Zpět na blog
Vzdělávání

Novinky ve Photoshopu 2022

Marián Kristeľ
18.04.2022
3 minuty čtení
Novinky ve Photoshopu 2022
V tomto článku se podíváme na několik novinek, které přinesl Photoshop 2022. Představíme jen ty podle nás nejzásadnější změny, jelikož změn v této verzi Photoshopu bylo více.

Výběr objektů (Object selection tool)

Tento nástroj aktuálně funguje mnohem více automaticky a pomáhá při rychlém vymaskování. Stačí kurzorem přejet přes objekt a hned uvidíte zvýrazněnou masku. Po kliknutí na objekt se vytvoří výběr, se kterým můžete pracovat. Funkce má stále co vylepšovat se svojí Sensei AI, určitě se tedy nevyhnete následné úpravě a upřesnění masky, ale celkově jsou výsledky na dostačující úrovni.
Object finder a Object selection tool
Object finder a Object selection tool

Neural Filter


Funkce Neural Filters byla vydána již v loňském roce, nicméně v této verzi Photoshopu přichází optimalizovanější a také se zapracováním 3 novinek:
  • Kombinátor krajin (Landscape mixer): vytvořte novou krajinu smícháním různých obrázků krajiny dohromady. Umíte změnit roční období, denní dobu a přidat další úpravy.
  • Přenos barev: můžete přizpůsobit barevný tón na fotografii pomocí úplně jiného obrázku.
  • Harmonizace: tato funkce smíchá dva obrázky a automaticky upraví tón a osvětlení tak, aby výsledný obrázek působil maximálně přirozeně a bez barevných nerovnoměrností.
Neural filtre
Neural filtre

Přidávání komentářů


Vhodné pro grafiky pracující v týmu. Jednoduše pomocí této funkce komentujte grafiku, na které aktuálně pracujete. Grafické práce, na kterých pracujete, si uložíte do Creative Cloudu, zasdílíte a můžete komentovat a dostávat komentáře.

Vkládání vektorů jako vrstvy


Vylepšená interoperabilita mezi oblíbenými Adobe aplikacemi Photoshop a Illustrator umožňuje snadné přenášení souborů Illustratoru s vrstvami, vektory a vektorovými maskami do Photoshopu, kde je můžete dále upravovat.

Možnost Vložit jako > Vrstvy představuje nové vylepšení spolupráce mezi Illustratorem a Photoshopem, které doplňuje stávající možnosti Inteligentní objekt, Obrazové body, Cesta a Vrstva tvaru. Tato nová možnost podporuje import vrstev Illustratoru při zachování jejich vizuální a funkční účinnosti a struktury vrstev.
Prepojenie Photoshopu a Illustratoru
Prepojenie Photoshopu a Illustratoru

Plná podpora formátu WebP


Soubory WebP lze ve verzi Photoshop 2022 otevírat, vytvářet, upravovat a ukládat bez potřeby použití pluginů nebo nastavení předvoleb. Chcete-li otevřít WebP soubor, udělejte tak jako s jakýmkoli jiným souborem. Po dokončení úprav dokumentu otevřete dialog Uložit jako nebo Uložit kopii a uložte soubor WebP.

Dalšími výraznými novinkami, které však nebudeme podrobně popisovat, je vylepšení iPad aplikace Photoshopu nebo webové verze Photoshopu (Photoshop on the web).

Které novinky ve verzi Photoshop 2022 zaujaly nejvíc vás?
Marián Kristeľ
Mám na starosti marketing a operations v Skillmea | (spolu)organizujem programátorský workshop Rails Girls Bratislava | ambasádor EU Code Week na Slovensku

Mohlo by tě zajímat

K čemu se používá Kotlin?
Vzdělávání
28.02.2022
Skillmea

K čemu se používá Kotlin?

