence a celý startupový talent se soustředil v The Spotu, vznikly úspěšné firmy jako Slido, Kickresume, Vacuumlabs a Eyerim. Momentálně jsou v novém The Spotu firmy, které jsou již většinou etablovanější a mají investice nebo fungující produkt, službu i revenue. Existuje mnoho úspěšných příběhů i neúspěšných, protože mnoho startupů, které zde kdysi existovaly, už dnes neexistují.

Prostředí The Spot

➡️ Je toto podle tebe nový standard jak bude vypadat většina firem nebo jak bude vypadat tak běžný pracovní život i Slováků? 

Coworking je stále populárnější, neboť firmy oceňují flexibilitu a přidanou hodnotu tohoto typu prostoru. Pro firmy určité velikosti je to výhodné, aby se přesunuly do coworkingových prostor a pro větší firmy může být výhodnější mít vlastní prostor. Trendem však je flexibilita a služby navíc, o které se nemusí nikdo starat. 
 
Více o The Spot v Bratislavě se dozvíte v celé části našeho Skillmea podcastu: #4 Coworkingový byznys na Slovensku. 
Daniela Vargová
Študujem marketingovú komunikáciu na FMK v Trnave a v Skillmea pracujem ako Marketing Intern. Zaujímam sa o SEO, dizajn a obsahový marketing. 

Mohlo by tě zajímat

Veronika Čiefová: Jaká pravidla a rituály si vytvořit při práci z domova?
Rozhovory
16.06.2022
Daniela Vargová

Veronika Čiefová: Jaká pravidla a rituály si vytvořit při práci z domova?

Veronika Čiefová se ve své firmě věnuje kariérním a psychologickým konzultacím. Člověk má často nějaký problém v kariéře, neumí se rozhodnout, kterým směrem se vydat, vidí buď více nebo žádné možnosti, zda se necítí motivovaný.  S Veronikou prostřednictvím rozhovoru hledají, co je pro člověka to pravé. Spolu si kladou otázky jako: Co vás v minulosti bavilo? Co vám dávalo energii? V jakém bodě se to změnilo? Podle odpovědí se snaží přijít na to, které části života pro něj znamenají hodně, co ho umí nadchnout a co mu odebírá energii.  V podcastu s Veronikou jsme rozebrali, co všechno má vliv na spokojenost v práci, duševní zdraví a zda je finanční ohodnocení ten nejdůležitější faktor. V tomto článku se podíváme na Veronikiny doporučení pro práci z domova.  Práce z domova se stává stále častějším trendem v dnešní době a pro mnohé zaměstnance je to skvělá možnost ušetřit čas a peníze za cestu do zaměstnání. Nicméně, práce z domova může být náročnější, není-li správně zorganizována. Aby bylo možné efektivně pracovat z domova, je důležité vytvořit si pravidla a rituály, které vám pomohou udržet produktivitu a vyhnout se stresu a vyhoření. [Pravidlá a rituály pri práci z domu] ➡️  Jaká pravidla a rituály si vytvořit při práci z domova? 🕒 Časové odděleníZákladem je vytvořit strukturu času, kdy pracujete a kdy odpočíváte. Vytvořte si rituály přechodu z jedné fáze do druhé, jako například oblékání do pracovního oblečení před prací. Je důležité nepracovat v pyžamu. Sprcha nebo procházka po skončení práce také vytváří ideální přechod mezi prací a odpočinkem. Někteří lidé využívají také tzv. "fake commuting", kdy před začátkem a po skončení práce z domu nasednou do auta a převezou se dvě ulice.  🏠 Prostorové odděleníIdeální je mít dedikovanou místnost pro práci. Domácí pracovna by se určitě neměla nacházet v ložnici, lidé mají pak častěji problém s usnutím. Pokud není možné vyhradit na pracovnu celou místnost, postačí kout místnosti nebo třeba židle, na které sedíte pouze během pracovní doby. 🛌 Připravení mysli na spánekJe důležité nepracovat alespoň 2 hodiny před spánkem a hodinu před spaním se vyhnout dívání do počítače, mobilu nebo televize. Je lepší pomalu utišovat mysl čtením knihy nebo pobytem v méně osvětlené místnosti, aby se naladila na spánek. 🧒 Rozdělení služeb u dětíV případě, že máte děti v domácnosti během pracovní doby, doporučuje se domluvit si strukturu s partnerem nebo partnerkou, kdo bude v daném čase "na službě". Když děti budou něco potřebovat, tak se ohlásí dopoledne pouze na jednoho a odpoledne pouze na druhého partnera. Vyhradí se tak klidnější prostředí, alespoň na nějakou část pracovní doby.  [Podcast s Veronikou Čiefovou a Radovanom Debnárom]Celý rozhovor s Veronikou si můžete poslechnout ve třetí části Skillmea podcastu: Co má vliv na spokojenost v práci a jsou peníze nejdůležitější?, který najdete na našem YT kanály. Pokud vás zajímá kariérní poradenství, doporučujeme Veronikin kurz Kreativní rozhodování o kariéře. 
Filip Škultéty: 5 SEO tipů pro začínající podnikatele
Rozhovory
26.05.2022
Daniela Vargová

