Výsledky vyhledávání

pro ”google” jsme našli 145 výsledků

Články (7)

Všechny články
Naučte se používat Google Kalendář a zvládejte time management s přehledem
Novinky
31.08.2021
Skillmea

Naučte se používat Google Kalendář a zvládejte time management s přehledem

  Co jsme se naučili přes home office?Home office, neboli práce z domova, se začala rozvíjet s nástupem novějších trendů elektronických zařízení, umožňujících komunikaci mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem v podstatě odkudkoli. Tento druh práce se častěji objevoval po roce 2008, kdy se svět postupně vracel do normálu po světové finanční krizi. Avšak až do roku 2020 se jednalo převážně o firemní benefit. Během nástupu pandemie Korona viru bylo mnoho firem nuceno umožnit práci z domova, aby nedocházelo k setkávání zaměstnanců na pracovištích a tím se zamezilo šíření nákazy. I když se mnoho společností vrátila do běžného pracovního režimu, forma zaměstnání přes home office stále u některých oblastí převládá. Nejčastěji práci na dálku nabízejí firmy, kde nemusí docházet k dennímu osobnímu kontaktu mezi zaměstnanci. Home office se stává populárním v softwarových firmách, marketingových a přidružených oborech, u některých projektantů a celkově u lidí, kteří vykovávají své povolání spíše v kancelářích. Pandemie přinesla výzvy pro mnohé společnosti a změnila zažité pracovní normy. I mnohé banky či finanční instituce začaly hledat možnost, jak změnit pracovní prostředí tak, aby splňovalo požadavky současné doby, kdy část zaměstnanců pracuje z domova a část je v práci. Hlavní priorita při práci z domova by měla být důsledná organizace času, stanovení rutiny či režimu a nastavení pauzy na odpočinek. Ovšem nesmí se zapomínat na deadliny, pracovní schůzky mimo domov, důležité telefonáty, či neodkladné odpovědi na emaily. Kromě stanovení harmonogramu práce je také nutné mít dobré technické a programové vybavení v podobě notebooku, kvalitního internetu apod., které pro práci potřebujeme. Podstatným, ale pro někoho i možná velmi zanedbatelným bodem je přehled ve věcech a na pracovní ploše. Při práci by se měl člověk cítit pohodlně, příjemně a ideálně pro větší soustředěnost by neměl být rušen okolním prostředím.[Image] Nástroje, které pomohou při plánování časuNejprve si vysvětlíme, co je to time management. Je to soubor rad, postupů a nástrojů vedoucí k rozplánování přístupu k práci, rodině, koníčkům ak samým sobě. Time management je tedy zaměřen na dosahování určených cílů, priorit, jejich monitoring a následné vyhodnocení. Měl by pomáhat ke snížení napětí, stresu a možnosti využití více času pro sebe či své blízké. Pro time management existuje několik offline a online nástrojů. S rychlou dobou a novějšími technologickými trendy přechází více lidí od využití papírových kalendářů a diářů k formě digitálních nástrojů. Asi nejznámější a nejdostupnější nástroj pro plánování času je Google Kalendář. Co je Kalendář Google ak čemu se používá?Jak již bylo zmíněno v předchozím odstavci, Google Kalendář slouží k efektivnějšímu uspořádání času. Tato aplikace či služba je dostupná online na digitálním zařízení. Lze jej volně stáhnout pro Android i iOS, Kalendář je součástí uživatelského účtu na Google. Podporují jej prohlížeče Google Chrome, Microsoft Edge, Firefox či Safari. Kromě správy času nabízí služba úpravy více než jednoho kalendáře, sdílení kalendáře s ostatními uživateli a propojení s dalšími službami poskytovanými od Google: Gmailem a Google Workspace aplikacemi. Kalendář lze propojit i s MS Outlook. V rámci kalendáře je možnost nastavit až 5 upomínek v různých časech. Ty přicházejí buď formou emailu, notifikací a vyskakujících oken, nebo bezplatných SMS, které jste si při zakládání účtu v Google nastavili. Pro pracovní prostředí je vhodné přejít na Google Workspace (G Suite), kde kromě běžného uspořádání času nabízí také možnost vytvoření rezervací na konferenční místnosti, sledovat kalendáře mezi jednotlivými zaměstnanci, vytvoření a sdílení odkazů na videokonferenci v Google Meet – běžný uživatel nemůže vytvořit, jen se ke konferenci přidat na základě pozvání. Administrátor může přidávat také nové nástroje, které nejsou dostupné pro běžné uživatelské využití.[Image] Pro koho je Google Kalendář vhodný?Google Kalendář je vhodný v podstatě pro kohokoli, kdo si chce stanovit časový harmonogram a mít přehled v naplánovaných činnostech, získávat upozornění. V případě, že jste se rozhodli tuto službu využít naplno a nevíte si rady, zkuste se podívat na náš online kurz Google Kalendár, kde se kromě základních informací naučíte propojit osobní kalendář s firemním, vytvořit událost, pozvat hosty a například i to, jakým způsobem si přidat kalendáře dalších osob. 
Rozdíly mezi Universal Analytics a Google Analytics 4
Vzdělávání
10.06.2022
Marián Kristeľ

