Zpět na blog
Rozhovory

S Denisou Štefunkovou o copywritingu

Tím Skillmea
23.09.2022
4 minuty čtení
S Denisou Štefunkovou o copywritingu
Denisa Štefunková je copywriterka, která se věnuje tvorbě reklamních textů na weby a sociální sítě, jakož i tvorbě televizních reklam. Pracuje jako freelancer již téměř tři roky a dříve působila na oddělení ekologie ve Volkswagenu. Nyní se specializuje na SEO texty a korektury na pozici head of content v agentuře Vojkovsky.sk. Denisa spolupracuje s různými klienty, od velkých firem až po malé rodinné byznysy.

Podcast s copywriterkou Denisou Štefunkovou a Laurou Modrianskou
Podcast s copywriterkou Denisou Štefunkovou a Laurou Modrianskou

➡️ Jak je podle tebe vnímána profese copywritera na Slovensku?

Mnoho lidí neví, co je copywriting. Už jsem se setkala s tím, že když jim řeknu, že jsem copywriterka, mylně si myslí, že to souvisí s autorskými právy. Nicméně, někdy mě překvapí, když se setkám s někým, kdo ví, co copywriting je, jako například šofér Uberu, který věděl, že copywriting znamená psaní textů. Někdy mě to potěší, že lidé vědí, ale jindy nevědí.
 

➡️ Jaké vlastnosti by podle tebe měl mít dobrý copywriter?

Dobrý copywriter by měl mít v první řadě empatii. Měl by se vcítit do těch, kteří budou číst jeho články nebo texty. Měl by vědět, co je trápí ao čem sní. Pro tyto lidi by měl být jakoby psycholog. Kromě toho musí mít dobré znalosti gramatiky, stylistiky a umět psát.

➡️ Podle čeho si klienti vybírají copywritery?

V dnešní době si lidé vybírají copywritery podle recenzí a portfolia. Klienti si vybírají copywritera i podle toho, jak se jim líbí jeho styl psaní nebo jestli si spolu sednou. Nejdůležitější při výběru copywriteru jsou zkušenosti, které jsou prezentovány v jeho portfoliu. Začínající copywriter, který nemá zkušenosti, může nabízet psaní článků za reference, aby si portfolio vytvořil.
 

➡️ Vzpomínáš si na svůj první projekt, na kterém jsi pracoval jako copywriter?

Začala jsem pomáhat nejlepší kamarádce, která byla copywriterka, s anglickými texty, protože ona nevěděla anglicky. Mým prvním úkolem bylo napsat blogový příspěvek o zimě v srdci Slovenska. Bylo to milé a krásné zadání.
 

➡️ Jaká jsou podle tebe největší zlepšení ve tvé práci jako copywriterky od tvých začátků až po dnešek?

Když čtu svůj první článek, uvědomuji si, že jsem se zlepšila v technické stránce psaní. Co jsem na začátku nevěděla, je, že jen to, že umíš psát, nestačí k tomu, abys byl dobrým copywriterem. Psaní je jen malou částí toho, co je třeba ovládat v oblasti copywritingu. Kromě toho je tam asi milion pravidel, která jsem se postupně učila.

➡️ Na co si jako copywriterka musíš při práci dávat největší pozor?

Musím se snažit důsledně sledovat zdroje informací, protože v dnešní době ne všechny informace jsou spolehlivé. Už se mi stalo, že jsem použila informaci z neověřeného webu, což bylo velký problém. Od té doby se snažím být opatrná a důkladně zkontrolovat zdroje.
 
Copywriting
Copywriting

➡️ Kromě poskytování copywritingových služeb nabízíš i různé kurzy, na koho je tvůj kurz copywritingu ve Skillmea zaměřen a jakými tématy se v něm budete zabývat?

Tento kurz copywritingu je zaměřen na začínající copywritery nebo lidi, kteří uvažují o tom, že by se chtěli stát copywritery. Také je určen pro vlastníky e-shopů nebo webových stránek, kteří si chtějí psát texty sami. V kurzu začneme teorií o copywritingu, projdeme modely nákupního chování a poté se budeme věnovat praktické části. Se studenty nebo klienty vytvoříme blogový příspěvek a texty pro weby a e-shopy.

