Zpět na blog
Tipy a triky

Klávesové zkratky v Excelu

Skillmea
05.07.2017
2 minuty čtení
Klávesové zkratky v Excelu
Připravili jsme pro tebe seznam klávesových zkratek pro Excel 2010. Tento blog popisuje nejpoužívanější klávesové zkratky, funkční klávesy a některé další běžné klávesové zkratky pro Microsoft Excel 2010 pro Windows. Pokud používáš Mac, místo Ctrl je třeba použít klávesu Cmd .


Kopírování
Ctrl + C Kopírování
Ctrl + X Vystřižení
Ctrl + V Přilepení

Formátování
Ctrl + B Změní text na tlustý
Ctrl + I Změní text na kurzívu
Ctrl + U Podtrhne text
Ctrl + = Přidá vnější orámování

Práce se souborem
F12 Uložit jako
Ctrl + O Otevření stávajícího sešitu
Ctrl+N Vytvoření nového sešitu
Ctrl+S Uložení sešitu

Výběr buněk
Ctrl+Home Přesune kurzor do první buňky
Podržte Ctrl a můžete označit více objektů najednou
Shift Označte první objekt, podržte Shift a označte poslední objekt
Ctrl + A Označí celou tabulku ve které se nachází právě označená buňka
Ctrl + ← Přesune kurzor doleva na začátek tabulky
Ctrl + → Přesune kurzor doprava na konec tabulky
Ctrl + ↑ Přesune kurzor nahoru na začátek tabulky
Ctrl + ↓ Přesune kurzor dolů na konec tabulky
Ctrl + mezera Označí celý sloupec
Shift + mezera Označí řádek
F2 Úprava textu právě označené buňky

Různé 
Ctrl + F Najde nebo nahradí text 
Ctrl + Z Přesune o 1 krok dozadu 
Ctrl + Y Přesune o 1 krok dopředu 
F4 Změní adresu buňky z relativní na absolutní a naopak 
Ctrl + , Zobrazí nebo skryje všechny vzorce 
F1 Zobrazí nápovědu 
Ctrl + F1 Zobrazí nebo skryje pásy na hlavním panelu 
Alt + F8 Otevře nabídku pro nahrávání maker 
Shift + F2 Vloží do buňky komentář

Soubor s klávesovými zkratkami v Excelu si můžeš stáhnout odsud .
Plus bonusová část:  videotutoriál, jak upravit vzhled Excelu podle svých preferencí.


Skillmea
🥇 Sme jednotka v online vzdelávaní na Slovensku.
Na našom webe nájdeš viac ako 300 rôznych videokurzov z oblastí ako programovanie, tvorba hier, testovanie softwaru, grafika, UX dizajn, online marketing, MS Office a pod. 
Vyber si kurz, ktorý ťa posunie vpred ⏩