Rozdíly mezi Universal Analytics a Google Analytics 4

Konec Universal Analytics se blíží, Google oznámil konec používání od 1. července 2023 a k dispozici budou jen Google Analytics 4. V tomto článku si vysvětlíme, co je Google Analytics 4, jak funguje a jaké novinky přináší. Implementace Google Analytics 4 na webNejprve vytvořte vlastnictví pro Google Analytics 4 a následně přejděte na nastavení Data Streamu (Streamy dat). Jedná se o datový tok, zdroj dat, která budou z vašeho webu nebo mobilní aplikace směřovat do Google Analytics 4. Data streamů v jednom Google Analytics 4 vlastnictví může být několik. Každý data stream má vlastní identifikátor. Vytvoření data stremu je poměrně jednoduché, stačí napsat url vašeho webu, jméno streamu a klepnout Vytvořit stream. Rozšířená měření nechte zapnutá všechna.[Nastavení streamu dat v GA4]Pro další nastavení data streamu si jen zkopírujte Identifikátor měření (Measurement ID) a v Google Tag Manager vytvořte nový tag (značku) GA4 Configuration. Vložíte Identifikátor měření a jako spouštěč (trigger) nastavte All pages. Uložte a vypublikujte změny. Základní nastavení tak máte hotová a Google Analytics se zanedlouho začnou plnit daty. Rozdílný datový model Data model v Universal Analytics je založen na Relacích (Sessions) a Zobrazení stránek (Pageviews). Data model v Google Analytics 4 je založen na událostech (events) a parametrech. Universal Analytics využíval schéma uživatel - návštěvy - zobrazení stránky, reportování však bylo postaveno primárně na datech v rámci sessions. Jedna návštěva byla neunikátní a v nastavení Google Analytics trvala 30 minut. Po jejím uplynutí začíná nová návštěva, a to není vůbec přesné. V Google Analytics 4 je model založen na parametrech a eventech a také 'pageview' je považován za event. Tyto eventy tedy dokážou poskytnout mnohem detailnější informace o tom, co uživatelé dělají na webu či v aplikaci. Kromě automaticky sbíraných nebo doporučených událostí si umíte vytvořit vlastní. Nastavování eventov byste měli zvládnout i v samotném rozhraní Google Analytics 4, ovšem určitě budete muset využít i Google Tag Manager. Nastavování cílů a konverzeNastování cílů v Google Analytics 4 je jednoduché, zvolíte některý z vytvořených eventov a kliknete na možnost "Mark as conversion". Při nastavení e-commerce doporučujeme využít implementaci přes Google Tag Manager podle specifikace od Google. Usnadnění práce s daty v Google Analytics 4Pokud jste zvyklí na Universal Analytics a načtete Google Analytics 4, můžete být mírně překvapeni z prostředí. Nejsou zde žádné tabulky a čísla, ale uživatel si umí vše nastavit a je na jeho volbě, jestli bude zobrazovat tabulky, grafy a pod. Dobrou zprávou je také spolupráce s BigQuery. Funkcionalita vhodnější pro velké firmy, ale prozatím je export do BigQuery bez omezení či limitů. V Google Analytics 4 si můžete zvolit ze 4 různých atribučních modelů, které chcete v rámci reportů použít. Vytváření publík je také velmi jednoduché, podobně jako u Universal Analytics se publika budují na základě podmínek. Publika lze také kopírovat, funkcionalita, kterou ocení nejeden PPC specialista. ShrnutíStále nejde o finální verzi Google Analytics 4, je možné, že zajímavá nová funkcionalita ještě přibude. Čím dříve GA 4 nasadíte na váš web či do aplikace, tím dříve získáte data pro vyhodnocování. GA 4 a Universal Analytics můžete používat také současně. Nové Google Analytics 4 přinášejí jiný a detailnější pohled na webovou analytiku, měli byste se s nimi naučit pracovat co nejdříve.
Jak propojit Google Analytics 4 a Google Data Studio
Vzdělávání
01.08.2022
Marián Kristeľ

Jak propojit Google Analytics 4 a Google Data Studio

Google Analytics 4 vám poskytují přehled o výkonnosti webu, o tom, jak uživatelé přicházejí na váš web ao jejich chování. Google Data Studio můžete použít k vizualizaci stejných údajů, které jsou k dispozici ve službě Google Analytics (a dalších), a získat tak podrobnější statistiky a přehlednější uspořádání dat. V tomto článku budu psát o tom, jak můžete propojit Google Data Studio se svým vlastnictvím Google Analytics 4 ao několika základních konfiguracích přehledů. Upozorňujeme, že propojení vašeho vlastnictví ve službě Google Analytics 4 s Data Studio je stále ve verzi beta, proto se v blízké budoucnosti očekává řada nových vylepšení a funkcí. Návod k propojení Google Analytics 4 a Google Data StudioNejprve je třeba jít na domovskou stránku Google Data Studio, klikněte na Use it for free:[Google Data Studio]Přihlaste se do svého Google účtu, na který máte nalinkovaný Google Analytics 4 účet. Zobrazí se vám obrazovka podobná této:[Nový report]a po kliku na Vytvořit a následně Zdroj dat (Data source) se vylistuje menu dostupných konektorů. Chceme napojit data z Google Analytics a tedy zvolíme konektor Google Analytics:[Google Analytics konektor]Následně budete mít možnost vybrat si z účtů Google Analytics nalinkovaných na daný google účet, se kterým jste se přihlásili:[Vybrať GA účet]Zvolte účet s Google Analytics 4 a klikněte Propojit (Connect). Objeví se obrazovka, na které můžete upravit nebo vytvořit nová schémata:[Polia v GA 4 reporte]Všechny dimenze a metriky získáte z vlastnictví Google Analytics 4 v možnosti polí. Pole „Typ“ popisuje typ dat metriky/dimenze. Získáte také metodu agregace možností pro všechny metriky a dimenze. Následně už stačí jen kliknout na Vytvořit přehled (Create report) a to znamená, že se vám podařilo úspěšně propojit svůj účet Data Studio k vlastnictví ve službě Google Analytics 4. Nyní můžete začít vytvářet přehledné dashboardy pro vlastnictví Google Analytics 4.
Porovnání AWS, Azure a Google Cloud
Ostatní
23.08.2023
Skillmea

