Zpět na blog
Novinky

Novinky ve Figmě z Config 2022 konference

Marián Kristeľ
12.05.2022
2 minuty čtení
Novinky ve Figmě z Config 2022 konference
Množství zajímavých novinek pro designérský nástroj Figma bylo představeno během letošní konference Config 2022. Pokud jsi zvědavý, jak ovlivní tvůj oblíbený designový nástroj a v konečném důsledku i celý pracovní postup, přečti si krátký souhrn.

Figma novinky

Udělalo se několik aktualizací základních funkcí Figma včetně Auto Layoutu a komponent. Zahrnuje to přeuspořádání umístění ikon v rozhraní Figma a některé další ovládací prvky, díky kterým jsou stávající funkce výkonnější.

Co je dále nového:
  • Tmavý režim Figma (dark mode) - nejviditelnější aktualizace.
  • Absolutní umístění (absolute positioning) - umístí položky do komponent automatického rozložení.
  • Záporné mezery (negative spacing) - auto layout nyní podporuje i záporné mezery mezi položkami.
  • Podpora variabilních fontů ve Figmě - využij plný potenciál variabilních fontů přímo v designovém nástroji. Ovládej tučnost, šířku a optickou velikost fontů (nebo je nastav automaticky).
  • Spring animations - použij vlastní nebo přednastavené animace pro prototypování přirozených a plynulých přechodů.
  • Samostatné tahy (Individual strokes) – jednoduše přidej tah na každou hranu zvlášť. Skvělý způsob vytváření karet, výběrů atp.
  • Spotlight - jednodušší způsob, jak být sledován ostatními uživateli ve Figmě.

Menší Figma aktualizace

  • Zobrazení obrysů vrstev - prohlížení obrysů ve Figmě ti usnadňuje kontrolu, výběr a úpravu skrytých a vnořených vrstev. Outlines zobrazíš klávesovou zkratkou Command / Control + Y.
  • Ochrana heslem - snadno ovládej, kdo může přistupovat k souborům a prototypem při veřejném sdílení odkazů díky ochraně heslem.
  • Oblíbené soubory - přidej si mezi „Favorites“ důležité soubory a projekty, abys k nim měl rychlý přístup z levého postranního panelu v prohlížeči souborů.

FigJam aktualizace

Zde jsou nové způsoby, jak můžete pracovat ve FigJam:
  • Nové Jira widgety: Jira synchronizace a správa přímo ve Figjam.
  • Další widgety: i widgety Asana a Github jsou nyní součástí Figmy, dále přibyly například hlasové poznámky.
  • Widget Code Generator: Figma plugin, který ti umožní vytvořit widget pro FigJam.

Tyto Figma aktualizace byly darem z nebes a mnozí nadšenci Figmy po nich toužili nějaký čas. Figma neustále vylepšuje své nástroje, přesto zůstávají jednoduché a snadno se používají. Jaká je tvoje oblíbená aktualizace?
Marián Kristeľ
Mám na starosti marketing a operations v Skillmea | (spolu)organizujem programátorský workshop Rails Girls Bratislava | ambasádor EU Code Week na Slovensku

Mohlo by tě zajímat

Learn2Code končí!
Novinky
06.04.2022
Marián Kristeľ

Learn2Code končí!

