Využij poslední šanci přihlásit se na naši Java akademii a najdi si práci snů!
00 dny
00 hod.
00 min.
Přihlas se

Výsledky vyhledávání

pro ”pohovor” jsme našli 31 výsledků

Články (2)

Všechny články
Jak se připravit na pracovní pohovor?
Tipy a triky
31.05.2023
Skillmea

Jak se připravit na pracovní pohovor?

Jak se připravit na pracovní pohovor?Říká se, že štěstí přeje připraveným a pracovní pohovor je nejdůležitějším krokem k získání vysněného pracovního místa. Přinášíme vám užitečné tipy, jak se připravit na pracovní pohovor. Chystání se na pracovní pohovor vyžaduje čas i úsilí, protože guglit si seznam nejběžnějších otázek na rozhovor s potenciálním zaměstnavatelem, prostě nestačí. Neméně podstatný je dojem, který na setkání uděláte. Určitě vás zaujme informace, že až 55 procent prvního dojmu závisí na tom, co máte oblečené, jaká je řeč vašeho těla a vyzařovaná energie. Roli sehrává i přehled o společnosti, jejích produktech, službách a poslání. Také byste si měli předem promyslet, proč jste právě vy tím nejlepším kandidátem na danou pozici. Nepředbíhejme však a podívejme se společně na to, jak se vůbec k pracovnímu pohovoru dopracovat.[Zdroj foto: freepik.com] Věnujte energii přípravě životopisu a motivačního dopisuK tomu, abyste se na pracovní pohovor vůbec dostali, potřebujete propracovaný životopis a motivační dopis. Nezapomínejte na to, že máte jen 5 až 10 vteřin na to, abyste personalisty svým písemným projevem zaujali a pozval vás na pracovní pohovor. Vytvořte si skvělý životopis a motivační dopis, abyste se odlišovali od ostatních kandidátů, a zároveň podávejte informace pravdivě, jasně a výstižně. Důležité je vzdělání, zkušenosti, ale také osobnostní předpoklady. Pokud se vám podaří zvládnout tento krok, čeká vás další úkol, tedy příprava na pracovní pohovor – otázky a odpovědi. Vzor průběhu pracovního pohovoruPříprava na pracovní pohovor a jeho absolvování vyžadují vystoupení ze zóny komfortu, protože přicházíte do neznámého prostředí, povídáte si s lidmi, které neznáte, a nevíte úplně přesně, jaké otázky na vás čekají. Přesto můžete na internetu najít vzor pracovního pohovoru. Ten nejčastěji sestává z rozhovoru zájemce o zaměstnání s personalistou, nadřízeným, manažerem nebo majitelem firmy. Setkání začíná představením se personalisty, jeho vyprávěním o společnosti a obsazovaném pracovním místě. Samozřejmě klíčové jsou otázky personalisty, které směřují na vás, aby představitel firmy o vás zjistil co nejvíce, posoudil vaše znalosti, zkušenosti, dovednosti i osobnostní předpoklady na danou pozici. V rámci vzoru pracovního pohovoru se nachází i prostor pro vaše dotazy. Odpovědi vám pomohou vnést více světla do toho, co se od vás očekává, ale i představ a hodnot společnosti. [Zdroj: freepik.com] Nejčastější dotazy a odpovědi na pracovním pohovoruChcete zvýšit šance na získání nového zaměstnání na maximum? Potom věnujte pozornost tomu, jaké otázky a odpovědi na pracovním pohovoru zaznívají nejčastěji. Podle portálu Profesia.sk kladou personalisté zejména otázky, které se týkají daného pracovního místa a