Porovnání AWS, Azure a Google Cloud

Cloudové služby se staly klíčovým prvkem moderního informačního a technologického průmyslu. Tyto služby umožňují firmám a vývojářům využívat výpočetní zdroje, úložiště dat a jiné IT zdroje bez nutnosti investovat do vlastní fyzické infrastruktury. Mezi hlavní hráče na tomto poli patří Amazon Web Services (AWS), Microsoft Azure a Google Cloud. V tomto článku se budeme věnovat srovnání těchto tří gigantů cloudových služeb, přičemž se podíváme nejen na jejich funkce, ale také na dostupnost a ceny, což může mít vyply na rozhodnutí, kterého poskytovatel zvolit. Co je cloud computing?Nejprve si řekněme, co je to cloud computing. Cloud computing definuje poskytování výpočetních služeb – včetně serverů, úložišť, databází, sítí, softwaru, analytiky a inteligence – přes internet nebo moderně řečeno cloud s cílem poskytnout rychlé inovace, flexibilní zdroje a úspory z rozsahu. Uživatelé průběžně platí, což pomáhá snižovat provozní náklady, efektivněji provozovat infrastrukturu a škálovat podle toho, jak se mění konkrétní potřeby. Hlavní výhody cloud computingu zahrnují: 1. Elastičnost a škálovatelnost: Můžete rychle přizpůsobit své výpočetní a úložištní potřeby podle aktuálních požadavků. Když potřebujete více zdrojů, můžete je jednoduše přidat. Naopak, pokud potřebujete méně, můžete zdroje snížit. 2. Nízké náklady na údržbu: Vzhledem k tomu, že hardware a software jsou spravovány poskytovateli cloudových služeb, nemusíte se starat o údržbu a aktualizace. 3. Přístupnost a flexibilita: Můžete přistupovat ke svým údajům a aplikacím z jakéhokoli místa a zařízení s internetovým připojením. 4. Platba za spotřebované zdroje: Namísto nákupu drahého hardwaru a softwaru si můžete pronajmout jen tolik zdrojů, kolik právě potřebujete. Platíte tedy jen za to, co skutečně spotřebujete. 5. Rychlý vývoj a nasazení: Vývojáři mohou rychle vytvářet a testovat aplikace bez nutnosti investovat velké množství času a zdrojů do infrastruktury. 6. Bezpečnost a zálohování: Většina poskytovatelů cloudových služeb nabízí pokročilá bezpečnostní opatření a zálohování údajů na případ, že by došlo k výpadku nebo ztrátám. V tomto článku porovnáme poskytovatele cloud computingu AWS, Azure a Google Cloud. Pojďme si nejprve v rychlosti říci pár vět o každé službě. Amazon Web Services (AWS) je jedním z největších a nejpopulárnějších poskytovatelů cloudových služeb na světě. AWS je divizí společnosti Amazon a nabízí širokou škálu cloudových služeb, které zahrnují výpočetní zdroje, úložiště dat, databáze, síťové služby, analýzu dat, umělou inteligenci, strojní učení a mnoho dalších. Microsoft Azure je cloudová platforma poskytovaná společností Microsoft. Jedná se o jednoho z předních poskytovatelů cloudových služeb na světě, který umožňuje organizacím a vývojářům vytvářet, spravovat a nasazovat aplikace a služby přes cloud. Azure nabízí širokou škálu služeb, které zahrnují výpočetní zdroje, úložiště, databáze, analýzu dat, umělou inteligenci, strojní učení a další. Google Cloud Platform (GCP) je cloudová platforma poskytovaná společností Google. Je to jeden z předních poskytovatelů cloudových služeb, který umožňuje organizacím a vývojářům vytvářet, spravovat a nasazovat aplikace a služby přes internet. GCP nabízí širokou škálu služeb, které zahrnují výpočtové zdroje, úložiště, databáze, analýzu údajů, strojní učení a další. [Porovnání AWS, Azure, Google Cloud] Rozsah a dostupnost služebAmazon Web Services (AWS)Amazon Web Services, založené v roce 2006, se považuje za prvního skutečně masivního poskytovatele cloudových služeb. Jeho portfolio je téměř nepřekonatelné – zahrnuje širokou škálu služeb, od výpočetních instancí a úložiště dat až po pokročilé analytické nástroje a umělou inteligenci. AWS převyšuje konkurenci svou globální přítomností, která zahrnuje stovky dostupných zón a regionů po celém světě.) Microsoft AzureMicrosoft vstoupil na scénu cloudových služeb se svojí platformou Azure, která se rychle stala vážným konkurentem pro AWS. Podobně jako AWS, i Azure nabízí širokou škálu služeb, přičemž se zvláště vyznačuje svou integrací se stávajícími produkty od Microsoftu. Tato integrace může být pro některé organizace klíčová, neboť jim umožňuje snáze migrovat své stávající aplikace do cloudu. Azure má také globální dostupnost a řadu regionů, ve kterých mohou zákazníci nasadit své