Mohlo by tě zajímat

Nejvtipnější programátorská GIFka
Tipy a triky
02.06.2017
Martina Baumann

Nejvtipnější programátorská GIFka

Jelikož se teď trošku pohybuji v IT komunitě lidí, znám několik programátorů. A tak si pořád říkám (nebo myslím), že skutečně tráví za PC celé dny a když se zahloubí do svého kódu, nesledují, co se děje kolem nich. Vím, co říkám - kluci si totiž už třetí týden vůbec nevšimli, že jsem ostříhaná! Jak může tedy někdy vypadat takový život ortodoxního kodéru?  GIF webyPokud jsi programátor a zároveň chceš propagovat svou práci řekněme prostřednictvím blogů nebo jiných příspěvků, mohou se ti někdy hodit do článků i vtipná GIFka. Obecně nemusíš být jen programátorem, na své si přijde každý copywriter, bloger, redaktor, který něco píše a potřebuje texty doplnit o nějaké to dobré GIFko. Které webky mají ty nejGIFka? Čti dál! Takže kde zaručeně najdeš GIF, které právě potřebuješ? Čekuj zejména weby jako giphy.com  – samozřejmě, že ti jako první nemůžu nabídnout nic jiného než Giphy, protože právě tento web navštěvují denně miliony uživatelů (některé zdroje uvádějí desítky milionů a jiné zase se pohybují ve stovkách milionů) a je to určitě nejrozšířenější zdroj GIFek pod sluncem. Tady najdeš všechno, používám ho i já úplně nejčastěji a musím přiznat, že patří mezi moje nej. Další weby, které doporučuji, jsou například thecodinglove.com,reddit.com, reactiongifs.com. Pro ty vybíravé je ještě jedna možnost a to vytvořit si takové GIF, jaké přesně potřebuješ. Pokud si chceš udělat vlastní GIF, tak určitě na stránce makeagif.com. Zpět k těm našim programátorům. Opravdu si myslím, že to mohou být vtipní lidé a vůbec s nimi nemusí být až taková nuda. Abych tě přesvědčila, vybrala jsem následující GIFka.  Pondělí ráno: Takže, lehce si vyťukám svůj kód...[Image] Úterý (někdy kolem oběda): A takto může vypadat homeoffice :)[Image] Středa (ráno) - still in progress[Image] Středa (pozdě odpoledne): Takhle zase může vypadat, když je krize nebo se prostě nedaří a kód si dělá, co chce[Image] Stále středa? Možná už čtvrtek? Svítá na lepší časy?[Image] Na druhé straně - nic nepotěší programátora víc, než když jeho kód skutečně funguje tak, jak má  A následuje nefalšovaná radost! ...nebo i takto (většinou už někde kolem 18:00 pátek) Programátor musí mít prstoklad! Nebo? Když všechno fičí, jak má  Nadčasové CSS gifko, které nikdy neomrzí:)[Image] Změním jen tento jeden řádek v kódu:[Image] Skutečně 👇 [Image] Tip na závěr Mně osobně se líbí například tento blog, který mě vždy zaručeně pobaví.  Líbil se ti tento blog? Věnuj mu 👍 Které GIFko se ti líbilo nejvíc? Napiš mi ho do komentáře 👇  
Jak naprogramovat kalkulačku v Javě
Tipy a triky
05.05.2017
Skillmea