Doteraz si pamätám, ako rozoberáme business nápady s kamarátmi a každý jeden bol o nejakej aplikácii alebo technológií, ktorá by „to“ vyriešila lepšie, rýchlejšie, lacnejšie, celoplošne. Avšak na ich exekúciu nám chýbali potrebné zručnosti ako napr. programovanie, design, online marketing a pod. V tej dobe sa ešte o startupoch príliš nehovorilo, ale táto vlna pomaly prichádzala aj na Slovensko. Nájsť programátora, ktorý by išiel do „toho“ za podiel bolo náročné. A tak vzniklo Learn2Code, 3-mesačný bootcamp, vďaka ktorému sa mohli účastníci naučiť programovať webové aplikácie a vytvoriť si svoj prvý webový projekt – prototyp svojho nápadu.   Malo to veľký úspech a kurz sa vypredal do posledného miesta. Počas kurzu sa hlásili už ďalší záujemcovia a z prvotnej potreby naučiť sa programovať vznikal vzdelávací projekt.   Bootscampy sme postupne rozšírili do 5 miest na Slovensku, pridali sme ďalšie témy ako design, marketing a postupne začali s online vzdelávaním. To posunulo Learn2Code zo vzdelávania desiatok účastníkov na tisícky pomocou videotutoriálov a tešíme sa dodnes, že už môže naše kurzy využiť ktokoľvek a odkiaľkoľvek s prístupom na internet.   Pandémia urýchlila aj našu digitálnu transformáciu a zamerali sme sa primárne na online vzdelávanie, ktorému sa plánujeme venovať aj naďalej. Čo je dobrá správa, že to bude s novou vzdelávacou aplikáciou a v novom šate.    Dlhšie sme bojovali s názvom Learn2Code, ktorý nás začal trochu obmedzovať, keďže v preklade "learn 2 code" znamená učiť sa programovať. Väčšina našich kurzov je už mimo segment programovania a do budúcna sa plánujeme venovať aj iným oblastiam a témam ako vzdelávanie.    Avšak všetko to bude mať jedného spoločného menovateľa – zručnosti. Preto vzniká nový názov Skillmea ⏩ Posuň sa vpred.    Skill je zručnosť a mea pochádza z latinského slova „môj, moje“, vo voľnom preklade sú to teda moje zručnosti, ktoré môže získavať alebo ponúkať každý. Skillmea bude kariérny portál, ktorý ti pomôže na tvojej ceste za vysnívanou prácou alebo tvojím vlastným businessom. Jednoducho ťa posunie vpred.
Celostránkové editování v DIVI
Novinky
03.12.2021
Jaroslav Beňo

Celostránkové editování v DIVI

V říjnu a listopadu 2021 vyšly dvě novinky do perfektního Wordpress tématu DIVI. V tomto článku se na novinky podíváme podrobněji, konkrétně na první z nich. Celostránkové editování v DIVI. První novinkou je možnost editovat celou stránku odkudkoli. V minulosti, pokud jste chtěli upravit hlavičku stránky, tak jste museli přejít speciálně na místo pro úpravu hlavičky. Nyní umíte upravit všechno odkudkoli. Pokud to vidíš, umíš to upravit. Tato aktualizace ti umožňuje snadno přejít na tvé vlastní hlavičky, zápatí a šablony příspěvků během prohlížení webových stránek a tak je rychleji upravovat ve Visual Builderu. K úpravě částí tvého webu již není třeba přecházet přes informační panel WordPressu nebo Divi builderu. Když povolíš Visual Builder, můžeš upravovat vše, co vidíš, od horní části webu až po její spodní část. V jednoduchosti řečeno: bez ohledu na to, kde se na svém webu nacházíš, můžeš upravovat to, co vidíš. Samozřejmě, pomocí Divi umíš upravovat vše, co na stránce vidíš, ale v minulosti jsi musel jít přes Divi theme builder, který jsi musel lokalizovat a poté najít specifickou část stránky a tak ji upravit. To mohlo zabrat nějaký čas, zvláště pokud jsi měl vytvořeno několik templatů a nejprve jsi musel zjistit, který chceš upravit – který je aktivní. Nainstaluj updaty Jako první krok musíš udělat update Divi témata na nejnovější verzi. Pokud nemáš povoleny automatické updaty, tak postup je následující: půjdeš do Appearance – Themes a uděláš update.[Image]Pokud vlastníš jednorázovou licenci, tak updaty si umíš stahovat během prvního roku. Pokud ne, tak ti doporučuji zakoupit si plnou licenci - updaty máš stále zadarmo. Jak začít Jsme na našem webu, který chceme upravovat. Jsme přihlášeni a prohlížíme si web. [Image] V horní liště povolíme Visual Builder stisknutím na Enable Visual Builder. Nyní umíš jednoduše upravovat custom header, custom footer, stránky a prostě všechno, co na stránce vidíš.[Image]Teď už ti nic nebrání vyzkoušet tuto novinku a potěšit se s jednodušším editováním 🙂
Naučte se používat Google Kalendář a zvládejte time management s přehledem
Novinky
31.08.2021
Skillmea