Kotlin je programovací jazyk, který v roce 2011 vydala společnost JetBrains, která prodává integrovaná vývojová prostředí (IDE) pro různé programovací jazyky. Od té doby se stal oblíbeným jazykem vývojářů a nahradil Javu v mnoha softwarových projektech. V tomto článku se podíváme na to, proč se Kotlin stal populárním, jaké jsou jeho výhody ak čemu se používá. Výhody programovacího jazyka Kotlin Vznik Kotlinu začal tehdy, když vedoucí vývojář Dmitrij Jemerov hledal funkce, které nemohl nalézt v Javě. Scala, další programovací jazyk, který běží na Java Virtual Machine (JVM), byl blízko tomu, co chtěl, ale jeho kompilace trvala příliš dlouho. Jemerův chtěl jazyk, který má všechny funkce modernějších programovacích jazyků, běží na JVM a kompiluje se stejně rychle jako Java. Tak si vytvořil svůj vlastní jazyk – Kotlin. Kotlin byl navržen jako náhrada za Javu na operačním systému Android. Osm let po vydání, v roce 2019, Google konečně souhlasil s Jemerovem a většinou Android developerů a oznámil, že Kotlin je preferovaný jazyk pro vývoj Android aplikací. Zde je několik důvodů, proč vývojáři upřednostňují Kotlin před Javou: • Kotlin je stručný a šetří čas, který byste jinak strávili psaním standardního kódu v Javě. Kotlin umí ušetřit stovky řádků kódu v porovnání s Javou. • Jevovský soubor můžete převést na Kotlin soubor pouze pomocí skriptu. Kotlin a Java mohou spolu fungovat na jednom projektu bez problémů. • Kotlin má velkou komunitu. Pokud se někdy zaseknete, na různých fórech a sociálních sítích můžete snadno najít jiné vývojáře, kteří vám pomohou. • Kotlin zefektivňuje asynchronní programování. Asynchronní uskutečňování síťových a databázových volání v jazyce Java je nemotorné a bolestivé. Kotlin má korutiny (coroutines), díky kterým je asynchronní programování snadné a efektivní. • Kotlin řeší hodnoty null. Hodnota null v Javě může způsobit selhání programu, pokud na to nejste připraveni. V Kotlině můžete k proměnným, které mohou mít hodnotu null, přidat jednoduchý operátor, abyste předešli těmto problémům. • Kotlin může běžet na více platformách. Kotlin může běžet kdekoli běží Java, takže jej můžete použít k vytváření aplikací pro různé platformy. • Přechod na Kotlin je jednoduchý. Kotlin je plně kompatibilní s Javou, takže nemusíte měnit celý kód najednou. Aplikaci můžete pomalu migrovat, abyste mohli používat Kotlin. K čemu se Kotlin používá? Kotlin je navržen tak, aby běžel na Java Virtual Machine a může simultánně s Javou. Přestože Kotlin poprvé začal jako jazyk speciálně pro vývoj Android aplikací, rychle se rozšířil v komunitě Java programátorů díky svým funkcím a od té doby se používá pro mnoho typů aplikací. Android development Jak jsme již zmínili, Kotlin je preferovaný jazyk pro vývoj Android aplikací, neboť umožňuje vývojářům psát stručnější, výraznější a bezpečnější kód. Oficiální IDE pro vývoj pro Android, Android Studio, Kotlin zcela podporuje, takže můžete získat stejný typ dokončování kódu a kontroly typu, který vám pomůže psát kód Kotlin jako v případě Javy. Mít mobilní aplikace nebo vysoce optimalizované weby je v současnosti nezbytnou podmínkou mnoha firem, neboť většina lidí v současnosti přistupuje na internet prostřednictvím mobilních telefonů. Android má více než 70% podíl na trhu mobilních telefonů, takže i kdyby byl Kotlin určen pouze pro vývoj Android aplikací, Kotlin vývojáři by byli velmi žádaní. Přesto lze Kotlin použít na mnohem více. Backend web development Mnoho back-endového vývoje se provádí v Javě pomocí frameworků jako např. Spring. Kotlin však pronikl také do vývoje webu na straně serveru, protože s ním bylo pro vývojáře mnohem snazší pracovat. Moderní funkce jazyka umožňují webovým vývojářům vytvářet aplikace, které lze rychle škálovat na běžně dostupném hardwaru. Jelikož Kotlin je interoperabilní s Javou, můžete pomalu migrovat aplikaci tak, aby používala Kotlin jeden soubor po druhém, zatímco zbytek aplikace stále používá Javu. Kotlin funguje i se Springem a jinými frameworky, takže přechod na Kotlin neznamená, že musíte změnit všechno, na co jste zvyklí. Google, Amazon a mnohé další společnosti již pomalu nahrazují Javu za Kotlin. Fullstack web development Kotlin se používá také na server-side vývoj. Samotná Java se k tomu používá v podstatě od svého vzniku. Kotlin však můžete použít i pro vývoj frontendu pomocí Kotlin/JS. Kotlin/JS umožňuje vývojářům přistupovat k výkonným browserovým a webovým API rozhraním typově bezpečným způsobem. Fullstack vývojářům tak stačí znát Kotlin. Mohou psát frontend ve stejném jazyce, jaký použili pro backend, a bude zkompilován do JavaScriptu, aby se spustil v prohlížeči. Data Science Datoví vědci používali také Javu pro zjišťování čísel, zjišťování trendů a predikce – takže dává smysl i to, že Kotlin najde své uplatnění ve světě data science. Datoví vědci mohou používat všechny standardní Java knihovny, které používaly pro Java projekty, ale budou psát svůj vlastní kód v Kotlině. Jupyter a Zeppelin, dva nástroje, které denně používají mnozí datoví vědci k vizualizaci údajů a průzkumný výzkum, také podporují Kotlin. Multiplatformní vývoj mobilních aplikací Multiplatformní vývoj pro mobily v Kotlině je určen jako softwarový vývojový kit pro vytváření multiplatformových mobilních aplikací. To znamená, že s jedním Kotlin kódem budete moci vytvářet aplikace, které fungují nejen na telefonech s Android operačním systémem, ale také na iPhone telefonech či Apple Watch. Závěr Kotlin je moderní programovací jazyk, který může běžet souběžně s Javou a zároveň se snáze píše. Pokud chcete vyvíjet aplikace pro Android nebo multiplatformní aplikace s JVM, můžete to udělat rychleji a jednodušeji s Kotlinem než s Javou. Chtěli byste se o Kotlině dozvědět více? Náš online kurz Kotlin pro začátečníky je vhodný, pokud s vývojem samotným nebo vývojem v jazyce Kotlin teprve začínáte. Kurz vás naučí základní koncepty programování a naučí vás základy programování v Kotlině.
Jak se stát Python programátorem
Vzdělávání
06.02.2022
Skillmea