aplikace. Google CloudGoogle Cloud se soustřeďuje na analýzu dat, strojní učení a umělou inteligenci. Kromě toho však nabízí širokou škálu běžných cloudových služeb, včetně výpočetních instancí a úložiště. Jednou z jeho výhod je silná globální síť datových center, která poskytuje nízkou latenci pro aplikace, které na ni spoléhají. Dostupnost v regionech• AWS: AWS je k dispozici v mnoha regionech a zónách po celém světě, zahrnující Severní Ameriku, Evropu, Asii a jiné oblasti. Jejich sítě regionů se neustále rozšiřují, aby se zajistila nízká latence a vysoká spolehlivost pro zákazníky. • Azure: Microsoft Azure je dostupný ve stejném množství regionů jako AWS, přičemž také pokračuje v rozšiřování své globální dostupnosti. • Google Cloud: Google Cloud má méně regionů než AWS a Azure, ale stále má vynikající globální síť datových center, která se neustále rozšiřuje. Cenová politikaCeny v cloudu jsou komplexní a závisí na několika faktorech, včetně typu služby, výpočetních zdrojů, pronájmu úložiště a jiných faktorů. Každý z těchto poskytovatelů má svou vlastní cenovou politiku, která může mít pro organizace velký dopad. AWSAWS nabízí řadu platebních modelů včetně plateb na požádání a rezervovaných instancí. Ceny se mohou lišit podle regionu a typu služby. Jedním z faktorů, který je třeba zvážit, je tzn. "efekt zámku", který může nastat, pokud se rozhodnete pro jednoho poskytovatele a pak zjistíte, že je obtížné migrovat vaše aplikace na jiný cloudový systém. AzureMicrosoft Azure nabízí různé platební modely včetně plateb na požádání a rezervovaných instancí. Microsoft se snaží přilákat organizace, které již používají jeho produkty tím, že jim nabízí výhody v rámci jejich cloudových služeb. Google CloudGoogle Cloud se snaží být cenově konkurenceschopný a často nabízí různé platební modely. Jejich přístup k cenám je zaměřen na jednoduchost a transparentnost, což může být atraktivní pro organizace hledající jednoduché a jasné cenové struktury. Integrace a podporaAWSAmazon Web Services je díky své dlouhé přítomnosti na trhu dobře integrován se širokým spektrem nástrojů a aplikací třetích stran. Poskytuje také bohatou dokumentaci a aktivní diskusní fóra, což umožňuje rychlejší řešení problémů. AzureAzure má výhodu integrace se stávajícími produkty od Microsoftu, což může být důležité pro organizace, které již tyto produkty používají. Microsoft nabízí také podporu a konzultační služby pro zákazníky, kteří potřebují pomoc se svými cloudovými implementacemi. Google CloudGoogle Cloud se zaměřuje na moderní aplikace a analýzu dat. Poskytuje rozsáhlou dokumentaci a podporu pro své služby. [Porovnanie AWS, Azure a Google Cloud] Škálovatelnost a výkonAWSAmazon Web Services je známý svými vynikajícími schopnostmi škálovatelnosti a poskytuje různé možnosti pro automatickou škálovatelnost. Jeho služby jsou považovány za spolehlivé a často se využívají pro velké podnikové aplikace. AzureAzure také nabízí vysokou úroveň škálovatelnosti a integruje se s nástroji pro monitorování a řízení výkonu aplikací. Google CloudGoogle Cloud se vyznačuje rychlostí a schopností spravovat velké objemy dat. Poskytuje nástroje pro optimalizaci výkonu a škálovatelnosti. BezpečnostAWSAWS poskytuje různé nástroje a služby pro zabezpečení aplikací a dat, včetně možností pro řízení identity a přístupu, zabezpečení dat a firemní sítě. AzureAzure zahrnuje širokou škálu bezpečnostních funkcí, včetně víceúrovňové autentifikace, řízení přístupu a monitorování událostí. Google CloudGoogle Cloud klade velký důraz na zabezpečení dat a poskytuje nástroje pro šifrování, autentizaci a řízení přístupu. ZávěrVýběr mezi AWS, Azure a Google Cloud je komplexní proces, který závisí na individuálních potřebách organizace. AWS je ideální pro ty, kdo potřebují rozsáhlé portfolio služeb a globální dostupnost. Azure je vhodný pro organizace, které již používají produkty od Microsoftu a chtějí je integrovat do cloudu. Google Cloud se zase zaměřuje na moderní aplikace a analýzu dat. Rozhodnutí by mělo být založeno na důkladném prozkoumání všech faktorů, jako jsou funkce, dostupnost v regionech, cena, integrace a podpora. Každý z těchto poskytovatelů má své výhody a nevýhody, a proto je důležité si vybrat ten, který nejlépe odpovídá potřebám konkrétní organizace.
Martin Šimo - lektor kurzu Google Analytics pro začátečníky
Rozhovory
22.05.2017
Martina Baumann

