AKCE! CELOŽIVOTNÍ předplatné se slevou 50%, nezmeškej to!
Zjisti více
Zpět na blog
Rozhovory

Milan Novotný: Kariéra v online marketingu po střední škole

Tím Skillmea
11.12.2022
5 minut čtení
Milan Novotný: Kariéra v online marketingu po střední škole
V osmém díle Skillmea Podcastů jsme vyzpovídali Milana Novotného, který působí jako SEO & Content Director v CloudTalk, kromě toho přednáší a mentoruje začínající startupy a podnikatele.
 
V podcastu Milan Novotný zavzpomíná na své začátky v online marketingu, prozradí tipy, jak nastartovat svou kariéru a řekne několik zajímavostí ze světa SEO či businessu.
Podcast s Milanem Novotným a Radovanem Debnářem
Podcast s Milanem Novotným a Radovanem Debnářem

➡️ Jak ses dostal k online marketingu?

 
Víš co, bylo to moc dávno, nemám to ani na LinkedIn, ale začal jsem s děláním stránek ve WordPressu. Když to zjistila moje máma, potřebovala i ona stránku. Potom mě doporučila svým známým, ti to posunuli dál a najednou jsem dělal WordPress stránky pro více lidí. A ti lidé mi pak říkali, že potřebují také marketing a SEO, ale já jsem nevěděl, co to je. Potom jsem si to pogooglil a začal jsem se učit nějaké první věci a dělat na nich. To jsem mohl mít asi 14 let. Tehdy mě bavilo sledovat page ranky a velmi mě těšilo, když se mé stránky posouvaly výše. Moje stránka byla v té době velmi vysoce hodnocena v pageranku, dokonce třetí z deseti.
 

➡️ Po gymnáziu si šel rovnou do praxe. Jak ses dostal do reálné firmy?

 
Začal jsem na letní stáži v menší agentuře Teapot. Uměl jsem dělat wordpress webové stránky na měl hotovou Digitální garáž od Googlu, ale v podstatě jsem byl samouk a chyběl mi externí knowledge. Později jsem šel na sedmé narozeniny společnosti Visibility. Tam jsem se opil a povídal jsem si s jedním člověkem z Visibility, který mi na otázku, zda nemají místo pro stážisty řekl, že můžu přijít. A tak jsem se dostal do Visibility. Potom jsem pracoval v několika dalších agenturách a nakonec jsem skončil v CloudTalk, kde vedu SEO a Content tým.
 

➡️ Poraď středoškolákům, jak nejlépe nastartovat kariéru v online marketingu. Jaké tipy bys jim doporučil?

 
Začni s Digitální garáží od Googlu, která ti dá základní přehled o online marketingu.
Snaž se zjistit, která oblast by tě aspoň trochu bavila.
Udělej si v té oblasti kurz na Skillmea, abys měl nějaké základy.
Hledej si stáž. Klidně i neplacenou, abys získal skills a kontakt s klientem.
Využij k tomu stránku growni.cz nebo napiš přímo agenturám. Oni neustále hledají chytré a talentované lidi. Prohlédni si například agentury v ADMA (Asociace digitálních marketingových agentur) a přímo jim napiš, že zda náhodou nemají nějaké místo pro stážisty nebo si prohlédněte nabídky na jejich stránkách.
 

➡️ Když jsi byl v agentuře a měli jste stážisty, jak to probíhalo?

 
Když jsem pracoval v marketingové agentuře Invelity, tak stážisté měli určený počet hodin, který chodili do officu a já jsem se jim věnoval. Já jsem měl zkušenosti i se stážemi, kde se mi až tak nevěnovaly a nechtěl jsem aby to i oni měli takové. Chtěl jsem, aby měli kvalitní zkušenost, takže jsme hned začali dělat na nějakých projektech, každý dnes jsme si procházeli nějaké nové věci. Například jeden týden jsme se věnovali analýze klíčových slov, kde jsem já vysvětlil nějaké základy, prohlédli si článek, vysvětlil jsem jim, co je cílem, kterého chceme dosáhnout a jak na tom pracujeme. V CloudTalku jsme měli interny, kteří byli full-remote, ale pořád jsem se snažili věnovat jim čas a připravoval pro ně learning seznam, aby se mohli učit postupně.