Filip Škultéty: 5 SEO tipů pro začínající podnikatele

Filip Škultéty je ředitel online marketingové agentury Glidy. Přednáší na FMK UCM v Trnavě a vede různá školení z oblasti výkonnostního online marketingu. Jeho specializace je zejména v SEO optimalizaci pro vyhledávače, digitální strategii a expanzi eCommerce projektů. [Glidy] ➡️ 5 SEO tipů pro začínající podnikatele1. Řeš SEO během výstavby stránky, ne až po jejím dokončení „Spousta podnikatelů si dá udělat nejprve stránku a teprve potom řeší SEO. Některé věci v SEO (např. filtry ve vyhledávání e-shopu) jdou tak do hloubky, že je někdy buď nemožné nebo velmi komplikované, zdlouhavé a drahé to měnit. Přičemž když se to developuje, tak to lze udělat rovnou správně.“ Filip doporučuje kromě rozpočtu na vývoj stránky, vyhradit si budget na přibližně 7-8 hodin konzultací se specialistou, který investuje čas do analýzy problému, řekne vám jak specifikovat požadavky, které mají být v systému, zkonzultuje s developery jejich implementaci a následně zkontroluje web při jeho předávání, zda to, co bylo smluvně podloženo, je na webové stránce implementováno. 2. Investuj do svého obsahu Pokud máš e-shop, nepřebírej texty od dodavatelů jako stovky dalších tvých konkurentů. Minimálně tím nejlepším produktem se vyplatí vymyslet originální popis, alespoň na jednu normostranu. Investování do vlastního obsahu zahrnuje nejen psaní originálních popisů produktů, ale také přidávání vlastních fotografií, videí, recenzí a dalších formátů, které mohou zvýšit zájem zákazníků a zlepšit zobrazování výsledků vyhledávání. Unikátní a kvalitní obsah také pomáhá budovat důvěryhodnost a autoritu vašeho webu, což může přispět k lepšímu umístění ve výsledcích vyhledávání. Je důležité však nezapomenout na SEO optimalizaci tohoto obsahu, jako jsou správné názvy a popisy obrázků, meta popisy a klíčová slova. 3. Nepodceňuj průzkum Jelikož v SEO vidět výsledky až po nějaké době, je dobré na začátku si zanalyzovat, kam jdeš střílet, než po 6 měsících přijít na to, že jsi vkládal námahu a peníze špatným směrem. Analýza hraje v SEO klíčovou roli. 4. Najdi to, kde jsou konkurenti slepí a kde ty umíš prorazit Hraj tam, kde dokážeš hrát. Pokud má konkurence dobré odkazové portfolio, ale obsah stránky na tom není úplně nejlepší, bude pro tebe zdlouhavé a drahé je přebít v odkazovém profilu. Investuj více do obsahu a snaž se je předjet v této oblasti. Když prorazíš v částech, kde je konkurence slabá, můžeš se zaměřit na jejich doběhnutí v silnějších stránkách. 5. Čekej SEO je o trpělivosti. O tom, že investuješ nějakou část obratu, abys to zhodnotil za 9-12 měsíců. Do té doby je třeba počítat s PPC reklamami, sociálními sítěmi a porovnávači produktů.[Podcast s Filipom Škultétym a Radovanom Debnárom]Více SEO tipů od Filipa, najdeš ve druhé části Skillmea podcastu: Jaký má SEO potenciál pro (online) podnikatele, který najdeš na našem Youtube kanály nebo ve Filipových online kurzech.
Advokátka o online podnikání a ochraně osobních údajů
Rozhovory
28.04.2022
Daniela Vargová