Jak se stát Python programátorem

Pokud čtete tento článek, pravděpodobně to znamená, že jste se rozhodli nebo se rozhodujete zahájit kariéru v Pythonu a chcete se stát Python programátorem/kou. Záměrem tohoto návodu je poskytnout vám představu o ekosystému programovacího jazyka Python a pomoci vám při učení. Upozorňujeme, že níže uvedený seznam je dosti komplexní a položky nejsou uvedeny v přesném pořadí. Nemusíte se učit vše, co je uvedeno v článku. Nicméně vědět, co nevíte, je stejně důležité jako vědět (něco) dělat. 🙃 Tento článek se pokusí dát vám odpovědi na většinu otázek o kariéře Python developera. Než začneme, podívejme se, proč byste se měli naučit Python. Proč se učit Python? Python získal prestižní ocenění TIOBE Programming Language of the Year za rok 2021. Pokud jste dosud o TIOBE indexu neslyšeli, jedná se o indikátor popularity programovacích jazyků. Index se aktualizuje jednou za měsíc. Hodnocení jsou založena na počtu vývojářů v daném jazyce na celém světě, kurzů a také poskytovatelů třetích stran. K výpočtu hodnocení se používají oblíbené vyhledávače jako Google, Bing, Yahoo!, dále Wikipedia, Amazon, YouTube a Baidu. Index TIOBE v žádném případě není o nejlepším programovacím jazyce nebo jazyce, ve kterém bylo napsáno nejvíce řádků kódu. Python je skvělý jak pro začátečníky v programování, tak pro zkušené programátory. Python navrhl Guido van Rossum a poprvé se objevil v roce 1991. Pokud jste úplní začátečníci, Python se umíte naučit velmi rychle. Psaní kódu v Pythonu je podobné běžnému psaní. Začátečnickou programátorskou větu "Hello World" v něm napíšete jen pomocí jednoho řádku kódu: print("Hello World") Porovnejme si to s například s Javou: class HelloWorld { public static void main(String[] args) { System.out.println("Hello, World!"); } }nebo s jazykem C: #include <stdio.h> int main() { // printf() displays the string inside quotation printf("Hello, World!"); return 0; }Pro začínající programátory je tedy i kvůli přehlednosti kódu Python velmi doporučen. Dalšími faktory jsou rostoucí popularita jazyka a komunita a využitelnost jazyka v mnoha oblastech. Python je open source, a co je možná důležitější, multiplatformový jazyk, což znamená, že jej lze spustit na Macu, Windows, Linuxu a Raspberry Pi.[Image] K čemu se používá programovací jazyk Python? Na rozdíl od HTML, CSS a JavaScriptu, které jsou považovány za stavební bloky internetu, Python je univerzální programovací jazyk, což znamená, že jej lze použít nejen pro vývoj webu, ale také pro vývoj softwaru, psaní systémových skriptů a v neposlední řadě pro data science. Jak jsme již zmínili výše, Python vytvořil Guido van Rossum v roce 1991 a jeho záměrem bylo pomoci vývojářům psát jasný, logický kód a tato filozofie z něj učinila jeden z nejpopulárnějších programovacích jazyků. Verze Pythonu 2.0 přenesla jazyk do jeho moderní podoby na začátku 21. století. Ve své podstatě však zůstává stejný. Pythonovský kód používá objektově orientované paradigma, takže je obvykle výbornou volbou pro velké projekty i menší programy. Index balíků Python (PyPi) zobrazuje tisíce modulů třetích stran pro Python. Pojďme si trochu blíže posvítit na využití Pythonu pro jednotlivá odvětví. Webové aplikace Role Pythonu při web developmentu může zahrnovat odesílání údajů na servery a ze serverů, zpracování dat a komunikaci s databázemi, směrování URL a zajištění bezpečnosti. Python nabízí několik frameworků vhodných pro webový vývoj. Mezi nejvíce používané patří Django a Flask. Na