Rozhovory
28.03.2023
Tím Skillmea
Jak využít naplno LinkedIn potenciál
V nejnovější části Skillmea podcastů jsme si popovídali s Mikim. Miki Plichta je LinkedIn Storyteller a autor nejsledovanějšího vzdělávacího obsahu na slovenském a českém LinkedIn. Miki buduje komunikaci osob a značek na LinkedIn a věří v sílu vyprávění příběhů. I proto si říká Storyteller. 😊
V podcastu Miki prozradil, jak vybudovat svůj silný osobní brand na LinkedIn a jak využít potenciál této profesionální sociální sítě naplno. V tomto článku vám přinášíme malou ukázku o představení LinkedIn.
Pro koho je podle tebe LinkedIn určen?Nedávno jsem se zapojil s agenturou Go4Insight do největšího průzkumu slovenského LinkedInu. Zapojilo se 1400 respondentů, takže máme z toho hezká data. Současně slovněskému LinkedInu domunikou „bílé límce“, tedy lidé, kteří mají digitální dovednosti a pracují s počítačem. To neznamená, že by se tam neuchytily i manuální profese. Zajímavé je i to, že to LinkedIn vznikl ještě dříve než Facebook kolem roku 2002 jako síť pro propojování profesionálů. Čili vy můžete působit v odvětví, které nemá nic společného s počítačem, ale vy jste ten profesionál a vy máte prostor na tom LinkedInu růst, propojovat se získávat vliv a kontakty.
LinkedIn je pro všechny bohužel i na základě těch dat, která máme z průzkumu, tak víme, že 48 % aktivních uživatelů LinkedIn je z Bratislavského kraje. V uživatelích jsou velké disproporce ve srovnání město/vesnice i v aktivitě. Pouze 2 % uživatelů LinkedIn na Slovensku pravidelně tvoří vlastní obsah.
[Zdroj: https://www.go4insight.com/post/ak%C3%BD-je-česky%C3%BD-linkedin]
Jaký obsah se publikuje na LinkedIn? Co tam funguje?Dá se na to dívat ze dvou hledisek, jedno je marketingové/tržní, tedy jak se na to díváš ty jako uživatel a druhé je technické/algoritmické. Ty si můžeš myslet, že vytvoříš super obsah, ale když to nepasuje algoritmu a špatně to zaindexuje, tak to nebude ukazovat lidem a na konci dne je to neefektivní. Ideální je kombinovat tyto pohledy.
Na případ marketingového pohledu mám tak pěknou metaforu. Nyní vznikla nová témata. IT, vzdělávání, retail, politika... Když si představíš sluneční soustavu, SLUNCE PŘEDSTAVUJE PRÁCI a zmiňovaná témata jsou planety kolem něj. Čím více se tvůj status dotýká PRÁCE, tím lépe to bude rezonovat na LinkedIn. Uživatelé očekávají jiný druh obsahu, než na Instagramu. Chtějí konzumovat obsah, který je posune v kariéře, osobním růstu, něco, co souvisí s tou kariérou nebo prací.
Zároveň je důležitý obsah s dobrou uživatelskou zkušeností. Dnes je velmi instantní doba, čili ten obsah by měl být přímo konzumovatelný v LinkedInu a to souvisí is algoritmem. Lepší je obsah, který si uživatel umí pohodlně přečíst, prohlédnout, zkonzumovat přímo na tom LinkedIn a zároveň to může posunout v tom algoritmu dále. komentářem.
Miki nám v podcastu vyprávěl množství zajímavých informací, které se do tohoto článku nevešli. Poslechnout si je však můžeš ve Skillmea podcasty: #13 Jak využít naplno potenciál LinkedInu na našem Youtube kanály nebo Spotify.