Zpět na blog
Tipy a triky

Nejvtipnější programátorská GIFka

Martina Baumann
02.06.2017
3 minuty čtení
Nejvtipnější programátorská GIFka
Jelikož se teď trošku pohybuji v IT komunitě lidí, znám několik programátorů. A tak si pořád říkám (nebo myslím), že skutečně tráví za PC celé dny a když se zahloubí do svého kódu, nesledují, co se děje kolem nich. Vím, co říkám - kluci si totiž už třetí týden vůbec nevšimli, že jsem ostříhaná!


Jak může tedy někdy vypadat takový život ortodoxního kodéru? 

GIF weby

Pokud jsi programátor a zároveň chceš propagovat svou práci řekněme prostřednictvím blogů nebo jiných příspěvků, mohou se ti někdy hodit do článků i vtipná GIFka. Obecně nemusíš být jen programátorem, na své si přijde každý copywriter, bloger, redaktor, který něco píše a potřebuje texty doplnit o nějaké to dobré GIFko.


Které webky mají ty nejGIFka? Čti dál!
Takže kde zaručeně najdeš GIF, které právě potřebuješ? Čekuj zejména weby jako giphy.com  – samozřejmě, že ti jako první nemůžu nabídnout nic jiného než Giphy, protože právě tento web navštěvují denně miliony uživatelů (některé zdroje uvádějí desítky milionů a jiné zase se pohybují ve stovkách milionů) a je to určitě nejrozšířenější zdroj GIFek pod sluncem. Tady najdeš všechno, používám ho i já úplně nejčastěji a musím přiznat, že patří mezi moje nej.

Další weby, které doporučuji, jsou například thecodinglove.com,reddit.com, reactiongifs.com.

Pro ty vybíravé je ještě jedna možnost a to vytvořit si takové GIF, jaké přesně potřebuješ. Pokud si chceš udělat vlastní GIF, tak určitě na stránce makeagif.com.

Zpět k těm našim programátorům. Opravdu si myslím, že to mohou být vtipní lidé a vůbec s nimi nemusí být až taková nuda. Abych tě přesvědčila, vybrala jsem následující GIFka. 


Pondělí ráno: Takže, lehce si vyťukám svůj kód...
Úterý (někdy kolem oběda): A takto může vypadat homeoffice :)
Středa (ráno) - still in progress

Středa (pozdě odpoledne): Takhle zase může vypadat, když je krize nebo se prostě nedaří a kód si dělá, co chce
Stále středa?


Možná už čtvrtek? Svítá na lepší časy?

Na druhé straně - nic nepotěší programátora víc, než když jeho kód skutečně funguje tak, jak má 


A následuje nefalšovaná radost!


...nebo i takto (většinou už někde kolem 18:00 pátek)


Programátor musí mít prstoklad! Nebo? Když všechno fičí, jak má 


Nadčasové CSS gifko, které nikdy neomrzí:)
Změním jen tento jeden řádek v kódu:
Skutečně 👇
Tip na závěr
Mně osobně se líbí například tento blog, který mě vždy zaručeně pobaví. 
Líbil se ti tento blog? Věnuj mu 👍 Které GIFko se ti líbilo nejvíc? Napiš mi ho do komentáře 👇  
Martina Baumann

Som predovšetkým novinárka, pracovala som napríklad v TASR, v Učiteľských novinách, externe spolupracujem s niekoľkými webmi. Venujem sa rôznym oblastiam - v poslednom čase však najmä vzdelávaniu. Nerozumiem IT, neviem naprogramovať webstránku ani mobilnú aplikáciu, napriek tomu o IT rada a veľa píšem. 