Content Director Milan Novotný
Content Director Milan Novotný
Zajímavosti o SEO a content strategii si můžeš poslechnout ve Skillmea podcastu: #8 Jak na kariéru v SEO a online marketingu? Najdeš ho na našem Youtube.
 
Milan je zároveň Skillmea lektorem, který tě naučí Content marketing, SEO trendy nebo Škálovatelný marketing.
Tím Skillmea
🥇 Sme jednotka v online vzdelávaní na Slovensku.
Na našom webe nájdeš viac ako 300 rôznych videokurzov z oblastí ako programovanie, tvorba hier, testovanie softwaru, grafika, UX dizajn, online marketing, MS Office a pod. 
Vyber si kurz, ktorý ťa posunie vpred ⏩

Mohlo by tě zajímat

Vítězslav Klement: Je Facebook mrtvý?
Rozhovory
06.12.2022
Tím Skillmea

Vítězslav Klement: Je Facebook mrtvý?

V podcastu jsme si s Vítem promluvili zejména o online marketingu, Facebooku a TikToku, influencer marketingu, ale věnovali jsme se i blockchainu a metaversu. Vítězslav Klement je marketér, který je od roku 2013 spojen s mediální agenturou GroupM, v rámci které si prošel několika pozicemi a pracoval pro klienty jako Škoda Auto, Red Bull, Unilever a další. Aktuálně v rámci této agentury pracuje na pozici Social Skillhead, kde rozvíjí social content & performance napříč všemi GroupM agenturami. [Vítězslav Klement a Radovan Debnár v Skillmea podcastu] ➡️ V dnešní době se říká, že je Facebook je mrtvý nebo na ústupu. Je to pravda? Vyplatí se ještě budovat svoji fanpage?Není to pravda. Ještě stále žije, i když už není tak vitální, jak byl před lety. Facebook má v Čechách a na Slovensku oproti ostatním platformám stále nejvíce uživatelů. I když pro tu mladší kategorii už není tak „cool“, protože tam působí i jejich rodiče a prarodiče.   Pokud chce být nový podnik aktivní na sociálních sítích, tak dříve nebo později dospěje k tomu, v rámci „mainstreamu“, že bez Facebooku to úplně dobře nejde.   I když organický dopad na sociálních sítích je stále nižší a nižší, vyplatí se budovat si stránku a komunitu, ale nemělo by to být hlavním kritériem. Nedoporučuji tedy nakupovat fanoušky stránky.   My se dnes setkáváme s trendem, který mnozí nazýváme „tiktokizace“ sociálních sítí. To znamená, že platforma nezobrazuje příspěvky od uživatelových spojení, ale příspěvky, o které si myslí, že by mohl mít uživatel na základě algoritmu zájem. Mám pocit, že Facebook nyní přešlapuje na místě a neví jestli jít cestou toho TikTok trendu nebo si udržet to „své“.   ➡️ Jak by měl vypadat obsah na Facebooku?Ať chceme nebo nechceme Facebook se přibližuje k Instagramu a TikToku, protože dnešním trendem na sítích je stručný, jasný a úderný obsah.   Z dat GroupM umíme vyčítat, že průměrná délka shlédnutí videa na Facebooku je 8-9 vteřin. Dnešní uživatel má množství dostupného obsahu, když ho v prvních vteřinách nezaujmete, tak jde dál.   Tím nejdůležitějším na sociálních sítích je podle mě efektivní zásah relevantní cílové skupiny. Platí, že míra interakce v čase klesá, uživatelé se stávají pouze pozorovateli a aktivně neinteragují s obsahem. Nízké interakce neznamenají, že uživatelé obsah neviděli a nedrží si jej v hlavě.   Frekvence je důležitá pro algoritmus sítí, které preferují stránky a tvůrce obsahu, kteří komunikují pravidelně. Našim klientům doporučuji jako ideální frekvenci 2-3 příspěvky týdně. Životnost jednoho příspěvku jsou přibližně 3 dny.   [A ty? Natáčíš videa na TikTok?] ➡️ Co se týká TikToku, jak to vypadá v Čechách a na Slovensku?TikTok zpočátku čelil obavám o úniku dat a ochrany značky, výrazně to upravil a aktuálně se stává stále více zajímavým.   TikTok však vůbec nezjímá slovenský trh. Nemáme tedy žádná data o tom, kolik Slováků na TikToku působí. V Čechách je na platformě k listopadu 2022 registrováno 2 miliony českých uživatelů starších 18 let, což představuje „menší“ polovinu v porovnání s Facebookem.   Více dětů o TikToku, jeho reklamní strategii a influencer marketingu se dozvíte v našem Skillmea podcastu: #7 Co funguje v online marketingu a je Facebook mrtvý? nebo v nových online kurzech Influencer marketing a Komunikace na TikToku.
Miro Beka: Python je jako "programovací ducktape"
Rozhovory
16.10.2022
Tím Skillmea

