Linda Lukačková je profesionální recruiter, který získal řadu projektů za pomoci nástrojů jako barevná typologie a komunikační skills. Své zkušenosti se odrazily na založení vlastní firmy, která je zaměřena na IT-recruitment a odborné školení právě v této oblasti. Rozhovor s Lindou ti přinášíme právě teď.
Na začátek nejprve začněme tvou prací. Co děláš?
Věnuji se prakticky více profesím současně. Kromě vedení oddělení IT recruitingu, protože jako jeden ze společníků zodpovídám právě za tuto část se věnuji i přípravě školení, lektorství, business coachingu a terapiím. Dá se říci, že moje žlutá osobnost potřebuje mít a zvládá více pobídek, tehdy mě práce baví.
A jak ses k recruitingu dostala?
Z ministerstva financí jsem přešla do sales v oblasti financí, ale tam si všimli mého talentu pro HR takže jsem začala školit obchodní dovednosti a dělat nábory. Po pár letech jsem přešla do IT recruitingu, kde jsem za 9 měsíců překonala čísla seniorních recruiterů. Rozdíl byl vlastně jen v tom, že jsem využívala zkušeností a techniky z přímého obchodu a z obchodních setkání. Naučit se správně vyhledávat je první krok, ale pak přichází to umění prodeje, protože je naprosto jedno zda člověk nabízí službu nebo pracovní pozici. IT recruiter je vlastně také sales.
Co tě nejvíc baví na tvé práci?
V podstatě mě na této opravdu náročné práci baví právě to, že vytváříme nejen dlouhodobé spolupráce, ale stávají se z toho dokonce businessová i osobní přátelství. Poznávám zajímavé lidi. Pamatuji se, jak jsme na jedné oficiální akci vedli dluhový rozhovor s fanouškem neuronových sítí a vyměňovali jsme si poznatky jak funguje a učí se neuronová síť a jako například se mozek posiluje o neuronová vlákna tak, že často podvědomě jednáme automaticky, neboť jdeme po tomto vlákně. Pro mě jsou tato lidská spojení opravdu obohacující.
Určitě zažíváš při své práci i vtipné situace. Vypíchni nějaké nejzajímavější.
Neustále se mi něco děje. Nejčastěji se mi stane, že si popletu křestní jména, ale to se stává i opačně. Ale mám ráda, když na mé zábavné úvody kandidáti odepíší zábavně zpět. Například jsem nabízela home-office s tím, že člověk může celé dny trávit v zimě v pyžamu. A přišla mi odpověď, že zůstat několik dní v jednom pyžamu přece jen není zdravé pro tělo a pachy ani pro okolí, takže je třeba se alespoň převlékat :D vznikla z toho milá debata.
Proč ses rozhodla spolupracovat s Learn2Code?
Protože i za svého působení v agenturách ještě jako zaměstnanec mám pocit, že se veškeré vzdělávání v této oblasti soustředí pouze na zvládnutí tzv. zaměstnance. hard-skills, naučit se správně dělat search, naučit se technologie a následně se očekává výkon, ale to kouzlo úspěchu tkví v komunikaci a personal brandingu. Snažím se právě v této oblasti poskytnout ty znalosti, zkušenosti a nástroje, které jsou potřebné pro dlouhodobý úspěch v této oblasti. Learn2Code mi k tomu poskytl skvělý nástroj a opravdu svižnou spolupráci. Já věřím, že ještě spolu vytvoříme několik projektů a toto je jen velmi povedený začátek.
Co všechno se člověk naučí ve tvém online kurzu?
Tento online kurz se zaměřuje na to, čemu se nevěnuje dostatečná pozornost a to je soft-skills nebo umění prodeje a umění prezentace pozice. A ukazuje jeden z nejefektivnějších nástrojů v komunikaci v sales již od dob antiky. Aristoteles to věděl, Platón to věděl, a my bychom toho měli umět využít. Barevná typologie je nástroj, který využijete nejen v sales, ale i doma u dětí, partnerů, přátel a kdekoli se komunikuje. Pokud se to jednou naučíte využívat budete to umět aplikovat kdekoli. Po jednom mém školení mi jednou přišel feedback, že celý svět je najednou barevnější.
Jaké máš plány do budoucna?
Neustále zdokonalujeme školení pro sales i IT recruit, neboť vždy přicházejí zajímavé nové příklady, ukázky a zkušenosti. Takže pořád doplňuji a upravuji Hanbook. Chtěla bych připravit školení i na Linkedin Recruiter a dále na budování Personal Brandu právě na Linkedinu s použitím Barevné typologie. Těch plánů je ve vzelávání a coachingu opravdu přede mnou dost a v IT recruitungu právě rozvíjet a budovat to oddělení dál.
Krátký odkaz všem čtenářům na závěr.
Asi to bude atypický závěr, ale vzpomínám si na jeden příběh z knihy „Báje a pověsti: Egypt, Řecko a Galie“ jmenoval se Čaroděj se slovy. Tento příběh stál za mým uvědoměním si toho, jakou sílu má způsob komunikace pro člověka. Ono je to těch 20% z procesu, ale dokáže vyvolat doslova synergický efekt kde 1+1 je rovné 3. Pokud umíte lidi nejen najít a oslovit, ale také se přizpůsobit jejich stylu komunikace, ten člověk Vám možná nenastoupí na hned první projekt, ale získali jste potenciálního kandidáta do budoucnosti.
🥇 Sme jednotka v online vzdelávaní na Slovensku. Na našom webe nájdeš viac ako 300 rôznych videokurzov z oblastí ako programovanie, tvorba hier, testovanie softwaru, grafika, UX dizajn, online marketing, MS Office a pod. Vyber si kurz, ktorý ťa posunie vpred ⏩