Mohlo by tě zajímat

Jak naprogramovat kalkulačku v Javě
Tipy a triky
05.05.2017
Skillmea

Jak naprogramovat kalkulačku v Javě

Dnes se naučíme základní operace v Javě, které si ukážeme při programování jednoduché kalkulačky. Mimo jiné se naučíme: • vypsat zadaný text • uložit hodnoty pro proměnné typu String a int • vytvoření vstupu pro uživatele • parsování textu na čísla • podmínky a jednoduché větvení • základní matematické výpočy v Javě Program kalkulačka v JavěCo tedy chceme, aby náš program uměl udělat? 1. Dokáže zaznamenat 2 čísla zadaná uživatelem do konzoly 2. Dokáže podle instrukcí zadaných uživatelem do konzole určit operaci (+, -, x, /) 3. Dokáže ze zadaných údajů provést výpočet a výsledek vypsat Po dokončení by program měl vypadat následovně:[Image] *nezapomeňte si nastavit podporu UTF 8, protože znaky lšťžýážä to brát nebude Během programování vlastní kalkulačky ji můžete použít jako šablonu a pokud objevíte ve svém programu chybu, můžete si ji podle šablony opravit. Pojďme si vysvětlit, jak jsme takový program vytvořili. Zatím si nebudeme vysvětlovat základní strukturu programu, protože se jedná o složité a pro začátečníky těžko pochopitelné pojmy (balík, třída, metoda…). Více se o struktuře programu dozvíte, když se budeme věnovat objektově orientovanému programování (OOP). Do programu popište to, co vidíte v šabloně. Vypsání textuJednou z nejjednodušších věcí, které budeme od naší aplikace chtít, je vypsat nějaký text. K tomu použijeme příkaz System.out.println(“Text“) ; Jak se dozvíme později, do závorek můžeme namísto textu v uvozovkách napsat název proměně a program nám vypíše jeho program. Tento příkaz nám odřádkuje text v programu, pokud chceme místo odřádkování pokračovat na stejném řádku, použijeme příkaz System.out.print(“Text“); středník nám představuje konec jednoho příkazu. V našem programu jej použijeme k vypsání instrukcí pro uživatele. Prázdné uvozovky nám poslouží pro vytvoření prázdného řádku. Proměnné typu String a intProměnné jsou názvy, které zastupují určité číslo nebo text, který je v nich uložen. Před názvem proměnné určujeme typ proměnné. Pro číslo slouží int a pro text String . Ukažme si několik příkladů: int a = 5; String b = "Ahoj"; Pokud bychom chtěli v kódu vypsat proměnnou, použijeme příkaz System.out.println(a); Samozřejmě můžeme vypsat několik proměnných vedle sebe klidně is obyčejným textem a to pomocí znaménka +. Kód by pak mohl vypadat následovně: System.out.println (a + b + „Text“) ; Hodnoty proměnných se mohou během průběhu programu měnit. Pokud budeme operovat s proměnnou, která již byla definována (byl u ní určen typ), nebudeme znovu její typ určovat: int a= 5; a=6; Dávejte si pozor na velká a malá písmena. U Stringu se píše první písmeno velké, protože se jedná o referenční datový