společnosti, ale také vaší motivace, zkušeností a úspěchů. Zaskočit by vás neměly ani nečekané otázky. Na co všechno byste měli mít připravené odpovědi? • Proč chcete pracovat pro konkrétní společnost, co o ní víte, proč vás oslovila právě daná pozice a kam to toužíte v rámci ní dopracovat? • Proč odcházíte ze současného pracovního místa, čeho se vám podařilo dosáhnout v předchozím zaměstnání a jaké byly vaše úspěchy ve společnosti? • Jaké jsou vaše silné a slabé stránky? • V jakých oblastech chcete na sobě pracovat, co vás motivuje a v čem se lišíte od jiných uchazečů? • Vyhovuje vám práce v týmu? • Jak jste řešil poslední konflikt v zaměstnání? • Jaké jsou vaše koníčky? Portál Kariéra.sk rozděluje otázky a odpovědi na pracovním pohovoru do tří kategorií: • Otázky související s představením a kariérními úspěchy (proč jste vhodný uchazeč, vaše silné a slabé stránky, kariérní úspěchy, oblíbené knihy, volný čas…). • Otázky zaměřené na společnost a přínosy, které umíte nabídnout (proč chcete pracovat pro firmu, jak hodnotíte její filozofii, dosažené úspěchy a tak dále). • Psychologické otázky, které se týkají kreativity, cílevědomosti, žebříčku hodnot a postojů, manažerské schopnosti a řešení problémů. Odpovědi na nejčastější dotazy na pracovním pohovoru si sepište na papír do přehledných odrážek. Nezapomeňte si připravit vlastní otázky, které máte na srdci. Myslete i na to, že můžete dostat otázku, na kterou nebudete umět odpovědět. Zkuste přemýšlet nad vhodnou neutrální formulací odpovědi, aby v místnosti nezůstalo ticho. Jak vypadá příprava na úspěšný pracovní pohovor?Průběh pracovního pohovoru si už umíte představit alespoň orientačně. Přelouskání popisu pracovní pozice, průzkum společnosti a ani soustředění se na otázky a odpovědi na pracovním pohovoru nestačí. Nepodceňujte maličkosti, které mohou být nakonec rozhodující. Jak se připravit na pracovní pohovor?• Promyslete si, jak na pracovní pohovor přijedete, resp. naplánujte si cestu tak, abyste přišli včas a v klidu. To znamená, že pokud jedete autem, odjeďte si to na místo několik dní předem, ověřte si možnosti parkování a podobně. • Pokud jde o online pohovor, věnujte pozornost nejen svému oděvu, ale také pozadí na monitoru. Není podle vás vyhovující? Vyberte si některý z profesionálních motivů, které nabízejí aplikace pro videokonference. • V případě, že je to možné, vyzkoušejte si produkt nebo využijte služby společnosti, abyste s nimi měli reálnou zkušenost. • Vezměte s sebou kopii životopisu a motivačního dopisu. • Nepodceňujte řeč těla, protože například zkřížené ruce na hrudi značí, že to vzdáváte, nebo poukazují na vaši uzavřenost. • Věnujte pozornost tomu, co si obléct na pracovní pohovor a nachystejte si to předem. [Zdroj: freepik.com] Jak se obléct na pracovní pohovor?Oblečení pro pracovní pohovor volte podle toho, jak je ve firmě stanoven dress code. Například pozice ředitele banky vyžaduje formální dress code. Neformální dress code se hodí na džob v kreativní branži. Zeptejte se na to přímo personalisty, podívejte se na webovou stránku nebo sociální