Jak naprogramovat kalkulačku v Javě

Dnes se naučíme základní operace v Javě, které si ukážeme při programování jednoduché kalkulačky. Mimo jiné se naučíme: • vypsat zadaný text • uložit hodnoty pro proměnné typu String a int • vytvoření vstupu pro uživatele • parsování textu na čísla • podmínky a jednoduché větvení • základní matematické výpočy v Javě Program kalkulačka v JavěCo tedy chceme, aby náš program uměl udělat? 1. Dokáže zaznamenat 2 čísla zadaná uživatelem do konzoly 2. Dokáže podle instrukcí zadaných uživatelem do konzole určit operaci (+, -, x, /) 3. Dokáže ze zadaných údajů provést výpočet a výsledek vypsat Po dokončení by program měl vypadat následovně:[Image] *nezapomeňte si nastavit podporu UTF 8, protože znaky lšťžýážä to brát nebude Během programování vlastní kalkulačky ji můžete použít jako šablonu a pokud objevíte ve svém programu chybu, můžete si ji podle šablony opravit. Pojďme si vysvětlit, jak jsme takový program vytvořili. Zatím si nebudeme vysvětlovat základní strukturu programu, protože se jedná o složité a pro začátečníky těžko pochopitelné pojmy (balík, třída, metoda…). Více se o struktuře programu dozvíte, když se budeme věnovat objektově orientovanému programování (OOP). Do programu popište to, co vidíte v šabloně. Vypsání textuJednou z nejjednodušších věcí, které budeme od naší aplikace chtít, je vypsat nějaký text. K tomu použijeme příkaz System.out.println(“Text“) ; Jak se dozvíme později, do závorek můžeme namísto textu v uvozovkách napsat název proměně a program nám vypíše jeho program. Tento příkaz nám odřádkuje text v programu, pokud chceme místo odřádkování pokračovat na stejném řádku, použijeme příkaz System.out.print(“Text“); středník nám představuje konec jednoho příkazu. V našem programu jej použijeme k vypsání instrukcí pro uživatele. Prázdné uvozovky nám poslouží pro vytvoření prázdného řádku. Proměnné typu String a intProměnné jsou názvy, které zastupují určité číslo nebo text, který je v nich uložen. Před názvem proměnné určujeme typ proměnné. Pro číslo slouží int a pro text String . Ukažme si několik příkladů: int a = 5; String b = "Ahoj"; Pokud bychom chtěli v kódu vypsat proměnnou, použijeme příkaz System.out.println(a); Samozřejmě můžeme vypsat několik proměnných vedle sebe klidně is obyčejným textem a to pomocí znaménka +. Kód by pak mohl vypadat následovně: System.out.println (a + b + „Text“) ; Hodnoty proměnných se mohou během průběhu programu měnit. Pokud budeme operovat s proměnnou, která již byla definována (byl u ní určen typ), nebudeme znovu její typ určovat: int a= 5; a=6; Dávejte si pozor na velká a malá písmena. U Stringu se píše první písmeno velké, protože se jedná o referenční datový typ, zatímco int je primitivní datový typ. Tím se ale zatím nebudeme zabývat. V našem programu si určíme proměnné int cislo1, int cislo2, int vysledek a String operace . Vytvoření vstupu pro uživateleDále budeme chtít, aby byl náš program interaktivní. Tedy, aby zde docházelo k oboustranné komunikaci mezi počítačem a uživatelem. K tomu si vytvoříme uživatelský vstup. Nejprve si úplně na začátek kódu přidáme metodu import java.util.Scanner; která nám zpřístupní funkce pro vstup uživatele z konzole. Do hlavního bloku kódu si pak nadefinujeme proměnnou, která nám ponese Scanner: Scanner sc= nový Scanner (System. in) ; Závorka nám zde bude definovat diakritiku, kterou použijeme. Pokud vám nebude fungovat tento kód, zkuste napsat: Scannee sc = new Scanner(System.in, “Windows-1250“); Vstup provedeme tak, že jej přiřadíme jako hodnotu k proměnné pomocí příkazu: sc . nextLine() ; Mohlo by to vypadat asi takto: String vstup = sc. nextLine() ; V programu získáme od uživatele hodnotu pro cislo1, cislo2 a operaci Počítač přečte vstupy od uživatele vždy jako text. Co však v případě, kdy budeme chtít po uživateli zadat číslo? K tomu slouží tvz. parsování. ParsováníFunkce parsování nám slouží, pokud chceme převést uživatelem zadaný text na číslo. K tomu použijeme funkci int nazevproměnné = Integer.parseInt(sc.nextLine() ); V našem programu nám poslouží k provedení vstupu u proměnných cislo1 a cislo2 z textu na číslo. PodmínkyPokud chceme, aby proběhla část kódu jen pokud jsou splněny určité podmínky, použijeme k tomu funkci if. Pokud nejsou splněny podmínky, část kódu bude přeskočena a bude pokračovat až za ní. Podmínky píšeme do závorek za klíčové slovo if a příkazy do složených závorek. a=1 if (a==1) { System.out.println(“Ahoj“) ; } Při podmínkách používáme == U textových proměnných používáme místo == funkci equals() String a = “Ahoj“ if (a. equals(“Ahoj“){ System.out.println (“Čau“) ; }Je možné používat další matematické funkce jako například srovnávání ( <, > ). V našem programu pomocí čtyř if funkcí zjistíme, jakou zadal uživatel operaci a podle toho provedeme výpočet.  Matematické operaceV Javě můžeme pracovat s různými matematickými funkcemi: Například  int a=1+2; Samozřejmě je možné nahradit čísla proměnnými. int a = b – c; V našem programu vypočítáme výsledek pomocí vysledek= cislo1 [operace] cislo2; Doufám, že se vám podařilo vytvořit vlastní funkční kalkulačku. Pokud stále máte problémy, zkuste ještě zkontrolovat, zda: • nechybí na konci některého příkazu středník, • jsou správně umístěny složené závorkyJsou správně umístěny složené závorky • jsou velká a malá písmena zapsaná správně Pro dnešek to bude všechno. Java videotutoriál pro začátečníky naleznete zde a zcela zdarma .
Tvorba fotomontáže v 7 krocích
Tipy a triky
10.04.2017
Skillmea

