Denisa Štefunková je copywriterka, která se věnuje tvorbě reklamních textů na weby a sociální sítě, jakož i tvorbě televizních reklam. Pracuje jako freelancer již téměř tři roky a dříve působila na oddělení ekologie ve Volkswagenu. Nyní se specializuje na SEO texty a korektury na pozici head of content v agentuře Vojkovsky.sk. Denisa spolupracuje s různými klienty, od velkých firem až po malé rodinné byznysy.
➡️ Jak je podle tebe vnímána profese copywritera na Slovensku?
Mnoho lidí neví, co je copywriting. Už jsem se setkala s tím, že když jim řeknu, že jsem copywriterka, mylně si myslí, že to souvisí s autorskými právy. Nicméně, někdy mě překvapí, když se setkám s někým, kdo ví, co copywriting je, jako například šofér Uberu, který věděl, že copywriting znamená psaní textů. Někdy mě to potěší, že lidé vědí, ale jindy nevědí.
➡️ Jaké vlastnosti by podle tebe měl mít dobrý copywriter?
Dobrý copywriter by měl mít v první řadě empatii. Měl by se vcítit do těch, kteří budou číst jeho články nebo texty. Měl by vědět, co je trápí ao čem sní. Pro tyto lidi by měl být jakoby psycholog. Kromě toho musí mít dobré znalosti gramatiky, stylistiky a umět psát.
➡️ Podle čeho si klienti vybírají copywritery?
V dnešní době si lidé vybírají copywritery podle recenzí a portfolia. Klienti si vybírají copywritera i podle toho, jak se jim líbí jeho styl psaní nebo jestli si spolu sednou. Nejdůležitější při výběru copywriteru jsou zkušenosti, které jsou prezentovány v jeho portfoliu. Začínající copywriter, který nemá zkušenosti, může nabízet psaní článků za reference, aby si portfolio vytvořil.
➡️ Vzpomínáš si na svůj první projekt, na kterém jsi pracoval jako copywriter?
Začala jsem pomáhat nejlepší kamarádce, která byla copywriterka, s anglickými texty, protože ona nevěděla anglicky. Mým prvním úkolem bylo napsat blogový příspěvek o zimě v srdci Slovenska. Bylo to milé a krásné zadání.
➡️ Jaká jsou podle tebe největší zlepšení ve tvé práci jako copywriterky od tvých začátků až po dnešek?
Když čtu svůj první článek, uvědomuji si, že jsem se zlepšila v technické stránce psaní. Co jsem na začátku nevěděla, je, že jen to, že umíš psát, nestačí k tomu, abys byl dobrým copywriterem. Psaní je jen malou částí toho, co je třeba ovládat v oblasti copywritingu. Kromě toho je tam asi milion pravidel, která jsem se postupně učila.
➡️ Na co si jako copywriterka musíš při práci dávat největší pozor?
Musím se snažit důsledně sledovat zdroje informací, protože v dnešní době ne všechny informace jsou spolehlivé. Už se mi stalo, že jsem použila informaci z neověřeného webu, což bylo velký problém. Od té doby se snažím být opatrná a důkladně zkontrolovat zdroje.
➡️ Kromě poskytování copywritingových služeb nabízíš i různé kurzy, na koho je tvůj kurz copywritingu ve Skillmea zaměřen a jakými tématy se v něm budete zabývat?
Tento kurz copywritingu je zaměřen na začínající copywritery nebo lidi, kteří uvažují o tom, že by se chtěli stát copywritery. Také je určen pro vlastníky e-shopů nebo webových stránek, kteří si chtějí psát texty sami. V kurzu začneme teorií o copywritingu, projdeme modely nákupního chování a poté se budeme věnovat praktické části. Se studenty nebo klienty vytvoříme blogový příspěvek a texty pro weby a e-shopy.
Celý rozhovor s Denisou si můžete poslechnout v našem Skillmea podcastu na Youtube.
🥇 Sme jednotka v online vzdelávaní na Slovensku. Na našom webe nájdeš viac ako 300 rôznych videokurzov z oblastí ako programovanie, tvorba hier, testovanie softwaru, grafika, UX dizajn, online marketing, MS Office a pod. Vyber si kurz, ktorý ťa posunie vpred ⏩