Celý rozhovor s Denisou si můžete poslechnout v našem Skillmea podcastu na Youtube. 
Tím Skillmea
🥇 Sme jednotka v online vzdelávaní na Slovensku.
Na našom webe nájdeš viac ako 300 rôznych videokurzov z oblastí ako programovanie, tvorba hier, testovanie softwaru, grafika, UX dizajn, online marketing, MS Office a pod. 
Vyber si kurz, ktorý ťa posunie vpred ⏩

Mohlo by tě zajímat

Jaký je The Spot a proč vznikl?
Rozhovory
18.08.2022
Tím Skillmea

Jaký je The Spot a proč vznikl?

V tomto podcastu jsme si povídali o coworkingovém centru The Spot v Bratislavě s Michalem Haruštiakem . Na začátek si řekněme, co vlastně coworkingové centrum je:    Coworkingové centrum je sdílený prostor, kde sídlí různé firmy, pronajímající kancelářský prostor nebo jednotlivé stoly za účelem své práce. [Podcast s Michalem Haruštiakem a Laurou Modrianskou] ➡️ Jak vznikl tento nápad založit takové centrum v Bratislavě? Přestože nové prostory jsou otevřeny jen rok, nápad na toto coworkingové centrum vznikl již před 11 lety. V roce 2011 jsme otevřeli první THE SPOT v Bratislavě v původních prostorách ve Starém městě, který byl působištěm pro asi 50 mladých, začínajících podnikatelů, kteří chtěli vytvářet digitální produkty. Cílem bylo poskytnout jim prostor pro práci, vzdělávání, mentoring, možnost chodit na eventy a setkávat se posouvat se vpřed.    ➡️ Proč jste se rozhodli právě pro tuto budovu a tyto prostory ve Sky Parku? Při hledání moderního prostoru pro nový koncept coworkingu s extra službami jsme měli tři základní požadavky. Chtěli jsme si propojit naše prostory interním schodištěm, mít velkou terasu a vlastní kantýnu, která by mohla vařit 300 obědů denně. Sky Park toto dokázal splnit.   ➡️ Když se zařizovaly tyto prostory, měli jste nějakou coworkingovou inspiraci? Jeli jsme spíše vlastní cestou. Naše coworkingové centrum je unikátní a nabízí služby nad rámec běžných coworkingových center. Vybavení zasedacích místností a témata, která zde máme, jsou přizpůsobena programátorům a technicky zaměřeným lidem, kterých zde hodně pracuje. Témata zasedaček, jako Star Wars, Matrix, DC Comics a podobně, nejsou běžnou věcí. [The Spot] ➡️ Co všechno zde mají členové k dispozici všechno mohou využívat? Vytvoření kvalitního pracovního prostoru byl hlavním cílem, proto jsou všechny kanceláře odhlučněny s použitím zdvojených materiálů. K dispozici je nadstandardní počet zasedacích místností a další benefity, jako vlastní fitko, školka, kantína s vlastními šéfkuchaři a chladničky se snacky. Jsou k dispozici také tři teplá jídla denně a kavárna s baristy. V pondělí, středy a pátky se dělají nákupy z potravin, drogerií a lékáren pro zaměstnance nebo plníme různé požadavky, jako měnění pneumatik na autě, či kontaktování lékařů.   ➡️ Jaká je filozofie celého The Spotu? Naše motto zní, že jsme kancelářemi nové generace a chceme přinášet přesně takové služby startupům a etablovaným firmám, které by měly být v tomto segmentu k dispozici. Díky těmto výhodám mohou firmy v The Spotu soustředit svou pozornost na práci a zbytek nechávají na nás.   ➡️ Pro koho je The Spot určen? Momentálně máme více než 400 členů, od jednotlivců, kteří si pronajímají jednotlivé stoly, po firmy se 4, 6, 12 nebo 15 zaměstnanci. Největší společnost, která má své místo v The Spotu, má více než 100 zaměstnanců.   ➡️ Jaké etablované úspěšné firmy vznikly v takových prostorách The Spote?  Ve zcela prvním coworku, kdy ještě neexistovala taková konkurence a celý startupový talent se soustředil v The Spotu, vznikly úspěšné firmy jako Slido, Kickresume, Vacuumlabs a Eyerim. Momentálně jsou v novém The Spotu firmy, které jsou již většinou etablovanější a mají investice nebo fungující produkt, službu i revenue. Existuje mnoho úspěšných příběhů i neúspěšných, protože mnoho startupů, které zde kdysi existovaly, už dnes neexistují. [Prostředí The Spot] ➡️ Je toto podle tebe nový standard jak bude vypadat většina firem nebo jak bude vypadat tak běžný pracovní život i Slováků? Coworking je stále populárnější, neboť firmy oceňují flexibilitu a přidanou hodnotu tohoto typu prostoru. Pro firmy určité velikosti je to výhodné, aby se přesunuly do coworkingových prostor a pro větší firmy může být výhodnější mít vlastní prostor. Trendem však je flexibilita a služby navíc, o které se nemusí nikdo starat.    Více o The Spot v Bratislavě se dozvíte v celé části našeho Skillmea podcastu: #4 Coworkingový byznys na Slovensku. 
Veronika Čiefová: Jaká pravidla a rituály si vytvořit při práci z domova?
Rozhovory
16.06.2022
Tím Skillmea