sítě dané společnosti, které vám to pomohou zjistit. Znáte-li pracovníka firmy, oslovte ho, ať vám poradí a snažte se na pracovní pohovor obléct lépe, než chodí do práce běžní zaměstnanci. Samozřejmostí je, že oblečení pro pracovní pohovor by mělo být čisté a vyžehlené. Vyhněte se výrazným barvám, extravagantním motivům, nápisům na tričkách či výstředním módním doplňkům. Avšak hlavní zásadou při hledání odpovědi na otázku, jak se obléct na pracovní pohovor, je, že se máte cítit sebevědomě a pohodlně. Čeká vás pracovní pohovor v angličtině? Na tohle si dejte pozor!Pracovní pohovor v angličtině není dnes ničím výjimečným. Pracovní pohovor anglicky probíhá tehdy, když to vyžaduje pracovní pozice, nadřízený je cizinec, popřípadě jde o pracovní pozici v zahraničí. V rámci přípravy na pracovní pohovor si vezměte svůj motivační dopis a životopis, abyste uměli anglicky říct něco o sobě, shrnout své znalosti, schopnosti, dovednosti i zkušenosti. Užitečné je zopakovat si také běžné anglické fráze, které se vyskytují ve firemní komunikaci. Nechcete nechat nic náhodě? V tom případě vyzkoušejte online kurz angličtiny, který je určen pro pokročilejší s cílem zlepšit mluvený projev v prezentaci. Součástí online kurzu jsou, například dotazy a odpovědi po prezentaci, poděkování a pod. Uvedené zásady přípravy na pohovor v angličtině se vám sejdou i tehdy, když absolvujete pracovní pohovor německy. Nejčastější dotazy a odpovědi na pracovním pohovoru v angličtině a němčiněOtázky na pracovní pohovor v angličtině či pracovní pohovor v němčině se zásadním způsobem neliší od těch, které dostávají uchazeči v českém jazyce. Je důležité umět odpovídat na otázky v angličtině, jako například: • Can you tell me something o yourself? • What were your responsibilities at your last job? • Why do you want to change jobs? • What are your strengths and weaknesses? • What do you know o naše společnosti? Tipy a triky na závěr, abyste zvládli pracovní pohovorŘíká se, že štěstí přeje připraveným, ale také to, že učení dělá mistra. Pokud jste se na pracovní pohovor poctivě připravili, je zbytečné se stresovat. Raději se snažte dobře vyspat a pozitivně se nalaďte. Stále mějte na paměti, že všechno bude přesně tak, jak má být. V nejhorším případě získáte cennou zkušenost, která vám ukáže, na čem máte ještě zapracovat, abyste další pracovní pohovor zvládli úspěšně. Co je však nejdůležitější – nikdy na sobě nepřestávejte pracovat. V tom vám pomohou i naše online kurzy, přičemž nabízíme i kurzy zdarma ke zvýšení kvalifikace. Zdroje:  https://www.roberthalf.com.au/career-advice/interview https://www.themuse.com/advice/the-ultimate-interview-guide-30-prep-tips-for-job-interview-success https://www.profesia.sk/kariera-v-kocke/pohovor/otazky-na-pohovore/ https://kariera.zoznam.sk/karierne-poradenstvo/2396173/Najcastejsie-otazky-na-pohovore https://www.betterteam.com/career-advice/interviewing https://www.coursera.org/articles/strengths-and-weaknesses-interview
Jak napsat motivační dopis, který tě dostane na pohovor
Tipy a triky
21.04.2025
Anna Palkech Novotová