Advokátka o online podnikání a ochraně osobních údajů

Barbora Lániková je advokátkou z advokátní kanceláře Laniková Group, která se specializuje hlavně na právní služby pro online podnikatele. Zabývá se službami jako ochrana osobních údajů, IT právo, nastavování smluvních vztahů s web developery a zaměstnanci, registrací ochranných známek a vším, co běžný online podnikatel potřebuje v souvislosti se svou činností.[GDPR] Začněme s GDPR: Na co by měl dbát běžný podnikatel s internetovým e-shopem?Pro objasnění, GDPR je nařízení o ochraně osobních údajů, které je přijato na úrovni Evropské unie. Kromě toho máme ještě Zákon o ochraně osobních údajů. GDPR mají dvě roviny: 1. pro běžné uživatele (fyzické osoby) - GDPR stanovuje jejich práva, fyzické osoby tak získaly kontrolu nad svými osobními údaji 2. pro podnikatele (provozovatele) - GDPR jim ukládá řadu technických a administrativních povinností, které musí splnit. „Mnoho klientů se nás ptá, zda weby a e-shopy zpracovávají údaje a zda se jich GDPR týká.“Myslí si, že pokud mají pouze prezentační web, s kontaktním formulářem nebo newslettrem, kde získávají pouze e-mail, nezpracovávají osobní údaje. Pravdou je, že 99,9% webů se ve skutečnosti osobní údaje zpracovávají. Už jen samotný e-mail může být osobním údajem, pokud z něj můžeme identifikovat konkrétní fyzickou osobu. Zpracovávat osobní údaje můžete pouze na nějakém pracovním základě, tedy musíte mít pro jejich zpracování právní důvod, na jehož základě si pak umíte určit povinnosti, které s tím souvisí. Má zákazník právo na vymazání všech svých osobních údajů?Na základě nařízení má dotyčná osoba právo požádat o jejich vymazání. Vy však nemůžete vymazat úplně všechny údaje, protože některé potřebujete uchovávat 10 let pro účetní účely. Pokud to nařizuje zákon, nějak je i nadále zpracovávat budete. Když zpracováváte údaje na právním základě souhlasu dotyčné osoby, tak v případě požádání o výmaz, je vymazat musíte. Kdo je zodpovědný za únik dat o uživatelích?V první řadě provozovatel webstránky je povinen přijmout přiměřená bezpečnostní opatření k tomu, aby zajistil ochranu osobních údajů. Pokud nepřijal a mohl to zajistit lépe, tak odpovědnost nese právě provozovatel. Většina provozovatelů si myslí, že pokud nastaví webstránku v souladu s GDPR a zveřejní zmíněné dokumenty na web, tak mají splněny všechny povinnosti.  Podnikatelé se musí zabývat také souhlasem s používáním cookies. Jak je rozdělujeme?Cookies rozdělujeme na nezbytné a na uživatelské a reklamní. Z hlediska ochrany osobních údajů se jinak přistupuje k nezbytným a jinak k uživatelským a reklamním cookies. U nezbytných cookies, které se potřebujeme k běžnému fungování stránky, souhlas nepotřebujete. Stačí vám tedy informační lišta o zpracovávání cookies. U ostatních potřebujete aktivní souhlas dotyčné osoby. Na liště byste měli mít uvedenou informaci o používání různých cookies, tlačítko "Souhlasím" a ideální i proklik, kde se návštěvníci dostanou ke všem informacím. Co hrozí webové stránce, která neinformuje o používání cookies?Může dostat pokutu. Úřad ke každému případu přistupuje individuálně. Zkoumá v jakém rozsahu byla porušena práva dotčených osob, jakým způsobem, jaká škoda jim mohla být způsobena, jaký zisk z toho mohl mít provozovatel. Běžné pokuty se pohybují od 1 000 - 3 000 €, ale jsou i případy, kde se pokuta pohybuje v desetitisících eur. Tento článek ukázal jen částečný obraz toho, o čem se můžete dozvědět v našem Skillmea podcastu. Pokud jste zvědaví na více hlubších informací a zajímavých diskusí, neváhejte si vyslechnout náš podcast. V něm se dozvíte více nejen o GDPR a cookies, ale také o registraci obchodní známky, duševním vlastnictví či e-mailovém marketingu.

Nezmeškej info o nových kurzech a speciálních nabídkách