Veronika Čiefová: Jaká pravidla a rituály si vytvořit při práci z domova?

Veronika Čiefová se ve své firmě věnuje kariérním a psychologickým konzultacím. Člověk má často nějaký problém v kariéře, neumí se rozhodnout, kterým směrem se vydat, vidí buď více nebo žádné možnosti, zda se necítí motivovaný.  S Veronikou prostřednictvím rozhovoru hledají, co je pro člověka to pravé. Spolu si kladou otázky jako: Co vás v minulosti bavilo? Co vám dávalo energii? V jakém bodě se to změnilo? Podle odpovědí se snaží přijít na to, které části života pro něj znamenají hodně, co ho umí nadchnout a co mu odebírá energii.  V podcastu s Veronikou jsme rozebrali, co všechno má vliv na spokojenost v práci, duševní zdraví a zda je finanční ohodnocení ten nejdůležitější faktor. V tomto článku se podíváme na Veronikiny doporučení pro práci z domova.  Práce z domova se stává stále častějším trendem v dnešní době a pro mnohé zaměstnance je to skvělá možnost ušetřit čas a peníze za cestu do zaměstnání. Nicméně, práce z domova může být náročnější, není-li správně zorganizována. Aby bylo možné efektivně pracovat z domova, je důležité vytvořit si pravidla a rituály, které vám pomohou udržet produktivitu a vyhnout se stresu a vyhoření. [Pravidlá a rituály pri práci z domu] ➡️  Jaká pravidla a rituály si vytvořit při práci z domova? 🕒 Časové odděleníZákladem je vytvořit strukturu času, kdy pracujete a kdy odpočíváte. Vytvořte si rituály přechodu z jedné fáze do druhé, jako například oblékání do pracovního oblečení před prací. Je důležité nepracovat v pyžamu. Sprcha nebo procházka po skončení práce také vytváří ideální přechod mezi prací a odpočinkem. Někteří lidé využívají také tzv. "fake commuting", kdy před začátkem a po skončení práce z domu nasednou do auta a převezou se dvě ulice.  🏠 Prostorové odděleníIdeální je mít dedikovanou místnost pro práci. Domácí pracovna by se určitě neměla nacházet v ložnici, lidé mají pak častěji problém s usnutím. Pokud není možné vyhradit na pracovnu celou místnost, postačí kout místnosti nebo třeba židle, na které sedíte pouze během pracovní doby. 🛌 Připravení mysli na spánekJe důležité nepracovat alespoň 2 hodiny před spánkem a hodinu před spaním se vyhnout dívání do počítače, mobilu nebo televize. Je lepší pomalu utišovat mysl čtením knihy nebo pobytem v méně osvětlené místnosti, aby se naladila na spánek. 🧒 Rozdělení služeb u dětíV případě, že máte děti v domácnosti během pracovní doby, doporučuje se domluvit si strukturu s partnerem nebo partnerkou, kdo bude v daném čase "na službě". Když děti budou něco potřebovat, tak se ohlásí dopoledne pouze na jednoho a odpoledne pouze na druhého partnera. Vyhradí se tak klidnější prostředí, alespoň na nějakou část pracovní doby.  [Podcast s Veronikou Čiefovou a Radovanom Debnárom]Celý rozhovor s Veronikou si můžete poslechnout ve třetí části Skillmea podcastu: Co má vliv na spokojenost v práci a jsou peníze nejdůležitější?, který najdete na našem YT kanály. Pokud vás zajímá kariérní poradenství, doporučujeme Veronikin kurz Kreativní rozhodování o kariéře. 
Filip Škultéty: 5 SEO tipů pro začínající podnikatele
Rozhovory
26.05.2022
Tím Skillmea

