Výsledky vyhledávání
pro ”adobe” jsme našli 29 výsledků
Kurzy (21)
Všechny kurzy
5.0
4h 27min
Retušování a efekty v Adobe Photoshop
od Peter Novotný
5.0
2h 49min
Adobe Premiere Elements
od Josef Mašek
5.0
2h 30min
Adobe Premiere Pro CC 2020
od Josef Mašek
3.7
4h 51min
Adobe InDesign
od Michal Gazdík
4.9
5h 43min
Adobe Premiere Pro pro začátečníky
od Jakub Ovesny
-
3h 44min
Úprava fotografií v Adobe Camera RAW a Bridge
od Peter Brichta
5.0
4h 42min
Adobe Illustrator pro začátečníky
od Michal Žák
5.0
1h 44min
Základy střihu a postprodukce v Adobe Premiere Pro
od Ján PronerStudijní cesty (3)
Všechny studijní cestyVideo kreativec
Odemkni svůj kreativní potenciál, staň se video editorem a vytvářej videa, která zaujmou a inspirují.
7 kurzov
20h 31min
Fotograf
Přeměň své nápady na úžasné fotografie a ovládni umění fotografování.
8 kurzov
30h 58min
Grafický designer
Ovládni digitální svět designu s Adobe Creative Cloud a staň se žádaným grafickým designérem.
10 kurzov
34h 40min
Články (4)
Všechny články
Novinky
12.11.2022
Skillmea
Novinky v Adobe After Effects 2023
V poslední době jsme měli pocit, že Adobe trošku zapomíná při updatech na přidávání užitečných vylepšení do svých programů. Nejvíce jsme ten pocit měli u Adobe After Effects.
No tím pocitem je konec! V poslední verzi přidalo Adobe revoluční změny do After Affects a my se na některé největší zajímavosti podíváme v tomto článku.
Matte systémNejvětší změna nastala při matte systému. Lepší by bylo napsat, že je kompletně překopán, nezůstal kámen na kameni 🙂
Matte systém kontroluje viditelnost objektů nebo kompozicí. Kontroluje se na základě tvarů s průhledným pozadím (alpha matte) a pomocí černobílé kombinace elementů (luma matte). V tomto článku pro jednoduchost budeme používat výraz maska (namísto matte systém).[Matte systém v Adobe After Effects 2023]Doposud jsme byli zvyklí na zastaralé a těžkopádné ovládání. Co tím myslíme? V principu každý objekt musel mít svoji alpha nebo luma masku.
Pokud jste chtěli kontrolovat a animovat viditelnost 5 objektů, kolik masek jste museli mít? Správně - 5. Čili jste museli mít 10 vrstev. Nově můžete mít jen 1 masku a umíte ji aplikovat na XY dalších vrstev. Tím se ušetří obrovské množství vrstev a budete mít projekt navíc přehlednější.
Netušíte, o čem mluvíme? Možná bude, lepší když si prohlédnete naše video, které se věnuje právě tomuto tématu.
Barvy pro klíčové snímkyDalší novinka přibyla v barevnosti klíčových snímků. Kdo by neměl rád barvičky a barevně klíčové snímky, že? Wueeeeej 🎉[Farby pro Keyframes v Adobe After Effects]Správně, nově si umíte nastavit na klíčových snímcích vlastní barvy a opět mít lepší přehled ve svých animacích.
Jak se nastaví taková barva na klíčový snímek? Podívejte se na naše video, kde je to je detailněji ukázáno.
Nativní render pre H.264A jedna zásadní změna, po které vám asi bude do smíchu. Víte, co je zkratka H.264? Základní kodek pro videa, která jsou exportována do MP4.
Víte o tom, že dosud nebylo možné vyexportovat video přímo z After Effects do MP4 právě s použitím H.264 kodeku? Říkali jsme, že se budete smát 😁
Pojďme ale zpátky k tématu. V nové verzi Adobe After Effects si umíte nastavit H.264 kodek na videu už i přímo v After Effects a nemusíte používat Adobe Media Encoder Que program. Opět ušetření času a lepší produktivita. Jak se to nastavuje? Podívejte se na naše YouTube video, kde je to blíže vysvětleno.