Martin Šimo - lektor kurzu Google Analytics pro začátečníky

Do týmu lektorů Learn2Code se přidal Martin Šimo, který je podepsán pod náš nový kurz Google Analytics pro začátečníky . Jak sám říká, má s online vzděláváním výborné zkušenosti a doporučuje tuto formu opravdu každému. Vyprávěl nám více o Google Analytics a marketingové analytice jako takové. [Image] Na úvod se nám prosím představ, čemu se přesně věnuješ?  Ahojte, jsem Martin a dělám, co mám rád. Potom hledám způsob, jak to použít pro byznys. Pro tento rozhovor je nejrelevantnější marketingová analytika. Toto je široký pojem, pod který v mém slovníku spadá analýza chování uživatelů, zákazníků, kampaňových nákladů a dalších věcí, které souvisí s digitálním byznysem. V principu jde o práci s lidmi a čísly. Lidé, kteří mají potřeby, požadavky a své vzorce chování. Plus čísla, která používám jako měřidla pro všechny tyto věci, abych je uměl vyhodnocovat a optimalizovat. V Learn2Code jsme spustili nový online kurz Google Analytics a ty jsi jeho lektorem. Jak vnímáš tuto pozici? Jako velkou zodpovědnost. Jedná se o můj první online kurz a snažil jsem se ho připravit tak, aby předal co nejvíce znalostí a zkušeností. Sám mám s online vzděláváním výborné zkušenosti a pokud se mi podaří předat zkušenosti dál, budu velmi rád.  Pokud ne, tak si rád poslechnu feedback. Abych zlepšil kurz pro ně i další studenty.  Zmiňovaný online kurz je vhodný pro začátečníky. Je to opravdu o tom, že si jej může udělat i někdo, kdo v životě neviděl Google Analytics a vlastně netuší, co to je? Nejvíce hodnoty z kurzu bude mít student, který ví, co Google Analytics je, ale nemá s ním žádné nebo téměř žádné praktické zkušenosti. A chce to změnit. To je nejdůležitější.  Co se týče úkonů a klikaček, kurz začíná vytvořením účtu, tedy nejzákladnějším prvním krokem. Postupně v kurzu představuji celé rozhraní a ukazuji pokročilejší možnosti práce s daty. Takže se dostaneme také ke složitějším reportům, jejich automatizaci a importem vlastních dat.  Ti, kteří již mají základy Google Analytics, respektive jsou pokročilí, se v tomto kurzu zřejmě nenajdou. Nebo je kurz vhodný i pro ně? Tuto odpověď zjistí každý podle veřejně dostupné osnovy. V kurzu jsou věci, které nemusí ovládat úplně každý. Například to, jak se nastavují konverze pomocí eventů nebo import vlastních dat.  Na druhé straně platí, že kdo se umí ptát ty správné otázky, najde všechny odpovědi i na Googlu. Cílem kurzu proto není Google nahradit, ale spíše seznámit studenty se všemi možnostmi rozhraní a ukázat je na konkrétních příkladech.  Podobně jako Morfeus v Matrixu se jim snažím ukázat dveře. Projít přes ně musí studenti sami.  Co těmto kurzům mohu získat? Co všechno budu umět udělat po absolvování kurzu? Nastavit základní i pokročilá měření pro jednoduché i složitější webové projekty. Čili od webové stránky, která nabízí tři služby až po složitější portál typu Learn2Code.   Pokud jsi majitelka projektu, tak ti to umožní podívat se detailně na zoubek návštěvníkům tvého webu i výkonností tvých marketingových kampaní. Uvidíš, na co utrácíš kolik peněz, jaké návštěvníky ti konkrétní kampaně nosí a také to, které kampaně jsou nejziskovější.  Pokud jsi zaměstnanec agentury nebo freelancer, budeš tyto analýzy umět udělat pro své klienty. Ukážeš jim, proč tvé kampaně jsou ty správné a nejlepší. Nebo zjistíš, že nejsou a zlepšíš je.  Pokud nejsi ani jedno, tak ti kurz dá zdravý analytický základ pro obě role. [Image] Znamená to, že si můžu pak do životopisu uvést, že ovládám základy Google Analytics, nebo si tam klidně můžu dát, že ovládám Google Analytics? Ano, můžeš si uvést, že Google Analytics ovládáš. Budeš obeznámen se všemi hlavními možnostmi a funkcemi. Při konkrétním zadání se vždy budeš moci ke kurzu vrátit a prohlédnout si, co se jak nastavuje.  Důležité je vyzkoušet si všechna nastavení a možnosti na vlastním příkladu. Tak se při kurzu naučíš nejvíc.  