typ, zatímco int je primitivní datový typ. Tím se ale zatím nebudeme zabývat. V našem programu si určíme proměnné int cislo1, int cislo2, int vysledek a String operace . Vytvoření vstupu pro uživateleDále budeme chtít, aby byl náš program interaktivní. Tedy, aby zde docházelo k oboustranné komunikaci mezi počítačem a uživatelem. K tomu si vytvoříme uživatelský vstup. Nejprve si úplně na začátek kódu přidáme metodu import java.util.Scanner; která nám zpřístupní funkce pro vstup uživatele z konzole. Do hlavního bloku kódu si pak nadefinujeme proměnnou, která nám ponese Scanner: Scanner sc= nový Scanner (System. in) ; Závorka nám zde bude definovat diakritiku, kterou použijeme. Pokud vám nebude fungovat tento kód, zkuste napsat: Scannee sc = new Scanner(System.in, “Windows-1250“); Vstup provedeme tak, že jej přiřadíme jako hodnotu k proměnné pomocí příkazu: sc . nextLine() ; Mohlo by to vypadat asi takto: String vstup = sc. nextLine() ; V programu získáme od uživatele hodnotu pro cislo1, cislo2 a operaci Počítač přečte vstupy od uživatele vždy jako text. Co však v případě, kdy budeme chtít po uživateli zadat číslo? K tomu slouží tvz. parsování. ParsováníFunkce parsování nám slouží, pokud chceme převést uživatelem zadaný text na číslo. K tomu použijeme funkci int nazevproměnné = Integer.parseInt(sc.nextLine() ); V našem programu nám poslouží k provedení vstupu u proměnných cislo1 a cislo2 z textu na číslo. PodmínkyPokud chceme, aby proběhla část kódu jen pokud jsou splněny určité podmínky, použijeme k tomu funkci if. Pokud nejsou splněny podmínky, část kódu bude přeskočena a bude pokračovat až za ní. Podmínky píšeme do závorek za klíčové slovo if a příkazy do složených závorek. a=1 if (a==1) { System.out.println(“Ahoj“) ; } Při podmínkách používáme == U textových proměnných používáme místo == funkci equals() String a = “Ahoj“ if (a. equals(“Ahoj“){ System.out.println (“Čau“) ; }Je možné používat další matematické funkce jako například srovnávání ( <, > ). V našem programu pomocí čtyř if funkcí zjistíme, jakou zadal uživatel operaci a podle toho provedeme výpočet.  Matematické operaceV Javě můžeme pracovat s různými matematickými funkcemi: Například  int a=1+2; Samozřejmě je možné nahradit čísla proměnnými. int a = b – c; V našem programu vypočítáme výsledek pomocí vysledek= cislo1 [operace] cislo2; Doufám, že se vám podařilo vytvořit vlastní funkční kalkulačku. Pokud stále máte problémy, zkuste ještě zkontrolovat, zda: • nechybí na konci některého příkazu středník, • jsou správně umístěny složené závorkyJsou správně umístěny složené závorky • jsou velká a malá písmena zapsaná správně Pro dnešek to bude všechno. Java videotutoriál pro začátečníky naleznete zde a zcela zdarma .
Tvorba fotomontáže v 7 krocích
Tipy a triky
10.04.2017
Skillmea