ZávěřTěch vylepšení v této verzi bylo více, ale tyto jsou nejzásadnější. Která vylepšení se vám nejvíce zamlouvají u této verze a co byste očekávali, aby Adobe přidalo do své aplikace? Napište nám do komentářů!
Novinky
23.03.2023
Skillmea
Firefly - AI generátor obrázků od Adobe
Adobe před pár dny oznámila spuštění vlastního AI generátoru obrázků. Jedná se o "rodinu kreativních generativních AI modelů", které se jmenují Adobe Firefly. Vydány byly první dva nástroje, které je využívají. Jeden z nástrojů funguje jako DALL-E nebo Midjourney, což umožňuje uživatelům zadat příkaz a AI vytvoří obrázek. Druhý nástroj generuje stylizovaný text – představte si to jako WordArt, který pohání umělá inteligence.
Jedná se o rozšíření generativních nástrojů AI, které společnost Adobe představila v aplikacích Photoshop, Express a Lightroom během své loňské výroční konference Max.[Adobe Firefly]
Co zatím víme o FireflyFirefly je v beta verzi, nemá stanovenou cenu, má dva výše zmíněné modely pro generování obrázků nebo textových efektů. Model byl vyvinut pomocí stovek milionů fotografií a bude brzy schopen vytvářet obsah v aplikacích Adobe včetně Express, Photoshop, Illustrator a Adobe Experience Manager pomocí textového příkazu (zatím budete muset jít na web Adobe, abyste mohli Firefly používat).
Podle Adobe je vše, co je vloženo do jejích modelů, buď chráněno autorskými právy, je licencováno pro trénování modelů nebo je v knihovně Adobe Stock, kterou má Adobe právo používat.
Adobe plánuje začlenit tyto generativní nástroje do svých různých aplikací a služeb. Ve Photoshopu bude vytvořena AI, Illustrator bude schopen generovat vektory na ručně nakreslených náčrtech a Premiere Pro umožní změnit color grading nebo styl videa pouze pomocí příkazu.
První dva nástroje Firefly jsou od 21. března 2023 dostupné ve veřejné beta verzi. Abyste mohli požádat o přístup, nemusíte být předplatitelem služby Creative Cloud, ale společnost Adobe omezí počet lidí, kteří povolí účast v beta verzi.
Tipy a triky
02.01.2017
Skillmea
Nejpoužívanější klávesové zkratky v Adobe Photoshop
Člověk je tvor líný, resp. tvor vynalézavý a ještě iv počítačové éře se vynalezl a zavedl klávesové zkratky. Ale musí se uznat, že klávesové zkratky dokážou ušetřit opravdu hodně času. Lidé, kteří ovládají klávesové zkratky v programech se nazývají PC ninjové :) Určitě budeš potřebovat velké odhodlání a dávku trpělivosti, aby ses stal takovým machrem, ale výsledek stojí za to. Ušetříš velké množství času, které bys jinak ztratil při rozklikávání jednotlivých záložek a hledání konkrétních příkazů... a určitě ohromíš kolegy nebo kámoše, když uvidí co dokážou tvé prsty na klávesnici.[Image]
Chceš se stát PC ninjem ve Photoshopu? Připravili jsme pro tebe seznam 26 nejpoužívanějších zkratek ve Photoshopu, věříme, že ti pomohou a využiješ je.
Aaaa pozor, aby se ti nezapletly prsty z těch klávesových kombinací :)
[Image]
Seznam nejpoužívanějších klávesových zkratek ve Photoshopu
PDF verzi této infografiky s klávesovými zkratkami si můžeš stáhnout odsud.
UPDATE 10.1.2017: přibyl videotutoriál, který tě provede tvorbou infografiky. Sleduj video, zkoušej a vyrob svou vlastní grafiku:
Znáš i jiné klávesové zkratky, které zjendodušují práci? Poděl se a napiš je do komentu dolů.