Miro Beka: Python je jako "programovací ducktape"

Miro Beka začal programovat už na střední, kdy frčel turbo pascal. Na výšce přičichl k Pythonu a od té doby v Pythonu dělá všechno. Mezi Mirovy oblíbené oblasti paří DevOps, automatizování testování a web development (hlavně backend). Věnuje se také hudbě jako zpěvák a baskytarista v kapele @mofokillerofficial.[Skillmea podcast: Miro Beka a Laura Modrianska] ➡️ Python je velmi univerzální programovací jazyk, k čemu všemu lze využít?Já volám Python takový „programovací ducktape“ protože se dá použít na velké množství úkolů, od malých projektů až po větší aplikace. Lidé jej rádi používají pro mini projekty, jako například stahování dat z internetu, ale může se použít také pro větší úkoly, jako je serverová část webových aplikací, které běží na serverech, a dokonce i desktopové aplikace, ačkoli to není jeho nejpopulárnější využití. ➡️ Jaké je nejpopulárnější využití Pythonu?Řekl bych, že nejpopulárnější využití Pythonu je v oblasti data science, kde se používá ke zpracování dat, tedy rychlé programování a testování hypotéz v modelech umělé inteligence. Když se to jednoduše vyzkouší a ověří, pak se to často programuje v efektivnějších jazycích, které běží rychleji. ➡️ Jaká je jeho výhoda Pythonu oproti jiným programovacím jazykům?Výhodou Pythonu je, že se snadno naučí a je velmi čitelný. Syntaxe je jednoduchá a píše se jako kdyby angličtinou. Názvy funkcí jsou snadno čitelné a snadno s ním začíná. Stačí si stáhnout Python a můžete začít programovat bez potřeby speciálních knihoven. Komunita programátorů je velká a plná zdrojů, tutoriálů, článků, návodů, videí a blogů, takže Python má velkou podporu. To je také důvodem, proč je oblíbeným jazykem v komunitě programátorů. ➡️ Když se chce někdo stát Python vývojářem, co všechno musí vědět úplně na začátku?Abyste začali s programováním v Pythonu, stačí si najít základní návod nebo tutoriál do programování a začít s jednoduchými výpočty 1+1 a podobně a postupně se prokousávat součástmi Pythonu. Potřebujete k tomu jen textový editor, jak se říká ID-čko (integrity development investment), který vám pomáhá doplňováním funkcí nebo higlightováním syntaxe. ➡️ Je angličtina nutností?Řekl bych, že je to velmi velká výhoda, protože těch zdrojů v angličtině je mnohem více. ➡️ Pokud někdo vyvíjí software prostřednictvím telefonu, k čemu všechno může Python jako jazyk posloužit?Řeknu to z vlastní zkušenosti, že Python používám jako takový „ducktape“ nebo švýcarský nožík. Když dostanu úkol otestovat aplikaci, která závisí na jiných 6 systémech a bez nich se neumí pohnout, přichází na řadu Python. S Pythonem udělám mock, tedy náhradu těch ostatních součástí, která se nemá žádnou funkcionalitu, co umím ovládat. V případě datové vědy, kdy potřebuji zpracovat nějaká data a ověřit si hypotézu, zda dokážu naučit neuronovou síť vypočítat nebo rozpoznávat něco na obrázku, vezmu si Python a vyzkouším si to. Potom se ukáže, jestli to jde, nejde, nebo je to příliš komplikované na mé schopnosti. Python je pro mě vždy nástroj, po kterém sahám, když potřebuji něco udělat.[Programátor Miro Beka]Ve Skillmea podcastu#6 jsme si povídali nejen o programování a Pythonu, ale i o vývoji her a Mirově vlastním herním studiu Fono Labs. Poslechnout si jej můžete na našem Youtube nebo na Spotify.
S Denisou Štefunkovou o copywritingu
Rozhovory
23.09.2022
Tím Skillmea