internetu existují tisíce webových stránek vytvořených v Pythonu. Mnoho současných technologických společností si volí Python jako back-end platformu pro své weby. Například Instagram používá Python na backendu, stejně tak Google využívá Python ve svém tech stacku. Webstránka streamovací služby Spotify je postavena na WordPressu, Spotify aplikace je vyrobena s použitím Pythonu. Backend Spotify sestává z mnoha vzájemně závislých služeb, které jsou propojeny vlastním protokolem zpráv přes ZeroMQ. Přibližně 80 % těchto služeb je napsáno v jazyce Python. Dalšími velkými webovými službami používajícími Python jsou Netflix, Uber, Dropbox nebo Pinterest. Jedná se o velké weby s miliony uživatelů. Proč tedy nepoužít Python i na tvůj projekt? Datová analýza a machine learning Python se v současnosti využívá ke zpracování velkého množství dat, datové analýzy, machine learningu či deep learningu. Python se stal standardem ve světě data science, což umožňuje analytikům a jiným odborníkům používat jazyk k provádění složitých statistických výpočtů, vytváření vizualizací údajů, vytváření algoritmů strojního učení, manipulaci a analýzu údajů a provádění dalších úkolů souvisejících s daty. Python má také řadu knihoven, které umožňují programátorům psát programy pro analýzu dat a strojní učení rychleji a efektivněji, jako například TensorFlow aa Keras. Více o tomto tématu si přečtěte v našem článku o nástrojích pro dátovú analýzu. Testování softwaru a prototypování Při vývoji softwaru může Python pomáhat při úkolech, jako je sledování chyb a testování. Pomocí Pythonu mohou vývojáři automatizovat testování nových produktů nebo funkcí. Populární nástroje pro testování softwaru zahrnují Robot framework, Pytest či Nose2. Velmi silnou stránkou Pythonu je také možnost rychlého prototypování. Umíte si ověřit, zda váš nápad funguje v Pythonu. Implementace je možná iv jiném jazyce, pokud je k tomu vhodnější. Automatizace a scriptování Pokud zjistíte, že vykonáváte nějaký úkol znovu a znovu, můžete pracovat efektivněji, pokud ji zautomatizujete pomocí Pythonu. Psaní kódu používaného k vytváření těchto automatizovaných procesů se nazývá skriptování. Ve světě programování lze automatizaci použít ke kontrole chyb, konverzi souborů, provádění jednoduché matematiky a odstraňování duplikátů v údajích. Python mohou dokonce používat i relativní začátečníci k automatizaci jednoduchých úkolů na počítači, jako je vyhledávání a stahování online obsahu (web scraping), sledování akciových trhů a cen kryptomen nebo odesílání e-mailů a textů v požadovaných intervalech.[Image] Co potřebuje vědět Python developer? Python se může jevit jako jednoduchý jazyk, ale má různé komponenty a prvky. Abyste se dostali na správnou cestu, měli byste vědět, čemu dát při učení přednost. Pokud se tedy chcete stát Python developerem/kou, potřebujete získat některé dovednosti. Pojďme se podívat, které to jsou. Python Je to logické. K tomu, abyste se stali Python vývojářem, budete muset ovládat programovací jazyk Python. Na začátek se budete muset naučit základní pojmy v Pythonu, včetně objektově orientovaného programování, základní syntaxe Pythonu, sémantiky, primitivních datových typů a aritmetických operátorů. Python byl navržen pro čitelnost a má určité podobnosti s anglickým jazykem s vlivem matematiky. Python knihovny Jako open source komunitní programovací jazyk má Python k dispozici širokou škálu knihoven a jejich používání vám může zjednodušit život a práci Python developera. Různé