Mimochodem, líbí se ti tato infografika? Je to moderní způsob podávání informací v dnešní počítačové éře. Určitě by se to sešlo i tobě. Nauč se jak vytvořit takovou infografiku v našem kurzu Visual Design Digital: úprava fotek ve Photoshopu, kde si ukážeme, jak se taková infografika vytvoří krok po kroku. Také si vysvětlíme technické předpoklady, které by měla splňovat vytvořená infografika.
Určitě to bude stát za to ;)
Rozhovory
29.11.2018
Skillmea
Rozhovor s lektory online kurzu Adobe InDesign
Ludvík Nastišin a Michal Gazdík společně vytvořili náš nový grafický online kurz zaměřený na Adobe InDesign . V tomto kurzu se naučíš dělat různé dokumenty jako například plakáty, brožury, vizitky a mnoho dalšího.
Lido se grafickému designu věnuje již více než 10 let jako freelancer. Nasbíral mnoho zkušeností s tvorbou obalového designu, printů, digitálních bannerů či animací. Své zkušenosti ti může předat i na prezenčním kurzu Visual Design v Olomouci. Kromě samotné grafiky se rád podělí io zkušenosti z oblasti komunikace s klientem, freelancerskou prací na dálku či jeho pohledem na to, jak se v grafickém designu kontinuálně vzdělávat a postupovat.
Michal se grafickému designu začal věnovat během gymnázia, protože ho to tam moc nebavilo. Začínal s úpravou fotek svých spolužáků a následně se mu zalíbila myšlenka a možnost, že umí upravit jakýkoli obrázek, podle vlastních představ. Tyhle dva kluky jsme vyzpovídali a ty si právě teď můžeš přečíst rozhovor s nimi.
Na začátek nejprve začněme vaší prací. Co přesně děláte?L.N. (Ludvík Nastišin): Už dlouhá léta se věnuji grafickému designu jako freelancer a současně působím i na Prešovské univerzitě na Katedře marketingu a mezinárodního obchodu. Oba tyto světy se vzájemně velmi dobře doplňují, často dokážu využít v jedné oblasti právě pohledu na věc iz té druhé, co mou práci obohacuje.
MG (Michal Gazdík): Momentálně se nacházím v Manchesteru a pracuji také na volné noze. Věnuji se grafickému designu a tvorbě webstránek a snažím se najít svoji cestu v životě. [Ludvík a Michal, lektoři Learn2Code]
Na jakých projektech jste pracovali?Ľ.N.: Několik let jsem spolupracoval s firmou Powerlogy a Dušanem Plichtem, jehož mnozí biohackeři či vyznavači kvalitní stravy a kávy určitě znají. Řešili jsme široké spektrum věcí od packagingu produktů, bannerů, brožur a celkovou vizuální identitu. Uplynulé léto jsem spolupracoval shodou okolností is KOCR Severovýchod Slovenska na jejich kampani "Kraj kulturních památek", to je tak nejčerstvější. Nemohu nezmínit i moji účast na budování portálu sketcher.sk pod skupinou Startitup, kde jsem několik let stál v jeho čele a řešil tam asi úplně všechno, co se vyskytlo. A samozřejmě je zde ještě několik menších klientů, se kterými pracuji na pravidelné bázi, ale nejsou to žádné megalomanské projekty, spíše řešení běžných zadání, která nezní až tak sexy, ale musí se jednoduše udělat.).
MG: Pracoval jsem už na více projektech, ale asi největší projekt dosud je kurz InDesignu, který jsme připravili spolu s Lidem.
A jak jste se k designování a grafice vůbec dostali?L.N.: Můj první kontakt s Photoshopem byl více než 15 let dozadu, kdy jsem mého souseda viděl dělat si covery na CD-čka. Čmáral si tam s brushem a několika barvami a nakonec na to dal efekt "Twirl". Nic jiného v tom asi ani nevěděl, ale pro mě to bylo v té době wau. Pak jsem zkoušel tutoriály, pokus omyl, ale když jsem narazil na kouzlo YouTube, už to šlo samo.