Tvorba fotomontáže v 7 krocích

Řekl byste, že budete někdy moci vytvořit fotomontáž ve Photoshopu? Přečtěte si tento článek a postupujte podle těchto postupů. To vám umožní vytvořit jakoukoli fotomontáž. Říkáte, že je to velmi náročné? Rozhodně ne! Tyto kroky jsou primitivně jednoduché, mohou znít jen komplikovaně. Každá jednotlivá fotomontáž je kombinací několika vrstev. Když přeháníme. To zahrnuje správnou barevnou souhvězdí. Co to znamená? Měli bychom nastavit barevné tóny tak, aby odpovídaly všem vrstvám. Pokud vrstvy nejsou barevně upraveny, nemůže dojít k fotomontáži. Jak jsem přistoupil k vytvoření fotomontáže?1. Vyberte správné fotografie - správný úhel a správná poloha objektu. Je logické, že jsem nemohl použít fotografie, kde by byl objekt vždy fotografován z jiné perspektivy. Výsledek by byl nereálný. Fotografie najdete ve svých montážích například zde. 2. Musím to vědět dříve co chci vytvořit. Budu se balit zdarma, když nevím, kam jdu: ) Musím téma vyjasnit. Co by měla moje fotomontáž čerpat? Jaké emoce chci vzbudit? Jaké barvy budu chtít mít ve fotomontáži? 3. Vyberte si nejlepší nástroje, ze kterých si můžete vybrat. Musím vzít v úvahu pozadí, ze kterého budu chtít vybrat objekt. Je pozadí jednoduché, jednotné? Nebo je to komplikované? Znamená to, že je to nepravidelné? Jinak je vybrán objekt, kde je pozadí černé nebo bílé, jako když je objekt fotografován v reálném životě, náznak někde v lese. Tam je pozadí obtížnější vrak. Nebo je na fotografii stín objektu? V tomto případě nemůžu jednoduše vybrat objekt z fotografie. Před rozhodnutím, který nástroj bych měl použít, bych si měl položit tyto a mnoho dalších otázek. Nejlépe se pracuje s PenTool - perem. Neexistuje ani magnetický laso ani kouzelná hůlka ani nástroj pro rychlý výběr výmětů. Každý z těchto nástrojů má své jedinečné použití. 4. Úvodní spojovací vrstvy v dokumentu - vidět vrstvy zapadat dohromady. Z praxe to funguje tak, že jsem našel alespoň 10 alternativních obrázků, které kombinuji, a zjistím, že mi nejvíce vyhovují. 5. Korekce barev – Musím zařídit, aby se barva shodovala s mými vrstvami. To znamená, že všechny vrstvy na scéně mají stejnou tonalitu –, jakou jsou z jednoho prostředí. Nemohu kombinovat dva obrázky, kde bude jeden obrázek vybrán z letního prostředí a druhý obrázek ze zimního prostředí: ) Máme k dispozici mnoho nástrojů, které nám pomohou vytvořit takovou barevnou shodu. • Křivky, úrovně – díky těmto dvěma nástrojům mohu krásně jemně vyladit tóny ve všech kanálech, dokonce i teplé a studené tóny. Musím jen pochopit, co je histogram a co nám ukazuje. • Hue/saturation – pomocou tohto nástroja dokážem vyladiť tri body na jednej vrstve – odtieň (hue), saturáciu (presýtenie), farby a svetlosť (lightness). Kombináciou týchto príkazov dokážem nastaviť tonalitu na mojej vrstve. • Color balance – vďaka tomuto nástroju nastavujem pomocou “sliderov” konkrétne farby na mojej vrstve. Na výber mám, či chcem upravovať midtóny, svetlé miesta alebo tmavé miesta. Keď si vyberiem konkrétnu časť, môžem obyčajným posúvaním meniť tonalitu farieb. Chcem pamätať na to, že cyan, modrá a zelená farba mi nastavujú studené tóny a naopak, červená, magentová a žltá farba mi nastavujú teplé tóny. • Jednoduché filtre – color lookup, Photo filter – určím konkrétne prednastavené hodnoty, ktoré mi upravia fotografiu. 6. Propojím svůj obrázek s režimy procházení. Metody míchání mi umožňují propojit dvě vrstvy, takže jednu vrstvu propojím s druhou pod ní. Tyto režimy byly použity k neutralizaci osvětlení na obrázku s autem. Na levé straně přišlo příliš mnoho světla a bylo nutné snížit hodnotu bílých míst vytvořených vlivem světla. Dobře mi sloužily módy, které zmenšovaly osvětlené části. Konkrétní postup od vytvoření vrstvy až po nastavení správného režimu míchání v mém online kurzu. 7. Úpravy dokončování – jedná se o úpravy, které se provádějí na konci každé fotomontáže. Buď je barevná tonalita nastavena na celém obrázku, používám různé vzory nebo textury, abych vylepšil výsledek, nebo techniku Dodge a Burn používám k ztmavnutí tmavých částí a zesvětlení světelných částí. V této fotomontáži jsem použil mapu přechodu, mapu přechodu, kde jsem nastavil hodnotu tmavých pixelů a hodnotu světelných pixelů a propojil ji s režimem míchání. Konkrétně to bylo překrytí. Kompletní postup najdete v kurzu. To by bylo všechno o vytváření fotomontáže. Rychlý postup můžete vidět na obrázku. Ale zde jste alespoň stručně popsali, jak byste měli postupovat, když si chcete vytvořit vlastní fotomontáž. Vytvořili jste si vlastní fotomontáž, ale udělali jste jinak? Podělte se o své znalosti v komentáři: )  Autor článku je Marek Chrenko.
12 zdrojů pro fotografie pro váš web zdarma
Tipy a triky
31.03.2017
Martina Baumann