projekty budou vyžadovat různé knihovny, ale je dobré se seznámit s některými z nejběžnějších včetně Pandas, NumPy, Matplotlib či Scikit-Learn. Python ekosystém obsahuje aktuálně více než 137 000 knihoven. Python frameworky Abyste se stali dobrým a efektivním Python programátorem, budete se muset seznámit s Python frameworky. Podobně jako výše uvedené knihovny, to, s čím budete pracovat, bude záviset na vašem konkrétním projektu. Frameworky vám pomohou dokončit úkol s menším počtem řádků kódu, urychlí vaše pracovní úkoly a postarají se o triviální záležitosti. Primárně existují tři typy Python frameworků: full-stack, mikro a asynchronní frameworky. Asi nejpopulárnějším full-stack frameworkem je Django, využívané zejména pro vývoj webových aplikací. Mezi mikroframeworky je populární Flask, který je díky svému modulárnímu designu snadno přizpůsobitelný. Asynchronní framework AIOHTTP je framework, který se ve velké míře spoléhá na funkce Pythonu 3.5+, jako jsou async a waits. ORM knihovny Pro Python developery je také mimořádně užitečné znát Object Relational Mapper (ORM) knihovny, jako jsou SQLAlchemy nebo Django ORM, které mohou pomoci při konvertování údajů mezi nekompatibilními systémy. ORM knihovny poskytují vysokoúrovňovou abstrakci relační databáze, což umožňuje vývojářům psát Python kód namísto SQL k vytváření, aktualizaci, čtení a odstraňování údajů a schémat v jejich databázi. Python programátor by měl mít základní znalosti o ORM knihovně jako SQL, protože ORM knihovny zefektivňují a zrychlují práci. Front-end technologie Python developeři často pracují na vývoji na straně serveru (backend), ale jako součást vývojářského týmu mnoho Python developerů pomáhá i frontendistům a musí tedy spolupracovat s front-end týmem. Technologie jako HTML5, CSS3 a JavaScript/jQuery nejsou nezbytností pro Python vývojáře. Avšak pokud můžete, pokuste se o ně získat základní znalosti a oni vám umožní pochopit, jak věci fungují a co lze pomocí nich vytvořit. Jejich znalost vám pomůže lépe pochopit uživatelské rozhraní a vizuální estetiku aplikací. Verzování Vývojáři se každý den zabývají obrovským množstvím dat, různými verzemi kódu. Proto vám znalost v softwaru pro správu verzí, jako je Git pomůže udržet si pořádek a efektivitu. Chcete-li implementovat kontrolu verzí kódu, měli byste se naučit používat i GitHub a jeho pojmy jako push, pull, fork a commit. Testování Žádný vývojář není dokonalý, všichni děláme chyby. Testování kódu pomáhá zachytit tyto chyby nebo se vyhnout jejich implementaci do produkce. Testování je proto při vývoji softwaru velmi důležité. Populární frameworky a knihovny pro testování pythonovského kódu jsou Pytest, Robot framework, PyUnit či Nose2. Závěr Chcete-li se stát Python programátorem, musíte umět programovat. Pokud budete postupovat podle výše uvedené kariérní cesty, jste na cestě k úspěchu. Vždy se rozvíjejte a snažte se dozvědět o nových knihovnách a frameworkech. Jako začátečník na nic nečekejte a zkuste něco v Pythonu napsat. Doporučujeme malé hry, které jsou jednoduché, jejich rozsah je malý a začátečník je dokáže dokončit. Takže začněte s malými věcmi a nedělejte se dělat chyby. Neomezujte své znalosti na teorii, místo toho je implementujte co nejdříve do praxe. Pracujte na vlastních projektech a vytvořte zajímavé portfolio. Při dodržení tohoto všeho vás žádná překážka nemůže zastavit v tom, abyste se stali Python developerem. Držíme palce 🤞
Co je Spring framework a jak začít
Vzdělávání
28.01.2022
Skillmea