Obecně se říká, že v IT je třeba neustále sledovat trendy, platí to i například u Google Analytics? Mění se tam věci rychle, pokud se vůbec mění? Nebo je to stále o tom samém? 100%! Navíc je analytika tak zvláštní hybridní rolí. Abys svou práci dělal dobře, musíš mít přehled nejen o nástroji samotném, ale také o celospolečenských trendech.  Například růst návštěvnosti z mobilů. Můžeš si ho všimnout na vlastních datech. Najdeš ho podle toho, že tento segment tvých zákazníků má nižší míru konverze. A začneš dělat kroky, abys to opravil. Například vytvoříš responzivní web.  Ideální však je, pokud už jsi o tomto trendu věděl dříve. Čekal si, že přijde a byl jsi na něj připraven. Buď proto, že jsi o něm četl nebo si všímáš chování lidí kolem sebe.  Já se například často v tramvaji dívám lidem do mobilů. Beru to jako součást mé práce, protože mě zajímá v jakých aplikacích tráví čas a co v nich dělají. To umím potom využít a připravit se na změny v jejich chování.  Na druhou stranu je třeba si uvědomit i to, že některé věci se nemění. Lidé budou stále lidmi. Alespoň dokud z nás nebudou roboty. A toto je také velmi důležité. Vždy budeme preferovat krásnější před ošklivým, rychleji před pomalým a kvalitu před pozlátkem.  [Image] Je podle tebe na Slovensku dostatek profesionálů v Google Analytics? Je zde silná konkurence? Musíš mít „ostré lokty“? Těžká otázka. Zatím je velmi málo firem, které se webové analytice věnují naplno. Je to ovšem velmi rychle rostoucí segment. Hlavně u velkých klientů, kteří mají dat hodně a začínají je využívat.  Nyní, v květnu 2017, je podle mě velká příležitost začít se webové analytice věnovat. Tento trh bude v příštích letech pouze růst. Od velkých klientů postupně i ke středním a menším. A pokud se někomu podaří vybudovat si silné jméno, tak bude mít vyhráno.  Výzvou je zatím menší poptávka. Je náročnější namluvit střední a menší klienty, aby se tomu věnovali. I kvůli tomu, že dobrá analytika odhaluje nepříjemné problémy. Když někdo investuje 5 000 eur do nového webu, většinou nechce slyšet, že je špatný a nefunguje.  Proto se analytika většinou nabízí jako doplňková služba k něčemu jinému. Ať už výrobě webů nebo marketingovým kampaním. A tady je i největší příležitost k uplatnění pro absolventy kurzu. V agenturách, které nabízejí digitální služby a díky analytice chtějí růst. [Image] Pojďme nyní k tobě. Máš nějaký vzor, ​​který tě inspiruje? Osobu, která je pro tebe motivátorem? Pokud ano, proč právě on/ona? Mám jich hodně. Pokud mám zmínit jen jednoho, tak určitě Gary Vaynerchuk. Vede online marketingovou agenturu v New Yorku a sdílí obrovské množství svých znalostí a zkušeností. Dokonce věší na YouTube každý den vlog.  Díky němu může leckdo nahlédnout do života CEO firmy, která za 7 let narostla z 25 na 700+ zaměstnanců a má obrat přes 150 milionů dolarů. Doporučuji ho sledovat každému, koho zajímá marketing, prodej, lidské chování, vedení firmy nebo potřebuje pravidelnou dávku motivace.  Jaké jsou tvé zkušenosti s prací v IT oblasti? Co tě baví nejvíc a kde se vidíš za nějaký čas? Máš nějaké konkrétní plány? V IT oblasti nedělám, věnuji se online marketingu. Jediné co mám s IT společného je pár klientů, pro které jsme dělali.  Momentálně mě nejvíce zajímá psychologie a leadership. Jsou to pro mě další kousky do mozaiky růstu. Proč je důležitá vize a co to vlatně je? Jak zjistit, jestli má byznys šanci na úspěch nebo ne? Co udělat proto, aby celý byznys fungoval lépe a mohl růst? Tyto otázky jsou důležité pro nás i pro naše klienty.  Co se týče budoucnosti, snažím se nemít očekávání a být otevřený možnostem. Zatím se mi to vždy vyplatilo.  Martin je lektorem online kurzu Google Analytics pro začátečníky, pokud chceš s Google Analytics začít, ale nevíš kde, tento kurz je pro tebe jako stvořený. Pokud máš na Maťa nějaké otázky, napiš je do komentářů.
Ukážeme vám, jak co nejlépe využít pokročilé vyhledávání Google
Tipy a triky
20.09.2022
Skillmea