12 zdrojů pro fotografie pro váš web zdarma

Každý, kdo má svůj vlastní blog nebo web, zná problém s fotografiemi a obrázky článků, příspěvků a blogů velmi dobře. Pokud nejste vášnivý fotograf a nemáte vlastní ilustrace v rezervě a nefotografujete vše, co vám spadá pod ruku jako divoký, musíte přemýšlet o tom, jaký obrázek použít při psaní vlastních textů. Buďme upřímní, kdo už dnes čte články bez fotografií? Naopak, fotografie je první věc, která dohání osobu a se zájmem klikne na publikovaný materiál. A právě zmíněná fotografie ruku v ruce s dobrým nadpisem bude motivovat potenciálního čtenáře, aby se vypořádal s příspěvkem (, a v tom lepším případě ji také sdílel na fejsbúku, kde pak sledujete jako ) celý večer. Dejte si pozor na autorská práva!Internet je plný profesionálních fotografií, ale problém je s autorským právem. Používání cizích materiálů je totiz neetické, na druhé straně vám může být také vystaveno mastné pokutě za fotografii autora. A co ( ne ), pokud nemám databázi obrázků a nemám prostředky na využívání placených agenturních služeb, které poskytují obrazovou službu? Nejprve byste určitě nepohnuli autorovu fotografii, nelíbilo by se vám, kdyby se někdo představil s vaší prací.  Nepanikařte, najdete také fotografie na internetu, které jsou zdarma!Tady je opět internetový pomocník - ale musíte se podívat na správné webové stránky, a proto jsou „zdarma“". Jak? Stále existuje spousta zdrojů, ze kterých můžete čerpat bezplatné obrazové materiály pro další použití bez rizika pokut. Takže a teď, kde si můžete stáhnout obrázky pro svůj projekt? Jaké jsou nejlepší bezplatné fotobobany? FLICKR Nekonečné miliony a biliony fotografií ( jejich množství zdarma ) - toto je Flickr, komunita, místo, nevyčerpatelný zdroj obrázků používaných miliony lidí. Velmi populární, ale nezapomeňte zkontrolovat jejich licenci. skrz Creative Commons Můžete tedy vidět přesné podmínky použití fotografií a několik možností použití obrázku. PIXABAY Další web, kde můžete najít, stáhnout a sdílet obrázky, je Pixabay - se stránkou uvádějící, že všechny obrázky jsou publikovány uvnitř Creative Commons. Výhodou je, že obrázky lze nejen stáhnout, ale také upravovat a dále distribuovat pro komerční účely. A to není všechno, kromě obrázků, nabízí také vektory a různé ilustrace. FREEPIC Freepik také nabízí zajímavé možnosti obrázků, které jsou jako jinak - zdarma! Databáze hledá obrázky pomocí několika zdrojů, takže většina uživatelů souhlasí s tím, že vám tento web ušetří kopec času. Hledáte konkrétní fotografii podle jména nebo kategorie. PEXELY Pexels má také bohatou databázi různých obrázků, které lze volně používat, a zároveň pracuje na principu Creative Commons. A opět hurá - všechny fotografie jsou použitelné pro komerční účely. UNSPLASH Zdarma přehlídkové fotografie a vše pro komerční použití pod licencí Creative Commons Zero. Můžete se přihlásit k jejich zpravodaji a každých 10 dní obdržet 10 fotografií s vysokým rozlišením. SEN Dreamstime má sekci, kde si můžete najmout bezplatné fotografie. Na stránce musíte vytvořit účet. PICJUMBO Fotobanka českého fotografa a designéra Viktora Hanáčka, který založil tuto stránku v roce 2013 v reakci na odmítnutí jeho fotografií klasickými placenými fotografickými bankami kvůli nedostatečné kvalitě. Uživatelé dosud stáhli několik milionů obrázků. CANVA Ve Photoshopu chytíte paniku a vaše srdce začne divoce bít? Pokud se neodvážíte a máte z toho noční můry, použijte bezplatnou službu, kterou nabízí CANVA - je to jednoduché, rychlé a efektivní. Můžete v něm vytvořit kopec ilustračních obrázků, nabízí řadu bezplatných obrázků a grafiky. Stačí se zaregistrovat prostřednictvím pošty nebo Facebooku a jdete na to! Stačí začít. Více bezplatných databázíhttps://morguefile.com/ https://www.sitebuilderreport.com/stock-up http://www.rgbstock.com/ https://stocksnap.io/ + desítky dalších zdrojů, které existují na internetu. Tip: s CC Search můžete hledat obrázky podle vybrané licence prostřednictvím externích služeb, jako je. Flicke nebo Google Images. CENOVÁ RADA PŘI ZLATÉ Tyto databáze mohou vaši práci zjednodušit, ale nezapomeňte si pravidla pečlivě přečíst, můžete se zde vyhnout mnoha problémům - zde určitě řeknete: Podívejte se, zkontrolujte a stáhněte jednou! A pokud jde o pravidla, která by nikdy neměla být porušena - nezapomeňte použít takové fotografie k dalšímu prodeji nebo nevyplňte online databázi. Pomysli na zdroj! Přestože obrázky z bezplatných databází jsou úžasným pomocníkem, musíte se vždy podívat a přečíst si podmínky použití a licenci fotobanky. Každý může mít jiné, může je průběžně měnit atd. Některé databáze mají tendenci požadovat zveřejnění zpětného odkazu, ze kterého pořídily fotografii. Takže vždy zkontrolujte, jak to je s licencí a nezapomeňte zdroj, zdroj, zdroj. Zlaté pravidlo, které slouží čest: ) Používáte fotobanky nebo obrázky zdarma? Napište své další tipy na stránky s bezplatnými fotografiemi v komentáři, rádi rozbalíme náš seznam.

Nezmeškej info o nových kurzech a speciálních nabídkách