S Denisou Štefunkovou o copywritingu

Denisa Štefunková je copywriterka, která se věnuje tvorbě reklamních textů na weby a sociální sítě, jakož i tvorbě televizních reklam. Pracuje jako freelancer již téměř tři roky a dříve působila na oddělení ekologie ve Volkswagenu. Nyní se specializuje na SEO texty a korektury na pozici head of content v agentuře Vojkovsky.sk. Denisa spolupracuje s různými klienty, od velkých firem až po malé rodinné byznysy. [Podcast s copywriterkou Denisou Štefunkovou a Laurou Modrianskou] ➡️ Jak je podle tebe vnímána profese copywritera na Slovensku?Mnoho lidí neví, co je copywriting. Už jsem se setkala s tím, že když jim řeknu, že jsem copywriterka, mylně si myslí, že to souvisí s autorskými právy. Nicméně, někdy mě překvapí, když se setkám s někým, kdo ví, co copywriting je, jako například šofér Uberu, který věděl, že copywriting znamená psaní textů. Někdy mě to potěší, že lidé vědí, ale jindy nevědí.   ➡️ Jaké vlastnosti by podle tebe měl mít dobrý copywriter?Dobrý copywriter by měl mít v první řadě empatii. Měl by se vcítit do těch, kteří budou číst jeho články nebo texty. Měl by vědět, co je trápí ao čem sní. Pro tyto lidi by měl být jakoby psycholog. Kromě toho musí mít dobré znalosti gramatiky, stylistiky a umět psát. ➡️ Podle čeho si klienti vybírají copywritery?V dnešní době si lidé vybírají copywritery podle recenzí a portfolia. Klienti si vybírají copywritera i podle toho, jak se jim líbí jeho styl psaní nebo jestli si spolu sednou. Nejdůležitější při výběru copywriteru jsou zkušenosti, které jsou prezentovány v jeho portfoliu. Začínající copywriter, který nemá zkušenosti, může nabízet psaní článků za reference, aby si portfolio vytvořil.   ➡️ Vzpomínáš si na svůj první projekt, na kterém jsi pracoval jako copywriter?Začala jsem pomáhat nejlepší kamarádce, která byla copywriterka, s anglickými texty, protože ona nevěděla anglicky. Mým prvním úkolem bylo napsat blogový příspěvek o zimě v srdci Slovenska. Bylo to milé a krásné zadání.   ➡️ Jaká jsou podle tebe největší zlepšení ve tvé práci jako copywriterky od tvých začátků až po dnešek?Když čtu svůj první článek, uvědomuji si, že jsem se zlepšila v technické stránce psaní. Co jsem na začátku nevěděla, je, že jen to, že umíš psát, nestačí k tomu, abys byl dobrým copywriterem. Psaní je jen malou částí toho, co je třeba ovládat v oblasti copywritingu. Kromě toho je tam asi milion pravidel, která jsem se postupně učila. ➡️ Na co si jako copywriterka musíš při práci dávat největší pozor?Musím se snažit důsledně sledovat zdroje informací, protože v dnešní době ne všechny informace jsou spolehlivé. Už se mi stalo, že jsem použila informaci z neověřeného webu, což bylo velký problém. Od té doby se snažím být opatrná a důkladně zkontrolovat zdroje.  [Copywriting] ➡️ Kromě poskytování copywritingových služeb nabízíš i různé kurzy, na koho je tvůj kurz copywritingu ve Skillmea zaměřen a jakými tématy se v něm budete zabývat?Tento kurz copywritingu je zaměřen na začínající copywritery nebo lidi, kteří uvažují o tom, že by se chtěli stát copywritery. Také je určen pro vlastníky e-shopů nebo webových stránek, kteří si chtějí psát texty sami. V kurzu začneme teorií o copywritingu, projdeme modely nákupního chování a poté se budeme věnovat praktické části. Se studenty nebo klienty vytvoříme blogový příspěvek a texty pro weby a e-shopy. Celý rozhovor s Denisou si můžete poslechnout v našem Skillmea podcastu na Youtube. 

Nezmeškej info o nových kurzech a speciálních nabídkách