MG: Ke grafice jsem se dostal kvůli potřebě upravovat fotky spolužáků na střední škole. Snažil jsem se vytvořit nějaké zábavné meme, které by je pobavilo. Zjistil jsem, že to není až tak náročné a tak jsem se začal učit sám po škole.
Proč jste se rozhodli dělat lektory v Learn2Code?Ľ.N.: U mě to byl přirozený vývoj událostí. Grafiku jsem řešil už dlouho, poté se přidala univerzita, kde jsem začal i učit. Přišlo mi to jako logické spojení toho, že mi učení (myslím si) docela jde a grafiku také ovládám. Tak jsem to tedy zkusil.
MG: Viděl jsem příležitost nabrat nové zkušenosti a také možnost se zviditelnit. Také jsem si už i pár kurzů od Learn2Code podíval a chtěl jsem i já přispět nějak do komunity učení chtivých lidí.
Co všechno se člověk naučí ve vašem kurzu Adobe InDesign? Kde najde po kurzu s těmito novými vědomostmi uplatnění?MG: Člověk se naučí jak používat mnoho základních nástrojů, k čemu slouží a jak je využít v praxi. Dozví se také jak si vytvářet různé objekty, rychlejší techniky pořizování některých věcí a také to, jak manipulovat s objekty a šetřit čas při práci s InDesignem . Také doporučuji proto, že když si člověk zapne InDesign nebo jakýkoli jiný program, může to na něj působit odstrašujícím způsobem. Tolik tlačítek? K čemu všechny slouží? Po shlédnutí kurzu, bude člověk jistější v prostředí a bude vědět co kde najde a co k čemu slouží.
Kde bereš inspiraci pro svou práci? Máš nějaké tipy, které zaručeně fungují?L.N.: Inspiraci nejvíce čerpám na Behance či Dribbble, ale častokrát mě něco osloví i na těch nejneočekávanějších místech. Můžu sedět v kavárně a najednou si všimnu na stěně krásného retro plakátu či něčeho podobného, ihned to cvakám do mobilu.
Zaručené tipy nemám, každému podle mě funguje něco jiného. Třeba se ale připravit na to, že někdy vás to „kopne“ ihned, někdy budete dva týdny hledat a zkoušet, než budete spokojeni. Třeba si ale vždy ptát feedback, od klienta nebo alespoň od vašeho spolubydlícího. Někdy totiž, když na grafiku dívám hodiny, už ji nevidím tak, jako ten, co se na ni podívá poprvé. Tehdy je třeba dát pauzu, jít na jiný projekt nebo dělat něco jiného a vrátit se k tomu s odstupem času. To pomáhá.
MG: Někdy je náročné vytvořit něco jen tak z hlavy a proto okamžitě běžím na internet. Je tam neskutečné množství informací a proto je třeba je využívat. Při nějakém zadání nebo problému si udělám takový "brainstorming." Napíšu několik modifikací klíčového slova do Googlu a otevřu si 15-20 různých stránek, které mi vyhodí a pak začínám scrollovat každou jednu z nich a třídit, co se mi líbí. Na konci mám jasnější myšlenky v tom, co chci vytvořit a díky tomu se umím hýbat dál.
Je v této oblasti designu třeba sledovat aktuální trendy a inovace? Jak jsi na tom ty?L.N.: Určitě je dobré sledovat trendy. Snažit se zakomponovat je do své práce, pokud zrovna na takové něco nejsi zvyklý a děláš si pokaždé jen „svůj styl“ může být obohacující a nutí to člověka rozvíjet se. Bez toho bude tvoje práce časem neatraktivní a to nechce nikdo. Netvrdím, že ty trendy jsou nějaká mantra, kterou je třeba slepě následovat. Je ale dobré minimálně o nich vědět a následně alespoň zhodnotit, jestli je to něco pro tebe, jestli tě to umím někam posunout, nebo tvou práci.
MG: Samozřejmě je to nutné. Pokud ti zákazník řekne, že minulý týden viděl nějaký super design a přesně takový chce také on, ty následně víš o co jde a dokážeš uspokojit jeho potřeby. Stejně jako v přírodě. Co se nehýbe, umírá. Třeba sledovat trendy a posouvat se dál, protože jinak je to pro grafika obtížnější.