Naučte se používat Google Kalendář a zvládejte time management s přehledem

  Co jsme se naučili přes home office?Home office, neboli práce z domova, se začala rozvíjet s nástupem novějších trendů elektronických zařízení, umožňujících komunikaci mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem v podstatě odkudkoli. Tento druh práce se častěji objevoval po roce 2008, kdy se svět postupně vracel do normálu po světové finanční krizi. Avšak až do roku 2020 se jednalo převážně o firemní benefit. Během nástupu pandemie Korona viru bylo mnoho firem nuceno umožnit práci z domova, aby nedocházelo k setkávání zaměstnanců na pracovištích a tím se zamezilo šíření nákazy. I když se mnoho společností vrátila do běžného pracovního režimu, forma zaměstnání přes home office stále u některých oblastí převládá. Nejčastěji práci na dálku nabízejí firmy, kde nemusí docházet k dennímu osobnímu kontaktu mezi zaměstnanci. Home office se stává populárním v softwarových firmách, marketingových a přidružených oborech, u některých projektantů a celkově u lidí, kteří vykovávají své povolání spíše v kancelářích. Pandemie přinesla výzvy pro mnohé společnosti a změnila zažité pracovní normy. I mnohé banky či finanční instituce začaly hledat možnost, jak změnit pracovní prostředí tak, aby splňovalo požadavky současné doby, kdy část zaměstnanců pracuje z domova a část je v práci. Hlavní priorita při práci z domova by měla být důsledná organizace času, stanovení rutiny či režimu a nastavení pauzy na odpočinek. Ovšem nesmí se zapomínat na deadliny, pracovní schůzky mimo domov, důležité telefonáty, či neodkladné odpovědi na emaily. Kromě stanovení harmonogramu práce je také nutné mít dobré technické a programové vybavení v podobě notebooku, kvalitního internetu apod., které pro práci potřebujeme. Podstatným, ale pro někoho i možná velmi zanedbatelným bodem je přehled ve věcech a na pracovní ploše. Při práci by se měl člověk cítit pohodlně, příjemně a ideálně pro větší soustředěnost by neměl být rušen okolním prostředím.[Image] Nástroje, které pomohou při plánování časuNejprve si vysvětlíme, co je to time management. Je to soubor rad, postupů a nástrojů vedoucí k rozplánování přístupu k práci, rodině, koníčkům ak samým sobě. Time management je tedy zaměřen na dosahování určených cílů, priorit, jejich monitoring a následné vyhodnocení. Měl by pomáhat ke snížení napětí, stresu a možnosti využití více času pro sebe či své blízké. Pro time management existuje několik offline a online nástrojů. S rychlou dobou a novějšími technologickými trendy přechází více lidí od využití papírových kalendářů a diářů k formě digitálních nástrojů. Asi nejznámější a nejdostupnější nástroj pro plánování času je Google Kalendář. Co je Kalendář Google ak čemu se používá?Jak již bylo zmíněno v předchozím odstavci, Google Kalendář slouží k efektivnějšímu uspořádání času. Tato aplikace či služba je dostupná online na digitálním zařízení. Lze jej volně stáhnout pro Android i iOS, Kalendář je součástí uživatelského účtu na Google. Podporují jej prohlížeče Google Chrome, Microsoft Edge, Firefox či Safari. Kromě správy času nabízí služba úpravy více než jednoho kalendáře, sdílení kalendáře s ostatními uživateli a propojení s dalšími službami poskytovanými od Google: Gmailem a Google Workspace aplikacemi. Kalendář lze propojit i s MS Outlook. V rámci kalendáře je možnost nastavit až 5 upomínek v různých časech. Ty přicházejí buď formou emailu, notifikací a vyskakujících oken, nebo bezplatných SMS, které jste si při zakládání účtu v Google nastavili. Pro pracovní prostředí je vhodné přejít na Google Workspace (G Suite), kde kromě běžného uspořádání času nabízí také možnost vytvoření rezervací na konferenční místnosti, sledovat kalendáře mezi jednotlivými zaměstnanci, vytvoření a sdílení odkazů na videokonferenci v Google Meet – běžný uživatel nemůže vytvořit, jen se ke konferenci přidat na základě pozvání. Administrátor může přidávat také nové nástroje, které nejsou dostupné pro běžné uživatelské využití.[Image] Pro koho je Google Kalendář vhodný?Google Kalendář je vhodný v podstatě pro kohokoli, kdo si chce stanovit časový harmonogram a mít přehled v naplánovaných činnostech, získávat upozornění. V případě, že jste se rozhodli tuto službu využít naplno a nevíte si rady, zkuste se podívat na náš online kurz Google Kalendár, kde se kromě základních informací naučíte propojit osobní kalendář s firemním, vytvořit událost, pozvat hosty a například i to, jakým způsobem si přidat kalendáře dalších osob. 

Nezmeškej info o nových kurzech a speciálních nabídkách