Ukážeme vám, jak co nejlépe využít pokročilé vyhledávání Google

Google je první zastávka, když hledáte nějaké informace na internetu. I když se možná zdá, že vyhledávání informací na Googlu je snadné, mnozí uživatelé nevědí, jak efektivně používat Nastavení Google vyhledávání. Naučit se správně googlit je umění. Chcete-li získat od Googlu správné odpovědi, musíte se ptát správné otázky. A abyste rychle dostali správné odpovědi, musíte vědět, jak klást správné otázky. Níže uvádíme několik užitečných tipů a triků pro vyhledávaní na internetu, které vám pomohou najít správné odpovědi na vaše dotazy rychle a efektivně. Tyto techniky mohou být užitečné také pro kurzy it nebo programování, kde je třeba rychle najít zdroje nebo řešení. Jak efektivně vyhledávat na Google1. Použijte uvozovky pro získání "PŘESNÉ" shodyObecně, když provádíme běžné vyhledávání na Google, je to takové povrchní vyhledávání. Výsledkem mohou být stránky, které mohou nebo nemusí obsahovat všechna slova, která jste zmínili ve svém vyhledávacím dotazu. Pokud však zabalíte svůj vyhledávací dotaz nebo dotaz (buď výraz nebo frázi) do uvozovek, jako je tento: "váš vyhledávací dopyt je tady", pak Google provede podrobné vyhledávání. To znamená, že všechny výsledky budou zahrnovat stránky, které obsahují všechny výrazy, které jste vložili do uvozovek. Je to užitečné, když chcete, aby se ve vašich výsledcích vyhledávání nacházel konkrétní výraz nebo fráze.[Efektívne vyhľadávanie] 2. Vyhledávejte v rámci konkrétní webstránky pomocí site:Chcete-li, aby Google vracel výsledky z konkrétní webové stránky, stačí přidat site: před otázku, kterou hledáte. To je také užitečné, když chcete hledat něco na webové stránce, která nemá možnost interního vyhledávání nebo toto vyhledávání nefunguje správně. Například vyhledávání site:skillmea.cz excel zobrazí výsledky vyhledávání pouze z webové stránky skillmea.cz na téma Excel, viz obrázek níže:[site:]To je efektivní zejména při práci na úkolech v online kurzech. 3. Vylučte výraz z výsledků vyhledávání pomocí -Pokud nechcete, aby se výraz nebo fráze zobrazovala ve výsledcích vyhledávání, stačí před dané slovo přidat -. To lze také spojit s předchozím tipem a pokud chcete odstranit výsledky z nějakého webu z výsledků vyhledávání, použijte před hledaným výrazem -site: Konkrétní příklad: -site:wikipedia.org nezobrazí ve výsledcích vyhledávání nic ze stránky wikipedia.[Vylúčenie výrazov alebo stránok] 4. Vyhledejte obrázky určité velikosti pomocí imagesize:Chcete-li hledat obrázky určité velikosti, použijte ve vyhledávacím dotazu značku imagesize: spolu s šířkou a výškou v pixelech. Rozměry by měly být jen v pixelech – například imagesize:500x500 zobrazí výsledky obrázků, které mají rozměr 500px x 500px. Takže vyhledávání => "cute cats imagesize:500x1000" povede k obrázkům roztomilých kočiček o velikosti obrázku 500 x 1000 pixelů.[Imagesize 500x1000] 5. Vyhledejte konkrétní typ souboru pomocí filetype:Chcete-li získat výsledky vyhledávání, které obsahují konkrétní typ souboru, například PDF nebo PPT, přidejte filetype:<přípona> (bez závorek). Například Angular tutorial filetype:pdf vygeneruje výsledky, které obsahují PDF, jak je vidět na následujícím obrázku:[Filetype:] 6. Zkombinujte vyhledávání s OR a ANDChcete-li, aby výsledky vyhledávání obsahovaly dva výrazy, vložte mezi ně klíčové slovo AND. Například vyhledávání na => Python AND Mongo přinese výsledky, které obsahují výrazy Python i Mongo. Podobně, pokud chcete mít ve výsledcích vyhledávání kterýkoli z výrazů, použijte mezi nimi klíčové slovo OR (nebo). Například vyhledávání na => Vue OR React přinese výsledky, které obsahují jeden z výrazů nebo i oba. 7. Filtrujte vyhledávání pomocí AFTER:, BEFORE: nebo .. mezi dvěma číslyChcete-li, aby Google zobrazil výsledky vyhledávání, které byly zveřejněny po určitém roce, použijte značku AFTER:. Například vyhledávání na => After Effects tutorial AFTER:2021 zobrazí výsledky vyhledávání zveřejněné po roce 2021. Podobně přidání značky BEFORE: vrátí výsledky publikované před konkrétním rokem. Můžete také vyhledávat výsledky publikované v určitém období roku nebo mezi libovolnými čísly. Stačí přidat .. mezi dvě čísla, mezi kterými chcete hledat, spolu s jednotkami, pokud nějaké existují. ZávěrEfektivní vyhledávání v Googlu je dovednost, která může výrazně zlepšit výsledky a urychlit proces vyhledávání relevantních informací. Tyto techniky se osvědčily nejen při osobním vyhledávání, ale také při kurzech s programováním a různých online kurzech.
Google Consent Mode v2
Novinky
23.02.2024
Tím Skillmea