Filip Škultéty: 5 SEO tipů pro začínající podnikatele

Filip Škultéty je ředitel online marketingové agentury Glidy. Přednáší na FMK UCM v Trnavě a vede různá školení z oblasti výkonnostního online marketingu. Jeho specializace je zejména v SEO optimalizaci pro vyhledávače, digitální strategii a expanzi eCommerce projektů. [Glidy] ➡️ 5 SEO tipů pro začínající podnikatele1. Řeš SEO během výstavby stránky, ne až po jejím dokončení „Spousta podnikatelů si dá udělat nejprve stránku a teprve potom řeší SEO. Některé věci v SEO (např. filtry ve vyhledávání e-shopu) jdou tak do hloubky, že je někdy buď nemožné nebo velmi komplikované, zdlouhavé a drahé to měnit. Přičemž když se to developuje, tak to lze udělat rovnou správně.“ Filip doporučuje kromě rozpočtu na vývoj stránky, vyhradit si budget na přibližně 7-8 hodin konzultací se specialistou, který investuje čas do analýzy problému, řekne vám jak specifikovat požadavky, které mají být v systému, zkonzultuje s developery jejich implementaci a následně zkontroluje web při jeho předávání, zda to, co bylo smluvně podloženo, je na webové stránce implementováno. 2. Investuj do svého obsahu Pokud máš e-shop, nepřebírej texty od dodavatelů jako stovky dalších tvých konkurentů. Minimálně tím nejlepším produktem se vyplatí vymyslet originální popis, alespoň na jednu normostranu. Investování do vlastního obsahu zahrnuje nejen psaní originálních popisů produktů, ale také přidávání vlastních fotografií, videí, recenzí a dalších formátů, které mohou zvýšit zájem zákazníků a zlepšit zobrazování výsledků vyhledávání. Unikátní a kvalitní obsah také pomáhá budovat důvěryhodnost a autoritu vašeho webu, což může přispět k lepšímu umístění ve výsledcích vyhledávání. Je důležité však nezapomenout na SEO optimalizaci tohoto obsahu, jako jsou správné názvy a popisy obrázků, meta popisy a klíčová slova. 3. Nepodceňuj průzkum Jelikož v SEO vidět výsledky až po nějaké době, je dobré na začátku si zanalyzovat, kam jdeš střílet, než po 6 měsících přijít na to, že jsi vkládal námahu a peníze špatným směrem. Analýza hraje v SEO klíčovou roli. 4. Najdi to, kde jsou konkurenti slepí a kde ty umíš prorazit Hraj tam, kde dokážeš hrát. Pokud má konkurence dobré odkazové portfolio, ale obsah stránky na tom není úplně nejlepší, bude pro tebe zdlouhavé a drahé je přebít v odkazovém profilu. Investuj více do obsahu a snaž se je předjet v této oblasti. Když prorazíš v částech, kde je konkurence slabá, můžeš se zaměřit na jejich doběhnutí v silnějších stránkách. 5. Čekej SEO je o trpělivosti. O tom, že investuješ nějakou část obratu, abys to zhodnotil za 9-12 měsíců. Do té doby je třeba počítat s PPC reklamami, sociálními sítěmi a porovnávači produktů.[Podcast s Filipom Škultétym a Radovanom Debnárom]Více SEO tipů od Filipa, najdeš ve druhé části Skillmea podcastu: Jaký má SEO potenciál pro (online) podnikatele, který najdeš na našem Youtube kanály nebo ve Filipových online kurzech.

Nezmeškej info o nových kurzech a speciálních nabídkách