Tvorba fotomontáže v 7 krocích

Řekl byste, že budete někdy moci vytvořit fotomontáž ve Photoshopu? Přečtěte si tento článek a postupujte podle těchto postupů. To vám umožní vytvořit jakoukoli fotomontáž. Říkáte, že je to velmi náročné? Rozhodně ne! Tyto kroky jsou primitivně jednoduché, mohou znít jen komplikovaně. Každá jednotlivá fotomontáž je kombinací několika vrstev. Když přeháníme. To zahrnuje správnou barevnou souhvězdí. Co to znamená? Měli bychom nastavit barevné tóny tak, aby odpovídaly všem vrstvám. Pokud vrstvy nejsou barevně upraveny, nemůže dojít k fotomontáži. Jak jsem přistoupil k vytvoření fotomontáže?1. Vyberte správné fotografie - správný úhel a správná poloha objektu. Je logické, že jsem nemohl použít fotografie, kde by byl objekt vždy fotografován z jiné perspektivy. Výsledek by byl nereálný. Fotografie najdete ve svých montážích například zde. 2. Musím to vědět dříve co chci vytvořit. Budu se balit zdarma, když nevím, kam jdu: ) Musím téma vyjasnit. Co by měla moje fotomontáž čerpat? Jaké emoce chci vzbudit? Jaké barvy budu chtít mít ve fotomontáži? 3. Vyberte si nejlepší nástroje, ze kterých si můžete vybrat. Musím vzít v úvahu pozadí, ze kterého budu chtít vybrat objekt. Je pozadí jednoduché, jednotné? Nebo je to komplikované? Znamená to, že je to nepravidelné? Jinak je vybrán objekt, kde je pozadí černé nebo bílé, jako když je objekt fotografován v reálném životě, náznak někde v lese. Tam je pozadí obtížnější vrak. Nebo je na fotografii stín objektu? V tomto případě nemůžu jednoduše vybrat objekt z fotografie. Před rozhodnutím, který nástroj bych měl použít, bych si měl položit tyto a mnoho dalších otázek. Nejlépe se pracuje s PenTool - perem. Neexistuje ani magnetický laso ani kouzelná hůlka ani nástroj pro rychlý výběr výmětů. Každý z těchto nástrojů má své jedinečné použití. 4. Úvodní spojovací vrstvy v dokumentu - vidět vrstvy zapadat dohromady. Z praxe to funguje tak, že jsem našel alespoň 10 alternativních obrázků, které kombinuji, a zjistím, že mi nejvíce vyhovují. 5. Korekce barev – Musím zařídit, aby se barva shodovala s mými vrstvami. To znamená, že všechny vrstvy na scéně mají stejnou tonalitu –, jakou jsou z jednoho prostředí. Nemohu kombinovat dva obrázky, kde bude jeden obrázek vybrán z letního prostředí a druhý obrázek ze zimního prostředí: ) Máme k dispozici mnoho nástrojů, které nám pomohou vytvořit takovou barevnou shodu. • Křivky, úrovně – díky těmto dvěma nástrojům mohu krásně jemně vyladit tóny ve všech kanálech, dokonce i teplé a studené tóny. Musím jen pochopit, co je histogram a co nám ukazuje. • Hue/saturation – pomocou tohto nástroja dokážem vyladiť tri body na jednej vrstve – odtieň (hue), saturáciu (presýtenie), farby a svetlosť (lightness). Kombináciou týchto príkazov dokážem nastaviť tonalitu na mojej vrstve. • Color balance – vďaka tomuto nástroju nastavujem pomocou “sliderov” konkrétne farby na mojej vrstve. Na výber mám, či chcem upravovať midtóny, svetlé miesta alebo tmavé miesta. Keď si vyberiem konkrétnu časť, môžem obyčajným posúvaním meniť tonalitu farieb. Chcem pamätať na to, že cyan, modrá a zelená farba mi nastavujú studené tóny a naopak, červená, magentová a žltá farba mi nastavujú teplé tóny. • Jednoduché filtre – color lookup, Photo filter – určím konkrétne prednastavené hodnoty, ktoré mi upravia fotografiu. 6. Propojím svůj obrázek s režimy procházení. Metody míchání mi umožňují propojit dvě vrstvy, takže jednu vrstvu propojím s druhou pod ní. Tyto režimy byly použity k neutralizaci osvětlení na obrázku s autem. Na levé straně přišlo příliš mnoho světla a bylo nutné snížit hodnotu bílých míst vytvořených vlivem světla. Dobře mi sloužily módy, které zmenšovaly osvětlené části. Konkrétní postup od vytvoření vrstvy až po nastavení správného režimu míchání v mém online kurzu. 7. Úpravy dokončování – jedná se o úpravy, které se provádějí na konci každé fotomontáže. Buď je barevná tonalita nastavena na celém obrázku, používám různé vzory nebo textury, abych vylepšil výsledek, nebo techniku Dodge a Burn používám k ztmavnutí tmavých částí a zesvětlení světelných částí. V této fotomontáži jsem použil mapu přechodu, mapu přechodu, kde jsem nastavil hodnotu tmavých pixelů a hodnotu světelných pixelů a propojil ji s režimem míchání. Konkrétně to bylo překrytí. Kompletní postup najdete v kurzu. To by bylo všechno o vytváření fotomontáže. Rychlý postup můžete vidět na obrázku. Ale zde jste alespoň stručně popsali, jak byste měli postupovat, když si chcete vytvořit vlastní fotomontáž. Vytvořili jste si vlastní fotomontáž, ale udělali jste jinak? Podělte se o své znalosti v komentáři: )  Autor článku je Marek Chrenko.

Nezmeškej info o nových kurzech a speciálních nabídkách