Google Consent Mode v2

V současné digitální éře je ochrana osobních údajů na internetu klíčová. Google Consent Mode v2 představuje inovativní přístup ke zpracování dat uživatelů, kteří neudělili souhlas s ukládáním marketingových nebo analytických cookies. Tento článek vám poskytne přehled o tom, co je Google Consent Mode a proč je jeho integrace důležitá pro vaše online aktivity. Co je Google Consent mode?Google Consent mode je způsob zpracování dat v produktech Google od uživatelů, kteří nedali souhlas k ukládání marketingových nebo analytických cookies. Google Consent mode (pokud je implementován ve své „Advanced“ podobě), obchází úložiště prohlížeče (cookies nebo local storage) a všechny identifikátory jsou nahrazeny dočasnými, náhodnými identifikátory. Tato data pak nejsou reálně viditelná v reportovacích rozhraních, ale Google je využívá k modelování konverzí (např. v Google Ads) nebo modelování uživatelského chování (Google Analytics 4).   Proč potřebujete integrovat mode integrovat do března 2024?Google v listopadu 2023 představil změny v Google Consent Mode a potvrdil, že Google Consent mode bude povinen, pokud chcete využívat remarketing v Google Ads od března 2024 (pokud své služby poskytujete uživatelům v rámci Evropské Unie). To znamená, pokud nebudete mít implementován Google Consent mode a budete odesílat data do Google Ads, nebudete moci využívat remarketing a auto-bidding (resp. se vám nebudou naplňovat remarketingová publika). Consent mode v2Google koncem loňského roku spolu s tímto oznámením rozšířil Consent mode o dva nové parametry. Ke dvěma existujícím parametrům ad_storage (čtení a zapisování cookies pro marketingové účely) a analytics_storage (čtení a zapisování cookies pro analytické účely) se přidaly dva nové: • ad_user_data • ad_personalization ad_user_data signalizuje, zda uživatel dal souhlas k využívání dat pro marketingové účely, a ad_personalization signalizuje, zda tato data mohou být využita k remarketingu. Dvě verze implementace Existují tři způsoby, jak můžete Google Consent mode implementovat: • Advanced, • Basic, • Žádný Advanced Consent Mode funguje tak, že pokud uživatel zamítne marketingové nebo analytické cookies, produkty Google (jako Google Ads nebo Google Analytics 4) nadále odesílají data Google. Jak jsem již zmínil výše – identifikátory použité jsou náhodně generovány a nejsou ukládány v úložišti prohlížeče, ale data se stále do těchto platforem odesílají. Basic Consent Mode znamená, že pokud uživatel neudělil souhlas na marketingové nebo analytické cookies, skripty, které ke své funkcionalitě potřebují přístup k tomuto úložišti, budou zcela blokovány (tzn. žádná data se z uživatelského prohlížeče odesílat nebudou).[Porovnání Basic a Advanced Consent mode-u Zdroj: Google] Pokud consent mode neimplementujete vůbec, všechny Google tagy předpokládají, že uživatel udělil plný souhlas se všemi cookies a tagy odesílají data do svých platforem bez jakéhokoli omezení (business as usual). Kterou cestou se tedy vybrat? Těžko říct, vždy záleží na klientovi. Advanced mode posílá anonymizovaná data i bez souhlasu. Technická částNastavení Consent Mode v2Tato část je hlavně pro případy, kdy Cookie banner řešíte interně (např. máte svůj vlastní kód pro cookie banner). Mnoho (placených) řešení má Google Consent mode již integrovaný, a proto tyto kódy, které jsou popsány níže, nebudete muset implementovat. Seznam CMPs (consent management platforms), které podporují Google Consent Mode můžete najít zde. Nastavení přednastaveného souhlasuV první řadě je třeba určit, jaká je hodnota souhlasu, když uživatel poprvé přijde na váš web a zobrazí se mu cookie banner. V rámci GDPR by to měl být Optin mode (marketingové a analytické skripty se mohou spouštět pouze po explicitním souhlasu uživatele), ale přikládám i příklad Optout módu (měření jsou zapnuta hned, ale uživatel je může odmítnout, čímž přestávají být aktivní). Nastavení přednastavené úrovně souhlasu se provede tímto skriptem (doporučuji tento skript odpálit co nejdříve. Ideální ještě předtím, než se načte Google Tag Manager kontejner). Optin - přístup ke všem typům úložiště je zamítnut. window.dataLayer = window.dataLayer || [];function gtag() { window.dataLayer.push(arguments); } gtag("consent", "default", { ad_storage: "denied", analytics_storage: "denied", ad_user_data: "denied", ad_personalization: "denied", wait_for_update: 500 });Optout – přístup ke všem typům úložiště je povolen. window.dataLayer = window.dataLayer || [];function gtag() { window.dataLayer.push(arguments); } gtag("consent", "default", { ad_storage: "granted", analytics_storage: "granted", ad_user_data: "granted", ad_personalization: "granted", wait_for_update: 500 });Consent mode updatePokud uživatel nějakým způsobem interaguje s bannerem, ať už povolí nebo odmítne všechny cookies, nebo něco mezi tím (např. souhlasí s analytickými, ale ne s marketingovými), musíte aktualizovat hodnoty souhlasu. To uděláte zavoláním následující funkce, kde hodnota „granted“ znamená přístup byl povolen a hodnota „denied“ znamená přístup byl zamítnut. Tyto hodnoty by měly reflektovat rozhodnutí uživatele. window.dataLayer = window.dataLayer || [];function gtag() { window.dataLayer.push(arguments); } gtag("consent", "update", { ad_storage: "granted", analytics_storage: "granted", ad_user_data: "granted", ad_personalization: "granted", wait_for_update: 500 });Implementace Advanced vs Basic Consent ModeChcete-li implementovat Advanced Consent Mode, přidáním logiky, kterou jsem popsal výše se vaše práce končí - Google tagy automaticky přečtou jednotlivé hodnoty a upraví své chování tak, aby byly v souladu s úrovní souhlasu, který byl poskytnut. Chcete-li však implementovat Basic mode, tzn. tagy vysloveně blokovat (pokud nebyl získán dostatečný souhlas) musíte upravit tagy v Google Tag Manageru. Na screenshotu níže je Google Ads konverzní tag. Po rozkliknutí tagu se musíte přeskrolovat úplně na konec a pod sekcí Consent Settings a Additional Consent Checks musíte přidat ad_storage. V takovém případě zajistíte, že pokud přístup k ad_storage nebyl poskytnut, tag bude kompletně zablokován.[Gooogle Ads konverzní tag]Integrace Google Consent Mode v2 je nezbytná pro všechny subjekty, které se chtějí přizpůsobit současným legislativním požadavkům a zároveň respektovat soukromí svých uživatelů. Zajistí nejen soulad s GDPR, ale také zlepšení důvěry a transparentnosti mezi poskytovateli služeb a jejich klienty. Nepodceňujte význam správné implementace a využijte příležitost přejít na moderní zpracování dat se Google Consent Mode v2. Autorem článku je Peter Šutarík.