Co je Spring framework a jak začít

Spring usnadňuje vývoj enterprise aplikací, což jej činí první volbou u projektů libovolné velikosti. Vývoj Springu začal, když bylo velmi komplikované vyvíjet enterprise aplikace v enterprise edici Javy. Tvůrci Springu toto využili a vytvořili nástroj, který je vysoce používaný. Domovská stránka je http://spring.io/.  V sekci projects uvidíš, že Spring obsahuje spoustu projektů. Jako například Spring Boot, který nám zjednodušuje práci se Springem. Spring Framework - je projekt, který obsahuje základní core funkce. Projektů je mnoho a každý se soustřeďuje na nějakou oblast vývoje aplikací. ZačínámePokud ses rozhodl učit se Spring, tak jako první si vytvoříme základní projekt, který bude obsahovat závislosti, které budeme používat. Navštivme stránku https://start.spring.io/, na které najdeme spring initializr. Tímto způsobem si vyklikáme, jaké závislosti potřebujeme a initializr nám vytvoří strukturu projektu. Samozřejmě lze v průběhu vývoje různé závislosti měnit. Vyplníme group a artifact, podle toho, jak si zvyklý používat balíky. Vpravo máme tlačítko ADD DEPENDENCIES, na které klikneme:[Image]Pokud ses rozhodl vyvíjet webovou aplikaci, tak si vyber potřebné závislosti, to vše závisí na tom, co jdeš dělat. Já jsem se rozhodl, že jdu dělat webovou aplikaci, která bude používat Hibernate a databázi budu mít v paměti. Zaklikni: • Spring Web – budeme vyvíjet webová aplikaci[Image] • JPA – objekty budeme mapovat na databázi [Image] • H2 – jako databázi budeme používat H2 databázi, pro kterou nepotřebujeme instalovat databázový server, neboť pracuje v paměti [Image] • Actuator – monitorování aplikace [Image] Nyní dáme vygenerovat projekt. Vygeneruje se nám zip soubor, jehož obsah vyextrahuj na místo, kde chceš, aby byl tvůj projekt umístěn. Tento soubor nyní otevřeme v IDEi.[Image] Otevření projektu Otevřeme si vývojové prostředí a dáme otevřít projekt ze zdrojového kódu a vybereme námi vygenerovaný projekt. Na pozadí se budou stahovat závislosti, tak musíš chvíli počkat. Maven Pokud jsme například zvolili web, tak máme v pom.xml souboru web starter. Když se tato dependency stáhne, tak má v sobě také pomko a také dependency, které se nám stáhnou také. Tedy na to, abychom rozjeli všechny dependency, které jsou potřebné pro spring web, nemusíme je dávat do našeho pomka sami – tyto závislosti se nám stáhnou automaticky, protože jsme je zdědili. Pokud chceme pracovat s knihovnou Hibernate, tak ji nezadáváme do pomka, ale místo toho tam máme starter jpa a tento nám přitáhne i Hibernate. Takže na pozadí se děje spousta věcí, které sami nevidíme. Závěr Nyní jsi připraven skočit do vývoje Spring aplikací a učit se, učit se, učit se. Pokud se při něčem zasekneš, zkus podívat naše online kurzy Spring framework nebo Spring Boot.

Nezmeškej info o nových kurzech a speciálních nabídkách