Co tě nejvíc baví na tvé práci? Máš nějaký oblíbený task, který děláš nejraději?Ľ.N.: Oblíbený task je - Save As “ProjectName_Final.psd” :) . I když všichni víme, že to slovo Final je často jen iluze a přesto to ještě 4 krát upravuji. Na práci mě nejvíc baví právě variabilita zadání, nerad dělám stále tentýž typ výstupu.
MG: Nejraději na této práci mám to, že nejsem vázán na jedno místo, ale když člověk pracuje jako freelancer může chodit kam chce. Toto se mi na tom nejvíc líbí a neumím si to vynachválit. Pracovní doba není 9-5. Ale může být úplně jiný. Jsem nemocný? Okej. Zůstanu dnes ležet v posteli :D [Ludvíková přednáška]
V čem vidíš výhodu své práce? Je v něčem výhodnější než jiná zaměstnání?Ľ.N.: Grafiku potřebuje člověk téměř ve všem. Pokud má člověk alespoň nějaké základy, drtivou většinu projektů si ve své firmě umí udělat i sám. A tom šetří čas i náklady. Takže vědět to je opravdu výhoda. V mém případě je to ale hlavně o tom, že jako freelancer dělám z domu a podle sebe. Když se mi nechce ráno, tak to nedělám. Deadline je svatý, ale to, jak se k němu dostanu je jen na mně a to je velká výhoda (avšak i zodpovědnost, na to nezapomínat). Mohu se věnovat jiným věcem, rodině, čemukoli, protože to mám v rukou.
MG: Stejně jako jsem už i výše zmínil. Je to volnost rozhodnout se. To si myslím, že je velmi důležité pro dnešní mladé lidi. Nebýt za pasem, ale tvořit hýbat se a poznávat nové věci.
Co bys poradil všem, kdo nemají žádné zkušenosti s designem a grafikou, ale chtěli by začít?Ľ.N.: Na základy si najděte nějaký kurz, nebo osobu co vám to dokáže vysvětlit. Ušetříte mnoho času a energie, protože právě v absolutních začátcích se umíte v grafice skutečně ztratit. Takto vás tím někdo provede.
Jakmile máte zvládnuté základy a chápete, o čem ten který software je, už to dokážete i sami, mně se nejvíc osvědčilo opakovat si tutoriály z youtube, zkusit si převytvořit nějaký plakát, co se vám líbil a pod. Potom je to už jako sněhová koule, každý další krok je jednodušší, protože vaše poznání softwaru je stále lepší.
MG: Důležité je začít. Je jedno jako. Nejlepší je si prohlédnout nějaký kurz nebo YouTube videa. Potom už jen zkoušet. Zeptat se uja, který má firmu, jestli nepotřebuje nové logo nebo plakát a pomalu to už půjde. Zkoušet a nepřestávat. [Ludove mudrovačky]
Jaké máš plány do budoucna?Ľ.N.: Konkrétní plány nemám, momentálně jsem spokojen s tím, jak to u mě vypadá, ale chci si trochu rozšířit znalosti do 3D, vyjít z komfortní zóny, postupovat. Možná právě to u mě vzbudí nějaký plán, kdo ví.
MG: Plány jsou velké a momentálně na nich pracuji. Je to dlouhý proces, takže o nich budu mluvit až když budou splněny. Samozřejmě, chci se držet grafiky.
Krátký odkaz všem čtenářům na závěrĽ.N.: Grafika se hodí vždy, tato investice se určitě vrátí. Třeba k tomu ale přistupovat zodpovědně a výsledky se dostaví.
PS Pokud by ses chtěl ohledně designově grafických věcí zeptat, napiš mi do diskuse pod kurzem na Learn2Code. Pokud budu vědět, rád odpovím něco moudré.
Čau.
MG: Nejlepší doba pro zasazení stromu byla před třiceti lety. Druhý nejlepší čas je teď!
Máš na kluky nějaké otázky? Neváhej je napsat do komentáře.