Jak napsat motivační dopis, který tě dostane na pohovor

Máš dostatek ticha po odeslání životopisu? Pravděpodobně to není tvoje chyba. Je to tím, jak se představíš. Můžeš mít skvělé zkušenosti, ale pokud tvůj motivační dopis zní jako strojová šablona, zapadne prachem. V tomto článku tě naučíme, jak napsat motivační dopis, který zarezonuje. Ukážeme ti: • Co tam opravdu patří (a co tě potopí), • Jak zaujmout už v prvních řádcích, • Konkrétní formulace, které fungují v roce 2025. Čas čtení: 4 minuty. Možný výsledek? Telefon se slovy: "Kdy Vám vyhovuje termín pohovoru?“ Proč je motivační dopis tajnou zbraní?Zatímco životopis je o faktech, motivační dopis je o tobě. O tom, kdo jsi, proč ti na pozici záleží a proč jsi pro firmu přesně ten člověk. A hlavně – často rozhodne, zda si tě vůbec všimnou. Motivační dopis, který má duši, tě může katapultovat mezi top kandidáty. 1. Personalizuj, nebo skončíš v košiNejvětší chyba? Stejný dopis pro deset firem. Personalista to pozná za dvě sekundy. A zívá dál. Zkus si představit, že ti někdo napíše: "Dobrý den, mám zájem o pozici ve vaší společnosti, kterou velmi obdivuji." (Ale ten samý člověk napíše to samé 10 dalším firmám.) Zkus raději něco takového: "Zaujala mě vaše iniciativa zaměřená na podporu mladých podnikatelů. Vaše hodnoty, které spojují inovaci s komunitou, jsou mi velmi blízké – a proto bych ráda přispěla svými zkušenostmi z oblasti projektového managementu." Už to zní jinak, že? Chceš být všude? Nebudeš nikde. Řekni jedné firmě, proč právě ona. 2. Úvod, který otevře dveřePrvní odstavec je jako podání ruky – nesmí být slabý. Představ se v jedné-dvou větách a hned vysvětli, proč se hlásíš právě na tuto pozici. Například: "Jmenuji se Tomáš Kováč a poslední tři roky jsem působil jako analytik v bankovním sektoru. Vaše otevřená pozice datového specialisty mě zaujala zejména proto, že propojuje práci s daty a reálný dopad na zákazníky." Krátké, věcné, upřímné. Přesně to chce personalista. Nepiš, co jsi přečetl na webu firmy. Napiš, co v tobě zarezonovalo. 3. Jádro: Co umíš a jak tím pomůžeš firmě?Toto je ten klíčový moment. Ukáž, co umíš a proč se to hodí právě této firmě. Nemusíš vyjmenovávat celý životopis. Stačí vybrat 1–2 konkrétní zkušenosti nebo dovednosti, které jsou relevantní. Příklad: "V předchozím zaměstnání jsem měl na starosti návrh a spuštění interního CRM systému. Podařilo se nám snížit čas zpracování zákaznických požadavků o 40 %. Taková zlepšení bych rád přinesl i do vašeho týmu podpory.‘ Nezapomeň: nejlepší fungují konkrétní výsledky a reálné přínosy.“ 4. Závěr: Proč ty, proč oni a co dál?V závěru ještě jednou jemně zopakuj svůj zájem a nezapomeň na výzvu k akci. „Věřím, že bych mohl být přínosem pro váš tým, a velmi rád vám řeknu více osobně. Děkuji za přečtení mé žádosti – těším se na příležitost setkat se.“ Formát, který funguje✅ 1 A4 max ✅ 3–4 odstavce ✅ PDF formát, pokud není uvedeno jinak ✅ Jasná struktura: úvod, hlavní část, závěr ✅ Bez chyb a překlepů (opravdu, prosím) Nejčastější chyby v motivačních dopisech❌ Klišé typu: "Jsem flexibilní a rád pracuji v týmu.“ ❌ Žádná zmínka o konkrétní firmě nebo pozici ❌ Opakování životopisu bez přidaného smyslu ❌ Psaní ‚na sílu‘, bez zájmu ❌ Slabý nebo žádný závěr BONUS: Co když nemáš zkušenosti?V pořádku! Každý někde začínal. Pokud jsi student nebo měníš obor, zaměř se na: • co jsi se naučil ve škole/projektech/brigádách, • jaké máš osobní kvality nebo nadšení, • jak chceš růst a co se chceš naučit Ukáž, že máš chuť. Aj bez dlhoročnej praxe môžeš zaujať. Entuziazmus je niekedy silnejší ako prax. Shrnutí: Silný motivační dopis = tvůj osobní příběh + hodnotaNepíšeš esej. Nepíšeš román. Píšeš krátký, výstižný dopis, který říká: „Tohle jsem já. Vím, co děláte. Věřím, že k vám zapadnu.“ A to může být rozdíl mezi tím, zda tvůj e-mail zůstane bez odpovědi – nebo ti zazvoní telefon s pozvánkou na pohovor. Chceš to natrénovat? Na Skillmea máme online kurzy, které tě připraví nejen na napsání motivačního dopisu, ale i na celý proces hledání práce – od tvorby životopisu až po samotný pohovor. 🎯 V online kurzech od Skillmea se naučíš: • psát motivační dopis, který tě vynese dopředu, • připravit se na pohovor bez stresu, • získat pozornost i bez 10 let zkušeností. 🎥 Vše pohodlně, online a vlastním tempem. 📚 Kurzy jsou vhodné pro studenty, absolventy, ale i pro lidi, kteří se chtějí posunout v kariéře